Archief - First Impressions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SHIGSY

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Er waren met momenten toch serieuze lagbursts hoor :p. Maar inderdaad, heel erg stabiele stresstest.

Mag echt gezegd worden, het was een bijzonder aangename Beta-trip op dat gebied. Met uitzondering van Coruscant waar het een paar dagen enorm zwaar was begin oktober totdat je de UI verborg, heb ik geen enkele keer negatief moeten beantwoorden op de afsluitende betavragen op het einde van een sessie die te maken hadden met connectie, lag en nog een paar, al vergeten.

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik heb wel paar crashes (waaronder een servercrash) gehad, ook vrij vaak lichte lag gezien en momenten met serieuze lagbursts. Maar nooit lang genoeg om niet speelbaar meer te zijn.

En op fps en loading times kregen ze van mij wel steeds het meest negatieve antwoord :)

SHIGSY

Legacy Member
Is altijd riskant, wat is hun deel en wat is de eigen PC. Voordeel van de betatwijfel komt er ook bij kijken.

Met Taris kan ik me ook nog iets raars herinneren. Dat bleef minutenlang op "reageert niet meer" staan, bleek toen doodnormaal te zijn. Is dat eigenlijk al opgelost? Straks eens checken.

Nielskeuh

Legacy Member
Is er eigenlijk een manier om het spel nu nog te downloaden tegen 15de?

Kon helaas niet meedoen aan de beta

Kheb wel zelf een account normaal gezien voor de beta, kheb de client enzo al kunne downloade maar om in te logge gaat helaas niet =/

Kheb wel e-mail, password maar die security question heb ik niet denk ik

SHIGSY

Legacy Member
Nielskeuh zei:
Is er eigenlijk een manier om het spel nu nog te downloaden tegen 15de?

Kon helaas niet meedoen aan de beta

Kheb wel zelf een account normaal gezien voor de beta, kheb de client enzo al kunne downloade maar om in te logge gaat helaas niet =/

Kheb wel e-mail, password maar die security question heb ik niet denk ik

Bij My Account onder Security Questions kan je ze aanpassen. Geen flauw idee wanneer ik die opgegeven heb. Kan het me voor de dooie dood niet meer herinneren.

Nielskeuh

Legacy Member
Als ik die questions ingeef wilt die page niet loaden en krijg ik validation error, al van gisteren.

Nu als je het spel preorderd en je geeft je code in op de SWTOR website, kan je het dan ook niet downloaden voor de 15de?

Dat beta testing account was registered op mijn spam e-mail en heb gisteren nieuw account aangemaakt op mijn deftig e-mailadres.

Acidbaron

Legacy Member
Ik persoonlijk heb nergens latency issues gehad of stotterend gameplay.

het kan wel goed zijn dat mijn relatief nieuw systeem overcompenseerd, maar aan kant van netwerk nerges problemen gehad weet wel dat 1 server neer is gegaan, maar mijne is constant blijven bollen.

metalleke

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Ik heb wel paar crashes (waaronder een servercrash) gehad, ook vrij vaak lichte lag gezien en momenten met serieuze lagbursts. Maar nooit lang genoeg om niet speelbaar meer te zijn.

En op fps en loading times kregen ze van mij wel steeds het meest negatieve antwoord :)

We hebben met 2 gespeeld op een WIFI connectie van 2 huizen verder, en nog 100-150ms. T was verdorie toch wel vlot hoor.

Qua fps geen idee, t is nu niet naar jouw bedoeld of naar swtor. Maar veel ligt het probleem toch niet aan de PC of software.

pebkac-tech-support-cant-help-you-when-youre-the-problem.jpg

Sir.Killalot

Legacy Member
Ik speelde voornamelijk op de US servers, met ook iets van een 100+ ms*. Dus dat viel heel goed mee. Maar de lagbursts had iedereen daar wel hoor.


En ja, ik kan ook enkel maar vaststellen dat ik bitter weinig fps had en zeer lange load times :). Het is een vier jaar oude laptop waarmee ik speel, maar de engine van SW:TOR zou net gemaakt zijn met mindere systemen op oog.. Als je dan een hogere gemiddelde FPS hebt in een game als AoC... en alles stond af of op laagste settings :).




* Mijn chars uit general beta zitten op een EU server, maar tijdens het weekend was de queue daar veel te groot.

Fdzzaigl

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Je mag wel degelijk iets verwachten in MMO's. Niet van het niveau van een SP game als Skyrim uiteraard, maar je mag wel degelijk veel meer verwachten dan wat SW:TOR biedt.
Kijk naar AoC bijvoorbeeld. De hoeveelheid details in worlddesign zorgen er voor dat die werelden er écht uit zien. En met details bedoel ik niet grafische kwaliteit, maar gewoon.. details. Maar ook op vlak van NPC scripting (iedereen die door Tortage is gegaan herinnert zich wel de dronken piraat die in zee gaat pissen). En er zijn wel meer MMO's als voorbeeld te noemen.
SW:TOR staat op dat vlak echt helemaal onderaan de lijst van AAA-MMO's hoor. Maar opnieuw, gezien de reputatie van BioWare is dat niet verrassend want ze staan op dat vlak ook bij de AAA-RPG's helemaal onderaan :p.

Kga niet echt akkoord.

Ik kon me in AOC nooit inleven in de werelden, meestal omdat er heel veel zones waren die echt louter paden waren die elkaar kruisten.
Qua mob AI staat het ook niet onderaan de ladder, het is vergelijkbaar tot beter in sommige gevallen.

Qua ambient sound kan het heel wat beter.

In ieder geval, zo'n dingen zijn subjectief.

Acidbaron

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Ik speelde voornamelijk op de US servers, met ook iets van een 100+ ms*. Dus dat viel heel goed mee. Maar de lagbursts had iedereen daar wel hoor.


En ja, ik kan ook enkel maar vaststellen dat ik bitter weinig fps had en zeer lange load times :). Het is een vier jaar oude laptop waarmee ik speel, maar de engine van SW:TOR zou net gemaakt zijn met mindere systemen op oog.. Als je dan een hogere gemiddelde FPS hebt in een game als AoC... en alles stond af of op laagste settings :).


Zat ook rond de 100-130 ms constant en niet echt iets gemerkt.

Tja dan zal dat ook wel aan de laptop liggen, ik heb een 2500k cpu, 8gb ram, 6950 kaart met 2gb ram, ssd schijf, dus tja laden kon meestal de tekst nog niet eens lezen en alles op max zelfs in drukke gebieden geen probleem.

soulreaper

Legacy Member
Nog nooit echt negatief moeten antwoorden, enkel tijdens het afgelopen weekend redelijk wat lag. Loading times bovengemiddeld, Fps gemiddeld rond de 70, met uitschieters naar beneden tijdens VEEL volk, en tot 110 fps tijdens cutscenes.

Fdzzaigl zei:
Kga niet echt akkoord.

Ik kon me in AOC nooit inleven in de werelden, meestal omdat er heel veel zones waren die echt louter paden waren die elkaar kruisten.
Qua mob AI staat het ook niet onderaan de ladder, het is vergelijkbaar tot beter in sommige gevallen.

Qua ambient sound kan het heel wat beter.

In ieder geval, zo'n dingen zijn subjectief.


Niet inleven in de wereld van AOC? Er viel tijdens die louter paden zoals je zegt meer detail te zien dan ik hetgene ik tot nu toe heb gezien in SW:TOR. Pas op, ik vind het een goed spel, maar het is qua omgevingen maar matig.

Dhene

Legacy Member
Op de EU servers altijd een mooie ping van 35-40 gehad, van fps kan ik niet spreken want kheb niet gevonden hoe je dit zag. Kmerkte wel dat het veel beter ging als ik de shaduwen afzette. Toevallig net zoals in wow verbetert dit drastisch de performance, iemand een idee waarom juist?

tb-303

Legacy Member
Dhene zei:
Op de EU servers altijd een mooie ping van 35-40 gehad, van fps kan ik niet spreken want kheb niet gevonden hoe je dit zag. Kmerkte wel dat het veel beter ging als ik de shaduwen afzette. Toevallig net zoals in wow verbetert dit drastisch de performance, iemand een idee waarom juist?

Is logisch he, die shadows nemen extra rekenkracht in beslag, zijn eigenlijk extra graphics, en die moeten dan nog eens constant in de juiste maat meebewegen met het object waarvan ze afkomstig zijn.

Acidbaron

Legacy Member
Voor betere performance onder hogere shaduw beter GPU en meer Vram nodig maw, grafische kaart.

Sir.Killalot

Legacy Member
Fdzzaigl zei:
Qua mob AI staat het ook niet onderaan de ladder, het is vergelijkbaar tot beter in sommige gevallen.

Bedoel jij met mob AI nu in combat? Want dat is iets helemaal anders natuurlijk :).

Op wat ik doel kan je écht objectief gezien niet zeggen dat SW:TOR vergelijkbaar of beter zou zijn met/dan andere MMO's.

Acidbaron zei:
Tja dan zal dat ook wel aan de laptop liggen, ik heb een 2500k cpu, 8gb ram, 6950 kaart met 2gb ram, ssd schijf, dus tja laden kon meestal de tekst nog niet eens lezen en alles op max zelfs in drukke gebieden geen probleem.

Mja, het is wel een laptop die Age of Conan kan draaien. Het is echt niet normaal dat een game met de graphics van SW:TOR slechter zou draaien dan een game met de graphics van AoC :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan