Archief - INFO: Brainstorm - FAQ/knowledge base site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dJeez

Legacy Member
Allereerst : voor diegenen die de originele discussie hebben gemist, neem eerst de volgende thread eens door : https://www.beyondgaming.be/archive...gentoevoegingen-van-dit-forumonderdeel.458149

En nu dus wat meer info over wat ik, Radiance en servi indertijd in gedachten hadden (onderhand zijn er wat mij betreft wel wat wijzigingen maar daarover meer tijdens de brainstorm sessie zelf).

Het idee achter een nederlandstalige (belangrijk) FAQ site is ontstaan omdat we vonden dat er niet echt iets degelijks te vinden is. Er zijn uiteraard wel wat sites met informatie her en der verspreid, maar geen centrale plaats waar degelijke nederlandstalige FAQs/artikels terug te vinden zijn over de onderwerpen die ons interesseren. Waar het ons vooral om ging was een degelijke FAQ site op te zetten waar vragen ivm hardware, software, operating systems en eventueel ook webdevelopment en -design een plaats konden vinden.

Het initiële opzet was het kunnen posten van FAQs, maw een actieve community waar iedereen (na gratis registratie) een FAQ (zijnde vraag + antwoord) op kan posten die na moderatie (indien nodig) online verschijnen. Op deze faqs kan elke gebruiker dan nog eens zijn/haar commentaren kwijt (wederom gemodereerd, maar hier zullen ze in principe wel direct online verschijnen). Wat maakt het dan anders dan dit forum? In de eerste plaats het feit dat het moet gaan om algemene vragen, niet om een specifiek probleem dat jij nu momenteel zou hebben. Daarnaast ook het feit dat je steeds je zelf gepubliceerde FAQs kan corrigeren (de mods hebben wel net iets meer rechten uiteraard), er is dus wat dat betreft geen time-out, wil je je FAQ offline halen (vb. omdat die verouderd is) dan kan dat zonder enig probleem. Uiteindelijk zou het dus een knowledge base gaan worden waar - dat hopen we althans - iedereen nuttige antwoorden kan vinden als hij/zij een bepaald (technisch) probleem heeft.

Deze FAQs zullen gekoppeld worden aan een systeem dat toelaat snel gerelateerde informatie terug te vinden (wellicht een tagsysteem).

Daarnaast zou er ook de mogelijkheid zijn om - gesteld dat je ergens een algemeen probleem tegenkomt waarvoor geen antwoord op de site staat - een aanvraag in te dienen om dat probleem opgelost te zien. In die aanvraag stel je een duidelijke vraag. Deze vragen kunnen dan op hun beurt opgepikt worden door een community member en door hem/haar beantwoord worden (ook hier zal dat initieel vrij strict gemodereerd worden). Het is NIET de bedoeling om elk probleem dat jullie tegenkomen als aanvraag te posten, dat kunnen jullie hier op het forum blijven doen. Het doel is om een uitbreiding te vormen op het forum, niet om het forum te vervangen (dat zou dom zijn en ook totaal overbodig).

Om een voorbeeld te geven : een vraag als "Ik heb hier deze HTML code en die tekst staat op de verkeerde plaats" hoort er niet thuis. Een algemene vraag als "Hoe kan ik de content van mijn website mooi centreren?" kan dan weer wel. Ik hoop dat het wat duidelijk is zo.

Daarnaast zouden ook gewone artikels (vergelijk het wat met de HOWTOs voor Linux - http://www.tldp.org) er een plaats kunnen vinden (ook met mogelijkheid om commentaar te posten).

Het bovenstaande kan - denk ik - toch als basisidee gebruikt worden om gebruikt te worden tijdens de brainstorm.

De brainstorm sessie zal doorgaan op IRC (Quakenet) komende woensdag (22/11) rond 20u. Wij verwachten de geïnteresseerden op #telenet.webdesign, deze zullen dan wel een invitation krijgen voor het kanaal waar de brainstorm doorgaat (zeg dan wel dat je mee wil doen aan de brainstorm hé :p).

Kan je niet aanwezig zijn, maar wil je wel je ei kwijt? Geen probleem, na de brainstorm zal ik in deze thread een link posten naar de locatie van de log van de brainstorm, en ook een korte samenvatting van wat er precies uit de bus is gekomen.

Tot woensdag...

welp

Legacy Member
Prima, waarschijnlijk ben ik er wel en sta volledig achter het idee/brainstorm!

:niceone:

WHiSPy

Legacy Member
killgore zei:
ik irriteer u anders wel op msn :p.

Roger that! Ik moet dan wel van Eigenbrakel terug naar Antwerpen komen, dus ik hoop dat de files op de ring rond Brussel dan wat meevallen. :)

Quilombo

Legacy Member
'k hoop da 'k het nie vergeet :)

highlight mij eens op irc dan, nick = kratz`

Smoerf

Legacy Member
Ik kan helaas niet aanwezig zijn, ben niet thuis :(

Ik wil er wel aan meewerken dus keep me up 2 date ;)

killgore

Legacy Member
bah

Wij hebben dus bedrijfsbezoek naar alcatel morgen en wegens de treinstakingen (olé) zal dit met de bus gebeuren.

Ik weet dus niet (files en zo) hoe laat ik hier ga zijn, normaal wel voor 8, maar zeker ben ik niet.

WHiSPy

Legacy Member
killgore zei:
bah

Wij hebben dus bedrijfsbezoek naar alcatel morgen en wegens de treinstakingen (olé) zal dit met de bus gebeuren.

Ik weet dus niet (files en zo) hoe laat ik hier ga zijn, normaal wel voor 8, maar zeker ben ik niet.

Hangt ervan af hoe laat ge vertrekt. Ik ben op 'n uur en 'n kwartier van Eigenbrakel (ligt nog voorbij Waterloo) in Antwerpen, dus ge zou er ni meer dan 2u over mogen doen met 'n bus. :)

killgore

Legacy Member
WHiSPy zei:
Hangt ervan af hoe laat ge vertrekt. Ik ben op 'n uur en 'n kwartier van Eigenbrakel (ligt nog voorbij Waterloo) in Antwerpen, dus ge zou er ni meer dan 2u over mogen doen met 'n bus. :)

tzal wel op tijd zijn, had me wat miskeken :).

dJeez

Legacy Member
De (voorlopige en onvolledige) logs zijn te vinden op http://users.telenet.be/djeez/technation.brainstorm.log.

Ten laatste zondagmorgen zal de volledige log (minus het offtopic gebrabbel over vallende sterren ed meer achteraf :p) en een verslag online worden gezet. Dat verslag zal vooral handig zijn voor diegenen die iet of wat summiere info willen ipv alles wat er gezegd werd na te lezen.

orez

Legacy Member
Rvl... ik zou toch eens op uw woorden beginnen letten soms

<Revele> wa kan die orez nu belangrijk te doen hebben buiten cybersex me zijn vlam van oekraine

Dit kan ik ABSOLUUT niet appreciëren... Jij weet niets af van wat ik doe, en dan ga je zo beginnen.. Je weet niet hoe onze relatie in elkaar zit, en je weet niet wat ik allemaal te doen heb (training, work ... ) Dus let in het vervolg op wat je zegt, want dit is in het verkeerde keelgat geschoten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan