Archief - Decision time!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShadesOfJae

Legacy Member
LugeR zei:
Bestond er geen thread met advies van equipment, onderverdeeld in verschillende prijsklasses ?

Zoja, heeft er iemand de link voor mij ?
Ik dacht dat die bij de stickys stond, maar ik vind het niet ..

Up ...

1337mr.hanky

Legacy Member
ge kunt echt best eens op ebay zoeken denk ik om te beginnen naar wat materiaal van tweede rang, vindt ge aan 75 euro al direct drive draaitafels (met wat geluk) en mixers haalt ge daar met wat schans aan 25 euro

met wat geluk natuurlijk om de juiste dingen te vinden

1337mr.hanky

Legacy Member
musicmakerpricebreaker is offline, dus ne hoop links werken niet

da_diablo

Legacy Member
efkes zelf googelen als ge merk+product nr hebt is nie erg hé

als da in sticky komt wil ik er wel aan voortwerken

Babs

Legacy Member
Beerend zei:
Hehe idd, ik geef eerlijk toe heb 't constant zitten uitstellen, mr deze vakantie heb ik er al wat aan zitten werken, ga proberen er in de komende weken nog wat aan te werken ... Ik zou eigenlijk beschaamd moeten zijn :$ , maar van het uitstel is nog geen afstel gekomen :p Heb trouwens iets uitgebreider in gedachten (ook info over beatmatchen en mixen in 't algemeen (met samples eventueel), omdat de meesten daar ook nog niet geraken) Dusja in progress :p

Als er mensen zich geroepen voelen om te helpen, mogen ze mij altijd toevoegen @ msn : [email protected]

nice :niceone: daar heb ik meteen dan ook iets aan :D

PBO

Legacy Member
Sabe zei:
En zoals ik al zei, ik was welkom in u huis, gij zijt welkom in mijn huis, om eens te oefenen :)

Maar ge wilt er wel nimmer binnen, he Sabe :p

@babs: hoe kunt ge al zeker zijn met wat ge gaat draaien als ge nog niet zeker weet of ge gaat draaien? :unsure:

Als ge eigenlijk wel wilt draaien, maar u laat tegenhouden door de moeite die ge er moet voor doen, my advice: niet door laten tegenhouden, het plezier da ge er voor terugkrijgt is...tja; hoe zal ik het zeggen...orgasmisch? :love:

Moest ge nog wa twijfels hebben kom gerust is draaien bij Sabe en bij mij -ni da we samen wonen ofzo ze :p , maar we wonen op 100m van elkaar ofzo ;)- en laat u overtuigen!!! :woohoo:

Babs

Legacy Member
PBO zei:
Maar ge wilt er wel nimmer binnen, he Sabe :p

@babs: hoe kunt ge al zeker zijn met wat ge gaat draaien als ge nog niet zeker weet of ge gaat draaien? :unsure:

ik ben nog nie zeker, ik sta open voor (bijna) alles en daarmee ook da ik es bij verschillende mensen ga draaien, zodat ik verschillende genres tegenkom.
en da zijn vooral genres die mij tmeest aanspreken die ik voor oog heb, omdat ik er veel naar luister

enja, ofdak ga draaien of nie, voor mij is het bijna 80% ja, maar school zit me zodanig in de weg
dermee heb ik het moeilijk om te leren omdat er zoveel druk op mij gezet wor, want als ik er nie door van komt het er waarschijnlijk niet van in huis :( en als er druk op mij gezet wor isda nie goe, want kben al zon stresskonijn
tis al erg genoeg, mijn verbeelding slaat op hol, als ik naar mijn kast kijk zie ik daar gans mijne setup gereed staan :crazy: kben een beetje dromerig

(btw, kzit ik hier maar te leren en naar mixkes te luisteren en ondertussen mijn wantlist van platen op te maken :lol: )

Bastaspast

Legacy Member
welk genre miss ? want da heb ik nog altij ni opgevange ?

NinjaTune

Legacy Member
BaBsie, als je echt vele genres wil draaien, zou ik toch ook opteren voor cdspelers ook. Wan das het grote probleem da'k ook heb, ik wil meerdere genres draaien en als je dan vinyl draait heb je een dikke portefeuille nodig.
Deze zomer ga ik mij ook goei TT's aankopen, ma mijn grote vraag is dan ook nog welk genre ik op vinyl ga kopen en wat met cd voortdoen etc.

En ivm dat wegdromen tijdens je blok. Ik ben tijdens mijn blok ook veel te veel bezig met muziek en draaien :) da's al de goeie dj geest in je ;p
Ma ga inderdaad eerst es uitgebreid bij mensen gaan draaien om te kijken of het je echt wel boeit!

Babs

Legacy Member
mja kweet echt nog nie wa richting ik uit ga gaan
groove is hetgeen mij tmeest aanspreekt om als "hoofdgenre" te nemen, maar dan isser bvb ook trance waar ik al redelijk lang mee bezig ben en da zit zo een beke "ingeburgerd", dus mss da ik da ook nog ga draaien, ma tis allemaal nog zo onzeker, omdat er veel genres zijn waar ik geen idee heb wat voor muziek het is, dus moet ik nog zeker veel leren, de kat uit de boom kijken, en zien wa mij aanspreekt

kzal wel zien te werken aan mijn spaarpotje, kheb momenteel nog een klein overschotje van mijn vakantiewerk, maar da ga waarschijnlijk naar equipment gaan, enja, der is altijd wel es vakantie om nog te werken :sop: verdomme mn geld gaater mooi doorvliegen :p

PBO

Legacy Member
BaBsie zei:
verdomme mn geld gaater mooi doorvliegen :p

zijt daar maar zeker van als ge gaat draaien, maar geloof me, als ge het graag doet is het dat allemaal zeker waard :applause:

BaBsie zei:
ik ben nog nie zeker, ik sta open voor (bijna) alles en daarmee ook da ik es bij verschillende mensen ga draaien, zodat ik verschillende genres tegenkom.
en da zijn vooral genres die mij tmeest aanspreken die ik voor oog heb, omdat ik er veel naar luister

ik had het over het equipment (viny, cd, mp3, ... :))

Babs

Legacy Member
PBO zei:
ik had het over het equipment (viny, cd, mp3, ... :))

tga allesins vinyl worden denkek, ik stoor er mij nie aan dak wa meer geld ga moeten neerleggen om aan het nodige gerief te geraken, en kben liever meteen met dat bezig dan een ganse omweg te moeten maken van eerst cd's oefenen enzo

kzeg nie da cd slecht is maar twas mijn bedoeling met vinyl so vinyl it is :x

Bastaspast

Legacy Member
als ge niet met vinyl draait moogde u zelfs geen dj noeme NEH! :p

Xavez

Legacy Member
Nja babs... In het begin gaatge toch heel veel genres door elkaar kopen wss... Denk dat dat hier bij alle DJ's zowat geweest is.. Dan merk je dat het absoluut geen zin heeft, omdat je totaal geen set kan opbouwen en dan begin je te verkopen wat je toch nietmeer draait.
Dan komt de tijd dat je voor jezelf de knoop gaat doorhakken en je verder in een genre (en evt enkele aansluitende genres) gaat verdiepen...

Vinyl 2 the bone :p

Babs

Legacy Member
mja wel, kheb al enkele plaatjes opgeschreven die naar verschillende genres uitwijken
kzal uiteindelijk er wel iets uitnemen dat mij het meest aanspreekt (wss hetgeen ik het meest plaatjes van koop :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan