Archief - objectieve cube vergelijking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

b0rt

Legacy Member
the evil ganon zei:
Mijn lief klein neefke wou weer eens interessant doen. -_-"
Kheb hem al een mot gegeven. :D
die jelle toch :p


hebde op de andere consoles zelda? metroid? fzero? mario? resident evil (de 'echte' games in die serie dus)? ..?
daarvoor koopde ne cube

fixer187

Legacy Member
guy666 zei:
Sta mij toe om de eerste te zijn die een objectieve mening geeft :)

Ik heb mijn GC ook alleen maar voor zelda (alhoewel TWW tegenviel) en de komende RPG's gekocht.
Echt veel koop ik momenteel niet op de GC maar om enkele redenen te geven waarom IK de GC hou:

Is wel niet echt objectief he ;) , je begint met ik heb een cube gekocht omdat blabla... ik graag speel.... een objectieve mening komt van iemand die er gene zak van games kent en puur hardwarematig en de verkoopcijfers van een game en die dan procentueel vergelijken met de verkochte consoles

guy666

Legacy Member
fixer187 zei:
Is wel niet echt objectief he ;) , je begint met ik heb een cube gekocht omdat blabla... ik graag speel.... een objectieve mening komt van iemand die er gene zak van games kent en puur hardwarematig en de verkoopcijfers van een game en die dan procentueel vergelijken met de verkochte consoles


ik bedoelde objectief zoals in "geen zoveelste fanboy uitspraak".
Mja in feite is een 'mening' nooit objectief.
Iemand die er gene zak van games kent en puur hardwarematig vergelijkt geeft geen mening, enkel gegevens of data.

moeder_theresa

Legacy Member
Ik heb een cube, ps2, xbox en gba en ik speel ong. even veel op alle 4.
Redenen waarom ik ze aangeschaft heb:

- Cube: FUN games (viewtiful joe, zelda tww, mario kart dd, pikmin, ...)
- PS2: GTA reeks (dit is dan ook de enige reden, ik vind de PS2 de slechtste van allemaal)
- GBA: uit jeugdsentiment (allemaal ports van toppers op de snes)
- Xbox: de mooie prachtige games (PGR2, Halo, Halo 2, Doom 3 anyone?)

Speel je graag plezante spellen zonder dat graphics van belang zijn, dan mag je je cube zeker niet wegdoen.

Groetjes,

Spandi

Legacy Member
uhm, mij schijnt het vooral da ge TWW ni leuk vond omda het er te kiddy en weet ik veel uit zag, want kvind het al straf da ge de nieuwe sowieso beter noemt na het zien van een filmpke van een schammele 30 seconden

eneuh, gegevens en data = objectief

dus objectief kunnen we zeggen PS2>Cube>Xbox, kwa verkoop dan toch, kwaliteit verschilt voor ieder (u weet mijn mening -_-)

[NeO]-mtr

Legacy Member
moeder_theresa zei:
- PS2: GTA reeks (dit is dan ook de enige reden, ik vind de PS2 de slechtste van allemaal)

Dan moet je dringend eens moeite doen om andere games te checken.
De ps2 heeft veel meer te bieden dan enkel de GTA games, zelfs veel meer dan de xbox imo.

Final Fantasy games (en nog veel meer RPG's wat de xbox niet te bieden heeft), Metal Gear Solid games, Devil May Cry, Gran Turismo games (de xbox heeft geen simulation racing game als deze), interactieve games als de Eye Toy & Singstar, goede platformers zoals Jak & Daxter, Jak 2 enzovoort (goede platformers heeft de xbox helemaal niet imo) en dan nog arcade shooters zoals R-Type, etc...

Ik raad je aan wat meer games voor de PS2 te checken want hier thuis staat die console véél meer aan dan de xbox. ;)

Kzeg niet dat de xbox geen goede games heeft maar je hebt duidelijk nog niet genoeg ps2 games gecheckt/gespeeld. :)

Spandi

Legacy Member
é crisse, ps2 zuigt :tongue:

*gooit wat olie op het vuur*

jk mate, jk ;)

moeder_theresa

Legacy Member
Final Fantasy games (+ andere RPGs) --> trage turn based om slaap te vallen

Metal Gear Solid --> ook op GameCube (beter zelfs) en op xbox (mooier)

Devil May Cry --> allebei gehad (het tweede suxx), soortgelijke games zijn er ook op xbox

Gran Turismo --> PGR2 is vele malen beter en binnenkort is er Forza

Interactieve games --> zelfs niet als ik zat ben!

goede platformers --> jak& daxter en jak2 heb ik gehad en die waren goed, maar op gamecube heb ik ook toppers, maar mooier (zelda, mario, billy hatcher, sonic, ...)

arcade shooters --> Ikaruga (ngc) http://www.gamespot.com/gamecube/action/ikaruga/screenindex.html

Ik heb vele tientallen games op ps2 gespeeld, en ik blijf er bij de ps2 is al lang achterhaald.

I rest my case!

Gamer 01

Legacy Member
maar ge moet ook ni doen ofdat uw mening ook de juiste is hè, gij beoordeeld de ps2 enkel vanuit uw standpunt hè, niet objectief

maar ja, of een console goede games heeft is puur subjectief, elke console staat op nr. 1, het hangt alleen van jezelf af. ;)

SouLr@v3N^

Legacy Member
@ Moeder Theresa: omfg gij graphics whore...
"Ja maar, kijk dat spel is er ook op xbox en kijk daar zijn de graphics toch veel mooier hoor!!" Tssss ik haat zulke personen...
Gameplay > Graphics => All the way... Leer het dan toch :ironic:

Echt u mening over al die games is geen snars waard... Zo belachelijk alst maar kan zijn. Mja kga hier niet voort over discusiëren...
Speel al de PS2-toppers eens wat langer voor je zulke meningen post en vergelijkt met andere consoles...

En btw NEE ik ben geen fanboy, ik zit hier ook met xbox, cube en PS2.

fixer187

Legacy Member
SouLr@v3N^ zei:
@ Moeder Theresa: omfg gij graphics whore...
"Ja maar, kijk dat spel is er ook op xbox en kijk daar zijn de graphics toch veel mooier hoor!!" Tssss ik haat zulke personen...
Gameplay > Graphics => All the way... Leer het dan toch :ironic:

Echt u mening over al die games is geen snars waard... Zo belachelijk alst maar kan zijn. Mja kga hier niet voort over discusiëren...
Speel al de PS2-toppers eens wat langer voor je zulke meningen post en vergelijkt met andere consoles...

En btw NEE ik ben geen fanboy, ik zit hier ook met xbox, cube en PS2.

Ik zal het nooit leren om niet meer te reageren... :p
here it goes... Wat jou argumentatie betreft kan je hem geen grafxwhore noemen, reden... Gameplay is hetzelfde maar op 1 of ander platform heeft het beter grafs. En dan iemand haten omdat dit de logische denkwijze is vind ik toch wel vergaand.
Maar hij zegt dit niet, theresa wijst andere games aan en zegt die zijn mooier en OOK toppers zijn en hij zegt dat de platformers op de ps2 ook goed zijn. En het is een feit dat de grafs van de cube wat beter zijn als de ps2...

edit
Wat hij zegt over Metal gear en Devil may cry is wel waar alleen snake eater dan die binnenkort uitkomt voor ps2, derest gaat over zijn smaak van games.
Persoonlijk vind ik FF de chit, maar ik ken dan weer wat volk dat de turn based ook heel saai vinden en dat GT beter is dan Project Gotham, maar dan komt idd Forza binnenkort op de proppen

SouLr@v3N^

Legacy Member
fixer187 zei:
edit
Wat hij zegt over Metal gear en Devil may cry is wel waar
Over devil may cry: het tweede spel is idd niet te vet, maar den 1 OWND enorm en zo'n soortgelijk spel vind je NIET op xbox, hoewel hij het wel beweerd...

Rest reageer ik niet op ;)

fixer187

Legacy Member
Otogi en Ninja Gaiden maar deze zijn dan in een compleet andere setting

roltrap

Legacy Member
ik denk dat de GC zo geliefd is bij de kenners omwille van z'n eerlijkheid. Er komen per week geen 100 spellen uit waarvan er 75 slechte klonen zijn van reeds uitgebrachte spellen en waarvan de andere 25 gewoon oerslechte games zijn.
GC weerspiegelt voor mij de liefde voor het gamen. Hij was dan ook m'n eerste console sinds mijn Sega 8bit en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! :)
Ik heb zelfs niet moeten nadenken over tech specs enzo :)

moeder_theresa

Legacy Member
Soulraven, sorry hoor, maar je bent wel echt fout wat betrefd dat ik alleen naar de graphics kijk.
Gameplay komt bij mij op de eerste plaats, ik bedoel gewoon dat een zelfde spel op een andere console er beter uitziet, dan speel ik liever het spel dat mooier is (en die mening deelt 99% van alle gamers met mij).
Een spel als Viewtiful Joe vind ik de max, terwijl het oerlelijk is.
Als gameplay voorop gaat, dan kan ik iedereen een gamecube aanraden, want dat is echt de enige console die iedere eigenaar gelukkig maakt met leuke plezante games, en niet doodgooit met reklame en een catalogus van 1000 games.

Gamer 01

Legacy Member
moeder_theresa zei:
Als gameplay voorop gaat, dan kan ik iedereen een gamecube aanraden, want dat is echt de enige console die iedere eigenaar gelukkig maakt met leuke plezante games

da is ook weer puur subjectief, er zijn er genoeg die games als GTA crap vinden en er zijner genoeg die games als Mario crap vinden
in principe moet geen enkel game voor een ander onder doen, elke game staat op nr.1 het hangt alleen van jezelf af :) (nogmaals :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan