Archief - INFO: Brainstorm - FAQ/knowledge base site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
Hosting nodig, domeinnaam nodig > Geld nodig? :). + verlies van neutraliteit...

Rvl

Legacy Member
sorry dat ik het moet zeggen maar kans van slagen ligt niet echt hoog volgens mij. Het is indertijd inderdaad meermaals voorgesteld en evenveel keer is het van de baan geveegd. Nu start je gewoon halsoverkop een website en de layout is nu ook niet echt om over naar huis te schrijven. google ads storen vrij hard op die website (en waar is de garantie dat die site blijft bestaan, het is immers gratis zonder voorwaarden waarschijnlijk). Veel geluk allesinds met deze poging, indien het toch zou lukken des te beter.

Smoerf

Legacy Member
ik heb webspace die je mag gebruiken. Sorry, maar ik was een tijdje dit topic uit het oog verloren.

Moet ik een wiki opzetten of heeft er iemand iets anders in gedachten?

Xavez

Legacy Member
Smijt er maar ne wiki op! :). Ik heb ook nog wel webspace dus 'tis mij eender. Als we er niet gewoon aan beginnen komt er niks van in huis denk ik :D. Smijt maar online dus! Ik zal later wel wat inhoud bijdragen! =).

killgore

Legacy Member
wiki zal snelste en beste oplossing zijn.

Naar mijn mening mag er wel iets komen, we kunnen om te beginnen een deel van de sticky overnemen. Dat kan echt snel gaan.

Voor de rest is het ook handig natuurlijk als dit dan deftig geregeld wordt met 9lives-moderators en wat up-to-date gehouden wordt.

Ik wil best paar common php-mistakes en zo schrijven, heb dat voor huidige sticky ook gedaan.

Smoerf

Legacy Member
Ok, normaal zou het online moeten komen op http://webfaq.joggink.be

het subdomain is pas aangemaakt dus kan het zijn dat het nog niet werkt het eerste kwartier/halfuur.

Mocht er een domeinnaam komen mag je die altijd linken naar mijn account, heb niet echt limieten kwa data storage/bandwidth

dJeez

Legacy Member
Ik heb eigenlijk reeds een domein en hosting gereserveerd staan (www.technation.be). Alleen de aanzet en afwerking van het project is in diepvriesmode gegaan wegens de overvloed aan werk...

Als je wil start ik daar de tijdelijke wiki op? Bandbreedte is niet echt een probleem (150Gb/maand in totaal, dat zou initieel wel moeten volstaan denk ik), storage is momenteel beperkt tot +/- 6Gb.

De reden waarom ik indertijd heb afgezien van een wiki op poten te zetten is eigenlijk dat ik dacht dat het overstappen naar het definitieve systeem (wegens de iets strictere beperkingen tov een wiki) dan op gemor zou onthaald worden. Maar misschien moet dat dan maar :p.

BTW Eigenlijk had ik zelf eerder iets als www.askeet.com voor ogen, lijkt mij iets handiger om de actieve (populaire) topics terug te vinden, alleen is de editing daar wel heel beperkt tov een wiki.

killgore

Legacy Member
djeez, ik weet niet hoeveel strikter het is, maar mediawiki is al vrij goed aanpasbaar :).

Xiao

Legacy Member
Het is ook niet echt de bedoeling populaire topics te vinden, maar om snel te vinden wat je zoekt. Hou er rekening mee dat de mensen zoieso al op een andere website zitten waar ze dachten het antwoord te vinden.

Xavez

Legacy Member
Ik denk dat er ook meer dan genoeg mensen met het wikisysteem vertrouwd zijn? :).

dJeez

Legacy Member
Xavez zei:
Ik denk dat er ook meer dan genoeg mensen met het wikisysteem vertrouwd zijn? :).
Met het gebruik ervan wel ja, de administratie van mediawiki is andere koek... Ik ben er nu wat mee aan het prutsen, eens ik doorheb hoe alles precies in zijn werk gaat zal de wiki live gaan (liefst al met een basisstructuur om het wat overzichtelijk te houden en zo snel mogelijk ook een aangepaste skin). Ofwel wordt het Drupal (voor- en/of tegenstanders?) :p.

Je zal bij je account wel een email adres moeten opgeven en bevestigen alvorens je content kan toevoegen (dat lijkt mij de minimale vereiste om spamhoeren tegen te gaan :p).

killgore

Legacy Member
drupal mag voor mij, het is niet dat het een mega intensief gebeuren is.

Xavez

Legacy Member
Mmmjah, maar ik denk dat mediawiki toch nog wat makkelijker is voor de gebruikers? :).

Cupideus

Legacy Member
Het lastige met een wiki is dat de artikels honderden keren worden aangepast ... door derden ... en eens het populair wordt wil men gewoon hun linkje kwijt.

maar allesinds mijn volledige steun voor het project.

killgore

Legacy Member
Cupideus zei:
Het lastige met een wiki is dat de artikels honderden keren worden aangepast ... door derden ... en eens het populair wordt wil men gewoon hun linkje kwijt.

maar allesinds mijn volledige steun voor het project.

gohja, je kan gebruikers de mogelijkheid geven hun pagina's te locken. En zoals djeez zei: je kan gebruikers verplichten te registreren (en eventueel ook ze goed te keuren).

wat taalgezaag: het is 'alleszins'
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan