Ik wist dat je dat van de Eye Toy enzo ging vermelden. (kzou net hetzelfde gedaan hebben) Kgeef je gelijk, Sony probeert nieuwe dingen (eye toy, singstar, etc...) Microsoft zie ik niet echt iets vernieuwend proberen te brengen (imo!), ze concentreren zich teveel op hun Xbox Live netwerk & games imo. Ik vind persoonlijk dat de xbox nog goede 1st party franchises mist, ze proberen ook niet vind ik en dat stoort me wel.
Je kan niet zeggen dat Nintendo niet probeert, Pikmin en Luigi's Mansion waren een 'probeerseltje' en met de DS proberen ze vernieuwing te brengen op handheld-gebied. Maar toch zie ik altijd mensen die een nieuwe Mario of Zelda game willen, meer van hetzelfde. En dan nog vernieuwend blijven kan niet altijd, zeker als je probeert op hetzelfde niveau van de vorige games te blijven. Zo te zien vergeet je ook games als Eternal Darkness, Wario Ware en dergelijke. Die zijn toch vernieuwend genoeg in hun genre vind ik!
Doch, ookal vind je die nieuwe en oude franchises niets, de cube blijft toch de moeite imo door de 3th party franchises zoals Super Monkey Ball (thnx Sega

), Viewtiful Joe & Resident Evil (thnx capcom

), etc...
Ik geef toe, aan sommige games stoor ik me ook wat, zo vond ik Mario Kart Double Dash echt wel "been there, done that" (ik heb vroeger al uitgebreid Super Mario Kart en Mario Kart 64 gespeeld) want buiten het feit dat je nu met 2 in een wagentje zit is het spel bijna net hetzelfde als zijn voorgangers. (mooiere gfx, meer wapens, nieuwe tracks, the usual stuff)
Nu zijn er wel heel wat nieuwe gamertjes bijgekomen die nog nooit eerder een Mario Kart game hebben gespeeld, voor hen is dit dan totaal nieuw en zij hebben dan niets te klagen, terwijl de 'oudere' gamers dit vroeger al allemaal gezien hebben en daardoor teleurgesteld zijn/benadeeld voelen. Beide kanten tevreden stellen is niet gemakkelijk.
Ik speel eerlijk gezegd liever een nieuwe Mario game of een game als Viewtiful Joe (voorbeeld) dan weer de zoveelste racing of actie game die verschenen is op de ps2 of xbox waar de vernieuwing zich beperkt tot enkele nieuwe tracks/levels, auto's/wapens en verbeterde AI. Beetje nostalgie misschien?
En dat van die hoogte van de gc controllers, dat is ook de fout van de gamesindustrie en gamerscommunity (meestal N-haters dan

) die Nintendo nog als 'kiddy' beschouwen.
ps. Ik ben geen Nintendo fanboy mocht het zo lijken voor iemand, in feite heb ik zelfs iets tegen fanboys (naar wat ik onder fanboy versta), ik wou gewoon dit even kwijt.
En nu gak weer proberen te slapen, tis hier toch zo warm eh.
