Babs
Legacy Member
elaba
ik zit met een groot probleem...
sommige weten het al zo een beetje
maar ik krijg dus de kriebels om ook te beginne me draaien
er zijn natuurlijk heel veel dingen die dit mogelijks kunnen tegenhouden, dus hoopte ik als ik alles vertel jullie mij misschien kunnen helpen met het op te lossen.
Toekomstplannen
mijn plannen (voor ik het idee kreeg) waren dus om volgend jaar op kot te gaan (op voorwaarde da ik erdoor ben voor school) en dus bepaalde dingen te kopen die ik nodig heb (o.a. laptop, wa opnieuw een serieuze aankoop is)
ik mag dus rekenen op een dikke 800-1600€ voor de laptop, en 200-250€ de maand voor tkot (mijn ouders gaan daar helft van meebetalen denkek)
als ik op kot zit, gaat er dus al veel minder sprake van zijn da ik draai (gerief blijft thuis dan staan) en da ik van het kot dus al serieuze kosten ga hebben.
ik *KAN* mijn kot opgeven, omdat ik de mogelijkheid heb om elke dag op/af te reizen. maar het is eerder het principe "kheb es op mn eigen gezeten" enzo dat ik niet wil opgeven
Financieel
ik begin met niks. kheb nog geen enkel equipment of wat dan ook (alles, ook geen versterker/stereo, boxen, TT's, mixer,...) en kheb momenteel niet echt geld ook om dat te investeren in equipment.
ik zou dus moeten beginnen met weekendjob, maar dat is te moeilijk te combineren met school, misschien zou het wel lukken om de 2 weken eens te gaan werken.
vakantiejob? eerst erdoor zijn voor school dan wel, en ten tweede wou ik da geld opzij leggen voor mijn kot.
kzou dus ofwel met iets heel crappy moeten beginnen en daar heb ik niet zoveel zin in
Ervaring
ik heb niks van ervaring, ik ben een n00b! ik kan weinig tot niks van genres benoemen, ik weet niet welke muziek mijn voorkeur krijgt om te draaien (waarschijnlijk groove), ik heb geen verstand waar ik mijn muziek moet leren kennen, ...
leert ge dit dan aan? kbedoel zijn jullie ook allemaal met niks begonnen, zijt ge gewoon een natuurtalent, hebt ge hulp gekregen?
Geduld
ik ben enorm ongeduldig
ik geef rap dingen op als het mij niet lukt
maar dat mag dus niet met dit gebeuren, als ik dan honderden euro's verspil aan equipment en platen om daarachter het toch op te geven...
ik kan het natuurlijk verkopen maarja, dat is dan met verlies en dat is ook niet de bedoeling.
ik moet nog leren draaien enzo ook, ga ik het gevoel makkelijk/moeilijk/geleidelijk/langzaam aanleren hoe je moet draaien enzo?
de vraag voor mijzelf is natuurlijk, ben ik genoeg gedreven om dit vol te houden en er iets van te maken?
maar ik vrees dat ik het nog niet weet
Plaatsgebrek
ik heb een heel irritant kamertje
. mijn kamer is zo ingedeeld dat ik maar een beperkt aantal muren vrijheb
zoals het er nu uitziet, heb ik GEEN plaats om TT's, mixer, versterker, boxen,... te plaatsen
hier zijn enkele foto's om het probleem in te zien
mijn zetelbed (let niet op de hond). neemt veel plaats in, da is mijn muur met de meeste vrije plaats en wordt dus natuurlijk gebruikt voor het bed.
bureau juist naast mijn zetelbed, met daarachter mijn kasten (gordijn als "kastdeuren"). die ruimte heb ik zelf al weinig plaats om achter de pc te zitten dusja...
mijn andere muur, met kast voor boeken van school, en rechtsonder mijn aquarium. het wit rechts is het begin van mijn lavabo, dus in die hoek is er ook al open ruimte nodig om te lopen.
de andere muur is mijn raam met daaronder mijn verwarming, en mijn bed komt redelijk ver naar voor dus die kant van de muur is ook nie echt bruikbaar.
tzijn oude foto's, maar de plaatsing is nog compleet hetzelfde, behalve ligt nu alles rommelig
Het komt er dus op neer dat het mij weer niet meezit
vroeger haatte ik het echt hoe jullie (lees real
) zo uren in de platenwinkel zitten en al da geld da erdoor vliegt om daarachter nog uren achter die draaitafels te staan.
maar eerlijkgezegd hoe langer ik bij jullie zat (irc/meeting/fuifke hier) ben ik echt gefascineerd erdoor geraakt
een beetje vrouwelijke dj's promoten kan ook geen kwaad eh
dus, kort samengevat, babsken wil dj worden, maar heeft probleempjes.
ik hoop met jullie ervaring dat jullie mij kunnen helpen want het is (voor mij) een enorm grote beslissing die ik neem mss
alvast iedereen bedankt die met hints/tips/advies mij helpen
kzou er zo graag uitgeraken omdat ik er echt wel veel aan zit te denken.
ik zit met een groot probleem...
sommige weten het al zo een beetje
maar ik krijg dus de kriebels om ook te beginne me draaien
er zijn natuurlijk heel veel dingen die dit mogelijks kunnen tegenhouden, dus hoopte ik als ik alles vertel jullie mij misschien kunnen helpen met het op te lossen.
Toekomstplannen
mijn plannen (voor ik het idee kreeg) waren dus om volgend jaar op kot te gaan (op voorwaarde da ik erdoor ben voor school) en dus bepaalde dingen te kopen die ik nodig heb (o.a. laptop, wa opnieuw een serieuze aankoop is)
ik mag dus rekenen op een dikke 800-1600€ voor de laptop, en 200-250€ de maand voor tkot (mijn ouders gaan daar helft van meebetalen denkek)
als ik op kot zit, gaat er dus al veel minder sprake van zijn da ik draai (gerief blijft thuis dan staan) en da ik van het kot dus al serieuze kosten ga hebben.
ik *KAN* mijn kot opgeven, omdat ik de mogelijkheid heb om elke dag op/af te reizen. maar het is eerder het principe "kheb es op mn eigen gezeten" enzo dat ik niet wil opgeven
Financieel
ik begin met niks. kheb nog geen enkel equipment of wat dan ook (alles, ook geen versterker/stereo, boxen, TT's, mixer,...) en kheb momenteel niet echt geld ook om dat te investeren in equipment.
ik zou dus moeten beginnen met weekendjob, maar dat is te moeilijk te combineren met school, misschien zou het wel lukken om de 2 weken eens te gaan werken.
vakantiejob? eerst erdoor zijn voor school dan wel, en ten tweede wou ik da geld opzij leggen voor mijn kot.
kzou dus ofwel met iets heel crappy moeten beginnen en daar heb ik niet zoveel zin in
Ervaring
ik heb niks van ervaring, ik ben een n00b! ik kan weinig tot niks van genres benoemen, ik weet niet welke muziek mijn voorkeur krijgt om te draaien (waarschijnlijk groove), ik heb geen verstand waar ik mijn muziek moet leren kennen, ...
leert ge dit dan aan? kbedoel zijn jullie ook allemaal met niks begonnen, zijt ge gewoon een natuurtalent, hebt ge hulp gekregen?
Geduld
ik ben enorm ongeduldig
ik geef rap dingen op als het mij niet luktmaar dat mag dus niet met dit gebeuren, als ik dan honderden euro's verspil aan equipment en platen om daarachter het toch op te geven...
ik kan het natuurlijk verkopen maarja, dat is dan met verlies en dat is ook niet de bedoeling.
ik moet nog leren draaien enzo ook, ga ik het gevoel makkelijk/moeilijk/geleidelijk/langzaam aanleren hoe je moet draaien enzo?
de vraag voor mijzelf is natuurlijk, ben ik genoeg gedreven om dit vol te houden en er iets van te maken?
maar ik vrees dat ik het nog niet weetPlaatsgebrek
ik heb een heel irritant kamertje
. mijn kamer is zo ingedeeld dat ik maar een beperkt aantal muren vrijhebzoals het er nu uitziet, heb ik GEEN plaats om TT's, mixer, versterker, boxen,... te plaatsen
hier zijn enkele foto's om het probleem in te zien
mijn zetelbed (let niet op de hond). neemt veel plaats in, da is mijn muur met de meeste vrije plaats en wordt dus natuurlijk gebruikt voor het bed.
bureau juist naast mijn zetelbed, met daarachter mijn kasten (gordijn als "kastdeuren"). die ruimte heb ik zelf al weinig plaats om achter de pc te zitten dusja...
mijn andere muur, met kast voor boeken van school, en rechtsonder mijn aquarium. het wit rechts is het begin van mijn lavabo, dus in die hoek is er ook al open ruimte nodig om te lopen.
de andere muur is mijn raam met daaronder mijn verwarming, en mijn bed komt redelijk ver naar voor dus die kant van de muur is ook nie echt bruikbaar.
tzijn oude foto's, maar de plaatsing is nog compleet hetzelfde, behalve ligt nu alles rommelig
Het komt er dus op neer dat het mij weer niet meezit
vroeger haatte ik het echt hoe jullie (lees real
) zo uren in de platenwinkel zitten en al da geld da erdoor vliegt om daarachter nog uren achter die draaitafels te staan.maar eerlijkgezegd hoe langer ik bij jullie zat (irc/meeting/fuifke hier) ben ik echt gefascineerd erdoor geraakt
een beetje vrouwelijke dj's promoten kan ook geen kwaad eh
dus, kort samengevat, babsken wil dj worden, maar heeft probleempjes.
ik hoop met jullie ervaring dat jullie mij kunnen helpen want het is (voor mij) een enorm grote beslissing die ik neem mss
alvast iedereen bedankt die met hints/tips/advies mij helpen
kzou er zo graag uitgeraken omdat ik er echt wel veel aan zit te denken.
