Archief - Crossfader of Vertical faders?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke fader gebruik jij het meest?


  • Totaal aantal stemmers
    105
  • Opiniepeiling gesloten.

Xavez

Legacy Member
Hi guys! simpel vraagje: gebruiken jullie je Xfader of je Vertical faders bij het mixen? Indien het beiden is duid je gewoon de optie aan die je het meest gebruikt :)

Project Zero

Legacy Member
Beiden evenveel..
Eerst gebruikte ik enkel de Xfader, toen begonnen te gebruiken in combinatie met de gewone faders, kunde zalige trukskes mee teweeg brengen :)

teknite

Legacy Member
Voor regular te mixen, gewoonlijk de vertical faders, de gewoon dus, en voor af en toe wa tricks meestal de crossfader

Greetz

DjProbe

Legacy Member
teknite zei:
Voor regular te mixen, gewoonlijk de vertical faders, de gewoon dus, en voor af en toe wa tricks meestal de crossfader

Greetz

same here
normaal: verticaal
tricks: cross

<RAVEheart>

Legacy Member
meinen crossfader kraakt en werkt de botten

ik gebruik em dus amper

Snd

Legacy Member
liever cross, ma verticaal gaat eigelijk even goed.

(behalve voor vette effectjes natuurlijk)

ComputerVISTA

Legacy Member
In mijnen tijd bestond dat nog maar amper dus ik ben dat niet gewoon van dat te gebruiken


En ja ik heb het dj'en een klein beetje weer opgenomen voor de gezelligeheid ;)

Anoniem07

Legacy Member
Altijd de verikaale, soms de crossfader maar da s dan om de effecten te gebruiken

Noizz.be

Legacy Member
Xfader om rap wa te switchen enzo :)
verticals voor inmixen en wa gecut

Noizz

Anoniem07

Legacy Member
Niks speciaal aan hoor. Is ff wennen, maar ik vind dat ge der wel iets linearder mee kunt infaden. Maar echt speciaal is het niet.

Rayne Varga

Legacy Member
computer xp zei:
Lijk tmij niet handig. Schone retro looks maar voor de rest. Je kan het natuurlijk wel gewent worden.


Is dat met lampen btw?

Ja XP, dat is de Xone V6 met lampen, dezelfde als ik daar in uw thread gepost had met al dat equip.
Ik zou zelf wel zo'n rotary mixer willen, maar ze zijn allemaal zo duur he. Ik heb er nog geen enkele
gezien onder de 1000 euro.

Rider

Legacy Member
Rayne Varga zei:
Ja XP, dat is de Xone V6 met lampen, dezelfde als ik daar in uw thread gepost had met al die gear.
Ik zou zelf wel zo'n rotary mixer willen, maar ze zijn allemaal zo duur he. Ik heb er nog geen enkele
gezien onder de 1000 euro.

idd

dien alan & heat V6 kunde kopen in den orbit in Brussel...

5500 euro btw excl :crazy: :cry:

skampy

Legacy Member
rotary's zouden een pure hel zijn voor mij.

ik gebruik meestal de crossfader, scratchen, jugglen, chase-techniek (delay creëren met dezelfde platen),....whatever. Linefaders gebruik ik ook om te cutten, of om lineair in- en uit te faden, of om te fadescratchen.....

cool trucske waar ik wel blij om ben dat ik het beheers (ni zoooo simpel om goed uit te voeren): als u platen gelijk staan in de mix, de uitmixende plaat uitafaden door bv. op de kick v/d nieuwe maat (waar vaak nog één of ander sample opzit) uitfaden in verschillende stappen: eerst die sample op 100% volume, dan 70%, 50%, enz.
heel leuk, en clean als ge dat goed uitvoert. Voor mij is dat echt een manier om te mix af te werken (vooral als ge niet goed weet wat ermee te doen, afkappen, uitfaden,....)

ShoveS

Legacy Member
skampy zei:
cool trucske waar ik wel blij om ben dat ik het beheers (ni zoooo simpel om goed uit te voeren): als u platen gelijk staan in de mix, de uitmixende plaat uitafaden door bv. op de kick v/d nieuwe maat (waar vaak nog één of ander sample opzit) uitfaden in verschillende stappen: eerst die sample op 100% volume, dan 70%, 50%, enz.
heel leuk, en clean als ge dat goed uitvoert. Voor mij is dat echt een manier om te mix af te werken (vooral als ge niet goed weet wat ermee te doen, afkappen, uitfaden,....)
kunde daar is een sampleke van posten :]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan