Archief - Decision time!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pana

Legacy Member
Jaws zei:
het is al gezegd :p, bij meerdere kanalen kunt ge terwijl dat ge 2 platen mixt nog een acapella van een CD afspelen en andersom, voor de rest is er natuurlijk geen enkel verschil

En het aantal Dj's dat dat hier werkelijk elke mix gebruikt is op 1 hand te tellen waarschijnlijk :p

Hyperinsomnia

Legacy Member
"b-ware" staat af en toe op Dj-laden.de, wa betekent da eigenlijk?

NinjaTune

Legacy Member
Jaws zei:
bij uwe denon mss wel, maar bij mijne behringer staan die zelden juist, die schommelen altijd wat

da's dan ook kenmerkend voor de iet 'goekopere' dj gear.
Op mijne beat4 klopte da 90% van de keren NIET. Terwijl ik al op fuiven gedraaid heb met zo ne pioneer cmx3000 (dnw of het juiste nr etc is), ma zo ne dubbelaar van pioneer, en daar geeft da ook de bpm's weer (je kan zelf sync doen denken, niet zeker), en daar moe'k wel zeggen dat het 90% van de keer of meer WEL klopt. Nuja ik ben daar geen voorstander van, wan als je je als dj daar begint op te focussen ben je imo nie goe bezig.

SaKT

Legacy Member
wa is volges jullie et beste om te beginne?
dn-x300 of Reloop RMX-30 BPM?

DjProbe

Legacy Member
BaBsie zei:
mja moet ik dan meteen een mengpaneel kopen met meer dan 2 kanalen ook al heb ik er maar 2 nodig? of is dit gewoon aan te raden qua kwaliteit maw dat er geen/weinig goede mengpanelen met 2 kanalen bestaan?
aanradertjes?

nuo 2 :p
maar da zal boven u budget zijn,
soms staan er echt wel goeie dingen op ebay en zo ze !
ik heb daar al een paar heeel zwaare badjes kunnen doen !

Babs

Legacy Member
ff kickje geven

examens vlotten goed, we zijn al een eindJE verder :ironic:
kga proberen achter de examens mijn ouders al te overtuigen
tgaat hem vooral om hun toestemming om het te kopen en mss het geld dat ze bijleggen, maar eerlijkgezegd kan ik alles zelf betalen (een beetje van mn spaarrekening misschien :x )

tis gewoon ambetant om daar nog lang mee te wachten, school gaat voor, besef ik zelf maar al te goe, maar mijn draaien mag nie van mn school afhangen vinnek, das pure chantage

anyways, kben dus al goe aant sparen, kmoet nog op zoek gaan naar mss een goedkope of tweedehands (deftig) mixerke en paar boxen ofzo, eventueel versterker ook nog, en dan de plaatjes natuurlijk .... tblijft maar gaan...

tis gewoon, in de paasvakantie ga ik naar Parijs me de ouders en dan mss naar Londen me de mannen, kwil zon kans nie laten liggen aangezien er daar veel platen te vinden zijn....

dilemma alom! en hoe moet ik ze in godsnaam overtuigen :doh: ?

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ge kunt ze daar moeilijk van overtuigen :( kheb thuis ook hard moete zagen enz en int begin toen ik het juist had enz hebbe we daar nog ooit conflicten over gehad enz ma nu staan ze der wel beetjen achter na een half jaartje... heb zelfs ne udg bag gekrege voor nieuwjaar :x

DjProbe

Legacy Member
BaBsie zei:
dilemma alom! en hoe moet ik ze in godsnaam overtuigen :doh: ?

zegt dat ge ze binnen een jaar of 10, wanneer gij superster zijt,
ze wel een villa ga kado doen :D

j/k

Jaws

Legacy Member
BaBsie zei:
dilemma alom! en hoe moet ik ze in godsnaam overtuigen :doh: ?
zegt gewoon dat ge een chille hobby wilt en dat da eigenlijk hetzelfde is als iemand anders die gitaar speelt (gitaar spelen is wel goedkoper :() en zegt duidelijk dat zij er gene last van ga hebben en zorgt daar dan zelf ook voor (alleen u geluid hard zetten als ze weg zijn dus), voor de rest zijn er niet veel argumenten tegen draaien imo
overtuigen om ze mee te laten betalen zal wel moeilijker zijn, wss zullen ze dan wel iets in de plaats willen he :p

Babs

Legacy Member
Jaws zei:
overtuigen om ze mee te laten betalen zal wel moeilijker zijn, wss zullen ze dan wel iets in de plaats willen he :p

welja da issem just, ze willen dak erdoor ben vant jaar :wtf:
precies of da nie ga gebeuren zonder die overeenkomst!

psyko-monchske

Legacy Member
Jaws zei:
zegt gewoon dat ge een chille hobby wilt en dat da eigenlijk hetzelfde is als iemand anders die gitaar speelt (gitaar spelen is wel goedkoper :() en zegt duidelijk dat zij er gene last van ga hebben en zorgt daar dan zelf ook voor (alleen u geluid hard zetten als ze weg zijn dus), voor de rest zijn er niet veel argumenten tegen draaien imo
overtuigen om ze mee te laten betalen zal wel moeilijker zijn, wss zullen ze dan wel iets in de plaats willen he :p

gitaar spelen is totaal niet goekoper:)
goede gitaar : 2500 euro
goede versterker : 3000 euro
randapparatuur : 1500 euro

dus dat is zeker niet goedkoper hoor en meestal blijft het niet bij 1 gitaar:)

NinjaTune

Legacy Member
BaBsie zei:
ff kickje geven

examens vlotten goed, we zijn al een eindJE verder :ironic:
kga proberen achter de examens mijn ouders al te overtuigen
tgaat hem vooral om hun toestemming om het te kopen en mss het geld dat ze bijleggen, maar eerlijkgezegd kan ik alles zelf betalen (een beetje van mn spaarrekening misschien :x )

tis gewoon ambetant om daar nog lang mee te wachten, school gaat voor, besef ik zelf maar al te goe, maar mijn draaien mag nie van mn school afhangen vinnek, das pure chantage

anyways, kben dus al goe aant sparen, kmoet nog op zoek gaan naar mss een goedkope of tweedehands (deftig) mixerke en paar boxen ofzo, eventueel versterker ook nog, en dan de plaatjes natuurlijk .... tblijft maar gaan...

tis gewoon, in de paasvakantie ga ik naar Parijs me de ouders en dan mss naar Londen me de mannen, kwil zon kans nie laten liggen aangezien er daar veel platen te vinden zijn....

dilemma alom! en hoe moet ik ze in godsnaam overtuigen :doh: ?


als je vakantiejob of jobje doet ofzo is het JOUW geld, JIJ doet met JOUW geld wat JIJ wil... Moest het nu met het geld zijn dat ze jou eventueel geven, kan ik er nog inkomen. Maar het geld dat jij verdient hebben ze toch nie over te oordelen (mijn mening). Ge zegt dat draaien een hobby is. (zeg dat het je al erg lang interesseert, dat je al es op je pc gedraaid ebt etc, en dat het je ding is, dat je da echt wil als hobby). Je besteedt je geld in iets deftig ipv bv elken dag e pak sigaretten te kopen.
Ik zie nie in wat ze ertegen zouden hebben? Oké je studeren/school, das feit, niet veel tegen te doen, je kan alleen zeggen dat het je des te meer gaat motiveren om te werken voor school. (bv als je geslaagd bent meer tijd om te werken/geld te recupereren dat je in je gear gestoken hebt). Koop daarnaast nog een taartje voor je mama en 't is gefixt ;p nee ma als het volledig met jouw geld is zie ik nie echt in wat het probleem zou vormen.

Babs

Legacy Member
tis het principe van "hun dochter koopt iets duur" en mss zelf int buitenland vooral

mn zus eeft ook ooit es zon hobby gehad en die was ook redelijk duur, mn ouders betaald, een paar maand daarachter ofzo deed ze het niemeer (was omda haar ex da ook deed)

kdenk dat het een beetje daardoor is ook

BraveHeart

Legacy Member
BaBsie zei:
kmoet gene laptop kopen voor school :x

en tis wel degelijk met plaatjes dat ik wil draaien:p

Moest ik beginnen zou ik toch niet hopen geld geven aan vinyls, maar de bestaande muziek van de CD op PC zetten.
2 simpel TT's kopen, een paar vinyls met uitleescode en het programma wat gratis is - DJ Decks.
Smijt daar ook nog een standaard mixerke tussen en ge zijt ook aan het draaien.
Staat het u aan koopt ge dan direct een state of the art vinyl setup en de nodige vinyls.

Zo is dat met de meesten, ik wil DJ worden en met vinyl beginnen en ze kopen zich daar gerief wat stukken van mensen kost.
Ze prutsen daar een jaar mee en ze zien dat het niet lukt en de boel ligt daar stof te happen en ze hebben spijt dat ze al dat geld in dat vinyl draaien gestoken hebben.

Op PC draaien is alles behalve fake, met 2 codedvinyls, de juiste hardware en software is dat perfect te emuleren en je gooit je PC vol met muziek en je laat je eens goe gaan (ook al hebde amper 2 vinyls nodig die werkelijk op je TT's liggen)

Hier op dit forum was er zo ne thread hoe ge met 2 gecodeerde vinyl platen via DJ Decks ook draait.

Wat kunde verliezen ?

Koop u 2 simpel JBkes of Synq's voor wat te prullen in het begin, al koopt ge ne technics heeft het geen nut omdat je wiezo al niet draait als een Pro.
De meerwaarde van zo dure TT's leer je later kennen als je ervaring hebt qua draaien.

Begin met simpel en niet te zot gerief en kijk hoe ver je het schopt, staat het u aan koop u een degelijk systeem, zijde het kotsbeu dan hebt ge nog niet veel uitgegeven en je verzuurt het niet zo zeer als het tegenvalt tegenover een vinyl setup met hopen platen die je noodgedwongen tegen zwaar verlies moet verkopen.

Ik zou het nog niet durven om duur gerief aan te kopen voor de eerste keer als DJ, al geven ze het mij voor niks als geschenk met een paar bakken vinyl.

Kunlun

Legacy Member
BraveHeart zei:
Koop u 2 simpel JBkes of Synq's voor wat te prullen in het begin

Ooh ja, het verschil tussen JB en SynQ is zeker te verwaarlozen :wtf: :ironic:

En je zegt dat ze eerst met simpele TT's wilt draaien, dan toch zeker
direct drives --> zo'n 400 euro voor beiden laten we zeggen
simpel mixerke --> 100 euro minstens
time code vinyls --> 40 euro voor 2
indien de geluidskaart ni compatibel is ofzo --> +/- 100 euro

das al rond de 640 euro om gwn te 'prullen' ? :naughty:

NinjaTune

Legacy Member
BaBsie zei:
tis het principe van "hun dochter koopt iets duur" en mss zelf int buitenland vooral

mn zus eeft ook ooit es zon hobby gehad en die was ook redelijk duur, mn ouders betaald, een paar maand daarachter ofzo deed ze het niemeer (was omda haar ex da ook deed)

kdenk dat het een beetje daardoor is ook

uhu kan ik inkomen. Sja gebruik uw charmes dan? :p en zeg dat je het zelf betaald. Wil zeggen dat je er véél voor over hebt. Ik heb deel van mijn gear ook in duitsland gekocht. Ouders waren daar ook geen voorstanders voor, ma ge ziet hier duidelijk hoeveel man het al gedaan heeft zonder problemen. Ik zelf vond het ook gewaagd om zo'n groot bedrag(waar je pokkehard voor werkt) over te schrijven naar iets onbekend.. ma kheb overlaatst gezien dat je ook al aan de deur kan betalen als je extra 13euro ofzo betaald. Was die web-shop da real es gepost had. Dus dan zie ik nie in wa et probleem is van buitenland kopen. Ge besteld daar, als het aan je deur staat betaal je, heb je al zekerheid dat je het hebt.

en ² bovenstaande post. wou ik ook ff zegn, dat synq in je post overkomt als evenverwaarloosbare trash als jb :p synq is toch méér dan goe genoeg vo thuis te 'prullen' =)

ShadesOfJae

Legacy Member
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje ..
Als ik met Pasen geen enkele buis op mijn rapport heb, mag ik equipment kopen.
Lukt het met Pasen niet, krijg ik een 2de kans in juni.

Maar ik buis sowieso op minstens 1 vak ..
En ik wil het nu ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan