Archief - objectieve cube vergelijking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zappy

Legacy Member
Cakeman zei:
Over Metroid Prime kan ik niets zeggen aangezien ik nog nooit een Metroid game gespeeld heb. Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Mario Sunshine, Mariokart : DD, Mario Golf GC (ken de exacte titel niet), Zelda WW en nog enkele andere zo goed als hetzelfde zijn als de N64 versies. Zelda ziet er misschien compleet anders uit door celshaded graphics, maar toen ik hem speelde dacht ik echt "Pfff, Zelda: Ocarina of Time revisited"

Het probleem van Nintendo is dat niet meer innoveren. Enkel renoveren.

Het feit is dat de games op de N64 zo goed waren dat ze zelfs een vervolg waard waren, ookal was het bijna hetzelfde. DAT kan Nintendo! Ik krijg nooit genoeg van de Oracles series, dat ze maar veel vervolgen daarop brengen!

Cakeman

Legacy Member
zappy zei:
Het feit is dat de games op de N64 zo goed waren dat ze zelfs een vervolg waard waren, ookal was het bijna hetzelfde. DAT kan Nintendo! Ik krijg nooit genoeg van de Oracles series, dat ze maar veel vervolgen daarop brengen!
Het komt mij helemaal anders over. Een beetje luiheid van Nintendo die hun fans dom achten ofzo. "Laten dit spel opnieuw maken. Dat is veel makkelijk dan iets nieuws te bedenken de mensen zullen het toch kopen"

Dit is natuurlijk een beetje overdreven, maar in mijn ogen teert Nintendo teveel op het succes van hun oude toppers.

[NeO]-mtr

Legacy Member
Sunshine leek nu ook niet zoveel op Mario 64 hoor.
Dankzij da waterspuit ding waren er toch enkele leuke gameplay elementen bijgekomen imo. Ook zelda TWW leek nu ook niet zoveel op OOT.

Mario Kart en Mario Golf daarin tegen zijn amper vernieuwd tegenover de n64 versies. :)

Spandi

Legacy Member
en die oh-zo grote vernieuwingen ziet gij dan wel bij andere gamemakers?
ik zie ze nog steeds bij N, akkoord da MK: DD!! op zijn voorganger trekt, maar dat is voor mij een van de weinige

kijk nu naar de nieuwe lichting handheld, PSP gaat praktisch bestaan uit allemaal ports, bevat absoluut niets vernieuwends, zet daar tegenover de DS met twee schermen, een touch screen en voice recognitioning, hoeveel meer vernieuwing kan een mens willen?

[NeO]-mtr

Legacy Member
PSP gaat normaal niet meer ports dan nieuwe games hebben hoor.
En met Mario 64 x 4 vrees ik voor N64 ports, niet dat dat zo erg is maar hopelijk overdrijven ze niet zoals op de GBA.

Nu hopen dat de DS dan ook iets vernieuwend gaat brengen ipv al die technische snufjes voor te stellen aan de gamers met grote woorden en dan uiteindelijk niets speciaals brengen. :\

Spandi

Legacy Member
GT4 gaat al port worden, volgens mij gaan het veel ports worden, en ook al zijn ze het niet, speltechnisch zal het niet veel vernieuwing brengen, het spulletje bevat namelijk niet de mogelijkheden die de DS heeft

en volgens mij heeft N dat al wel bewezen hoor, kijk maar naar al die tech-demo's en een boel aangekondigde games, waaronder de nieuwe wario ware, da sonic spel, da chirurg spel, da 'val' spel, echt wel dingen die gebruik maken van de 'nieuwe' technologieën

fixer187

Legacy Member
Ik vrees ook voor dat N nog meer gaat rekenen dat iedereen die een cube ( of een next gen ) ook een DS of de opvolger van de GB gaat hebben. En zo andere gamers gaat discrimineren. Kijk maar FF chronicles, ik vind het schandalig dat je in de Multiplayer verplicht bent om meerdere GBA te bezitten

Tiger

Legacy Member
fixer187 zei:
Ik vrees ook voor dat N nog meer gaat rekenen dat iedereen die een cube ( of een next gen ) ook een DS of de opvolger van de GB gaat hebben. En zo andere gamers gaat discrimineren. Kijk maar FF chronicles, ik vind het schandalig dat je in de Multiplayer verplicht bent om meerdere GBA te bezitten
En ik vind het schandalig dat mijn pc Doom 3 niet kan draaien.
Oh kijk mij wenen naast mijn pc'tje... :ironic:

Is da nu zo erg? Zoek gewoon een paar vrienden die ook een GBA hebben en hopla.
Trouwens, dat spel zou amper te spelen zijn zonder een eigen klein schermpje voor uw stats en equipment enzo.

Gamer 01

Legacy Member
Spandi zei:
en volgens mij heeft N dat al wel bewezen hoor, kijk maar naar al die tech-demo's en een boel aangekondigde games, waaronder de nieuwe wario ware, da sonic spel, da chirurg spel, da 'val' spel, echt wel dingen die gebruik maken van de 'nieuwe' technologieën

mja, maar ge moet ook bedenken hoelang dat die games leuk blijven hè, voor psp is er tot nu toe maar 1 port aangekondigd bij mijn weten en das gt4, da is een spel waar da ge lang mee zoet bent, maar zoals da val spel, da lijkt mij eerder leuk voor 10 minuten, da zal elke keer een level moeilijker zijn me altij meer obstakles als ge valt en na 20 minuten is't spel gedaan ofzo

Spandi

Legacy Member
tjah, da kan ik idd niet weten, zullen we moeten afwachten

maar allez, mss zijn de psp games wel niet straight ports, volgens mij gaat het game-aanbod grotendeels van het kaliber, meer-van-hetzelfde-maar-draagbaar, en dat zou spijtig zijn

Gamer 01

Legacy Member
daarom da ne ds mij meer intreseert om da de psp games vrij hard op de ps2 games trekken, maar zolang der ne final fantasy opkomt ben ik toch content ze :)

Spandi

Legacy Member
Gamer 01 zei:
daarom da ne ds mij meer intreseert om da de psp games vrij hard op de ps2 games trekken, maar zolang der ne final fantasy opkomt ben ik toch content ze :)

wel, das u goed recht, maar dan moet ge (ok, u was het zelf niet) ni zitten kwelen da nintendo het maar vertikt om vernieuwing te brengen

Gamer 01

Legacy Member
square is al bezig met 2 psp games, een final fantasy en een andere rpg waar ze nog niets over kwijt willen (in opm2)

Firebeard

Legacy Member
Spandi zei:
tjah, da kan ik idd niet weten, zullen we moeten afwachten

maar allez, mss zijn de psp games wel niet straight ports, volgens mij gaat het game-aanbod grotendeels van het kaliber, meer-van-hetzelfde-maar-draagbaar, en dat zou spijtig zijn

Da hoeft nie perse. Developers van games kijken nu eenmaal liever eerst de kat uit de boom als er net een nieuwe console op de markt is gebracht. Ports maken voor deze net nieuwe console is natuurlijk goedkoper en dus riskeren ze minder als later blijkt dat de console niet goed aanslaat (zoals aanvankelijk met de GC is gebeurd). Nieuwe en risicovollere projecten worden pas begonnen zo'n 2 jaar na introductie. Eigenlijk betekent dat dat voor de GC en XBox die periode nu is aangebroken. Ik hoop mede dat 2005 meer gaat opleveren (meer RPG).

fixer187

Legacy Member
Tiger zei:
En ik vind het schandalig dat mijn pc Doom 3 niet kan draaien.
Oh kijk mij wenen naast mijn pc'tje... :ironic:

Is da nu zo erg? Zoek gewoon een paar vrienden die ook een GBA hebben en hopla.
Trouwens, dat spel zou amper te spelen zijn zonder een eigen klein schermpje voor uw stats en equipment enzo.

Dat Doom3 veel nodig heeft vind ik niet meer als normaal. Maar als ik een console koop verwacht ik dat je direct met meerdere spelers kan gamen en niet hoef uitbreiden of een paar GBA te rippen van klein manne!!!!

Dat het amper speelbaar zou zijn, zie naar secret of mana vroeger dit was uiterst speelbaar met 3.

Tiger

Legacy Member
fixer187 zei:
Dat Doom3 veel nodig heeft vind ik niet meer als normaal. Maar als ik een console koop verwacht ik dat je direct met meerdere spelers kan gamen en niet hoef uitbreiden of een paar GBA te rippen van klein manne!!!!

Dat het amper speelbaar zou zijn, zie naar secret of mana vroeger dit was uiterst speelbaar met 3.
Toen ik mn cube pas had, zat daar ook maar 1 controller bij.
Toen kon ik ook niet direct met mn broers of vrienden spelen.

Moet ik het daarom schandalig vinden dat je controllers moet bijkopen voor extra spelers?

fixer187

Legacy Member
Tiger zei:
Toen ik mn cube pas had, zat daar ook maar 1 controller bij.
Toen kon ik ook niet direct met mn broers of vrienden spelen.

Moet ik het daarom schandalig vinden dat je controllers moet bijkopen voor extra spelers?

what a load of crap... ge weet goe genoeg wat ik bedoel!!

rMa *tic*

Legacy Member
een gc kost 99€, ik heb er €200 voor betaald er zat ook 1controller bij dat staat toch duidelijk vermeld; bij de meeste consoles zitten geen 2controllers en dat is geen crap uw maten moeten maar hun eigen controllers kopen :tongue: en ja ik heb ook gen gba maar je mist er toch niets mee

zappy

Legacy Member
fixer187 zei:
what a load of crap... ge weet goe genoeg wat ik bedoel!!

sorry, ik koop liever drie extra bakjes dan een PC game, ik kreeg het toen da'k AoM instaleerde, op een console is da, hup, flups, klaar!

en waarom zoude er ene lenen(GBA), als het toch zo'n wonder aparaatje is :love:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan