LexiC zei:
inderdaad
nu vink et beetje klote dak denon dn-X300 heb (2 kanaals) omdat er wss 2 turntables bijkomen.. en kga in totaal eigenlijk 5kanalen kunnen gebruiken.
Dus best toch kijken vo 3/4 kanaals als je aan de toekomst denkt.
ja maar als je aan je toekomst denkt ... zouk ook ni gaan vo gemini, jb sytems, behringer ofzo zu ... faders kraken rap, en weinig gevoel en kwaliteit ligt in het mengpaneel ...
en kga weer weerstand oplokke bij mense waarbij da spul het wel jaarkes volhoudt ... good 4 them ! ... maar kwaliteit is het niet imo
nuja ik kan u moeilijk de richting insturen van a&h, denon, pioneer, vestax ... da zen al merken die te duur zen voor iemand die wil beginnen ...
ik dacht aan mja: reloop, stanton, numark, ...
en als ik u toch eentje mag aanraden ... tis wel middelklasse, krijgt goede beoordelingen, kost ja 10 000 frank, vrij weinig (vind ik persoonlijk)
http://www.musik-service.de/stanton-m-303-prx395752119de.aspx
het enige nadeel dat je hier dan weer hebt (en dat is storend !!!) is dat je geen aparte ledjes hebt per kanaal, een pfl meter dus ... om te zien of je muziek wel allemaal op gelijk volume staat
http://www.musik-service.de/DJ-Mixer-Reloop-RMX-30-BPM-prx395742227de.aspx
deze heeft dan dan weer wel ... dit is een reloop en heeft ledmeters per kanaal ... en kost 'maar' 8000 frank ... ik weet natuurlijk niet wat je bereid bent uit te geven ... EN misschien toch nog een pluspuntje aan die reloop , hij is voor beginners en heeft een ingebouwd BPM counter, die u int begin veel ellende zal besparen, dat ding verraad dus of je ene plaat te snel/te traag staat ... zo leer je het gelijkstellen veel sneller aan imo ... ff op een rijtje dus, want tekst leest ni zo simpel:
- prijs: 8000 Bfr / 211 €
- 2 master uitgangen waarvan 1 met balance regelaar ( vo links/rechts te switchen )
- instelbare faders (d.w.z. dat je de gevoeligheid waarmee je muziek inkomt kan instelle) !!!!!!!!
- leds om aan te duiden welk kanaal in de koptelefoon zit (PFL dus: pre fade listening)
- elk channel zijn eigen volumemeter (met de gainregelaar kan je geluidssterke regelen) !!!!!!!!
- 3 kanalen met 3 eq's (low, mid, hi) tot 40db cutten ( kan ook via kill switches ) !!!!!!!!
- 45 mm crossfading ... ideaal voor de cutten, hardere genres te spelen
- BPM counter, geeft de snelheden van je platen op disply weer !!!!!!!
- and so on ... mooie start dus naar mijn mening
alleszins greetz B