Archief - De sluiting van het Mixset Forum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jaws

Legacy Member
Fruitboer zei:
mmmm gij hebt het meest over cds maar wie kan nu nummers van zijn computer op vinyl zette??????? mixxen met vinyls zijn meestal legale vinyls
finalscratch he ;), ge speelt mp3's af op uwe pc in combinatie met speciale vinyls en dan lijkt het alsof die mp3 op die vinyl staat

Jaws

Legacy Member
Fruitboer zei:
ik denk toch nie da iemand da hier heeft ;d
ik heb da en ik weet dat er hier dat nog een paar hebben, ma soit met mixen zijn wij toch niks, we moeten volledige losse nummers hebben ;)

Fruitboer

Legacy Member
mja ik heb geen laptop en wil da eigenlijk ook nie hebben finalscratch :D

Tuninboy

Legacy Member
nja :) een probleem je wilt je mixen op een site zetten maar bespreek dan welke anders moet je op 10 forums gaan zien voor je die mix wilt enzo
dus bespreek het even met elkaar en zoek er dan een inplaats van iedereen zijn gang te laten doen en met 10 forums af te kome waar je je mixen opzet dat is alles wat 'k wou zeggen (bespreek het via private message's):)

Anoniem09

Legacy Member
Van vinyls weet ik tenminste zeker dat de producer er een deel van krijgt, het is niet veel, maar genoeg voor zijn werk.

w00p

Legacy Member
Wat een achterlijk naïef gezever hoor ik hier.
Er zijn een paar DJ's die het forum voor de juiste doeleinden gebruikten, maar aan deze thread te zien was er voor elke goede 20 leechers.
Ik zie hier namen die nog nooit een set gepost hebben noch van een commentje voorzien, die toegeven dat ze het forum gebruikten om aan muziek te geraken.

Sabam/IFPI heeft het net afgesloten omdat jullie er zijn, jullie kopen geen muziek, luistren naar mixen vol muziek waar WIJ voor betaald hebben, we verwachten dan ook dat er deskundige collega's of muziekliefhebbers er ook een commentaar op geven, en dan gaan jullie ff downen en der geen enkele keer meer naar kijken, buiten mss om via de tracklist te kijken of een van die liedjes op limewire te vinden is!

Jullie zijn die rotzakken die ervoor zorgden dat vele mixen vroegtijdig offline moesten gaan omdat er 200 downloads waren en 5 comments!
Als ik het zo bekijk is het misschien beter dat jullie er niet meer aan kunnen!

Trouwens, goede muziek vind je niet op een mixsetforum, goede muziek vind je in de platenwinkel!

Trouwens, braveheart, het feit dat je het download-forum noemt en het vergelijkt met mp3's downloaden van p2p.
Toont dat je nooit begrepen hebt waar het mixsetforum om draait.

No offense aan niemand, maar da moest er gewoon ff uit, en als ge u aangevallen voelt komt het omda ik gelijk heb en gij niet in uw recht zijt!

FuLcRuM

Legacy Member
w00p zei:
Wat een achterlijk naïef gezever hoor ik hier.
Er zijn een paar DJ's die het forum voor de juiste doeleinden gebruikten, maar aan deze thread te zien was er voor elke goede 20 leechers.
Ik zie hier namen die nog nooit een set gepost hebben noch van een commentje voorzien, die toegeven dat ze het forum gebruikten om aan muziek te geraken.

Sabam/IFPI heeft het net afgesloten omdat jullie er zijn, jullie kopen geen muziek, luistren naar mixen vol muziek waar WIJ voor betaald hebben, we verwachten dan ook dat er deskundige collega's of muziekliefhebbers er ook een commentaar op geven, en dan gaan jullie ff downen en der geen enkele keer meer naar kijken, buiten mss om via de tracklist te kijken of een van die liedjes op limewire te vinden is!

Jullie zijn die rotzakken die ervoor zorgden dat vele mixen vroegtijdig offline moesten gaan omdat er 200 downloads waren en 5 comments!
Als ik het zo bekijk is het misschien beter dat jullie er niet meer aan kunnen!

Trouwens, goede muziek vind je niet op een mixsetforum, goede muziek vind je in de platenwinkel!

Trouwens, braveheart, het feit dat je het download-forum noemt en het vergelijkt met mp3's downloaden van p2p.
Toont dat je nooit begrepen hebt waar het mixsetforum om draait.

No offense aan niemand, maar da moest er gewoon ff uit, en als ge u aangevallen voelt komt het omda ik gelijk heb en gij niet in uw recht zijt!

Mja, ik voel mij aangevallen en ik denk wel dat ik in mijn recht ben tbh...

Ik heb hier ook meerdere sets gedownload en beluisterd.
Waarom?

  1. Iemand post zijn mix hier om te beluisteren en er reacties over te krijgen, of gewoonweg omdat hij/zij fier is op wat hij gemaakt heeft...
  2. Ik download die mixes om de simpele reden dat ik een muziekliefhebber ben en ik altijd op zoek ben naar leuke dingen
  3. Ik bewonder DJ's enorm, de tijd en de zorg die men daar insteekt is fenomenaal en ik luister dan ook graag naar hun werk... En ik gaf toch wel comments...

Zoals jij het stelt, dan ben ik ook maar een domme leecher die het forum naar de kloten heeft geholpen...
Wel, dan ben ik maar een domme leecher in jouw ogen, sorry dat ik van jullie sublieme werk wou genieten en mijn eerlijke mening wou geven...

eddie

Legacy Member
w00p zei:
Wat een achterlijk naïef gezever hoor ik hier.
Er zijn een paar DJ's die het forum voor de juiste doeleinden gebruikten, maar aan deze thread te zien was er voor elke goede 20 leechers.
Ik zie hier namen die nog nooit een set gepost hebben noch van een commentje voorzien, die toegeven dat ze het forum gebruikten om aan muziek te geraken.

Sabam/IFPI heeft het net afgesloten omdat jullie er zijn, jullie kopen geen muziek, luistren naar mixen vol muziek waar WIJ voor betaald hebben, we verwachten dan ook dat er deskundige collega's of muziekliefhebbers er ook een commentaar op geven, en dan gaan jullie ff downen en der geen enkele keer meer naar kijken, buiten mss om via de tracklist te kijken of een van die liedjes op limewire te vinden is!

Jullie zijn die rotzakken die ervoor zorgden dat vele mixen vroegtijdig offline moesten gaan omdat er 200 downloads waren en 5 comments!
Als ik het zo bekijk is het misschien beter dat jullie er niet meer aan kunnen!

Trouwens, goede muziek vind je niet op een mixsetforum, goede muziek vind je in de platenwinkel!

Trouwens, braveheart, het feit dat je het download-forum noemt en het vergelijkt met mp3's downloaden van p2p.
Toont dat je nooit begrepen hebt waar het mixsetforum om draait.

No offense aan niemand, maar da moest er gewoon ff uit, en als ge u aangevallen voelt komt het omda ik gelijk heb en gij niet in uw recht zijt!

en jij gaat ook aan iederee fuifganger vragen wat ze van je set vonden ?

muziek is er voor mij om me te doen genieten en even de drukte en problemen in mijn leven te vergeten...

reden waarom ik niet comment, omdat ik niet het geld heb om draaitafels te kopen en er dus ook niets van ken. Ik laat de comments over aan de mensen die er tips kunne geven.

FuLcRuM

Legacy Member
trouwens, w00p, ik moet zeggen dat je naam mij overigens niet echt bekend in de oren klinkt... Soit... zal wel aan mij liggen :ironic:

Fruitboer

Legacy Member
de mensen die mixxen downloadde hadden meestal zelf ook iets met dj'en te maken

Tuninboy

Legacy Member
Sid` zei:
nja het is alleszins wel opvallend dat er nu ineens een heleboel mense wakker worde die'k hier nog nooit gezien heb, nu mixsets gesloten is :ironic:

is meestal zo als ze medelijde fzo hebbe :)

FuLcRuM

Legacy Member
Sid` zei:
nja het is alleszins wel opvallend dat er nu ineens een heleboel mense wakker worde die'k hier nog nooit gezien heb, nu mixsets gesloten is :ironic:

gohjah... neemt niet weg dat die niet minder content waren met de mixen é... Ze posten mss geen comments maja... Wat verwacht je? Ze downloaden die mix, beluisteren hem, maar vergeten een comment te geven... Er zijn er ook veel die nu reageren omdat IFPI deze maatregel heeft ingesteld en die hier anders nooit kwamen...

msf

Legacy Member
w00p zei:
Wat een achterlijk naïef gezever hoor ik hier.
Er zijn een paar DJ's die het forum voor de juiste doeleinden gebruikten, maar aan deze thread te zien was er voor elke goede 20 leechers.
Ik zie hier namen die nog nooit een set gepost hebben noch van een commentje voorzien, die toegeven dat ze het forum gebruikten om aan muziek te geraken.

Sabam/IFPI heeft het net afgesloten omdat jullie er zijn, jullie kopen geen muziek, luistren naar mixen vol muziek waar WIJ voor betaald hebben, we verwachten dan ook dat er deskundige collega's of muziekliefhebbers er ook een commentaar op geven, en dan gaan jullie ff downen en der geen enkele keer meer naar kijken, buiten mss om via de tracklist te kijken of een van die liedjes op limewire te vinden is!

Jullie zijn die rotzakken die ervoor zorgden dat vele mixen vroegtijdig offline moesten gaan omdat er 200 downloads waren en 5 comments!
Als ik het zo bekijk is het misschien beter dat jullie er niet meer aan kunnen!

Trouwens, goede muziek vind je niet op een mixsetforum, goede muziek vind je in de platenwinkel!

Trouwens, braveheart, het feit dat je het download-forum noemt en het vergelijkt met mp3's downloaden van p2p.
Toont dat je nooit begrepen hebt waar het mixsetforum om draait.

No offense aan niemand, maar da moest er gewoon ff uit, en als ge u aangevallen voelt komt het omda ik gelijk heb en gij niet in uw recht zijt!

voel me hier toch door aangevallen
ik heb hier veel mixes gedownload , nooit zelf 1 gepost en maar 1 of 2 (waarschijnlijk totaal nutteloze) comments achtergelaten dus ben ik in u ogen ook een leecher zeker?

1. Heb via dit forum andere soorten muziek leren kenen / appreciëren.wat alleen goed kan zijn voor de muziekindustrie
2.Heb hier nog geen mix gepost omdat ik mezelf niet goed genoeg vind als dj om een mix online te zetten (wat ik van plan was te doen in april) en luisterde naar vele mixjes om zelf bij te leren

het is niet omdat je zelf niets post dat je alleen maar een leecher bent die op een illegale manier aan muziek wil geraken.En ik denk dat de grote meerderheid op dit forum dat ook niet is , dan kan je evengoed op limewire iets downen en zou er zeker niet zoveel commentaar zijn op het sluiten van dit forum.kvraag me af of sadam dit ook wel door heeft.:doh:

Jaws

Legacy Member
eddie zei:
en jij gaat ook aan iederee fuifganger vragen wat ze van je set vonden ?

muziek is er voor mij om me te doen genieten en even de drukte en problemen in mijn leven te vergeten...

reden waarom ik niet comment, omdat ik niet het geld heb om draaitafels te kopen en er dus ook niets van ken. Ik laat de comments over aan de mensen die er tips kunne geven.
het is niet omdat ge ni draait dat ge er niks van kent he, iedereen kan zeggen of hij een mix goed vind of niet ;)
er zijn verschillende onderdelen dat ge goed of slecht kunt vinden: tracklist, opbouw, overgangen (te lang te kort, fout gebeatmatched, fout gephasematched), hoe lang ge u liedjes laat spelen, ...

een dj heeft graag dat ge commentaar geeft, probeer dat toch altijd te doen, ze posten die mixen hier niet alleen voor een publiek te hebben, maar ook om te weten wat er beter kan en iedereen kan zijn mening toch gewoon geven zonder dat ge daarvoor iets van djen echt moet kennen

w00p

Legacy Member
Ik heb zelf een mixje van men eigen gepost onlangs.
Ik ben de dag van vandaag niet meer enorm actief, de meeste van men comments zijn wss verdwenen in forum opruimingen (zo 3 jaar geleden, ben hier een hele tijd weggeweest).

@ fulcrum, jij zegt dat je comments gaf? Dat is dan goed, ik had het niet eens op jou! (misverstandje ofzo, er stond bij mijn originele post "comments van deskundige collega's of muziekliefhebbers" )

@eddie: Mensen gaan helemaal niet naar fuiven om naar een set te luisteren en er commentaar op te geven, daar betalen ze ook geen inkom voor, daarvoor dansen ze niet, drinken ze niet, ...
Een MIXSETforum daarentegen, dat is volgens mij hoofdzakelijk bedoeld om je kunsten te delen met mensen die er wat van kennen, en dan ook reacties terug te krijgen over wat er beter kan en dergelijke, allemaal in functie van beter te worden en op zo een van die fuiven een goede performance neer te leggen.

@sid: exact wat ik bedoelde

@msf: Ook weer zo een van die personen waar ik het weer niet op had.
Je bent zelf DJ zeg je? Je luistert naar de mixjes om bij te leren en je was van plan er zelf een te posten?
Had ik ergens in mijn post iets tegen mensen in uw situatie gezegd? ;)

Ik bedoel maar, als je kijkt hoeveel van de forumgangers die in deze 13-pagina lange thread hebben gepost en dan hoeveel er gemiddeld wordt gecomment op een doorsnee mix.
Ben ik nu de enigste die vindt dat eigenlijk sabam/ifpi/whatever wel een punt heeft?
Dat, ondanks het feit dat dat onze bedoeling helemaal niet was, ondanks alle goede bedoelingen van de kern van mensen die het forum om de juiste redenen bezochten, dit forum een bron was om gratis aan wat underground muziek te komen voor "buitenstaanders"?

Zero Grav

Legacy Member
Sid` zei:
nja het is alleszins wel opvallend dat er nu ineens een heleboel mense wakker worde die'k hier nog nooit gezien heb, nu mixsets gesloten is :ironic:

Is toch normaal? Er zijn altijd wel 'stille' luisteraars die zich meer op de achtergrond houden? Misschien wel tot ongenoegen van de dj zelf maar er zal toch wel van zijn mixen genoten worden zeker als ze nog steeds gedownload worden. :-)

No offense aan niemand, maar da moest er gewoon ff uit, en als ge u aangevallen voelt komt het omda ik gelijk heb en gij niet in uw recht zijt!

En als je niet met me akkoord gaat ben je een domme zak! .. Komaan, wat ben jij een hypocriet seg, je zegt zelf dat je hier al tijden niet meer geweest bent en dan begin je hier over de mentaliteit van het mixforum te praten? Dan denk ik: "Waar bemoeit die zich mee?" Ik download enkel mixen van dj's hier die ik ken, Project Zero, Desperatozz, Shoves, Addow en Protek, etcetera. Natuurlijk ook om nog wat muziek bij te hebben (Waarom downloadt ge anders muziek :ironic: ), maar vooral omdat ik de techniek van die mensen apprecieer, dit zijn een paar talentvolle mensen die ik graag opvolg en die in mijn ogen goed kunnen goochelen met muziek.

Trouwens, aangezien ik een deel van de dj's persoonlijk ken geef ik ook commentaar op hun mixen via irc of msn, zelfs irl.. Je ziet maar een 'part of the scene', dus stel je niet zo groots op dan. Alsof de gewone mens geen recht heeft om van muziek te genieten en ze te becommentariëren.

FuLcRuM

Legacy Member
@w00p

Gohja, IFPI heeft een punt als ze zeggen dat je je legaal aangekochte muziek niet en masse mag verspreiden...
Wat je hier eigenlijk wel doet op het forum...

Dus ik vond je punt over de vele downloaders een beetje naast de kwestie, want in principe (als je het letterlijk bekijkt) zijn de DJ's die de mixen online zetten in overtreding...

No offence naar iemand toe hier dus é, ik heb respect voor jullie werk en keep it up!

Tuninboy

Legacy Member
FuLcRuM zei:
Ze downloaden die mix, beluisteren hem, maar vergeten een comment te geven...




Zo zijn er veel
Die gewoon snel de liedjes opschrijven en dan door gaan
Geef dan gewoon snel een comment ent is opgelost (je moet wel iet van muziek kenne)want de helft(die hier in deze tread iets poste) weet amper wat een fout is in een Mixset mja :) da wouk kwijt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan