Archief - Decision time!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jaws

Legacy Member
psyko-monchske zei:
gitaar spelen is totaal niet goekoper:)
goede gitaar : 2500 euro
goede versterker : 3000 euro
randapparatuur : 1500 euro

dus dat is zeker niet goedkoper hoor en meestal blijft het niet bij 1 gitaar:)
:offtopic: tja, khad het over klassieke gitaar... :p

BaBsie zei:
tis het principe van "hun dochter koopt iets duur" en mss zelf int buitenland vooral

mn zus eeft ook ooit es zon hobby gehad en die was ook redelijk duur, mn ouders betaald, een paar maand daarachter ofzo deed ze het niemeer (was omda haar ex da ook deed)

kdenk dat het een beetje daardoor is ook
ik ben het met LexiC eens dat als het over u duurverdiend geld gaat dat u ouders dan eigenlijk geen/weinig inspraak hebben, ze kunnen natuurlijk wel advies geven, ma uiteindelijk beslist gij toch wat ge er mee doet

en dat u zus is is gestopt met een dure hobby (terwijl al da gerief er wss nog sta) wilt ni zeggen da gij da ook ga doen, ge moet da juist in u voordeel omdraaien he, als u zus da mag proberen, moogt gij da toch ook zeker ;)

BraveHeart

Legacy Member
weiqin zei:
Ooh ja, het verschil tussen JB en SynQ is zeker te verwaarlozen :wtf: :ironic:

En je zegt dat ze eerst met simpele TT's wilt draaien, dan toch zeker
direct drives --> zo'n 400 euro voor beiden laten we zeggen
simpel mixerke --> 100 euro minstens
time code vinyls --> 40 euro voor 2
indien de geluidskaart ni compatibel is ofzo --> +/- 100 euro

das al rond de 640 euro om gwn te 'prullen' ? :naughty:

Maak de rekening met gewone DJ hardware en al uw muziek op vinyl om ook mee te prullen, duur prullen hoor.

Wie verplicht u om direct al DD Drives te kopen, ne mixer hebt ge voor 50€ bij een electronica zaak en dat moet echt nie zottekot zijn, ne laptop met onboard audio is wel degelijk geschikt om daarmee te werken.
Waarom je zoveel risico neemt dat het bevalt en niet bevalt om direct alles van degelijk gerief aan te kopen.

Koop u desnoods 2de hands TT's, waarom altijd nieuwstaat voor een beginner ?
Voor experimenteren en fratsen kunde beter zo iets naar de knoppen draaien dan een dure setup.

Je geeft toch ook gene Lamborgini aan iemand de leert rijden om ergens tegen de boom te knallen tijdens het rijexamen :lol:

Duur gerief wil niet zeggen success :s
Amai als dat de zin der zaak is om met geld te gooien om er als hobyist er mee te beginnen dan is het al erg.
Niet iedereen kan met geld smijten.

Baat het niet, schaadt het niet.

Begin gewoon met goedkoop gerief en 2de hands, of huur u een set TT's en huur u een paar platen en hou u daar een weekend mee bezig.
Ook al zijn het platen van grootmoeders tijd, maakt niks uit het werken met vinyl, daar moet ge mee beginnen, als ge daar al niet mee wilt starten vergeet het draaien dan maar.
Beatmatching, overgangen... zorgen voor later als ge u daar op toelegt.
Ik verwacht toch van niemand dat die persoon op vandaag op morgen draait als ne pro zeker zich niet in onkosten te steken en achteraf zijn ze het beu.

Ooit een plaat opgelegd ?
Ooit een TT aangeraakt ?
Ooit eens een poging gedaan om met die plaatjes te spelen ?
Begin daar eens mee en vertrek daaruit.

Ik kan mij morgen ook 2 Technicsen kopen en de duurste mixer, ben ik dan zo goed af als beginner, ik denk dat ik mijn eigen voor het zot aan het houden ben met al die zee aan knopkes en opties.
Daar houdt een beginner zich niet mee bezig, die is al blij dat m een plaat opgelegd krijgt en dat het volgende nr wat start overvloeit op het vorige, dat is al ingewikkeld genoeg.
Ik kan mij ook een drumcomputer kopen met hopen precets, ben ik dan beter op voor dan de rest, neen dus.
Begin bij het begin.

Ik ben ook begonnen met 2 TT's van opa's zolder, ik krijg nog geen 2 vinyls aan elkaar gemixt waarom zou ik zoveel onkosten maken als ik het belangrijkste nog niet eens kan verwezelijken met 2 TT's zonder franje die dat perfect kunnen.
Op het juiste moment uw 2de plaat inmixen en op tijd opstarten.
Nog een manier om het simpel te doen, 2 oude HIFI TT's, de basis.
Een plaatje draaien, en het volgende daar op verder bouwen zonder spaghetti effect tijdens het mixen.
Als ge dat niet gereed krijgt, laat de rest ook maar.

Jaws

Legacy Member
BraveHeart zei:
Maak de rekening met gewone DJ hardware en al uw muziek op vinyl om ook mee te prullen, duur prullen hoor.

Wie verplicht u om direct al DD Drives te kopen, ne mixer hebt ge voor 50€ bij een electronica zaak en dat moet echt nie zottekot zijn, ne laptop met onboard audio is wel degelijk geschikt om daarmee te werken.
Waarom je zoveel risico neemt dat het bevalt en niet bevalt om direct alles van degelijk gerief aan te kopen.

Koop u desnoods 2de hands TT's, waarom altijd nieuwstaat voor een beginner ?
Voor experimenteren en fratsen kunde beter zo iets naar de knoppen draaien dan een dure setup.

Je geeft toch ook gene Lamborgini aan iemand de leert rijden om ergens tegen de boom te knallen tijdens het rijexamen :lol:

Duur gerief wil niet zeggen success :s
Amai als dat de zin der zaak is om met geld te gooien om er als hobyist er mee te beginnen dan is het al erg.
Niet iedereen kan met geld smijten.

Baat het niet, schaadt het niet.

Begin gewoon met goedkoop gerief en 2de hands, of huur u een set TT's en huur u een paar platen en hou u daar een weekend mee bezig.
Ook al zijn het platen van grootmoeders tijd, maakt niks uit het werken met vinyl, daar moet ge mee beginnen, als ge daar al niet mee wilt starten vergeet het draaien dan maar.
Beatmatching, overgangen... zorgen voor later als ge u daar op toelegt.
Ik verwacht toch van niemand dat die persoon op vandaag op morgen draait als ne pro zeker zich niet in onkosten te steken en achteraf zijn ze het beu.

Ooit een plaat opgelegd ?
Ooit een TT aangeraakt ?
Ooit eens een poging gedaan om met die plaatjes te spelen ?
Begin daar eens mee en vertrek daaruit.

Ik kan mij morgen ook 2 Technicsen kopen en de duurste mixer, ben ik dan zo goed af als beginner, ik denk dat ik mijn eigen voor het zot aan het houden ben met al die zee aan knopkes en opties.
Daar houdt een beginner zich niet mee bezig, die is al blij dat m een plaat opgelegd krijgt en dat het volgende nr wat start overvloeit op het vorige, dat is al ingewikkeld genoeg.
Ik kan mij ook een drumcomputer kopen met hopen precets, ben ik dan beter op voor dan de rest, neen dus.
Begin bij het begin.

Ik ben ook begonnen met 2 TT's van opa's zolder, ik krijg nog geen 2 vinyls aan elkaar gemixt waarom zou ik zoveel onkosten maken als ik het belangrijkste nog niet eens kan verwezelijken met 2 TT's zonder franje die dat perfect kunnen.
Op het juiste moment uw 2de plaat inmixen en op tijd opstarten.
Nog een manier om het simpel te doen, 2 oude HIFI TT's, de basis.
Een plaatje draaien, en het volgende daar op verder bouwen zonder spaghetti effect tijdens het mixen.
Als ge dat niet gereed krijgt, laat de rest ook maar.
het is dom €400 uit te geven aan materiaal dat ge zoiezo niet lang zult gebruiken, ge kunt beter iets kopen waar ge direct minstens een jaar mee voort kunt anders is dat toch maar weggesmeten geld
die DJ Decks is idd iets heel schoon, maar ge kunt niet besparen op u mixer/tt's, die moeten even goe zijn als dat ge met gewoon platen draait, ge hebt wel het voordeel dat ge minder geld moet uitgeven aan platen

BraveHeart

Legacy Member
Jaws zei:
het is dom €400 uit te geven aan materiaal dat ge zoiezo niet lang zult gebruiken, ge kunt beter iets kopen waar ge direct minstens een jaar mee voort kunt anders is dat toch maar weggesmeten geld
die DJ Decks is idd iets heel schoon, maar ge kunt niet besparen op u mixer/tt's, die moeten even goe zijn als dat ge met gewoon platen draait, ge hebt wel het voordeel dat ge minder geld moet uitgeven aan platen

Onwetende kunde nie zondigen hé :cool:

Ge hebt gelijk, als ge het zo bekijkt kunde zeker beter geld stoppen in degelijk gerief.

Kunlun

Legacy Member
BraveHeart zei:
Onwetende kunde nie zondigen hé :cool:

Ge hebt gelijk, als ge het zo bekijkt kunde zeker beter geld stoppen in degelijk gerief.

Das wa da kik bedoelde ;)

Merci Jaws :)

NinjaTune

Legacy Member
enige kwaliteit, jawel enige kwaliteit is ook wel vereist. Met ne belt gaje al gauw beu zijn, en gaje direct drives willen, dus da geld in de belt's is al weggesmeten. Ge moet inderdaad nie beginnen met technix, ma enige kwaliteit is toch ook wel vereist. Als je begint met draaien met cd gaje er ook bv rapper mee weg zijn als ze instant start hebben ivm cd spelers zonder instant start. Als beginneling gaje nie doorhebben als da 'traag' start daje da wa moe bij pitchen om dat het niet direct gestart is.
Dus belts imo zeker niet kopen vo te beginnen. Beklaag je 100% zeker. Ma ge kunt idd kijken vo tweede hands direct drives.
Maar aan de andere kant als je ZEKER, 100% fo sure bent dat het je ding is, zie ik nie in wrom je geen synq's ofzo zou kopen. Al de rest is toch weggesmeten geld dan omdaje vroeg of laat wel e stapje hoger gaat gaan. Ma dan moeje natuurlijk zeker zijn dat je ding is, of je doet een gewaagde zet. aight? (:

oké hiermee wilk zelfde zegn wa jaws gepost heeft, had et nie gelezen.

We zitten op dezelfde golflengte man

Jaws

Legacy Member
LexiC zei:
enige kwaliteit, jawel enige kwaliteit is ook wel vereist. Met ne belt gaje al gauw beu zijn, en gaje direct drives willen, dus da geld in de belt's is al weggesmeten. Ge moet inderdaad nie beginnen met technix, ma enige kwaliteit is toch ook wel vereist. Als je begint met draaien met cd gaje er ook bv rapper mee weg zijn als ze instant start hebben ivm cd spelers zonder instant start. Als beginneling gaje nie doorhebben als da 'traag' start daje da wa moe bij pitchen om dat het niet direct gestart is.
Dus belts imo zeker niet kopen vo te beginnen. Beklaag je 100% zeker. Ma ge kunt idd kijken vo tweede hands direct drives.
Maar aan de andere kant als je ZEKER, 100% fo sure bent dat het je ding is, zie ik nie in wrom je geen synq's ofzo zou kopen. Al de rest is toch weggesmeten geld dan omdaje vroeg of laat wel e stapje hoger gaat gaan. Ma dan moeje natuurlijk zeker zijn dat je ding is, of je doet een gewaagde zet. aight? (:

oké hiermee wilk zelfde zegn wa jaws gepost heeft, had et nie gelezen.

We zitten op dezelfde golflengte man
:D, ik denk dat iedereen het er wel met eens is dat ge een minimum van kwaliteit nodig hebt ;) en idd als ge 100% zeker bent kunt ge even goed ineens echt goed materiaal kopen, maar dan moet ge daar wel geld voor hebben

Babs

Legacy Member
mja kheb er zeker en vast geld voor over :) tzou spijtig zijn van nie want het slurpt geld op :p

kdenk da het best is da ik meteen met iets degelijks van kwaliteit begin, dan ligt de fout aan mij ipv de equipment als er iets fout ga :p
kben ook van plan er mee door te gaan, ook al zal het met vallen en opstaan zijn, dus tis ook best denkek om meteen gerief te hebben dat een hele tijd gaat meegaan, en dan word/ben/blijf ik gewend met die TT's

kzal waarschijnlijk op een heleboel andere dingen draaien, ma da zijn zorgen voor later, eerst alles een beetje kunnen eh ^^

Babs

Legacy Member
ff een tikske geven terug

ik begin zoal wat uit te kijken naar waar ik mijn equipment en platen enzo moet kopen omdat verschikkelijk beu is en ik kan maar niet wachten :doh:

mijn TT's gaan hoogstwaarschijnlijk 2 Synq's zijn, diek ga kopen bij dj-laden voor 299 euro elk, maar van mengpaneel nog geen idee. ik denk eraan mij gewoon ook een nieuw te kopen, maar kheb geen verstand qua kwaliteit enzo, dus een beetje hulp daarvoor. enigste dak mij nog weet te herinnere da ik best gene behringer ofzo koop?
het ALLERMAXIMUM da het zou moge koste zou rond de 300 euro zijn, en das nog veel :s dus liefst minder dan dat, een dikke 100 euro minder en nog kwaliteit mag zeker :)

dan qua plaatjes
kben superovertuigd om groove te beginnen draaien, dus ben ik daar naar op zoek. kzit goe in gent me de music man ma voor de rest weet ik ook nie veel zijn :p

en dan ook ja, platen online bestellen...
ik ben geen expert in dingen kopen op internet enzo, en wetend wa wel goe is en wa niet
kwil mij ook nie late afzetten ofzo :s
maja, kwil dus wat ervaringen horen:
kopen jullie veel of reeds voor lange tijd platen op internet?
betrouwbaar?
enja hoe zit da in zn werk? :p

kga binnenkort mss ook es kijken om een kast te kopen of te maken
kga gans mn kamer mogen herschikken enzo, kga nog werk hebben...

allesinds terug bedankt voor de hulp, jullie zijn echte schatjes :love:

CFK

Legacy Member
BaBsie zei:
kben ook van plan er mee door te gaan, ook al zal het met vallen en opstaan zijn
pas met die uitspraak maar op :)
'k denk dat iedereen wel eens een periode heeft waarin hij/zij niet geboekt wordt ofzo of in geldnood zit en het draaien en de platen kopen allemaal niet meer ziet zitten...
maja ok, ge zult nu wel al weten wat draaien inhoud na hier al een tijdje op't forum te zitten

voor die mixer:
nen stanton smx301 (zoals de mijne) of nen 201 zou wel goed zijn denk ik
ze zijn vrij 'budget' (heb de mijnen kunnen krijgen voor 225 in css, ge moet gewoon wa met die kerel babbelen en met wat goeie wil doet hij er wel iets af, er zijn trouwens nu nieuwe modellen op de markt van stanton dus die oude willen ze toch kwijt...) maar toch krijgt ge de kwaliteit van stanton en ze zijn ideal voor het genre dat ge wilt draaien.
lees anders eens mijn review in die gear thread die hier ergens bij de sticky's staat

1337mr.hanky

Legacy Member
Voor mengpaneel, moet da gewoon 2kanaals zijn of moet ge kunnen uitbreiden? Lijkt mss aanlokkelijk om ook cd spelers te kopen, maar ben je in feite niks mee, je geeft dan zoveel geeld uit aan tabletops dat je ipv dat geld beter wat extra groove platen kan kopen, en genres dooreen mixen gaat al helemaal niet gaan. Dus voor goeikope compitaties moet ge het nie doen.
Als ge dan ne 2kanaals koopt, kunt ge al veel geld uitsparen.

2kanaal
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021433& 115euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021412& 119euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021706& 149euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021143& 173euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=153822& 175euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=020306& 199euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=020631& 199euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021703& 199euro

3kanaal
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021432& 158euro

dat zijn zowat de mixers in uw prijscategorie

ik spreek niet uit ervaring over deze mixers, dus kan goed izjn dat er ne slechteren tussenzit

Jaws

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Voor mengpaneel, moet da gewoon 2kanaals zijn of moet ge kunnen uitbreiden? Lijkt mss aanlokkelijk om ook cd spelers te kopen, maar ben je in feite niks mee, je geeft dan zoveel geeld uit aan tabletops dat je ipv dat geld beter wat extra groove platen kan kopen, en genres dooreen mixen gaat al helemaal niet gaan. Dus voor goeikope compitaties moet ge het nie doen.
Als ge dan ne 2kanaals koopt, kunt ge al veel geld uitsparen.

2kanaal
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021433& 115euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021412& 119euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021706& 149euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021143& 173euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=153822& 175euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=020306& 199euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=020631& 199euro
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021703& 199euro

3kanaal
http://www.dj-laden.com/dj2004/shop/artikel.asp?aid=021432& 158euro

dat zijn zowat de mixers in uw prijscategorie

ik spreek niet uit ervaring over deze mixers, dus kan goed izjn dat er ne slechteren tussenzit
ma dan hebde zo'n goedkoop mixerke bij chique draaitafels, ik vind dat alels wat meer in verhouding moet zijn, ge kunt mss zoeken achter nen 2dehands mixer (sommige anderen weten nogal goe wa de goei dingen zijn ;))
of nieuw deze: Vestax PCV 180
Vestax = kwaliteit als ik mij niet vergis en die prijs is heel redelijk, dan hebde ook nog kanaal meer voor als ge toch is cdspeler of laptop ofzo aansluit voor acapella's ofzo ;)

Tah_b00nz0r

Legacy Member

Babs

Legacy Member
DjProbe zei:
misschien dit eens overwegen ...

http://cgi.benl.ebay.be/DJ-2-HT-dra...5856803999QQcategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZViewItem

tis net net je budget (300 + 300 voor de TT's + 300 voor de mixer)
+ je hebt er nog platen en een koptelefoon bij :p

mja probleem is dakket nie binnen 8 dagen weet ook eh :x

tga er allesinds zo ongeveer uitzien:

2x synq = 600 euro
1x mengpaneel (nog zien) kdacht iets van gemini da sabe me es getoond eeft = +-200 euro
1x stanton dj pro = 77 euro
+ verzendkosten

en dan nog de platen, dus kmag rekenen op meer dan 900 euro

hebben jullie het met geld van een vakantiejob betaald of van spaarrekening gehaald? :x

SaKT

Legacy Member
BaBsie zei:
mja probleem is dakket nie binnen 8 dagen weet ook eh :x

tga er allesinds zo ongeveer uitzien:

2x synq = 600 euro
1x mengpaneel (nog zien) kdacht iets van gemini da sabe me es getoond eeft = +-200 euro
1x stanton dj pro = 77 euro
+ verzendkosten

en dan nog de platen, dus kmag rekenen op meer dan 900 euro

hebben jullie het met geld van een vakantiejob betaald of van spaarrekening gehaald? :x
ik doe weekendwerk en zo hebde elke maand wa geld.
Zoek anders ook zoiets als een weekendjobje..tis zeer handig en easy paid :p

Babs

Legacy Member
mja makkelijk gezegd ma kheb massa's werk voor school en kheb mijn weekends broodnodig

mss van rekening halen en deze zomer vakantiejob en geld terug op rekening zetten?

DjProbe

Legacy Member
kunde doen ja :)
ik heb da ook zo gedaan
maar dan wel is stukjes alles opgebouwd

FitZ

Legacy Member
BaBsie zei:
mja makkelijk gezegd ma kheb massa's werk voor school en kheb mijn weekends broodnodig

mss van rekening halen en deze zomer vakantiejob en geld terug op rekening zetten?

Ge zult imo sowieso iets moete vinden als bijverdienste of tmoe zijn da ge pakke geld "pré" krijgt van uw ouders.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan