Archief - De sluiting van het Mixset Forum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1337mr.hanky

Legacy Member
Tuninboy zei:
Zo zijn er veel
Die gewoon snel de liedjes opschrijven en dan door gaan
Geef dan gewoon snel een comment ent is opgelost (je moet wel iet van muziek kenne)want de helft(die hier in deze tread iets poste) weet amper wat een fout is in een Mixset mja :) da wouk kwijt
much schrijf je zonder t

da wouk kwijt

maar ge hebt wel gelijk, maar sommige dingen hoor je wel erg duidelijk

w00p

Legacy Member
Zero Grav zei:
Komaan, wat ben jij een hypocriet seg, je zegt zelf dat je hier al tijden niet meer geweest bent en dan begin je hier over de mentaliteit van het mixforum te praten?
Ik ben van +- begin 2004 tot eind 2005 niet veel op dit forum geweest.
Maar ik heb nog maar heel zelden een mix gedownload zonder het van een deftige comment te voorzien.

^^pathfinder^^

Legacy Member
eddie zei:
en jij gaat ook aan iederee fuifganger vragen wat ze van je set vonden ?

muziek is er voor mij om me te doen genieten en even de drukte en problemen in mijn leven te vergeten...

reden waarom ik niet comment, omdat ik niet het geld heb om draaitafels te kopen en er dus ook niets van ken. Ik laat de comments over aan de mensen die er tips kunne geven.
ik draai ook niet zelf en toch kan ik(vind ik van mezelf) degelijke comments geven, in het begin wist ik ook nooit iets wat te zeggen, maar na een tijdje beginnen u dingen op te vallen qua mixing en gaat ge de meeste termen beginnen te kennen

Xavez

Legacy Member
@ w00p: (en dit is niet aanvallend bedoeld) niet alle DJ's hebben een ego dat zonodig door een nutteloze forumcomment gestreeld moet worden. Ik apprecieer een stille genieter zoveel te meer dan iemand die iets post à la "bah deze techno zuigt" terwijl m'n setje vol drum n bass steekt (DON'T shoves/inv/emtho :p).

Ik postte hier gewoon mn mixjes omdat ik het leuk vond "mijn muzieksmaak" te delen met enkele mensen. Of ze nu nuttig reageren op m'n mixpost of niet, dat maakte me in feite geen bal uit.

En ik denk dat ik evengoed in m'n recht ben als jij btw :)

Thomazz Trigger

Legacy Member
@ w00p: Ik ga volledig akkoord met Xavez... Trouwens ik moet toegeven dat ik inderdaad WEL regelmatig speciaal naar fuiven ga om naar een dj-set te gaan luisteren, is gewoon kwestie van waar liggen je interesses en waardes..

Met alle respect, maar naar een fuif gaan om mij compleet naar de klote te zuipen, te geilen op de lekkere wijven en vervolgens bij elke platte schijf die de dj draait "boe" te roepen... is niet aan mij besteed.. ik ga voor de muziek en om bij te leren over set-opbouw, sfeer in je set brengen etc.. :) snap je? (hoewel da geilen er ook wel af en toe bijkomt, maar je snapt watk wil zeggen eh? :D )

Dark Hellspawn

Legacy Member
w00p zei:
Trouwens, goede muziek vind je niet op een mixsetforum, goede muziek vind je in de platenwinkel!
Sorry, niet helemaal akkoord. OK, inderdaad om echt alle goede muziek te vinde moet je naar de platenwinkel, maar elke keer als ik dat doe zit ik een uur of soms zelfs meer in de winkel. Die tijd heb ik voor het ogenblik niet. Die mixsets waren daarom ideaal. Ik donwloadde die en luisterde ze op het werk, leuk nummer, ok, bestellen op musicgallery, als ze waren aangekomen effe gaan afhalen op weg naar huis (de winkel bevind zich op 10 minuten wandelen van mijn woonst). Bespaarde mij veel tijd die ik op dit moment niet heb.
En nee, ik heb nog geen mixen gepost, maar ik koop in de eerste plaats voor de muziek en niet specifiek voor het draaien. Heb ondertussen wel materiaal aangeschaft en stilletjesaan begonnen met draaien, ik was dan ook vast van plan van een mixje te posten eens mijn niveau voldoende hoog zou zijn, wat is nl leuker dan iedereen laten meegenieten van jouw muziekkeuze ?

TnG-

Legacy Member
ni naar een fuif gaan voor de setjes?

wrom zette ze dan geen cd op?


(idd, omda der mensen zijn die da wél voor de setjes en mix-skills gaan)

joyraider

Legacy Member
bah, zo laag.. ik kwam hier laatste tijd niet zo vaak meer, maar ik herinner me dat ik hier enkele zéér goeie sets heb afgehaald (bvb van shoves en nouveau riche)...

voor drum&bass-sets kan ik jullie overigens doorverwijzen naar een ander forum (kuch uhum, sig, kuch) ;)

*edit*

toch nog bedankt aan de mods & admins die al t mogelijke hebben gedaan om de boel draaiende te houden :)

BraveHeart

Legacy Member
w00p zei:
Trouwens, braveheart, het feit dat je het download-forum noemt en het vergelijkt met mp3's downloaden van p2p.
Toont dat je nooit begrepen hebt waar het mixsetforum om draait.
Lees mijn post nog even opnieuw.
Ik heb het over "Telenet" die het downloaden van MP3's via P2P stimuleert en dat hebben ze jaren zo gedaan.
Nu zou IFPI/SABAM moeilijk doen over homebrew mixjes ?
Aan de ene kant kan men niet hard genoeg met sharing bezig zijn en de andere kant zit men hier met een ei dat een mix gedownload wordt.
Ten eerste het zijn de DJ's die vrijwillig de mixen online zetten, de community is vrijwillig om de mixen te downloaden en te beoordelen.
Telenet in kwestie is dat niet en doet het juist voor de commerce om hun breedband internet te verkopen als MP3 sharing product.
Ik ga de mixen van de DJ's niet linken als de illegale p2p downloeads waar Telenet zo graag mee te koop loopt als de bezigheid als Telenet bezitter.
Het is gewoon hypocriet dat de helpdesksite ook niet is aangepast, als het legaal downloaden (muziek van DJ's zijn legaal) niet mag, het stimuleren tot sharen met een p2p client mag nu nog steeds wel ?
Wie is er dan in fout ?
De DJ, de community ?
Neen Telenet !!!
Het verschil zit m, p2p aanprijzen als bezigheid = verkoop.
Uw mixen als DJ in de verf zetten, daar heeft Telenet geen oren naar, 75% van de telenetters heeft een luisterend oor naar muziek als Radio Donna & Q-Music.
En dat weten die van Telenet ook.
Het is puur doorgestoken kaart.
Wat ik schreef de vorige keer zal ook wel zo zijn.
Of IFPI & SABAM telenet niet weet zijn, als ze dat van het internet willen was dat al lang af geweest.
Het verwondert mij dat dit zo lang geduurd heeft.

Ik ben een groot stuk van mijzelf aan het herhalen, maar je snapt mogelijk mijn bedoeling van mijn post niet.
Ik verdeding het P2P gebruik niet, ik breng het aan het licht hoe men handelt als er geld te rapen valt.
En dat is ook niet de reden waarom ik hier op TNG kom downloaden, als ik muziek goe vind van een mix ben ik gemotiveerd om daar ne compilatie CD van te kopen.
Zkee mag mijn getuigen zijn (het is voor iets dat ik vorig jaar een collectie naked music CD's heb ingeslagen).
Hed Kandi op dit moment idem, ik ben er aan verslingerd en ik geef het toe, het is allemaal te danken aan jullie.
Jullie stimuleren het verkoop van muziek, ipv dat het verkoop ervan afneemt.
Wat men beweert over mixen downloaden dat deze de CD / Vinylverkoop doen kelderen is pure onzin.
Ik besef ook als ik ne mix download dat het muziek is van een ander en dat deze daar een hoop geld heeft ingestoken.
Ik heb ook nooit gezegd dat ge dat voor nop moet doen hé, laat staan dat dit de normaalste zaak is van de wereld dat je het doet.
Vrijwillig is deze DJ & download community gegroeid en niet om van iemand iets te eisen.
Jammer genoeg zijn er mensen die meer downloaden dan comments posten met argumenten.
Je moet ook rekening houden dat niet iedereen het IQ heeft van een DJ of muziekkenner om daar in het diep op in te gaan.
Voor de meeste mensen is alles rap dik in orde.
Je zit met een hoop gewoon publiek en daar moet je ook rekening mee houden.
Had ik de motivatie, had ik het kunnen was ik morgen ook bezig met vinyl.
Helaas zal dat Vinyl draaien een droom blijven.
Ik heb altijd graag mijn webspace gedeeld aan jan en alle man, en ik heb nog nooit ene horen klagen dat het niet goed was.
ik ben de eerste om hulp te bieden als ik het kan, ne mix posten daar zou ik ook niet aan twijfelen moest ik het in mij hebben om met die DJ bezigheid te beginnen.
Als er ne mixcontest is, wie is er weer bij als jury om hopen uren op te offeren om ne mix een 10 tal keren door de speakers te jagen thuis ?
Altijd de deze, en als er nog ne mixcontest zou komen zal ik niet aarzelen om er nog eens op zijn osama bin laden gewijs in te vliegen :rofl:

Alle wegen leiden naar the musicman / musicmania :woohoo: ik hoop dat het ook zo blijft.

dr.salt

Legacy Member
die muziekindustrie toch he , wacht tot alle artiesten hun muziek via hun eigen website te download zetten , zonder inmening van die platenmaatschappijen , eerlijke prijzen , geen crimineel gedoe meer van sabam en die andere idioten en minder illegaal gedownload.

ik zal in ieder geval tot het zover is geen enkele cd kopen ! ( zegt genoeg zeker :p )

T3r`^

Legacy Member
de dj's die hun promo setsjes wille hotlinke moge dat altijd doen op men blogje:
http://freedjsets.blogspot.com (voorlopig nog blogspot, binnekort apparte domain en powered by wordpress).

want dit is echt te onozel, vond het mixset forum 1 van de betere onderdelen van dit games.telenet forum. ikzelf ben geen dj maar hou wel enorm van muziek en nu wordt de simpelle muziekgenieter de kans ontnomen wat te geniete van een breed aanbod van muziek. Moet je nu zelfs voor wat promo setjes die dj's maken ook al euro's gaan neertellen. Dit is te belachelijk.

je contact me maar op [email protected]

PK_Potemkin

Legacy Member
Hahaha het beste van jullie forum is nu weg
Wat een kakdaad eigenlijk :evil:
sry, maar Telenet blijft zuigen

Djack

Legacy Member
Kijk naar die register date ...
Dat is gwn iemand van hier die zich ff wilt komen aanstellen, gwn negeren die handel en het houd vanzelf op :)

PK_Potemkin

Legacy Member
Wel fijn dat ik de man ben en "negeren die handel" is wss wat de moderators dachten van de 14 pagina's lange thread.
Lachwekkend ook dat de register date een reden is om iemand te negeren.

Btw: Ik vond Mixsets geweldig

Addow

Legacy Member
Op zo'n zonnige middag lijkt het ons een goed idee deze topic toch weer te laten wegzakken, tenslotte is het voor mij (en velen met mij) telkens weer een messteek in het hart bij 't lezen van de topic titel.

Iedereen mee??

// banned this shit to the deepest place on earth...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan