Archief - objectieve cube vergelijking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SouLr@v3N^

Legacy Member
moeder_theresa zei:
Een spel als Viewtiful Joe vind ik de max, terwijl het oerlelijk is.
Oerlelijk?! :eek:
Het is niet omdat het een side-scrolling platformer is met 2D elementen dat een spel daarmee lelijke graphics heeft he... die 3D-effecten die erbij zijn maken de graphics juist zo uniek en stijlvol..
Echt dat is tenminste nog eens iets origineel doen met de graphics, de meeste ontwikkelaars durven niets nieuw proberen en houden het altijd bij hetzelfde (dan heb ik het nu niet over RPG's ofzo, dit kan ik begrijpen maar ik bedoel andere soorten spellen zoals platformers en stuff) wat ik zeer jammer vind.
Originaliteit mis ik al een lange periode in games en dit game heeft getoond dat het nog altijd kan, chapeau!

fixer187

Legacy Member
je zegt het zelf de de 2d en de 3d effecten make het stijlvol en uniek en maken het spel origineel, volgens mij betekent niet dat het goede grafs heeft. Maar dat neemt niet weg dat het een puike gameplay heeft en het een goede game is.

Ik vind het er ook maar crapy uitzien( als we spreken over technische grafs ) en persoonlijk ben ik niet voor zo'n shell shading games en vond het een *schande* dat ze bij zelda ook cell shading hebben toegepast. Het kan wel origineel zijn en vele diggen dit, maar dit is dan weer mijn persoonlijke smaak

*groot woord, maar het gaat over persoonlijke smaak en ik vind dat zelda in 3d coole en een volwassenere look mag hebben, thank God dat het bij de volgende ga zijn*

Spandi

Legacy Member
meh, cell shaded owned echt wel elke andere stijl, past ZO hard bij zelda
en volwassen stijl sucks, da moet ge nog 50 jaar zijn, :love: (so-called) KIDDIE! :love:

moeder_theresa

Legacy Member
Bij Zelda vind ik de cell shaded graphics ook echt prachtig!
Het past er gewoon bij.
De vorige 'goede' Zelda, A Link To The Past op snes, heb ik maanden gespeeld.
Toen ze The Wind Waker voorstelde voor de eerste keer, dacht ik van 'wat the fuck is dat, cell shaded???'. Maar nu ik het spel bijna uit heb (ik ben bezig met het verzamelen van de chards), vind ik het spel gewoon prachtig.
De best Zelda ooit!

guy666

Legacy Member
fixer187 zei:
je zegt het zelf de de 2d en de 3d effecten make het stijlvol en uniek en maken het spel origineel, volgens mij betekent niet dat het goede grafs heeft. Maar dat neemt niet weg dat het een puike gameplay heeft en het een goede game is.

Ik vind het er ook maar crapy uitzien( als we spreken over technische grafs ) en persoonlijk ben ik niet voor zo'n shell shading games en vond het een *schande* dat ze bij zelda ook cell shading hebben toegepast. Het kan wel origineel zijn en vele diggen dit, maar dit is dan weer mijn persoonlijke smaak

*groot woord, maar het gaat over persoonlijke smaak en ik vind dat zelda in 3d coole en een volwassenere look mag hebben, thank God dat het bij de volgende ga zijn*

Tja het hangt er ook van af wat je goede graphs vindt. Voor de ene wilt dat zeggen high detail textures, een hoge resolutie en bump mapping, voor de andere zijn dat dan weer sfeervolle omgevingen die de realiteit overtreffen en de gamer op een bepaald plekje raken omwille van de geweldige sfeer.
Je hoort het misschien al maar ik behoor duidelijk tot die 2de groep.
:)

Voor mij zullen niet Gran turismo 4 of metal gear solid 3 de mooiste PS2 games zijn maar wel ICO. Gfx moeten voor mij niet ultra-realistisch zijn maar samen met het geluid bijdragen tot een onvergetelijke audiovisuele ervaring. Ik heb het dan vooral over het esthetische aspect.
Ook vind ik dat vele oude 2D games er beter uitzien dan wat er nu nog uitkomt. Als ik nu kijk naar PSOne/N64 3D games, dat ziet er nu allemaal lelijk uit maar Secret of Mana of donkey kong country, die blijven gewoon stralen. :bow:

En tja eigenlijk vond ik TWW grafisch ook maar niets, de omgeving zag er gewoon veel te kaal uit. Er waren weinig momenten dat ik mooie plekjes tegenkwam, enkel de eindbazen zagen er iet of wat degelijk uit. Meestal had ik zo'n gevoel van: is dit nu next-gen of wat? :sleep:

[NeO]-mtr

Legacy Member
moeder_theresa zei:
Final Fantasy games (+ andere RPGs) --> trage turn based om slaap te vallen

Metal Gear Solid --> ook op GameCube (beter zelfs) en op xbox (mooier)

Devil May Cry --> allebei gehad (het tweede suxx), soortgelijke games zijn er ook op xbox

Gran Turismo --> PGR2 is vele malen beter en binnenkort is er Forza

Interactieve games --> zelfs niet als ik zat ben!

goede platformers --> jak& daxter en jak2 heb ik gehad en die waren goed, maar op gamecube heb ik ook toppers, maar mooier (zelda, mario, billy hatcher, sonic, ...)

arcade shooters --> Ikaruga (ngc) http://www.gamespot.com/gamecube/action/ikaruga/screenindex.html

Ik heb vele tientallen games op ps2 gespeeld, en ik blijf er bij de ps2 is al lang achterhaald.

I rest my case!

Veel van die games zijn de bekendsten (en daarom niet de beste) of heb je gewoon te laat gespeeld. Dat was maar om u een ideeke te geven.
Misschien is wat onbekendere/andere titels proberen? ;)

guy666 zei:
Tja het hangt er ook van af wat je goede graphs vindt. Voor de ene wilt dat zeggen high detail textures, een hoge resolutie en bump mapping, voor de andere zijn dat dan weer sfeervolle omgevingen die de realiteit overtreffen en de gamer op een bepaald plekje raken omwille van de geweldige sfeer.
Je hoort het misschien al maar ik behoor duidelijk tot die 2de groep.
:)

Correct, ik behoor ook tot die 2e groep.
Graphics is veel meer voor mij dan hoge resoluties, veel bumpmapping, high quality textures, etc...

Als het 'geheel' lelijk is dan zijn de graphics voor mij slecht. :)
Versta me niet verkeerd, die voorgenoemde zaken (texturequality 'n stuff) doen ook terzake maar minder imo.

fixer187

Legacy Member
ge hebt *mooi* en ge hebt *mooi*, als je begrijpt wat ik bedoel... :unsure:
Van Ico en Secret of Mana heb je absoluut gelijk.

*artestiek*, *technisch*

capt_snow

Legacy Member
de omgevingen van FF 7 ,8 en 9 vind ik soms nog altijd mooier dan sommige games van nu want tegenwoordig proberen ze de gfx zodanig perfect te maken dat je de 1 fout na de andere ziet.

maar dat Viewtiful Joe er crappy uitziet daar ben ik het toch niet met eens ,ik vind het imho 1 van de beste uitziende games op de cube.

Gamer 01

Legacy Member
ICO ziet der wel goe uit, maar da is toch ook wel realistisch vind ik ze, de grafics dan hè

guy666

Legacy Member
Gamer 01 zei:
ICO ziet der wel goe uit, maar da is toch ook wel realistisch vind ik ze, de grafics dan hè

Wat ik het mooist vond was het prachtige leveldesign en de animaties van de personages.
Enerzijds had je die donkere kamers en dan zo opeens zonlicht en die windmolen met dat vijvertje erond... gewoonweg prachtig.
Ik raad deze game aan voor alle zelda-fans.

Een game waar ik mij momenteel enorm aan stoor is Soulcalibur 2: het ziet er allemaal gelikt uit maar dan zie je hoe uw manneke half door de vloer steekt, hoe bepaalde uitrustingen door ledematen steken enz... pfff komt onverzorgd over door al die clipping-problemen.

[NeO]-mtr

Legacy Member
guy666 zei:
Een game waar ik mij momenteel enorm aan stoor is Soulcalibur 2: het ziet er allemaal gelikt uit maar dan zie je hoe uw manneke half door de vloer steekt, hoe bepaalde uitrustingen door ledematen steken enz... pfff komt onverzorgd over door al die clipping-problemen.
Raar genoeg heb ik dat nog nooit gezien bij SC2. (heb al 3, 4 versies van SC2 zien draaien)

guy666

Legacy Member
Bwa misschien let ik er meer op dan iemand anders maar bij de PS2-versie van SC2 zie ik duidelijk hoe bijvoorbeeld de bovenarm van mitsurugi tijdens de eindpose door zijn schouderbescherming uitsteekt.

Zijn er 4 SC2 versies of wat?

[NeO]-mtr

Legacy Member
guy666 zei:
Bwa misschien let ik er meer op dan iemand anders maar bij de PS2-versie van SC2 zie ik duidelijk hoe bijvoorbeeld de bovenarm van mitsurugi tijdens de eindpose door zijn schouderbescherming uitsteekt.

Zijn er 4 SC2 versies of wat?

Ik heb SC2 op de cube (PAL versie & JAP versie), xbox PAL versie en ps2 PAL versie gespeeld en kheb da nog nooit gezien. ;)

b0rt

Legacy Member
moeder_theresa zei:
Een spel als Viewtiful Joe vind ik de max, terwijl het oerlelijk is.
ni slim om DA te zeggen :p
da spel is prachtig gemaakt (artistiek) ma ook qua techniek is da goe (pixelshaders all the way, motion blur, perfecte framerate, goed gedetailleerde characters,...)
ok, het is 'appart', ma da maakt het juist zo mooi

Proto

Legacy Member
Unlimited4s zei:
ni slim om DA te zeggen :p
da spel is prachtig gemaakt (artistiek) ma ook qua techniek is da goe (pixelshaders all the way, motion blur, perfecte framerate, goed gedetailleerde characters,...)
ok, het is 'appart', ma da maakt het juist zo mooi
de meeste characters zijn nochtans gwn wit :crazy:
kvind het ook best wel een mooi spel ze, als ze die vijande kleuren zouden gegeven hebbe zou het mss niet dat extra hebbe, we zulle het wel nooit weten zeker :p

iTom

Legacy Member
http://www.gamespot.com/misc/top100_score.html

gc zie ik hier nu niet echt veel tussenstaan moet ik zeggen...

versta me niet verkeerd, ik ben een nintendo fan van het eerste uur, maar nu ben ik ondertussen 25 en er zijn gewoon niet veel titels die me aanspreken buiten zelda, al maken ze die in het zwart wit, dan nog koop ik hem :)

Mario stelt teleur op gc vind ik persoonlijk ...

Cakeman

Legacy Member
roltrap zei:
ik denk dat de GC zo geliefd is bij de kenners omwille van z'n eerlijkheid. Er komen per week geen 100 spellen uit waarvan er 75 slechte klonen zijn van reeds uitgebrachte spellen en waarvan de andere 25 gewoon oerslechte games zijn.
GC weerspiegelt voor mij de liefde voor het gamen. Hij was dan ook m'n eerste console sinds mijn Sega 8bit en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! :)
Ik heb zelfs niet moeten nadenken over tech specs enzo :)
Uit je eerste twee zinnen blijkt inderdaad dat het je eerste console is sinds een Sega 8bit.

Als je ook een NES, SNES en N64 had gehad, dan zag je dat zo goed als alle typische Nintendo games (over Mario (Mario kart, Mario golf, de platformers), Zelda, Donkey Kong, ...) bijna remakes zijn van de vroegere versies. Hier en daar een kleine aanpassing, maar veel meer ook niet.

Ik heb járen op mijn NES, SNES en N64 gegamed. Een tweetal jaren terug heb ik enorm getwijfeld of ik nu een Xbox of een GC moest kopen. Bij de Xbox-games had ik het gevoel van 'Cool!'. Bij de GC-games had ik het gevoel van 'Hmm, been there, done that...'. En nee, ik heb niet enkel reviews gelezen ofzo. Ik heb ondertussen al een aantal GC games gespeeld en ik vind het echt remakes.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat de games leuk zijn. Maar niet voor mij. Ik heb ze namelijk 8 jaar geleden al gespeeld.

fixer187

Legacy Member
cakeman, totally agree. Je beschrijft hetzelde wat ik toen vond. Alleen wanneer de 2 gingen verschijnen en ik den xbox vroegtijdig kon testen besloot ik hem direct te kopen wanneer m in 6-7 maanden uitkwam, no contest...

guy666

Legacy Member
Spandi zei:
mjah, van 2D naar 3D, amper noemenswaardig...

Ik ga hier toch wel akoord met fixer en Cakeman. En nee van 2D naar 3D noem ik geen noemenswaardige verbetering, zeker niet wat betreft platform games want bij games zoals Mario 64, donkey kong 64 en vele andere 3D platformgames is de fun er bij mij af.

Ik had eerst een SNES, daarna een N64 maar de meeste games vielen voor mij toch wel tegen, zelfs Zelda:OoT. Ik zag het meer als een remake van de vorige zelda-games dan een gloednieuwe ervaring. Face it, het is altijd dezelfde wereld (maar iedere keer net iets mooier), hetzelfde hoofdpersonage dezelfde eindbazen en zelfs dezelfde geluidjes.
Pas op, OoT was wel een zeer goede game maar ik had toch liever iets nieuws willen zien dan weer dat bos, het grote meer, het kasteel, de woestijn en in het Noorden die hoge bergen.
Toen ik enkele maanden geleden TWW speelde had ik weer dat zelfde gevoel: o jee ganondorf, eens raden, het master sword gebruiken om die grote plasmaballen terug te kaatsen? Ja hoor.
Voor de volgende Zelda heb ik daarintegen wel goede hoop, voor het eerst had ik de indruk dat ik eens iets nieuw zag in een Zelda game. Ik kijk er alvast naar uit.

In het algemeen denk ik dat veel mensen denken zoals wij (fixer, Cakeman, ik), daarmee ook dat GC-bezitters gemiddeld jonger zijn, vele gamers kopen na 1 of 2 generaties Nintendo ook een andere console om eens iets anders te zien buiten Zelda, Mario of pokemon.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan