Archief - POST: schetsen en tekeningen V3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiB0

Legacy Member
Heel erg knap, maar wat is nu het nut van een tekening natekenen? :unsure:
Probeer eens zelf iets te ontwerpen, de voldoening is veel groter als het dan goed lukt :)

Cederzo

Legacy Member
Tekort aan inspiratie en skill. Bedoeling is gewoon om mijn kleurtechniek wat bij te schaven. Heb ik toch geen zelf ontworpen tekening voor nodig ? :)

Update :

poppaint.jpg


Pfoe, huid schilderen is een pain in the ass.

dresse

Legacy Member
nice going darkgamec !!... alleen het gekribbel opt zwaard vinkd wa overkill...

Gromme

Legacy Member
Ik snap het dus niet hé... als ik een schets inscan en dan met photoshop bewerk dan zijn die kleuren zo, ja plat...Heel raar. En het feit dat ik altijd moet oppassen want als ik met dezelfste kleur ergens overga dan word dat ineens donkerder enz...

dresse

Legacy Member
ligt me volgens mij aan u opacity van layers of blending modes... zie is of da allemaal normaal staat !

Divian

Legacy Member
Gromme, opacity (brush of layers) of Fill (layers) staat niet op 100%. OF je blending mode staat niet op NORMAL, maar op iets anders...

Om verder te gaan op hetgeen dresse zegt!

Cederzo

Legacy Member
finished :

popfinish.jpg


Zijn rechterhand stoort mij nog wat, maar daar ga'k voort moment niets meer aan veranderen, misschien later.

Gromme

Legacy Member
ik vind het zalig hoe mensen met de simpelste lijnen een leuk cartoontje kunnen neerleggen.

Gromme

Legacy Member
moemi zei:
hehe ja hm ni echt mn bedoeling. :p Wacht hier eb ik eentje minder deprimerend :p

http://img252.imageshack.us/img252/1417/ikenjij5yu.jpg
(ik en mn vriend dus :) )

kvind da gewoon boeiend daje door een bepaalde houding, klein detail, zo een gevoel kunt naar voren brengen. Bv van da vorig ventje, ie kijkt beetje na beneden en zijn ballonntje is klein. En da's toch raar da ge dan direc vind da't wa deprimerend is, ni :p

ma ik teken gewoon wa in mij opkomt, en da komt dan zoeits uit, das nie dak zeg, pfff kga keer x deprimerends tekenen. Behalve van die SadII dan.

enja die stijl van da sad ventje is persies ietske anders, das zo meer hakkelende lijnen.

Ik werk dus met een schets eerst, dan inscannen.Dan in Illustrator als ondersta laag zetten. Dan met mn pen ('t is ne dataline ) erover gaan, maar dan verandert het wel veel, naar hoe ik het dus wil. Als ge de begin schets en afwerking ziet ziet het er meestal wel wa anders uit dus :p

nena15kd.jpg


Dit is de tekening, een beetje ingekleurd... En zoals jullie zien is het een copy van moemie haar tekening en stijl... maar het is om uit te proberen (sorry moemi).
Ik heb eens geprobeerd die stijl te kopieeren en mijn vriendin als voorbeel te gebruiken... maar het meisje dat ik wil tekenen lijkt uiteindelijk meer op een jongen.
Tips?

Ook vroeg ik me af, of dat het misschien ipv met zwarte lijnen te omlijnen gewoon dezelfste kleur te nemen maar iets donkerder?

moemi

Legacy Member
tja das nu eenmaal mijn stijl en t'is beter als ge in uw eigen stijl blijft ze, dat ligt het best, en dan gaan uw tekeningen tenminste in één stijl blijven ...

th43ns

Legacy Member
moemie, heb ooit een background van je gezien met de tekst "wandering..." op, staat deze nog online? Vond ik ook zeer knap

Gromme

Legacy Member
amai ik had heel die tekening af, ik slaag die op en als ik die nu gewoon terug open dan is dat een wit blad.

is dat nog mogelijk om die terug op te halen?

kan ik bvb. geen systeemherstel doen van 5 minuten? ofzo

dresse

Legacy Member
is helemaal ni best da ge in u stijl blijft...
ge kunt zeggen wa ge wilt, ma ik heb al het meest bijgeleerd door gewoon stijlen van anderen te kopieren en echt bestuderen hoe zij bepaalde dingen aanpakken en die dan klakkeloos over te nemen... Anders blijfde altijd in dezelfde wateren varen... :)

morja, tbeste is nog altijd: "don't try to develop a style. ignore style. Just concentrate on the drawing and style will just ocur" :)

D-1337

Legacy Member
beke borsten tekenen ofzo ? meer ronder gezicht
make it look like a hot chick ;)

moemi

Legacy Member
dresse zei:
is helemaal ni best da ge in u stijl blijft...
ge kunt zeggen wa ge wilt, ma ik heb al het meest bijgeleerd door gewoon stijlen van anderen te kopieren en echt bestuderen hoe zij bepaalde dingen aanpakken en die dan klakkeloos over te nemen... Anders blijfde altijd in dezelfde wateren varen... :)

morja, tbeste is nog altijd: "don't try to develop a style. ignore style. Just concentrate on the drawing and style will just ocur" :)


maar als ie nu 1 pentje klakkeloos overneemt kwa stijl van mij, heeft hij een voorbeeld, maar denk dat de andere tekeningen dan al heel wa anders gaan uitkomen ze... en mss is't ook omdat ik 't ni zo graag heb dat ie mijn stijl gebruikt :$ mss is't wel een compliment ofzo maar allé ik vind als ge iet maakt, zeker als da voor u vriendin is ofzo, en dan zegde van kijk keb da helemaal zelf gedaan terwijl da ge eigenlijk iemand anders zijn tekening gekopieert hebt (kwa stijl dan) dan zit da zelfde gevoel daar nie in vind ik. Theeft zn charmes als je uw eigen laat gaan. Nuja das geen aanval ofzo, verre van :p maar kgeef maar eventjes mijn mening :) als ik verkeerd zit zeg je't maar.
@ Gromme Nuja als ik het zo bekijk is't ni echt een kopie eh :) Uw stijl is er nog in te vinden denk ik
@ thaens ja die moet nog ergens te vinden zijn. ooit een thread gemaakt met wat illustratietjes en da noemde CHECK: paar illustraties ofzo.

grtz

Gromme

Legacy Member
moemi zei:
maar als ie nu 1 pentje klakkeloos overneemt kwa stijl van mij, heeft hij een voorbeeld, maar denk dat de andere tekeningen dan al heel wa anders gaan uitkomen ze... en mss is't ook omdat ik 't ni zo graag heb dat ie mijn stijl gebruikt :$ mss is't wel een compliment ofzo maar allé ik vind als ge iet maakt, zeker als da voor u vriendin is ofzo, en dan zegde van kijk keb da helemaal zelf gedaan terwijl da ge eigenlijk iemand anders zijn tekening gekopieert hebt (kwa stijl dan) dan zit da zelfde gevoel daar nie in vind ik. Theeft zn charmes als je uw eigen laat gaan. Nuja das geen aanval ofzo, verre van :p maar kgeef maar eventjes mijn mening :) als ik verkeerd zit zeg je't maar.
@ Gromme Nuja als ik het zo bekijk is't ni echt een kopie eh :) Uw stijl is er nog in te vinden denk ik
@ thaens ja die moet nog ergens te vinden zijn. ooit een thread gemaakt met wat illustratietjes en da noemde CHECK: paar illustraties ofzo.

grtz



Het is zeker als compliment bedoeld. En ik weet dat ik zelf iets moet creeeren om origineel te zijn. Maar je eigen stijl komt toch pas wanneer je de basis van het tekenen onder de knie hebt. Nu ja, je kan zeggen van 'leer dan eerste de basis en zorg zo dan voor je eigen stijl', al vind ik tekenen plezant is het gewoon nog altijd een heel kleine vrije tijdsbesteding. En ik wou je stijl/tekening niet gebruiken om echt te kopieeren maar eerder om voorbeeld aan te nemen. En ik denk dat, mits de juiste instelling, dat wanneer je stijlen kopieerd je uiteindelijk een mengeling ervan gaat nemen en die dan gaat gebruiken naar je eigen goedwil.
Wat betreft het zeggen tegen mijn vriendin, nu ja, uiteindelijk heb ik het ook zelf gedaan, en kan ik zeggen dat ik als leek er ook wat tijd heb ingestoken zelfs al is het 'overgetekend'.

En moemi, dat is zeker niet als een aanval opgenomen hoor :-)... Ik begrijp alles wat je zegt en ga er deels ook akkoord mee.

Maar hetgene wat me aantrekt in je tekeningen is de eenvoud, en nu heb ik toch al wat ondervonden dat eenvoud moeilijk kan zijn.



DarkGamec zei:
neus, lippen, oorbel, tieten, kont...En wat langere benen.

Nja, zoals ik hierboven al zei, eenvoud, ik heb een neus geprobeerd maar dat kwam helemaal niet mooi uit en passend, oorbellen draagt mijn vriendin niet, tieten & kontje zijn minimalistisch aanwezig, zoals ook bij mijn vriendin... En die langere benen,... volgens mij is dat niet nodig in deze gevormde stijl.


Indieanus zei:
lijnvoering!!

Hoezo? Verduideliijking
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan