Archief - Decision time!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bastaspast

Legacy Member
BaBsie zei:
mja wel, kheb al enkele plaatjes opgeschreven die naar verschillende genres uitwijken
kzal uiteindelijk er wel iets uitnemen dat mij het meest aanspreekt (wss hetgeen ik het meest plaatjes van koop :p )

en wat heb je zo al neergeschreven ?

curieus, ik ben curieus :(

Babs

Legacy Member
pff der kan gewoon nog zoveel verandering komen

kweet nog nie of het mag of niet, of mn ouders gaan bijleggen of niet (kheb juist ff naar mn geld zitten zien, kheb al zeker 2 nieuwe TT'kes in handen :p, en nieuwjaar van ouders nog nie gehad dus...)
of ik het wel "kan", welke stijl, welk materiaal, wanneer ik platen ga kopen,...

maw TEVEEL vragen om mij nu al kopzorgen over te maken, want de examens steken tegen :( en kben nog nie begonnen! :cry:

Babs

Legacy Member
*upje*

iemand op buy and sell die zn mengpaneel verkoopt voor 50 euro
klik
tis redelijk standaard mengpaneel, maar is alles er wel op?

Jaws

Legacy Member
BaBsie zei:
*upje*

iemand op buy and sell die zn mengpaneel verkoopt voor 50 euro
klik
tis redelijk standaard mengpaneel, maar is alles er wel op?
niet kopen, de EQ heeft maar 2 toonregelingen en zelfs op new-line breken ze het helemaal af terwijl daar de meeste producten worden opgehemeld

TRFluffy

Legacy Member
waarschijnlijk kraken de faders :p

Twee kanaaltjes (hm) en that's it... en van jb
oja : heeft geen 3-wegstoonregeling...

kzou't nie doen.....

Babs

Legacy Member
mja moet ik dan meteen een mengpaneel kopen met meer dan 2 kanalen ook al heb ik er maar 2 nodig? of is dit gewoon aan te raden qua kwaliteit maw dat er geen/weinig goede mengpanelen met 2 kanalen bestaan?
aanradertjes?

Jaws

Legacy Member
BaBsie zei:
mja moet ik dan meteen een mengpaneel kopen met meer dan 2 kanalen ook al heb ik er maar 2 nodig? of is dit gewoon aan te raden qua kwaliteit maw dat er geen/weinig goede mengpanelen met 2 kanalen bestaan?
aanradertjes?
er bestaan veel goede mengpanelen met 2 kanalen, maar zo'n goedkoop ding van jb systems niet ;), er staat ook nog nen Stanton te koop op Buy & Sell, ma ik weet niet hoe goed dat mengepaneel is (allesinds wel pak beter dan die van JB ;))

TRFluffy

Legacy Member
Er bestaan ZEKER goeie tweekanaals mengpanelen. maar je moet bedenken, stel dat je ooit uitbreid met cd spelers (zeg nooit nooit!) dan moet je switchen tss phono en line. Het is gewoon makkelijker om te draaien met alle apparaten op een apparte channel imo...

NinjaTune

Legacy Member
inderdaad
nu vink et beetje klote dak denon dn-X300 heb (2 kanaals) omdat er wss 2 turntables bijkomen.. en kga in totaal eigenlijk 5kanalen kunnen gebruiken.
Dus best toch kijken vo 3/4 kanaals als je aan de toekomst denkt.

Bastaspast

Legacy Member
LexiC zei:
inderdaad
nu vink et beetje klote dak denon dn-X300 heb (2 kanaals) omdat er wss 2 turntables bijkomen.. en kga in totaal eigenlijk 5kanalen kunnen gebruiken.
Dus best toch kijken vo 3/4 kanaals als je aan de toekomst denkt.


ja maar als je aan je toekomst denkt ... zouk ook ni gaan vo gemini, jb sytems, behringer ofzo zu ... faders kraken rap, en weinig gevoel en kwaliteit ligt in het mengpaneel ...

en kga weer weerstand oplokke bij mense waarbij da spul het wel jaarkes volhoudt ... good 4 them ! ... maar kwaliteit is het niet imo

nuja ik kan u moeilijk de richting insturen van a&h, denon, pioneer, vestax ... da zen al merken die te duur zen voor iemand die wil beginnen ...

ik dacht aan mja: reloop, stanton, numark, ...
en als ik u toch eentje mag aanraden ... tis wel middelklasse, krijgt goede beoordelingen, kost ja 10 000 frank, vrij weinig (vind ik persoonlijk)

http://www.musik-service.de/stanton-m-303-prx395752119de.aspx

het enige nadeel dat je hier dan weer hebt (en dat is storend !!!) is dat je geen aparte ledjes hebt per kanaal, een pfl meter dus ... om te zien of je muziek wel allemaal op gelijk volume staat

http://www.musik-service.de/DJ-Mixer-Reloop-RMX-30-BPM-prx395742227de.aspx

deze heeft dan dan weer wel ... dit is een reloop en heeft ledmeters per kanaal ... en kost 'maar' 8000 frank ... ik weet natuurlijk niet wat je bereid bent uit te geven ... EN misschien toch nog een pluspuntje aan die reloop , hij is voor beginners en heeft een ingebouwd BPM counter, die u int begin veel ellende zal besparen, dat ding verraad dus of je ene plaat te snel/te traag staat ... zo leer je het gelijkstellen veel sneller aan imo ... ff op een rijtje dus, want tekst leest ni zo simpel:

- prijs: 8000 Bfr / 211 €
- 2 master uitgangen waarvan 1 met balance regelaar ( vo links/rechts te switchen )
- instelbare faders (d.w.z. dat je de gevoeligheid waarmee je muziek inkomt kan instelle) !!!!!!!!
- leds om aan te duiden welk kanaal in de koptelefoon zit (PFL dus: pre fade listening)
- elk channel zijn eigen volumemeter (met de gainregelaar kan je geluidssterke regelen) !!!!!!!!
- 3 kanalen met 3 eq's (low, mid, hi) tot 40db cutten ( kan ook via kill switches ) !!!!!!!!
- 45 mm crossfading ... ideaal voor de cutten, hardere genres te spelen
- BPM counter, geeft de snelheden van je platen op disply weer !!!!!!!
- and so on ... mooie start dus naar mijn mening

alleszins greetz B

Jaws

Legacy Member
ik weet niet hoe het zit met betere mixers, maar kheb hier ook nen BPM counter op mijne behringer (ja, kweet das echt low-budget) en daar kan ik compleet ni op betrouwen ze, tenzij dak hem zo zelf in toets

maar dan kunde het even goe gewoon ineens leren op horen en door te oefenen, kzou er gewoon ni naar zien of er wel of ni een BPM counter op zit

NinjaTune

Legacy Member
BPM counter geven vaak niet juist weer, en in het begin dat je draait gaje daar teveel op focussen wat bigtime fout is.

@ Basta, inderdaad JbSystems en dergelijke mixers zijn (vaak) weggesmeten geld omdat je sowieso na e jaar eigenlijk een andere mixer wilt vanwege de krakende faders. (zoals je zegt zal dit wss wel weer weerstand opwekken). Maar het hangt dus ook van persoon tot persoon af. Ikzelf vind dit ook, maar als je toch niet echt op 'kwaliteit' staat voor thuis, voldoet zo'n budget mixer uiteraard wel. Mijne JB Beat4 gaat nog altijd perfect (ook al staat die nu ergens te rotten) ma ik stoorde me gewoon gigantisch aan de niet-soepele faders en het gekraak, en ik wou ne instelbare x-curve. Nuja als je begint met draaien ben je daar allemaal nog niet van op de hoogte.
En bij zovelen, bij mij was dit toch zo, begin je ook met 'waauw 2 cd spelers en een mixer' ik hoef nix anders qua dj-gear dit volstaat voor mij. Totdat je echt kan draaien en je verder wil.. wie had ooit gedacht dat ik een cd-turntable en nu in de toekomst wss superoems ging kopen. Zelf ging ik da 2 jaar geleden niet durven denken hebben.. Het minste volstaat in het begin.

En da vind ik nu juist positief aan zo'n forum dat je mensen kan doen inzien indien het draaien echt hun ding is dat ze beter direct voor kwaliteit gaan. Moest ik dat geweten hebben ging ik er toch ook even bij stilgestaan hebben.. ma ik was daar bijlange nie van op de hoogte.

En idd basta die stantons zijn wel goe prijs/kwaliteit.

Bastaspast

Legacy Member
Jaws zei:
ik weet niet hoe het zit met betere mixers, maar kheb hier ook nen BPM counter op mijne behringer (ja, kweet das echt low-budget) en daar kan ik compleet ni op betrouwen ze, tenzij dak hem zo zelf in toets

maar dan kunde het even goe gewoon ineens leren op horen en door te oefenen, kzou er gewoon ni naar zien of er wel of ni een BPM counter op zit


uhu dat van die bpm counters klopt, heb er zelf ook op men denon ... MAAR ik bedoelde niet dat je je zomaar moet vertrouwen op bpm , van ooo het groene lichtje brand, de overgang zal perfect zijn, trouwens een goede overgang speelt zich af in het eq gedeelte

neen een bpm counter is er voor het niet getrainde oor dat niet snel genoeg kan opmerken, hmm daat men inkomende plaat nu te snel of te traag ... en meestal geven die bpm counters duidelijk aan in welke richting je al dan niet moet corrigeren

voor de rest lexic, ben ik volkomen eens met je post

Jaws

Legacy Member
Bastaspast zei:
uhu dat van die bpm counters klopt, heb er zelf ook op men denon ... MAAR ik bedoelde niet dat je je zomaar moet vertrouwen op bpm , van ooo het groene lichtje brand, de overgang zal perfect zijn, trouwens een goede overgang speelt zich af in het eq gedeelte

neen een bpm counter is er voor het niet getrainde oor dat niet snel genoeg kan opmerken, hmm daat men inkomende plaat nu te snel of te traag ... en meestal geven die bpm counters duidelijk aan in welke richting je al dan niet moet corrigeren

voor de rest lexic, ben ik volkomen eens met je post
bij uwe denon mss wel, maar bij mijne behringer staan die zelden juist, die schommelen altijd wat, bij sommige platen zitten ze er maar een paar bpm naast, bij veel platen zitten ze er de ene keer 10 bpm boven en dan ineens weer 5 onder enzo.

kwil dus gewoon zeggen dat bpm counters onbelangrijk zijn bij aankoop van uwe mixer en dat ik nooit ne mixer boven nen andere zou kiezen omdat er bpm counters op staan, andere dingen zoals duurbaarheid, hoe goed is de EQ, geluidskwaliteit, hoeveel kanalen, ... zijn belangrijk bij een mixer

Pana

Legacy Member
TRFluffy zei:
Er bestaan ZEKER goeie tweekanaals mengpanelen. maar je moet bedenken, stel dat je ooit uitbreid met cd spelers (zeg nooit nooit!) dan moet je switchen tss phono en line. Het is gewoon makkelijker om te draaien met alle apparaten op een apparte channel imo...

Moet jij mij het handelingsverschil eens uitleggen tussen het knopje phono/line omzetten en het knopje crossfader assign verzetten...

Jaws

Legacy Member
Decade zei:
Moet jij mij het handelingsverschil eens uitleggen tussen het knopje phono/line omzetten en het knopje crossfader assign verzetten...
het is al gezegd :p, bij meerdere kanalen kunt ge terwijl dat ge 2 platen mixt nog een acapella van een CD afspelen en andersom, voor de rest is er natuurlijk geen enkel verschil
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan