Archief - objectieve cube vergelijking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[NeO]-mtr

Legacy Member
Mja, buiten de 'oude' nintendo games zijn er nog best wel wat nieuwe franchises op de cube verschenen. En persoonlijk vind ik dat de xbox niet veel speciaals te bieden heeft, niet echt iets van "wow, dat is iets vernieuwend" (MIJN mening), Nintendo probeert toch vernieuwend te zijn.

Btw, OOT (iets boven majora's mask) was voor mij 1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb. (alles aan die game was gewoon geweldig) :)

Spandi

Legacy Member
guy666 zei:
Toen ik enkele maanden geleden TWW speelde had ik weer dat zelfde gevoel: o jee ganondorf, eens raden, het master sword gebruiken om die grote plasmaballen terug te kaatsen? Ja hoor.
Voor de volgende Zelda heb ik daarintegen wel goede hoop, voor het eerst had ik de indruk dat ik eens iets nieuw zag in een Zelda game. Ik kijk er alvast naar uit.

uhm, van de nieuwe Zelda wordt door N openlijk toegegeven dat het een soort OoT remake is...

en tis algemeen geweten dat juist oudere gamers N consoles kopen, mensen die nog weten wat the N-feel is, mensen die hun apenjaren voorbij zijn, en hebben ingezien dat niet bloed, geweld of sex een spel goed maakt

en correctie, ziet u mij zeggen dat ik van 2D naar 3D een verbetering vind? Ik zeg enkel dat het een VERNIEUWING is, imo iets totaal anders

als ge iet of wat kent van de geschiedenis van N, dan weet ge dat het telkens N was die vernieuwing bracht, prachtig voorbeeld is de DS

edit: zoals crisse zegt, ook geweldige nieuwe franchises: pikmin, wario ware, eternal darkness, animal crossing, ssb, advance wars, mario&luigi: sss, golden sun, boktai,...

Spandi

Legacy Member
Unlimited4s zei:
jep, en da is dus DE droom van de meerderheid van de zelda-fans :woohoo:
die ene director wilt oot zelfs overtreffen (hopen da da lukt, ma hoeft ni perse)

ja whatever, da doet er ni toe, tis een reactie op wa dien andere knul zegt, hij vind alles uitmelkerij en remakes en weet ik veel, en dan bij hetgene dat door N zelf word aangegeven dat hevig geinspireerd is op een vorig spel heeft hij wel hoop op vernieuwing

conclusie: he's full of crap

Gamer 01

Legacy Member
Spandi zei:
ja whatever, da doet er ni toe, tis een reactie op wa dien andere knul zegt, hij vind alles uitmelkerij en remakes en weet ik veel, en dan bij hetgene dat door N zelf word aangegeven dat hevig geinspireerd is op een vorig spel heeft hij wel hoop op vernieuwing

omdat em wss nog ni wist dat het een remake (inspired by :ironic: ) was en enkel zich op de beelden uit de trailer baseerde
om em daarnop al als iemand die full of crap is te noemen vind ik nogal zwak, dan vind ik eerder uw conclusie full of crap

ik vind dat em nog wel iets zinnig zegt ze, qua uiterlijk varanderen de games wel, maar eigenlijk zijn die games nog altijd hetzelfde zoals diezelfde tacktieken bij ganaondorf en wat hij nog allemaal zei

b0rt

Legacy Member
Gamer 01 zei:
omdat em wss nog ni wist dat het een remake (inspired by :ironic: ) was en enkel zich op de beelden uit de trailer baseerde
om em daarnop al als iemand die full of crap is te noemen vind ik nogal zwak, dan vind ik eerder uw conclusie full of crap

ik vind dat em nog wel iets zinnig zegt ze, qua uiterlijk varanderen de games wel, maar eigenlijk zijn die games nog altijd hetzelfde zoals diezelfde tacktieken bij ganaondorf en wat hij nog allemaal zei
inspired=/= remake

hij bedoeld gewoon da het dezelfde stijl gebruikt als oot, en geen remake

guy666

Legacy Member
Spandi zei:
uhm, van de nieuwe Zelda wordt door N openlijk toegegeven dat het een soort OoT remake is...

en tis algemeen geweten dat juist oudere gamers N consoles kopen, mensen die nog weten wat the N-feel is, mensen die hun apenjaren voorbij zijn, en hebben ingezien dat niet bloed, geweld of sex een spel goed maakt

en correctie, ziet u mij zeggen dat ik van 2D naar 3D een verbetering vind? Ik zeg enkel dat het een VERNIEUWING is, imo iets totaal anders

als ge iet of wat kent van de geschiedenis van N, dan weet ge dat het telkens N was die vernieuwing bracht, prachtig voorbeeld is de DS

edit: zoals crisse zegt, ook geweldige nieuwe franchises: pikmin, wario ware, eternal darkness, animal crossing, ssb, advance wars, mario&luigi: sss, golden sun, boktai,...


Wat algemeen geweten is klopt vaak ook niet. Ik dacht dat het duidelijk was dat de GC gericht is naar een jonger publiek? Ik kan bijvoorbeeld in de mediamarkt of de Gamemania niet op zo'n GC-stand spelen zonder mij te moeten bukken of een stoeltje te vragen. Ok ik ben wel groot (1m96) maar bij die PS2- of Xboxcases heb ik dat probleem niet.

Nintendo zorgt inderdaad wel voor vernieuwing in de hardware maar wat hun games betreft zijn ze zo conservatief als de pest.

O ja en van die franchises die je noemt is enkel pikmin een nieuwe franchise die gemaakt is door nintendo, de rest door andere bedrijven.

[NeO]-mtr

Legacy Member
guy666 zei:
Wat algemeen geweten is klopt vaak ook niet. Ik dacht dat het duidelijk was dat de GC gericht is naar een jonger publiek? Ik kan bijvoorbeeld in de mediamarkt of de Gamemania niet op zo'n GC-stand spelen zonder mij te moeten bukken of een stoeltje te vragen. Ok ik ben wel groot (1m96) maar bij die PS2- of Xboxcases heb ik dat probleem niet.

Raar dat ik dat nog niet heb tegengekomen, kgeloof u wel ze, elke keer dak zo'n ding heb zien staan stond zo'n gc-stand evenhoog als een ps2/xbox stand.

guy666 zei:
O ja en van die franchises die je noemt is enkel pikmin een nieuwe franchise die gemaakt is door nintendo, de rest door andere bedrijven.
Je kan niet alles van Nintendo verwachten eh, andere bedrijven dragen ook hun steentje bij. Heeft Sony of Microsoft dan wel veel nieuwe franchises? :)

guy666

Legacy Member
[NeO]-mtr zei:
Raar dat ik dat nog niet heb tegengekomen, kgeloof u wel ze, elke keer dak zo'n ding heb zien staan stond zo'n gc-stand evenhoog als een ps2/xbox stand.
Die controllers van de GC hangen echt wel 20-30 cm lager dan die van de PS2/Xbox.


Je kan niet alles van Nintendo verwachten eh, andere bedrijven dragen ook hun steentje bij. Heeft Sony of Microsoft dan wel veel nieuwe franchises? :)

Exclusieve franchises voor hun consoles hebben ze, al steunen ze veel meer op 3th party support dan nintendo.
Sony bracht ons deze generatie bijvoorbeeld eyetoy, world rally championship, sly racoon, the getaway, socom en ico.
Tja en microsoft die hebben ook allemaal nieuwe franchises op hun console aangezien dit hun eerste console is.
Ok die zijn natuurlijk van goede maar soms ook van wat mindere kwaliteit maar ik heb liever dat ze eens iets nieuws proberen dat steeds dezelfde franchise te moeten uitmelken zoals nintendo doet.

Als nintendo een nieuwe game maakt zal er altijd wel ofwel een link, mario, luigi of metroid insteken. Dat stoort mij.

[NeO]-mtr

Legacy Member
Ik wist dat je dat van de Eye Toy enzo ging vermelden. (kzou net hetzelfde gedaan hebben) Kgeef je gelijk, Sony probeert nieuwe dingen (eye toy, singstar, etc...) Microsoft zie ik niet echt iets vernieuwend proberen te brengen (imo!), ze concentreren zich teveel op hun Xbox Live netwerk & games imo. Ik vind persoonlijk dat de xbox nog goede 1st party franchises mist, ze proberen ook niet vind ik en dat stoort me wel.

Je kan niet zeggen dat Nintendo niet probeert, Pikmin en Luigi's Mansion waren een 'probeerseltje' en met de DS proberen ze vernieuwing te brengen op handheld-gebied. Maar toch zie ik altijd mensen die een nieuwe Mario of Zelda game willen, meer van hetzelfde. En dan nog vernieuwend blijven kan niet altijd, zeker als je probeert op hetzelfde niveau van de vorige games te blijven. Zo te zien vergeet je ook games als Eternal Darkness, Wario Ware en dergelijke. Die zijn toch vernieuwend genoeg in hun genre vind ik!

Doch, ookal vind je die nieuwe en oude franchises niets, de cube blijft toch de moeite imo door de 3th party franchises zoals Super Monkey Ball (thnx Sega :)), Viewtiful Joe & Resident Evil (thnx capcom :)), etc...

Ik geef toe, aan sommige games stoor ik me ook wat, zo vond ik Mario Kart Double Dash echt wel "been there, done that" (ik heb vroeger al uitgebreid Super Mario Kart en Mario Kart 64 gespeeld) want buiten het feit dat je nu met 2 in een wagentje zit is het spel bijna net hetzelfde als zijn voorgangers. (mooiere gfx, meer wapens, nieuwe tracks, the usual stuff)

Nu zijn er wel heel wat nieuwe gamertjes bijgekomen die nog nooit eerder een Mario Kart game hebben gespeeld, voor hen is dit dan totaal nieuw en zij hebben dan niets te klagen, terwijl de 'oudere' gamers dit vroeger al allemaal gezien hebben en daardoor teleurgesteld zijn/benadeeld voelen. Beide kanten tevreden stellen is niet gemakkelijk.

Ik speel eerlijk gezegd liever een nieuwe Mario game of een game als Viewtiful Joe (voorbeeld) dan weer de zoveelste racing of actie game die verschenen is op de ps2 of xbox waar de vernieuwing zich beperkt tot enkele nieuwe tracks/levels, auto's/wapens en verbeterde AI. Beetje nostalgie misschien? :)

En dat van die hoogte van de gc controllers, dat is ook de fout van de gamesindustrie en gamerscommunity (meestal N-haters dan :)) die Nintendo nog als 'kiddy' beschouwen.

ps. Ik ben geen Nintendo fanboy mocht het zo lijken voor iemand, in feite heb ik zelfs iets tegen fanboys (naar wat ik onder fanboy versta), ik wou gewoon dit even kwijt. ;)

En nu gak weer proberen te slapen, tis hier toch zo warm eh. :)

guy666

Legacy Member
Ik weet ook wel dat Nintendo wel probeert maar echt nieuwe franchises hebben ze niet gemaakt voor de GC buiten Pikmin en Doshin the giant dan. Zulke games zouden 20 jaar geleden misschien aanslaan maar hoe zal ik het zeggen... ik speel liever games met een coole uitstraling (klaag me aan :) ). Als ik moet kiezen tussen een zeer goede game met Dante in de hoofdrol of een met mario heb ik rap gekozen.
Ik zeg niet dat Nintendo opeens een game vol geweld en bloed in mekaar steekt maar het is toch niet moeilijk om iets cooler dan een teletubbie game in mekaar te steken.

Mij kan het niet schelen dat een nieuwe game niet het niveau van OoT haalt, dat vraag ik ook niet van nintendo. Ik speel liever iets totaal nieuws dat niet echt topniveau is maar over de jaren heen verbeterd kan worden dan de zoveelste remake van Zelda of Mario.
Was eternal darkness van nintendo zelf?
En wario ware is ook zo weeral een mario-derivaat.

Mja het imago van nintendo, nog zo iets. De meeste Nintendo games zien er gewoon uit alsof ze voor kinderen zijn gemaakt (ik zeg niet dat ze dat daarom ook zijn). Neem iemand die niets van games kent mee naar de gamemania of Bart Smit en vraag hem wat er het meest kiddy uitziet.
20 jaar geleden was gamen meer iets voor kinderen en werd Mario ontworpen, nu zitten we even verder en de gemiddelde leeftijd van gamers blijft omhoog gaan. Nintendo heeft gewoon een face-lift nodig.

Gamer 01

Legacy Member
hoe het hoofdpersonage eruit ziet kan mij niet veel schelen ze, dante of mario, voor mij maakt het coolheidsgehalte weinig uit, zolang z'n controls goed zijn is't voor mij al goed. :)

bulldog567

Legacy Member
Gamer 01 zei:
hoe het hoofdpersonage eruit ziet kan mij niet veel schelen ze, dante of mario, voor mij maakt het coolheidsgehalte weinig uit, zolang z'n controls goed zijn is't voor mij al goed. :)
wat zijn we veeleisend... :wtf:
en idd nintendo heeft een imago probleem en daar gaan ze niet vanaf gerake me games als resident evil ( :evil: ) 4
ik zie nintendo op zen best as developer van games (en ni van hun eigen console) ma voor een andere

Spandi

Legacy Member
Voor mij is N al voor de wat oudere gamer, die het puberale tijdperk van 'coolness, bloed, geweld en fatte realistische graphics' al voorbij is, mensen die weten waar het echt om draait...gameplay

en ja ED was van N zelf
en als ge wario ware een mario derivaat noemt dan zijt ge echt wel te stom om voorbij den titel te kijken, da spel bulkt van de vernieuwing, zoiets heeft nog nooit niemand gedaan

en ja, sony heeft ook vernieuwingen, eyetoy/singstar, en die slaan zeer goed aan bij het grote publiek, maar wees eens eerlijk, na een tijdje gaan die dingen echt wel vervelen hoor, zeker in single player

en wat crisse over MK:DD zegt klopt als een bus, dat spel bevat idd niet genoeg vernieuwing, maar dit is 1 van de weinige uitzondering

kstoor mij vooral aan het feit da als ge gewoon nog maar een bekend N char ziet (Link, Mario, Luigi, Samus) ge direct begint te melken da er geen vernieuwing is
ok, het char is hetzelfde, maar als ge van Super Metroid naar Metroid Prime gaat en dat geen vernieuwing noemt, dan zijt ge toch ook ni zo goed bezig

Gamer 01

Legacy Member
Spandi zei:
en ja, sony heeft ook vernieuwingen, eyetoy/singstar, en die slaan zeer goed aan bij het grote publiek, maar wees eens eerlijk, na een tijdje gaan die dingen echt wel vervelen hoor, zeker in single player


mja, daar komen nog veel uitbreidingen voor hè

ik vind da sony evenveel vernieuwende dingen of nieuwe games heeft op de markt gebracht deze generatie als nintendo ze

Cakeman

Legacy Member
Spandi zei:
Voor mij is N al voor de wat oudere gamer, die het puberale tijdperk van 'coolness, bloed, geweld en fatte realistische graphics' al voorbij is, mensen die weten waar het echt om draait...gameplay
Je kan er niet tegen dat mensen Nintendo kiddy noemen, maar zelf noem je andere genres puberaal. Dat vind ik een beetje hypocriet. Verder ga je er blijkbaar van uit dat games met actie, bloed en knappe graphics geen gameplay bevatten. Die zaken zijn niet mutueel exclusief hoor.

Spandi zei:
en ja, sony heeft ook vernieuwingen, eyetoy/singstar, en die slaan zeer goed aan bij het grote publiek, maar wees eens eerlijk, na een tijdje gaan die dingen echt wel vervelen hoor, zeker in single player
Na 10 jaar steeds maar Mario's, Links en Donkey Kongs op mijn TV gezien te hebben, ben ik dat óók beu geworden. Akkoord, de games zitten altijd wel iets anders in mekaar, maar meestel is de gameplay en de setting zo goed als identiek waardoor de grootste verandering op het gebied van graphics te vinden zijn.

Spandi zei:
kstoor mij vooral aan het feit da als ge gewoon nog maar een bekend N char ziet (Link, Mario, Luigi, Samus) ge direct begint te melken da er geen vernieuwing is
ok, het char is hetzelfde, maar als ge van Super Metroid naar Metroid Prime gaat en dat geen vernieuwing noemt, dan zijt ge toch ook ni zo goed bezig
Over Metroid Prime kan ik niets zeggen aangezien ik nog nooit een Metroid game gespeeld heb. Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Mario Sunshine, Mariokart : DD, Mario Golf GC (ken de exacte titel niet), Zelda WW en nog enkele andere zo goed als hetzelfde zijn als de N64 versies. Zelda ziet er misschien compleet anders uit door celshaded graphics, maar toen ik hem speelde dacht ik echt "Pfff, Zelda: Ocarina of Time revisited"

Het probleem van Nintendo is dat niet meer innoveren. Enkel renoveren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan