Archief - De sluiting van het Mixset Forum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ripz

Legacy Member
Echt doodjammer, stonden hier geregeld klassemixjes en het was een ideale plek om nieuwe nummers te ontdekken. Vooral de arrogante "wij zijn de baas over ALLE muziek" houding stoot me tegen de borst, zeker als je (zoals vrijwel iedereen hier wel) weet dat er quasi geen enkele artiest waarvan platen gebruikt worden in mixsets, aangesloten is bij die geldwolvenorganisatie. Hopelijk komt er een alternatief, veel succes daarmee!

GroovyBeatsss

Legacy Member
CFK zei:
wa als we eens een underground forum opstarten, gewoon om de mixen op te posten, maken dat ge niet ziet van buitenaf dat het een forum met mixes is enal...
kan toch geen probleem zijn dan?
selectief volk krijgt toegang etc etc

?
Dat ahd ik just ook gepost maar da gaat ni lukken!
Je kan nooit weten als er iemand onder ons voor sabam werkt ofzo die zich gewoon voordoet als een goeie member...

eddie

Legacy Member
is da wer door die janette van sabam ?

echt die verpeste muziek voor mij...

als ze hioer zelfs op reklameren zeg ik toch wel leven de piraterij !

Bontus

Legacy Member
Ik stel voor dat er een forum wordt opgestart los van Telenet (kan begrijpen dat ze er niets mee te maken willen hebben) En enkel de mensen die hier duidelijk niet van sabam zijn (en hier dus ook al lang lid zijn) krijgen paswoordtoegang tot dat forum.
Zal wrs niet zo'n succes zijn dan een subforum op een groot forum als dit, maar als er één ding is dat uw dagen plezant houdt is het wel muziek en de radio zuigt.

bandarlog

Legacy Member
Als't betoging tegen sabam is doe'k mee. S weer zo typisch he! internet sta echt VOL mixen en dan gaan ze hier in België wa mensen zitten pesten. Is er geen juridisch achterpoortje? Bijvoorbeeld: al de mixen komen op buitenlandse sites. Er wordt een mini websiteje gemaakt (ook buitenland) waar al de links naar die mixen (van dit forum) verschijnen en hier op het forum wordt enkel de link gegeven naar die site? Dan doe je toch niets mis? Dan verwijs je enkel naar een site waar links opstaan. Daar kunnen ze toch onmogelijk moeilijk over doen?

Hyperinsomnia

Legacy Member
Cyberkef zei:
Deze keer was er geen kritiek dat er gemixed werd met illegaal materiaal (de fotobewijzen regel was een supermaatregel daartegen), maar tegen de "indirecte reproductie en verspreiding op een manier waardoor de leden van het publiek op een willekeurig moment en plaats de sets konden beluisteren".

Hmm, kwou nog zeggen als alternatief via Streamen werken mja, da haalt nie veel uit zeker

ElemenTiM

Legacy Member
OK, dit gaat erover.
BENDE JANETTEN MAAT.
Zoek echt werk?

Echt, hier ben ik ff ni goed van..
Kreeg het juist op msn gemeld door Vix (Tone Deco), toen ik, jawel, een mixje voor op het forum aan het recorden was..

Waar zijn ze mee bezig?
Heel de dag achter hun pcke aant zoeken naar kleindere fora die mixsetjes (van hun eigen leden, en MET photoproof dan nog??????) verspreiden, dat kunnen ze wel, maar het werk dat ze zouden MOETEN doen?

Nee hoor.

& idd, er moet een nieuw forum & actie tegen sabam komen, imo..
Hoeren man, echt

Howitzer

Legacy Member
En ik begrijp het niet.
Dit is legaler(De mixer heeft 't dan toch tenminste gekocht :p ) dan het gewoon downloaden van internet..
Waarom breken ze dit dan af?
( http://tweakers.net/nieuws/41450 Gaat over zusterorganisatie in Nederland, ik ben er zeker van dat dit ook hier gebeurt)

Bontus

Legacy Member
Addow zei:
Ik zou makkelijk een subforumke kunnen creëren op T-Spirit, waarin enkel ingelogde leden toegang toe krijgen, en gasten bvb geen link te zien krijgen...

Ideekes zat dus ;)



Ge ziet het eh, da muziekforum krijgen ze hier nog ni zomaar kapot! :P
Music - Music never seperated people. No style is truer than the other, it's all music .

Met Sabam op kop als seperator :angry:

Blezz

Legacy Member
privé-forum FTW



iets anders: ik vind dat het tegenwoordig echt niet meer kan met SABAM. Is er nu totaal nix mogelijk? Als alle DJs ter landen hun verenigen, of desnoods gewoon enkelen die het voortouw nemen, en gewoon PRATEN met die van Sabam, de situatie uitleggen, enzovoort. Zo verder bouwen aan iets redelijks, waar beide partijen voordeel uit halen. Ge gaat me toch nie zeggen dat in heel die organisatie gene ene zit die iets of wa "begrip" stelt tov ons volkje, de DJz, imo één van de grootste marktsegmenten die de muziekbusiness rijk is...

/\quila

Legacy Member
Zoals sommige al aanhaalden, is irc zeker en vast een goed alternatief.
Men zorgt voor een botje, welk reageert op een commando in een private, en zo een lijst geeft van alle mixen die recent zijn toegevoegd. Dit kan dan eventueel gekoppeld worden aan een site/forum.

Ge kunt die functionaliteit immens uitbreiden, zelfs nog beter als op een forum. (zoeken op genre's, populariteit van download, rating, ...)


En het enige waar Sabam over wilt onderhandelen, is de prijs die gij betaald. Ze gaan nooit toegeven of iets door de vingers zien, omdat ze een te grote macht hebben.

CFK

Legacy Member
Real zei:
Ik ben ook wel te vinden voor een apart PRIVÉ-forumpje.
tis da, laten we er werk van maken, hier in deze thread over sabam zitten shitten haalt toch NIETS uit...

JohnDodger

Legacy Member
Momenteel bekijken: 37 (31 leden en 6 gasten en/of zoekmachine bots) actieve gebruikers dit onderwerp

They are watchin' us :unsure:

Real

Legacy Member
/\quila zei:
Zoals sommige al aanhaalden, is irc zeker en vast een goed alternatief.
Men zorgt voor een botje, welk reageert op een commando in een private, en zo een lijst geeft van alle mixen die recent zijn toegevoegd. Dit kan dan eventueel gekoppeld worden aan een site/forum.

Ge kunt die functionaliteit immens uitbreiden, zelfs nog beter als op een forum. (zoeken op genre's, populariteit van download, rating, ...)


En het enige waar Sabam over wilt onderhandelen, is de prijs die gij betaald. Ze gaan nooit toegeven of iets door de vingers zien, omdat ze een te grote macht hebben.

Ik heb een 24/7 (nutteloos) irc-botje draaien, dus dat is geen probleem.
Maar toch weiger ik om daaraan te beginnen. ;)

Een website spreekt gewoon veel meer aan bij een gewone gebruiker dan een botje op irc.

m@rle

Legacy Member
spijtige zaak.
ik maak zelf geen muziek, en ken er de ballen van.

heb veel liedjes en artisten leren kennen via dit forum.

dj's dat jump, dance, house,.. (in deze gernes draaien)..
mogen altijd pm'en naar mij met hun mixje

en prive forum.
iemand zoals ik, dat bijna nooit iets post (omdat ik er toch niks van ken, t'zou belachelijk zijn om commentaar te geven en zelf er nisk van kunnen)
hoe kunnen jullie weten of ik van sabam ben of niet.

allesins als je dit begingt, moet je oppasen met wie je toevoegd.
(better te weining mensen als 1ne van sabam :p)

not0rious

Legacy Member
Fuckin sabam! kweet et, nutteloze post enzo, maar dat ophopen zorgt voor tumors enal :p.Alles wat hier besproken wordt, wordt toch "gezien" eh, gdv ik zijn der echt pissig van geworden. voze fukin trutten...

CFK

Legacy Member
m@rle zei:
en prive forum.
iemand zoals ik, dat bijna nooit iets post (omdat ik er toch niks van ken, t'zou belachelijk zijn om commentaar te geven en zelf er nisk van kunnen)
hoe kunnen jullie weten of ik van sabam ben of niet.
gij komt er gewoon niet in ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan