Archief - First Impressions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eld0

Legacy Member
btw iemand plaats waar ik dit goedkoop kan pre ordereren het spel + 1 maand game tijd voor nog geen 50€ maar ben link kwijt

Atticon

Legacy Member
Hmm heb na de beta dit weekend mixed feelings. Het positieve is dat SWTOR de RPG weer in MMORPG stopt. De storyline, voice acting en dialogue options zijn pure awesome. De rest daarentegen...

Graphics vallen eigenlijk mee, met uitzondering van één ding: armor textures. Serieus, sommige vanilla WoW gear had betere textures. De omgevingen zien er dan weer veel crisper uit. Misschien zijn de textures gedowngrade in de beta build?

Gameplay: te verwachten van een beta, maar ik vond het zeer unbalanced. Speelde eerst Sith Inquisitor en ik vind de class op vlak van abilities zeer slecht uitgewerkt. De abilities zijn bijna allemaal hetzelfde met minieme verschillen, of sommige abilities zijn gewoon waardeloos om in een rotatie te stoppen vergeleken met andere. Tegenover de andere classes vond ik hem ook heel squishy, en weinig aoe mogelijkheden. Als Bounty Hunter of Agent was ik groepen vijanden na elkaar aan het afmaken, als SI moest ik een groep één voor één killen en dan regeneraten.
Spijtig aangezien SI de coolste flavor heeft voor mij. Als het niet verbeterd zal het Agent worden.

Verder is de game nog tamelijk buggy, en dat op drie weken voor release. Sommige features ontrbeken ook gewoon. Het gaat moeilijk zijn om ex WoW spelers te overtuigen zonder een automatisch LFG systeem voor flashpoints.

Ik ga SWTOR wel kopen, maar zoals het er nu naar uitziet ga ik hem behandelen als een Single-Player RPG, de classes tot max spelen die ik interessant vind en dan terug naar WoW endgame.

Ullewupper

Legacy Member
WOW had ook jaren lang geen LFG systeem. Geef dit spel wat tijd, in plaats van het al voor de release af te breken. Classes zullen ook beter uitgewerkt worden. Ik heb er veel vertrouwen in ;)

Fax

Legacy Member
LFG maakt het toch om zeep.

Vroeger was het gewoon leuker om mensen samen te sprokkelen om een dungeon te doen :)

Sir.Killalot

Legacy Member
Atticon zei:
Graphics vallen eigenlijk mee, met uitzondering van één ding: armor textures. Serieus, sommige vanilla WoW gear had betere textures. De omgevingen zien er dan weer veel crisper uit. Misschien zijn de textures gedowngrade in de beta build?

Armor ziet er inderdaad uit alsof het gewoon op de character models is getekend, in plaats van dat het models op zich zijn.

Gameplay: te verwachten van een beta, maar ik vond het zeer unbalanced. Speelde eerst Sith Inquisitor en ik vind de class op vlak van abilities zeer slecht uitgewerkt. De abilities zijn bijna allemaal hetzelfde met minieme verschillen, of sommige abilities zijn gewoon waardeloos om in een rotatie te stoppen vergeleken met andere. Tegenover de andere classes vond ik hem ook heel squishy, en weinig aoe mogelijkheden. Als Bounty Hunter of Agent was ik groepen vijanden na elkaar aan het afmaken, als SI moest ik een groep één voor één killen en dan regeneraten.

Ik vond de SI ook zowat de zwakste class. Maar bon, ik heb wel geen enkele class tot boven level 10 gespeeld. Het zou niet de eerste class in een MMO zijn die op low lvl flauwvalt van een muggensteek en op high level iedereen domineert :).
Abilities die niet nuttig lijken om in een rotatie te steken... dat is iets dat ik bijna bij elke class al heb ervaren helaas. Idem voor de talent trees.

Sommige features ontrbeken ook gewoon. Het gaat moeilijk zijn om ex WoW spelers te overtuigen zonder een automatisch LFG systeem voor flashpoints.

Pft, dat ex WoW spelers eens terug leren sociaal zijn. Ik vind dat vreselijk die automatische LFG systemen. Je klikt op een knopje, wordt in een groep gesmeten, niemand zegt een woord en wanneer de instance gedaan is gaat iedereen weer uit elkaar. Zo onpersoonlijk en asociaal :(. Maakt heel de essentie van samen spelen kapot!

Een LFG chat channel is dan weer wel iets onontbeerlijk. Dat moeten ze er toch nog insteken :)

Ullewupper

Legacy Member
Fax zei:
LFG maakt het toch om zeep.

Vroeger was het gewoon leuker om mensen samen te sprokkelen om een dungeon te doen :)

Was inderdaad leuker, maar sommige classes kwamen wel maar zelden in aanmerking om in een groep te komen.

Sir.Killalot

Legacy Member
Aynix zei:
Was inderdaad leuker, maar sommige classes kwamen wel maar zelden in aanmerking om in een groep te komen.

Dat ligt eerder aan de class-design. Als een class echt niet gegeerd is in groups, dan gaat een LFG-systeem daar maar weinig aan veranderen..

Fredvdp

Legacy Member
Atticon zei:
Graphics vallen eigenlijk mee, met uitzondering van één ding: armor textures. Serieus, sommige vanilla WoW gear had betere textures. De omgevingen zien er dan weer veel crisper uit. Misschien zijn de textures gedowngrade in de beta build?

Er komt nog een grafische setting hoger dan high.

Sir.Killalot

Legacy Member
Fdzzaigl zei:
Mjah, Bethesda, sorry maar, ik heb toch al VEEL mensen vermoord in Elder Scrolls games op manieren die normaal wel de aandacht zouden trekken :p

Je mist het punt :). NPC's in Bethesda games hebben een "leven", dat natuurlijk niet perfect is, maar je krijgt in elk geval het gevoel. De NPC's zijn niet statisch. Dat is wel het geval in alle BioWare games.

Het voorbeeld dat jij aanhaalt is al vrij geavanceerd, ik heb het nog maar gewoon over basisdingen als rondlopen, tekenen van "leven", ... Dat héb je gewoon niet in BioWare games :p.

glennvdz zei:
@Sir.Killalot: De classes die de mogelijkheid geven als healer: BH Mercenary/ Sith Sorcerer & Imperial agent Operative; Al deze classes behoren tot de beste dps classes op dit moment.
In de meeste gevallen zijn ze iets sterker zelfs dan pure dps, iets wat wel getweaked zal worden denk ik. De dps trees van de tanks darentegen komen op de laatste plaats qua dmg output.

Is een Sith Sorcerer die puur DPS gespecced is nog steeds een goede healer? Of als die puur healing gespecced is, doet die dan nog steeds goede dps?
Je hebt altijd een tank en een healer nodig, en je hebt maar 4 plaatsen in een groep. Mensen die een Sith Juggernaut kiezen, zullen naar alle waarschijnlijkheid veel makkelijker een group vinden dan een Sith Marauder.

dr.lee

Legacy Member
Atticon zei:
Sommige features ontrbeken ook gewoon. Het gaat moeilijk zijn om ex WoW spelers te overtuigen zonder een automatisch LFG systeem voor flashpoints.

Die keuze werd bewust door Bioware gemaakt. Het is niet dat dit dus een 'ontbrekende feature' is.

Freddy_reloaded

Legacy Member
Eld0 zei:
En gade de retail aanschaffen? Ik ben gisteren met de beta gestart, maar moet nog steeds overtuigd worden.
Voor de moment heb ik mn wow subscriptie nog niet verlengd dat wil toch ook al iets zegge e :P

Is zelfs al gepre-ordered! Heb er altijd na 2-3 uurtjes spelen echt genoeg van ma de volgende dag wil ik er echt altijd terug induiken. Vandaag het crappy gevoel van "shit, de bêta is gedaan :cry: "

Positief punt aan de eerste instance (heb nog maar enkel Black Talon gedaan), niet te veel groepjes mobs die je moet mollen vooralleer je aan een boss komt. Is toch leuk voor zij die niet superveel tijd hebben om in instances te steken..

Glaeden

Legacy Member
Was dit hun meest recente client build waarmee we afgelopen weekend aan de gang waren? kdacht ergens gelezen te hebben dat dit niet zo was. Kvond trouwens dat voor een stresstest hun server heel stabiel waren.

Dat ze zo'n brol zoals een automatisch flashpoint systeem er maar uithouden. Zoals iemand hierboven zegt, dat breekt heel het sociale aspect van een mmorpg. LFG-channel daarentegen zou wel mogen.

W00pER

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Een LFG chat channel is dan weer wel iets onontbeerlijk. Dat moeten ze er toch nog insteken :)

Der is toch een LFG comment dat je kan invullen.
Je kan bij de /who tab ergens aanvinken dat je een groep zoekt en dan een comment erbij zetten waarvoor of wie/wat.
Maar ik was precies de enige die dat gebruikte.

Antverpia

Legacy Member
Ok, beta is voorbij dus even 'cold turkey' gaan. Het spel heeft me 3 dagen in een andere dimensie gezogen. Ik vond het een heerlijke eerste kennismaking.

Bioware heeft een prachtige wereld gemaakt met veel respect voor de Star Wars lore. Akkoord, sommige npc's mogen misschien wat 'levendiger' overkomen maar tis dan ook een MMO én wie weet kan dit na enkele updates verbeterd worden.

Wat mij grafisch het meeste stoorde, was dat de gezichten van de npc's soms te proper, blinkend, braaf uitzagen. Dit is vooral jammer als je tegen een andere sith lord praat die er daardoor niet echt 'evil' uitziet. Character creation mag uitgebreider. De voice acting is wel op niveau.

*edit:
Dit is geweldig!
=> de combat, companions, verhaalllijnen, flashpoints, eigen schip, dark/light opties, variatie in spelwereld, ik vergeet nog enkele zaken..

Hoe dan ook raad ik iedereen aan dit spel aan te schaffen, kleine nuance daarbij is wel dat ik al 20 jaar (ben nu 29) een gigantische SW-fan ben. Trek jullie conclusies.... :p

Sir.Killalot

Legacy Member
W00pER zei:
Der is toch een LFG comment dat je kan invullen.
Je kan bij de /who tab ergens aanvinken dat je een groep zoekt en dan een comment erbij zetten waarvoor of wie/wat.
Maar ik was precies de enige die dat gebruikte.

Een LFG chat channel is veel makkelijker. De general chat heb ik bijna meteen afgezet vanwege al het gezaag en enkel opgezet wanneer ik een group moest zoeken. Het zou dus wel handig zijn als je een aparte chat hebt daarvoor ;)

Antverpia zei:
Akkoord, sommige npc's mogen misschien wat 'levendiger' overkomen maar tis dan ook een MMO én wie weet kan dit na enkele updates verbeterd worden.

"Het is dan ook een MMO" is géén excuus. Het is wel degelijk mogelijk om een MMO wereld en MMO-NPC's een illusie van levendigheid te geven. Om het statische een beetje te maskeren. Je hebt genoeg voorbeelden van MMO's die het proberen. De ene slaagt er wat beter in dan de andere, maar er zit toch altijd ergens iets in. Niet in SW:TOR. En voor mij is dat echt wel een minpunt. En dat gaat niet verbeterd worden na enkele updates. Kijk naar eender welke game van BioWare: statische NPC's tot in het extreme.

Maar bon, da's het laatste dat ik daar over zeg :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan