Archief - Decision time!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jaws

Legacy Member
Bastaspast zei:
nee Fluff, verkeerd, de manier die jij beschrijff is de verkeerde om er mee bezig te zijn. Jij ziet het concept waarin die 25 full classics cd uitkomt verkeerd. Die platen zijn juist gekozen door Technokenners, Technolovers om een mooie beeldschets te maken van platen die veel over de origine en het gevoel van techno blootgeven, het zijn platen door en voor technoliefhebbers. Als non-technoliefhebbers die muziek dan kopen, en er in feite ni veel boodschap aan hebbe, dan is dat verkeerd, of net zoals je zei in vorige topic dat je je schaamde voor het in handen hebben van bepaalde platen, als je dan nog bovendien op plaatsen draait waar mensen kunnen vragen, draai eens wa techno ? dan ist ni eens techno da ze vrage , en dat zijn de vekeerde plaatsen, een echte DJ, NO REQUESTS ... een echte dj koopt alleen waar hij achter staat, niet om de allround party animal dj uit te hangen die overal wilt goedoen ... ik ben van het principe: don't like my music, then get the f*cking hell out of here ... soit ...
man als ge zo'ne technolover bent dan hebde die compilatiecd juist ni nodig want dan hebde al de platen dat ge wilt al apart, die compilatiecd is bedoelt voor de niet absolute freaks die ook wel eens wat techno willen horen, doe toch ni zo alsof dat die cd alleen ma van de pure technoliefhebbers is

daarnaast ben ik het er wel mee eens dat ge gewoon u eigen goesting draait en niet op requests reageert, alhoewel u eigen goesting wel een beetje relatief is, op een jump feesje zal een dj die jump en hardcore draait wss vooral jump draaien ook al heeft hij meer goesting in hardcore ;)

FitZ

Legacy Member
Beerend zei:
Dikke ²!

DJ is er imo niet voor het publiek, het publiek moet komen voor de DJ.

Doet me toch ff glimlachen, want he tis wel degelijk zo da in principe de dj er is voor het volk, like fucking duh :)

Dj's zijn gewoon tot goden verheven (zegde da? :p). Imo moogt ge nooit vergeten dj's <=> muzikanten.

Das de theorie alleszins, in praktijk ga ik ook naar een dj voor de dj/de muziek die hij draait. Maar "dj is er niet voor het volk" is wa verregaand he beer :p

Bastaspast

Legacy Member
hehe, kwas vandaag in een laat ons zacht uitdrukken 'schijnpoethische' bui door mijn relaas in een of ander lang voorbij gereply'de post uit te drukken, dat ik ondertss tijdens het gepost van jullie een gedichtje geschreven heb voor de muziek sieh ... de muziek zoals ik en de diehards ze wellicht beleven ... bij deze de melancholische noot van basta é ;) tzal ni meer voorvallen :D

MUSIC MAESTRO
Volledig losgerukt van het aardoppervlak
om het gevoel dat ik beschrijf enige vorm
aan te meten met Peter Schilling&#8217;s woorden
Major Tom kan als enige walhalla verhalen
doch is beeldspraak eufemistisch functioneel
Enkel diegenen geladen met zuivere passie
kunnen het gevoel hanteren
Wanneer een drukkend obstakel
de gedachten naakt
Wanneer een pijnlijk verlies
het gemoed inbreekt
Wanneer een tegenslagend fortuin
alle wanhoop in je oproept
Wanneer de dagen nachten worden
en de nacht zijn functie uitoefent
Dan zal de kracht waarover dit stuk verhaalt
meer dan ooit je bescherming zijn
Mogen de puren onder hen
blootgesteld aan genegenheid
inzien wat belangrijk is en
ontzien wat niet deugd



lachen is toegestaan ;)
xxx people

teknite

Legacy Member
FitZ zei:
2ehands is geen slecht gedacht, heb mijn ook 2ehands gekocht (technics).

Als ge 2ehands koopt, koop dan technics, want mensen die hun OEM decks verkopen..Vind ik raar, tis ni da ge beter kunt kopen als dat of tech's, dus is de kans bestaande dat er iets aan scheelt. Of tmoe zijn da ze stoppen met draaien..but still...

Ik heb nochtans mijn synq's 2dehands gekocht...
Waren nog geen maandje oud ofzo, die jongen had da gekocht zonder da eerst aan z'n ouders te vragen, en die konder er blijkbaar ni om lachen.
Ikke wel, want nu schoon synq's thuis ipv jb'kes :D:D

Ma met 2dehands moet ge idd wel beke geluk mee hebben. Voor gear zou ik idd 2dehands technics aanraden (hier ook wel met opletten, deze kunnen al héél versleten zijn) en een basic mixerke. Hiermee komt ge al redelijk ver. Als ge niet beschikt over stereo of versterker/boxen raad ik u aan om bij familie, tantes en nonkels eens rond te vragen of zij nog iets oud hebben staan van speakers en versterkers. Dit gaat meestal niet zo luid, maar speelt meestal nog héél goed.

Als ik iets moest aanraden zou het in ieder geval zijn:
Wees heel veel met muziek bezig... Ge zou toch al een kleine richting moeten hebben kwa muzieksmaak eer ge erin stapt, want zoals hierboven al gebleken is... Ge kunt ni alles legaal kopen van alle genres, zelfs ni op cd. Daarvoor is er gewoon te veel keuze. Ik denk dat ge persoonlijk al een heel groot stuk ga kunnen uitsluiten omdat ge zegt dat ge richting groove wilt gaan. Dus d&b, jump, hardcore, trance, techno enzo is 'grotendeels' al uitgesloten. Blijft er nog over: house, groove, elektro. Dit zit een beetje onder dezelfde grote noemer. Iedereen heeft het al gezegd, maar de grootste kost zijn nog altijd de vinyls. Ge kunt het draaien en keren zoals ge wilt, het blijft zo. En ge hebt er nooit genoeg... Altijd wilt ge nieuwe zalige schijfkes en bent ge blut. Zo is het leven van een dj.

Denk er zeker nog is goe over na, en sluit zeker cd's niet uit... Ik ben ook met cd's begonnen. Is idd veel goedkoper. Ben uiteindelijk toch op vinyl overgestapt omdat er van techno niet veel uitkomt op cd en vooral toch voor de feeling. Nu ben ik persoonlijk van plan om binnen afzienbare tijd mij een pioneer cdj 800 ofzo aan te schaffen, want met cd's mixen is af en toe ook wel plezant hoor...

't is een zware beslissing idd. Weet vooral dat ene keer ge er echt door bezeten bent, al uw geld, maar dan ook AL UW GELD naar platen zal gaan. Als ge op voorhand weet dat ge veel kleren ofzo koopt misschien, gaat ge zo'n dingen toch moeten laten ze.

Allensinds succes, en welke uw keuze ook is, wij zullen u wel steunen!

ps: zeker veel bij vrienden proberen... :) (of misschien in lokaal jeugdhuis ofzo?)

Eagle`

Legacy Member
Beerend zei:
Dikke ²!

DJ is er imo niet voor het publiek, het publiek moet komen voor de DJ.


A big nono, nothing worse than the superstar godlike-DJ trend van tegenwoordig

aXl_

Legacy Member
FitZ zei:
Doet me toch ff glimlachen, want he tis wel degelijk zo da in principe de dj er is voor het volk, like fucking duh :)

Dj's zijn gewoon tot goden verheven (zegde da? :p). Imo moogt ge nooit vergeten dj's <=> muzikanten.

Das de theorie alleszins, in praktijk ga ik ook naar een dj voor de dj/de muziek die hij draait. Maar "dj is er niet voor het volk" is wa verregaand he beer :p


maar aan muzikanten request ge ook geen nummertjes he ;)

Vraag anders de volgende keer dat zo'n idool winnaar op uw grote markt staat te kwelen anders es of em *** van *** wilt zingen :p

kokkenmaster

Legacy Member
De mijne 2e hands gekocht. 2 Stantons en mengpaneel van JB Systems. Niet het van het maar meer dan voldoende voor thuisgebruik. Ik zat aan 500 euro voor alles samen. Op zich goed te doen maar dan komt het duurste natuurlijk... De platen dus :D

Zijt gewoon zeker van jezelf en ge gaat er geen last mee hebben later...

Alleen vind ik de opmerking raar van 'ik weet nog niet welke muziek ik ga draaien, groove waarschijnlijk...'. Ik denk toch dat je dj wordt in een genre dat je het meeste aan het hart ligt en dat er van 'waarschijnlijk' geen sprake is.

kokkenmaster

Legacy Member
Eagle` zei:
A big nono, nothing worse than the superstar godlike-DJ trend van tegenwoordig
Het superster-gegeven wordt idd soms overdreven maar ik denk dat het publiek gewoon een voorbeeld wil. Zoals een Slash ofzo in het gitaristenmilieu en dergelijke...

ShadesOfJae

Legacy Member
Bestond er geen thread met advies van equipment, onderverdeeld in verschillende prijsklasses ?

Zoja, heeft er iemand de link voor mij ?
Ik dacht dat die bij de stickys stond, maar ik vind het niet ..

Babs

Legacy Member
jah, excuseer voor de late trugkomst maar dees vrouwke heeft examens dus moe ze nog leren ook :D

@ bastaspast: ik woon niet direct in Gent, da staat hier gewoon omdat ik redelijk veel in Gent zit en da mijne tweede thuis is :p kwoon er op 20 minuutjes van. en zoals ik al zei, ik kan het opgeven omdat ik elke dag heen/terug kan reizen, maar tis het principe van es op mezelf te zijn.
maar het idee da ik ga beginnen draaien begint mij meer en meer op te vreten (kan me niemeer concentreren op mn studies, kzit altijd weg te dromen derover :p )

@ tweedehands: ik heb een neutrale gedachte over tweedehandse dingen. Tis goed, maar dan ook weer niet. Je moet meteen al geluk hebben dat je een betrouwbare verkoper hebt, dat het gerief wel degelijk is zoals hij het beschreven heeft, ... de goekope prijs is dan weer een pluspunt, maarja ge moet geluk hebben!

ikzelf wil eerder wel iets met kwaliteit, en meestal (niet altijd dus) begint dat te verminderen bij tweedehands materiaal. Kheb liever zelf ook da ik betaal voor iets dat nog nooit gebruikt, verpakt in een doos zit, geeft mij ook een gevoel van geruststelling dat er niks mee mankeert (tenzij er iets gebeurd is met de transport natuurlijk :sop: )

kweet dat plaatjes zowat al mijn geld waarvoor ik nog ga werken gaan opslurpen, maar kdenk wel dat da logisch is ook. kbezit nog niks, dus nu komen mijn zware aankopen, en dan gaat da lichtjes verminderen tot een "vast budget" (soms 13 plaatjes, soms maar 2, ...)
maar ik ben redelijk into shopping dus ben ik zeker dat de music man een vast stekje gaat worden :p
kdenk da het zelf beter is voor mijzelf dat mijn geld gespendeerd wordt aan plaatjes, anders spendeer ik het toch maar aan prul :p

da_diablo

Legacy Member
der wordt hier over het 'dj-zijn' gepraat of iedereen al een residency heeft in een grote club....

PUBLIEK > dj, knoop da goe in uw oren. als het publiek u nie moet hebben, zijt ge in dikke NUL

Sabe

Legacy Member
als ge als minimal dj draait op een house feesje moete zu idd niet hebben.

Babs

Legacy Member
mja nog een vraagje

is het betrouwbaar om in Duitsland aan te kopen? aléja, tis allemaal veel goedkoper, maar als er dan iets stuk aan is en dat moet teruggestuurd worden? ervaringen?

Real

Legacy Member
BaBsie zei:
mja nog een vraagje

is het betrouwbaar om in Duitsland aan te kopen? aléja, tis allemaal veel goedkoper, maar als er dan iets stuk aan is en dat moet teruggestuurd worden? ervaringen?

Garantie

Naast lage prijzen en goede service hebben wij nog een groot voordeel ten opzichte van veel andere bedrijven. Wij bieden namelijk standaard 3 jaar garantie op onze producten. Sommige producenten geven zelfs bovenop onze garantie nog extra garantie, waardoor je op een aantal van onze producten 4 of zelfs 5 jaar garantie ontvangt.

Het afhandelen van deze garantie gebeurt precies hetzelfde als bij Nederlandse webshops. Mocht er onverhoopt iets stuk gaan of niet naar behoren functioneren, dan neem je contact op met ons teamlid in Nederland. Je ontvangt van hem een retournummer. Vervolgens stuur je het pakket naar ons op onder vermelding van dit retournummer. Zodra het product gerepareerd is, sturen wij het retour. De verzendkosten van het retourneren nemen wij voor onze rekening.

De kosten voor het verzenden van producten naar Duitsland zijn overigens niet veel hoger dan de kosten voor het verzenden van producten binnen Nederland. Doordat wij een eigen reparatieafdeling hebben, kunnen de meeste defecten snel intern worden verholpen.

Op gebruiksintensieve, slijtende onderdelen zoals faders en dergelijke geven wij net als alle andere winkels geen garantie.
DJ-laden.de

Versturen naar Duitsland is met de Post wel schijteduur, maar ge moet er maar van uitgaan dat het allemaal goed werkt. :p

1337mr.hanky

Legacy Member
ge kunt uwe pc een beetje omdraaien denkek, en dan daar uw materiaal zetten

vant leren, der gaan wss al een heel hoop mannen van hier opt forum die u gaan willen helpen

van leren enzo kan ik u nie helpen, begin ook pas net, dus hallo mede noob ;p, maar ik kan mss wel iets van men nonkel leren, die was vroeger goed en wil opnieuw beginnen, zal nog wel zien of die der echt wat van kan

qua kopen heb ik eig alles van ebay gehaald, had ik voor een 350-400 euro 2 draaitafels (degelijke maar niks speciaals), een mengpaneel, koptelefoon, ne stevige surround versterker, ook voor hifi dan.
platen heb ik ook een heel deel gekocht, een gans pakket waar ik een deel van heb gehouden, en de rest verkoop ik, wss ga ik daar zelfs winst op maken mjah

een flightcase op en af zeulen zal der ook niet inzitten zeker?

iig good luck

1337mr.hanky

Legacy Member
amai real die site geeft ook wel direct ne goeie indruk, al direct zit ge op zo een reclame index pagina :s

Hyperinsomnia

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
amai real die site geeft ook wel direct ne goeie indruk, al direct zit ge op zo een reclame index pagina :s
das geen reclame zu, da's zowa alles da ze hebben denkik, de links verwijzen u door naar hun eigen site :)

NinjaTune

Legacy Member
Om toch ook even een meerwaarde te geven aan het topic:

Duitsland is zeer zeker betrouwbaar. Kheb mijn denon cd-turntable daar besteld en in 3 dagen stond die hier mooi thuis.

en qua plaatsgebrek:

ik heb op mijn kamer ook niet veel plaats. En heel mijn set-up staat gewoon op een andere plaats in huis. heb je zelf ook geen andere ruimte? zolder? kelder? ...? Altijd handig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan