Archief - Decision time!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRFluffy

Legacy Member
ik woon in sint amandsberg, nie ver van u, voor mijn part moogt ge ook wel es afkomen om es te testen of da u wa ligt da draaien (nuja, ge kent anderen ier veel beter ;))
Ik heb ier ook weinig plaats, en int eerste stond m'n dj tafel bena int midden van m'n kamer. Nu ist al veel beter maar nog steeds een probleem in die zin dat mijn bed bena tegen m'n kleerkast geplakt staat waardoor ik daar ver niemer tussen kan om deftig aan mijn kast te kunnen :p 't is zoeken. En soms kiezen tussen de pest en de cholera lijk da ze zeggen.

heb je al dj software geprobeerd om es de feel te krijgen?

@ eagle: niemand weet hoe luid haar speakers gaan gaan eh :p

(doordenkertje)

FitZ

Legacy Member
BaBsie zei:
kgaat er vanavond eens met mijn ouders over hebben :x scary!

Succes, mijn zus heeft mn moeder hier moeten overtuigen (Khad t sowieso gedaan, ma altijd leuker as ge uw ouders "mee" hebt).

En ge moe trouwens ook oppassen voor uw vissen, want met de trillingen van het geluid...Die beesjes kunnen daar ni goe tegen, so i've heared.

Eagle`

Legacy Member
TsD zei:
of ipv die kast enzo dit in mekaar timmeren(wa hout hale in de brico of wa ist daar allemaal:p) en beke aanpasse zoda ge er uw cd's in kwijt kunt en uw boeken. als uw pa een handige harry is kan em er mss zelf schofjes insteken.


damn a fond kewl kastje, me denks spontaan aan dat kruidenrekje van homer, genius @ work :rofl:

Of ge kunt het zelf doen eh ineen timmer babs, da zien uw ouders da het geen bevlieging is ofzo :)


Kzou misschien ook eerst beginnen met dubbele cd-spelers, kost veel minder dan met vinyl, ge kunt derna nog overschakelen :)

FitZ zei:
En ge moe trouwens ook oppassen voor uw vissen, want met de trillingen van het geluid...Die beesjes kunnen daar ni goe tegen, so i've heared.

ja das just, good point

Babs

Legacy Member
beestjeS, denkt gij datter in nen aquarium van 60 l maar 1 viske zit :p

die staat hier al 2 jaar, en nu staat hij in de weg moestek beginne draaien :(
mss dat die beneden nog ergens welkom is, tis altijd mooi om nen aquarium te hebben imo

tzou idd perfect zijn met zon kast da ik nog plaats heb voor mijn gerief op te zetten en mijn boeken in weg te stoppen
en mijn pa kan da wel in elkaar steken, maarja die zit nu ook in de examens en kdenk dak em al genoeg stress geef door em te kloten :p

Babs

Legacy Member
Eagle` zei:
Of ge kunt het zelf doen eh ineen timmer babs, da zien uw ouders da het geen bevlieging is ofzo :)


Kzou misschien ook eerst beginnen met dubbele cd-spelers, kost veel minder dan met vinyl, ge kunt derna nog overschakelen :)

kzal mn papa dan wel helpen :p ik heb 2 linkerhanden :lol:

kvin het nutteloos om met cd-spelers te beginnen, kleer dan mss wel de basis enzo maar achteraf gaat het zoiezo zijn om met platen te beginnen
dus die cd-spelers aankopen om later met verlies te verkopen :s

sbiet het harde werk! dat ik weet dat ik moet werken en doordoen om ergens te geraken

TRFluffy

Legacy Member
wie zegt er da ge ze achteraf moe verkopen? ik heb nu 2 tt's en 1 cd speler en I'm dying to get another one... dus als ge er al 2 hebt en later nog 2 tt's zitte meer of gesettled ;)

Eagle`

Legacy Member
BaBsie zei:
kzal mn papa dan wel helpen :p ik heb 2 linkerhanden :lol:

kvin het nutteloos om met cd-spelers te beginnen, kleer dan mss wel de basis enzo maar achteraf gaat het zoiezo zijn om met platen te beginnen
dus die cd-spelers aankopen om later met verlies te verkopen :s

sbiet het harde werk! dat ik weet dat ik moet werken en doordoen om ergens te geraken


cd-spelers zijn ver van nutteloos imo, cd-format/digital begint stillekes aan over te nemen van vinyl, hoewel er sommigen het ni kunnen hebben da ge da zegt ^^

Ni da vinyl gaat verdwijnen het zal nog blijven ma gewoon minder imo, lables schakelen over op digital only formats, promo's komen tegenwoordig rapper uit op digitaal formaat dan op vinyl, sommige genre's zoals goa bv wordt amper vinyl vvoor gebruikt, enz ...

Babs

Legacy Member
ik ben bang dat mijn intresse mss zal verdwijnen door het feit dat ik dan zolang op cd's oefen :x en ik moet ook niet ALLES hebben van equipment, alleen wat mij aanspreekt en wat nodig is

TsD

Legacy Member
Ram met een voorhamer en schijfmachien een gat in de muur en steek uw visbokaal daar in:D

neenee, da zou iets te ver gaan he, mja, die visbokaal is idd een probleem want die pakt veel plaats in en begrijp da je die visjes wilt houde. toch ff nadenke over een oplossing daar:s

ff terzijde: men ouders waren direct oke ermee, ik heb alles zelf betaald tot nu toe, en ze zien dak et graag doe en blijf doen dusja:)
zeg daje er lang over nagedacht heb enzovoorts en da ze u maar moeten vertrouwen:p

*edit* Hoeveel meter is die rode muur waar uw tv enzo staat tot aan uw lavabo? mss da die te kort is dus, was blijkbaar paar letters vergeten:p

Babs

Legacy Member
mja maar het gaat ook niet direct gebeuren
kdenk dat dezelfde voorwaarde gaat zijn van mn kot "eerst erdoor zijn" >_<
dus ik mag rekenen op een begin ergens in de vakantie (tenzij 2de zit, tenzij er nie door)

enja, als ik het niet allemaal zelf betaal maar mn ouders meebetalen, toon ik wel wederzijds respect voor hen en wacht ik braafjes af en studeer ik veel :p

Eagle`

Legacy Member
BaBsie zei:
ik ben bang dat mijn intresse mss zal verdwijnen door het feit dat ik dan zolang op cd's oefen :x en ik moet ook niet ALLES hebben van equipment, alleen wat mij aanspreekt en wat nodig is

Op voorrand al iets uitsluiten is niet de goei instelling imo :)

Punt 1) met nen deftige dubbele cd-speler zijde nog altijd veel minder geld kwijt dan met draaitafel equipement.

Punt 2) Als da ge toch beslist om met vinyl te starten, moet ge toch al een raltief pak geld er tegen aan smijten om toch al iets deftig in uw handen te hebben en stel da het dan toch ni uw ding is dan stade daar .. terwijl ge met cd-equipement veel minder geld ga uitgegeven hebben in vrgl

Punt 3) Vinyl is absoluut geen goedkope hobby, vooral omda ge er rap aan verslaafd geraakt, voor ge het weet zij zo platzak als wa. (Ik weet waarover ik spreek :cry: en der zijn er hier genoeg op dees forum die dat kunnen beamen imo ;) ) En ge hebt nog maar een paar platen in uw handen terwijl ge met cd in vrgl al heel wat meer nr's hebt.

Kortom choose wisely young *grasshopper* :p lol wat een woord

pitbullgio

Legacy Member
Tip

ge moet niet beginnen draaien als ge dj wilt zijn voor het dj zijn...
Anders gaat ge het toch ni lang volhouden...
Ge moet het doen voor de MUZIEK en aangezien ge zelf ni goe weet wa ge wilt zou ik er toch nog even over slapen, er kruipt veel geld in!

Ik raad u aan om eerst ergens te oefenen bij vrienden ofzo en toch weten welk genre da ge graag zou draaien;als beginnende dj weet ge da toch wel zeker welke stijl ge wilt draaien... Ge moet u ni beperken hoor meerdere stijlen is toegelaten :p ... Een pak geduld hebt ge nodig voor het op iets begint te trekken, oefenen oefenen en dan nog wa oefenen...

meer heb ik niet te zeggen... GOOD LUCK

Eagle`

Legacy Member
pitbullgio zei:
Tip

ge moet niet beginnen draaien als ge dj wilt zijn voor het dj zijn...
Anders gaat ge het toch ni lang volhouden...
Ge moet het doen voor de MUZIEK en aangezien ge zelf ni goe weet wa ge wilt zou ik er toch nog even over slapen, er kruipt veel geld in!

Ik raad u aan om eerst ergens te oefenen bij vrienden ofzo en toch weten welk genre da ge graag zou draaien;als beginnende dj weet ge da toch wel zeker welke stijl ge wilt draaien... Ge moet u ni beperken hoor meerdere stijlen is toegelaten :p ... Een pak geduld hebt ge nodig voor het op iets begint te trekken, oefenen oefenen en dan nog wa oefenen...

meer heb ik niet te zeggen... GOOD LUCK

good post

TsD

Legacy Member
Even offtopic gaan, sorry babsie:x

Maar Eagle van BDS?? Die ooit es west-vlaams wou leren?:p
zoja, hallo pm me eens:p

zonee, soz voor storen;)

Eagle`

Legacy Member
TsD zei:
Even offtopic gaan, sorry babsie:x

Maar Eagle van BDS?? Die ooit es west-vlaams wou leren?:p
zoja, hallo pm me eens:p

zonee, soz voor storen;)


yeah BDS, been long time ago. west-vlaams ftw trouwens ;)


edit: btw spermi ?

Project Zero

Legacy Member
Rayne Varga zei:
Chançard, in Maastricht is een heerlijke platenwinkel. Ik denk zelfs dat ge
daar wel breaks gaat vinden, in de ruimte achter de geestesverruimende middelen :D

En dat "in platen tellen" klopt volledig, ik doe dat ook al ruim een jaar lang.
Zin om mee naar de cinema te gaan? Hm ik weet het niet, alweer een plaat minder.

Hehe de Sirius bedoelt ge?
Twee platen kopen, 2 magic mushrooms gratis ^^

Soit, ik ga hier strak of morgen nog ne serieuze reply neertellen, heb nu weinig tijd..

Babs

Legacy Member
Beerend zei:
Ik kon verder met switch, solid sounds, paar albums en enkele labelcompilaties, maar ivm vinyl vind je echt geen reet op cd (enkel de bekendere dingen, clubhits...). Bovendien is met vinyl draaien zoveel fijner; veel meer feeling, meer mogelijkheden... Enkel en alleen al voor in de bakken te graaien zou ik voor vinyl gaan :p

welja, vinyltjes zijn aangenamer :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan