Archief - INFO: Brainstorm - FAQ/knowledge base site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
orez zei:
Rvl... ik zou toch eens op uw woorden beginnen letten soms...
Ik geef u absoluut gelijk hé orez, maar ik denk dat het toch altijd de mods zijn die roepen om zulke dingen in PM uit te vechten? Een forum is niet de openbare schandpaal hé :). (ook al staan die logs daar al :))

orez

Legacy Member
Xavez zei:
Ik geef u absoluut gelijk hé orez, maar ik denk dat het toch altijd de mods zijn die roepen om zulke dingen in PM uit te vechten? Een forum is niet de openbare schandpaal hé :). (ook al staan die logs daar al :))

Iedereen kan de logs lezen, dus iedereen mag mijn reactie hierop weten ook.
En ik hou het ook bij die reactie.

Quilombo

Legacy Member
tgoh, zo'n onschuldig mopke (tnx for mentioning btw, k had het eerst nie gezien :niceone: )

precies of rvl denkt _echt_ dat gij niks anders te doen hebt dan ... nou ja.
n/o maar 'k vind het maar zwak dat ge daar nie tegen kunt.

... en nu weer ontopic :unsure:

welp

Legacy Member
of toch ff offtopic nog.

Eerst dacht ik dat Orez zijn reactie ook gespeeld was, net als Rvl zijn uitspraak. Allezja, voor de leut, maar vind het raar dat den Orez er toch echt kwaad op lijkt te zijn.
Het zou niemand gemerkt hebben wat hij zei. Achja

Ontopic nu

dJeez

Legacy Member
De log is wat opgekuist (roddels zijn zo goed en kwaad als het kon verwijderd) maar ik heb wel gemerkt dat X-Chat op Mac blijkbaar niet goed omkan met ISO-8859-1, alle ë é ed meer zijn klaarblijkelijk op magische wijze naar de eeuwige bitvelden verdwenen...

Tsjernobyl

Legacy Member
Ik heb even proberen bij te benen met alle threads en de IRC-log te lezen.

Er zijn nog wel enkele dingen niet zo duidelijk. Wat kan ik als gewone forumganger met kennis van HTML en CSS bijdragen aan het project? Ik ken bijvoorbeeld HTML en CSS, maar bijvoorbeeld geen (of gebrekkige) kennis van PHP.

dJeez

Legacy Member
Je zal je steeds kunnen registreren als gebruiker op de site en er vervolgens wat content aan kunnen toevoegen (vb. een FAQ entry of een artikel/tutorial) - let wel : pas na moderatie komt de info (al dan niet) effectief online te staan.

orez

Legacy Member
+ Het is ook niet de bedoeling dat iedereen bijdrages moet leveren ofzo, het is een Knowledge base hé... Dus ook voor beginners die van niets iets afweten, kunnen daar altijd antwoorden vinden op hun algemene vragen.

killgore

Legacy Member
upper de upper de up!

(was dit effe vergeten in het weekend)

nog nieuws djeez?

dJeez

Legacy Member
De samenvatting zal voor woensdag zijn vrees ik, het weekend was net iets drukker dan verwacht (tjah, surprise parties, you gotta love 'em :p).

dJeez

Legacy Member
Radiance zei:
Woensdag 13 september 2007 ? :unsure:
Nope, maar ik zit hier NU op 't werk omdat er een probleem is dat dringend moet opgelost worden. Onvoorziene omstandigheden hebben er maw anders over beslist...

Ik zal dus best in 't vervolg geen beloftes meer doen ivm data (Murphy ligt dan altijd op de loer blijkbaar :sad:) - maar het zal wel asap gebeuren.

WHiSPy

Legacy Member
Even een kleine iet of wat technische opmerking: je spreekt over de fulltext search van mysql gebruiken. Is het nog altijd zo dat die enkel op myisam tabellen beschikbaar is? Want dan zou ik daar toch mee opletten (onder andere GEEN transaction support) en misschien eerder opteren voor iets als xapian om de indexing te gaan doen: http://www.xapian.org/

dJeez

Legacy Member
Die FTS van MySQL is idd enkel op MyISAM mogelijk. Andere FTS oplossingen (voor PHP zal dat eerder Lucene worden btw - that one should ring a bell :p) zijn uiteraard ook mogelijk (en naar schaalbaarheid/portabiliteit toe misschien ook wenselijk).

*edit* Xapian kende ik trouwens nog niet - maar ziet er wel interessant uit, eens ff checken.

WHiSPy

Legacy Member
dJeez zei:
Die FTS van MySQL is idd enkel op MyISAM mogelijk. Andere FTS oplossingen (voor PHP zal dat eerder Lucene worden btw - that one should ring a bell :p) zijn uiteraard ook mogelijk.

Lucene is mij inderdaad bekend en héél erg krachtig. Maar de search query syntax die ze gebruiken is imo ook niet 100% je dat. Weet niet in hoeverre ze die in php gaan overnemen. ;)

Radiance

Legacy Member
Dat ziet er goed uit he, de belangrijkste punten uit de brainstorm zijn naar voor gekomen.

Word het stilaan tijd om te bekijken wat er moet gebeuren denk ik, wat mij alvast te binnen schiet :
  • coding, dJeez lijkt mij de aangewezen persoon om hier het voortouw te nemen, als ouwe rot ( ;) ) en eigenaar van de shared hosting waar Technation (*) althans in het begin stadium gehost zal worden (als uw aanbod daarvoor nog steeds geldig is ?)
  • design, we zitten met een forum vol designers, iemand zal eens een request thread moeten starten, ik wil dat evt. wel doen & wil ook de sliced versie omzetten naar xhtml als dat het vinden van een designer vereenvoudigd.
  • als er iemand moest zijn met enige kennis op dat vlak : the legal stuff. dJeez heeft de Creative Commons licentie al aangehaald en die lijkt mij voor de hand liggend, maar enige input of opzoekingswerk hier rond is waarschijnlijk niet overbodig
  • Nog niet voor direct, maar we mogen dat toch zeker niet onderschatten als we vanaf lauch een iets of wat presentable site willen : content, daarvoor zullen we in eerste instantie op medewerking van forum members hier beroep doen, lijkt mij dus aan mij & de andere tech mods om dat wat te organiseren. Hoe dan ook, dit moet georganiseerd worden.
  • ...

On a sidenote : destijds hebben dJeez, ik en servi voor Technation gekozen als naam, ik vind dat nog altijd goed klinken, maar het is natuurlijk wel Engelstalig, willen we misschien een Nederlandse benaming voor de website, aangezien dat the meaning of life is voor dit project ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan