Archief - objectieve cube vergelijking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spandi

Legacy Member
heb ik dan gezegd dat de gba vernieuwend is?
er zijn zeker enkele vernieuwende games, maar in zijn geheel genomen is de gba niet echt vernieuwend geweest, dat moet ik toegeven

guy666

Legacy Member
Zoals je over de GBA praat praat ik nu over 2 generaties nintendo-consoles. Ik begrijp wel dat nintendo franchises die goed verkopen zoals Zelda en Mario blijven maken en ik heb daar ook niets op tegen maar die 2 franchises zijn bwa allebei ongeveer 20 jaar oud.
Is het nu zoveel gevraagd om iets totaal nieuws te brengen zoals bijvoorbeeld een RPG reeks (en dan liefst niet gebaseerd op mario zoals papermario of mario&luigi)?

N3m3s1s

Legacy Member
guy666 zei:
Is het nu zoveel gevraagd om iets totaal nieuws te brengen zoals bijvoorbeeld een RPG reeks (en dan liefst niet gebaseerd op mario zoals papermario of mario&luigi)?

gij durft uzelf rpg liefhebber te noemen?
mario & luigi en paper mario zijn imo bij de beste rpg's dak al gespeeld heb, en ik heb er al veel gespeeld...

hanie

Legacy Member
N3m3s1s zei:
ge wist voor ge FF: CC kocht dage voor de mulitplayer GBA's nodig hadt, dus stop met whinen.

ah ik wist da op voorhand, bedankt da ge mij da vertelt want kherinner mij da zo ni. :tongue:
nadien hebk wel telkens gecheckt ofk een kutkaske nodig had om multiplayer te spelen ;)
dus ik moet stoppen met whinen, kvind da ik men mening mag zeggen over dit aangezien ik altijd trouw heb gezworen aan nintendo en er al veel centjes heb ingepompt de laatste 12(of 13 of 14 of 15jaar, whatever kwor oud) en kvind ni dat ik zoals enkelen hier blindelings alles goe moet vinden wat ze doen.

guy666

Legacy Member
N3m3s1s zei:
gij durft uzelf rpg liefhebber te noemen?
mario & luigi en paper mario zijn imo bij de beste rpg's dak al gespeeld heb, en ik heb er al veel gespeeld...

Ik heb er ook al veel gespeeld maar ik ben niet geïnteresseerd in de zoveelste mario-game.

Spandi

Legacy Member
bart, geef het op, als hij nog maar mario zie dan is het voor hem al de zoveelste remake en melk-game, forgive the kid, tziet niet verder dan zijn neus lang is

fixer187

Legacy Member
Waarom kunnen of willen jullie niet begrijpen dat er mensen zijn ( onder andere mezelf ) die mario ( het is al eender wat ) gewoon spuugzat zijn, gaat dat er bij jullie nu echt niet in?!! En toch dan maar nog anderen persoonlijk te bekritiseren omdat hij iets moe is, ontgroeid, niet zijn persoonlijke smaak is, wathever. En zie ik toch wel wat hypocriete opmerkingen. Give it a rest, please!! Ga anders dan maar in de zandbak spelen ofzo hé....

N3m3s1s

Legacy Member
fixer187 zei:
Waarom kunnen of willen jullie niet begrijpen dat er mensen zijn ( onder andere mezelf ) die mario ( het is al eender wat ) gewoon spuugzat zijn, gaat dat er bij jullie nu echt niet in?!! En toch dan maar nog anderen persoonlijk te bekritiseren omdat hij iets moe is, ontgroeid, niet zijn persoonlijke smaak is, wathever. En zie ik toch wel wat hypocriete opmerkingen. Give it a rest, please!! Ga anders dan maar in de zandbak spelen ofzo hé....

mario & luigi en paper mario zijn beregoeie RPGs, of mario er nu in zit of niet.

guy666

Legacy Member
N3m3s1s zei:
mario & luigi en paper mario zijn beregoeie RPGs, of mario er nu in zit of niet.

En ik wil u best wel geloven maar als ik moet kiezen tussen een beregoeie RPG met een gloednieuw verhaal en personages of een met mario waar je rarara princess peach moet redden heb ik rap gekozen.
IK zeg helemaal niet dat het daarom een slecht spel is maar in mijn ogen is het de zoveelste mario-game die mij niet aanspreekt.
Ze hebben al mariokart, mariogolf, mario, marioRPG,... voor de fans van Mario is dit natuurlijk een reden om te juichen maar 90% van de gamers gaat er niet wakker van liggen.
Andere ontwikkelaars denken: laten we een gloednieuwe game maken
Nintendo zegt: laten we een gloednieuwe mario-game maken

Is het nu ZO moeilijk voor Nintendo om eens een nieuwe franchise te bedenken die de gamers aanspreekt?
Ze zouden bij Nintendo beter wat jong bloed in huis laten dan naar die ouwe rotten te luisteren want volgens mij weten die echt niet meer wat gamers willen.
Pikmin....doshin the giant...... :sleep:
Niemand gaat van die games wakker liggen buiten dan die Miyamoto aanbidders die iedere game van hem verheerlijken, enkel omdat het van hem is. Moest Pikmin door een of ander Koreaans bedrijf gemaakt zijn zou niemand erom geven.

bulldog567

Legacy Member
guy666 zei:
En ik wil u best wel geloven maar als ik moet kiezen tussen een beregoeie RPG met een gloednieuw verhaal en personages of een met mario waar je rarara princess peach moet redden heb ik rap gekozen.
mario moet princes peach ni gaan redde ma haar stem




:unsure:

Tiger

Legacy Member
guy666 zei:
Pikmin....doshin the giant...... :sleep:
Niemand gaat van die games wakker liggen buiten dan die Miyamoto aanbidders die iedere game van hem verheerlijken, enkel omdat het van hem is. Moest Pikmin door een of ander Koreaans bedrijf gemaakt zijn zou niemand erom geven.
Ge kunt zeggen wat ge wilt, maar Pikmin is een marginaal goed spel!
Den 2 nog beter dan den 1.
En daar heeft Miyamoto of geen Miyamoto voor mij echt niks mee te maken.

[NeO]-mtr

Legacy Member
guy666 zei:
Andere ontwikkelaars denken: laten we een gloednieuwe game maken
Nintendo zegt: laten we een gloednieuwe mario-game maken

Verschil is vaak :

Die andere ontwikkelaars falen om een goede RPG game te maken, Nintendo slaagt er in, zelfs met een oude en veelgebruikt karakter, een steengoede RPG te maken. :)

b0rt

Legacy Member
guy666 zei:
En ik wil u best wel geloven maar als ik moet kiezen tussen een beregoeie RPG met een gloednieuw verhaal en personages of een met mario waar je rarara princess peach moet redden heb ik rap gekozen.
IK zeg helemaal niet dat het daarom een slecht spel is maar in mijn ogen is het de zoveelste mario-game die mij niet aanspreekt.
Ze hebben al mariokart, mariogolf, mario, marioRPG,... voor de fans van Mario is dit natuurlijk een reden om te juichen maar 90% van de gamers gaat er niet wakker van liggen.
Andere ontwikkelaars denken: laten we een gloednieuwe game maken
Nintendo zegt: laten we een gloednieuwe mario-game maken

Is het nu ZO moeilijk voor Nintendo om eens een nieuwe franchise te bedenken die de gamers aanspreekt?
Ze zouden bij Nintendo beter wat jong bloed in huis laten dan naar die ouwe rotten te luisteren want volgens mij weten die echt niet meer wat gamers willen.
Pikmin....doshin the giant...... :sleep:
Niemand gaat van die games wakker liggen buiten dan die Miyamoto aanbidders die iedere game van hem verheerlijken, enkel omdat het van hem is. Moest Pikmin door een of ander Koreaans bedrijf gemaakt zijn zou niemand erom geven.

as het u nie aanstaat koopde het gewoon ni, PUNT.

underd316

Legacy Member
Qua releases is GC de laatste tijd niets, het laatste topgame werd eind Juni gereleased en dan nog met een pauze daarvoor. Third party toppers worden steeds vaker gecanned op cube en daar komt niets voor in de plaats.

Beetje de reden dat ik me een Xbox heb aangeschaft, naast m'n cube. Verkopen zou ik niet doen want dan mis je dingen als Donkey Konga.

@guy666: Pikmin is een topper, mja, zonder het gespeeld te hebben kan je veel zagen. Doshin aan de andere kant mag best wel vergeten worden ^^

Spandi

Legacy Member
guy666 zei:
Andere ontwikkelaars denken: laten we een gloednieuwe game maken
Nintendo zegt: laten we een gloednieuwe mario-game maken

ik snap u toch echt ni hoor, tis toch alom geweten da Nintendo het minst van al met het commercieel aspect in zijn hoofd zit?
N probeert nieuwe dingen, dingen die mss niet altijd aanslaan (Virtual Boy) maar ze proberen tenminste
kga ook ni beweren de N hét bedrijf is da van zen hardcore fans doet en totaal niet met het geld in zijn hoofd zit, dat kan ook niet, maar imo staan ze toch het dichtst bij hun fans

terwijl Sony en MS voortbouwen op de platgetreden paadjes, met gelukkig af en toe een vernieuwend spel (ico/rez), tis niet dat die games dan automatisch slecht zijn, maar ze zullen vooral proberen meer van hetzelfde te geven, terwijl ze bij N eerder het roer volledig omgooien, ook al is het het volgende Mario spel (SM128 anyone?)

en ja, N gebruikt Mario veel, hun mascotte, maar als ge da spel (mario&luigi) verder speelt, merkt ge dat da bol staat van de frisse ideeën, dingen die de anderen nooit hadden aangedurft, die liever de zoveelste fifa/jak/gt/...

underd316

Legacy Member
Even aan toevoegen dat Nintendo zelf meer games heeft gemaakt dan Sony/Microsoft, en wanneer een bedrijf zo hard op franchises steunt als Nintendo valt dat nét iets harder op wanneer ze "weer" een nieuw Mario-game maken.

Hell, hoeveel Final Fantasy's heeft Square al gereleased? Hoeveel Gran Turismo's zijn er al uit de garage van Polyphony gereden? Hoeveel Fifa's, NBA Live's, Need for Speed-games heeft EA al de wereld in gestuurd?
Blijft net hetzelfde, het enige verschil is dat Nintendo ook nog consoles maakt.

fixer187

Legacy Member
N3m3s1s zei:
mario & luigi en paper mario zijn beregoeie RPGs, of mario er nu in zit of niet.

You just don't get it do you? Het gaat niet over dat het geen goede games zijn ( technisch gezien of persoonlijke smaak ) maar over wanneer iemand iets beu is dat sommigen dit niet kunnen of willen begrijpen terwijl jezelf andere genres zelf ook beu bent of het jouw smaak niet is. En ho maar wanneer iemand terwijl de heilige mario aanvalt dan ist helemaal erover bij *jullie*.

* Ik wou niet veralgemenen maar ik heb ni veel goesting om namen te noemen *

N3m3s1s

Legacy Member
fixer187 zei:
You just don't get it do you? Het gaat niet over dat het geen goede games zijn ( technisch gezien of persoonlijke smaak ) maar over wanneer iemand iets beu is dat sommigen dit niet kunnen of willen begrijpen terwijl jezelf andere genres zelf ook beu bent of het jouw smaak niet is. En ho maar wanneer iemand terwijl de heilige mario aanvalt dan ist helemaal erover bij *jullie*.

* Ik wou niet veralgemenen maar ik heb ni veel goesting om namen te noemen *

erm, ik heb nooit iets gezegd daarvan, ik wou gewoon ff kwijt dat mario & luigi en paper mario gewoon goeie games/rpg's zijn, mario of niet

Cakeman

Legacy Member
N3m3s1s zei:
erm, ik heb nooit iets gezegd daarvan, ik wou gewoon ff kwijt dat mario & luigi en paper mario gewoon goeie games/rpg's zijn, mario of niet
Niemand ontkent ook dat het geen goede games zouden zijn. Ik (en vele andere mensen) ben heel die mario-setting gewoon zo beu als koude pap.

zappy

Legacy Member
Cakeman zei:
Niemand ontkent ook dat het geen goede games zouden zijn. Ik (en vele andere mensen) ben heel die mario-setting gewoon zo beu als koude pap.

warm die pap maar dan maar op zou ik zo zeggen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan