Archief - First Impressions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kaneda

Legacy Member
Vraagje: is black talon anders als je het met 4 speeld? ik heb hem maar 1x gedaan op men Sith sorcerer, samen met nog een andere sith sorcerer beide lvl 10.
Moet zeggen was echt leuk, hoewel we maar net overleefden (onze companions moesten tanken, en we hadden geen van beide maar half door met wat we bezig waren)

Ullewupper

Legacy Member
Is wat gemakkelijker met 4 dan met champignons.
Anders niet echt verschil. Alleen in de gesprekken met npc's krijg je meer social points als je met 4 bent.

Chronic

Legacy Member
Kheb sorcerer tot lvl 18 gespeeld en moet zeggen dat het echt een zeer sfeervol spel is. De locaties zijn echt zalig, mn laatste quests waren in Nar Shaddaa en daar heb ik toch ffe naar de omgeving zitte stare. Echt een klasse apart.. Wel maar weinig andere spelers tegengekomen daar dus da was wel minder.

Wel vind ik dat er teveel loadingschermen in de game zitten. Bvb als je van verdiep veranderd of wanneer je de shiphangar opent.
Het had, denk ik, nog 'immersiever' geweest moest je met je ship gewoon door atmosfeer gaan en landen op planeet zonder dat er ook daar een loadingscherm aan te pas kwam. Daar heeft een spel zoals WoW nog altijd de bovenhand maar swtor is technisch superieur dus is wsl moeilijker implementeerbaar.

L0k1-

Legacy Member
*sigh* serieus aan het twijfelen om te kopen of niet, Het ziet er gewoon naar uit dat het speelt zoals WoW, maar dan met paar nieuwigheden en in een SW sfeer. Nu terwijl ik WoW zeer aangenaam vond, vraag ik me af of ik hetzelfde zal hebben met SW:TOR na al die jaren...

Klote is dat al mijn vroegere kameraden gestopt zijn met MMO's, dus gene enkele die SW:TOR aan het uitproberen is, anders kon ik ff voor een paar uur testen op hun account :p

aan de andere kant als Sir.Killalot het goed vindt :p

Jersy

Legacy Member
heb een lvl 16 marauder gespeeld en moet zeggen de damage is toch echt wel laag vergeleken met de ranged classes
vind het echt wel jammer, want ik wil met een sith spelen :)
hopelijk balanceren ze dit, want ik speel wel graag met een marauder

ook even een assasssin gespeeld, in begin was damage enorm, maar eens voorbij lvl 10 is die damage een lachertje, marauder is dan nog sterker dan dit
gisteren een flashpoint gedaan met 3 ranged classes en tegen dat mijn assassin bij de enemies was waren die er al lang aan ...

story is van marauder is ook wel zalig, evil to the bone
wel jammer dat je niet kan zien welke allignment je companions zijn (of ik heb erover gekeken)

ik kijk er naar uit allesinds
een mmorpg die je solo kan spelen als je wil, maar ook kan groupen als je wil ... i like
weet wel niet wat ik moet verwachten van endgame, iemand dit al gedaan?
want zoals sir kilalot zeg, marauders gaan prolly geen voorkeur class zijn in groups of raids en das wel bugger als je op lvl 50 plots niets meer te doen hebt

Reverz

Legacy Member
L0k1- zei:
Klote is dat al mijn vroegere kameraden gestopt zijn met MMO's, dus gene enkele die SW:TOR aan het uitproberen is, anders kon ik ff voor een paar uur testen op hun account :p

aan de andere kant als Sir.Killalot het goed vindt :p
OF ge maakt gewoon zelf nen account aan zodat ge den beta kunt spelen? :wtf:

Freddy_reloaded

Legacy Member
Jersy zei:
ik kijk er naar uit allesinds
een mmorpg die je solo kan spelen als je wil, maar ook kan groupen als je wil ... i like
weet wel niet wat ik moet verwachten van endgame, iemand dit al gedaan?
want zoals sir kilalot zeg, marauders gaan prolly geen voorkeur class zijn in groups of raids en das wel bugger als je op lvl 50 plots niets meer te doen hebt

Gewoon class spelen die je graag doet is mijn ervaring! Welke de sterkste of de zwakste is verandert toch met elke patch! Vond de PVP als marauder anders heel goed meevallen! Uwen force jump closed toch gemakkelijk de gap met ranged characters en eens in melee range gaan die toch gemakkelijk neer!

En ge hebt nog altijd 2 DP slots in elke party he, liefst een ranged en een melee.. dus denk niet daje u zo superveel zorgen moet maken over party samenstellingen.

Is eigelijk geweten of je binnen een bepaalde subclass kan dual-speccen. Als een Sith Juggernaut kan ik dan bijvoorbeeld tegen een prijs switchen tussen een defense (tank) en een offense (pvp, solo) tree?

W00pER

Legacy Member
Vinden jullie die skill trees niet maar zwak?
Ik wil altijd naar een speciale skill toewerken, waar ge veel voldoening van krijgt als je die hebt unlockt. Maar als ik keek naar de skills die zogezegd de ultimates per spec moeten zijn, kon er geen één van die mij boeien. (Smuggler Gunslinger en Sith Assassin heb ik gezien)

Vind het eigenlijk ook maar spijtig dat de klassen empire vs republic zo hard op elkaar trekken. Maar langs de andere kant: Imperial Agent krijgt later zo'n orbital strike, denk niet dat dat bij het plaatje van een Smuggler hoort. Tenzij ge u moet voorstellen dat die zijn crew in een Ebon Hawk ergens in de atmosfeer hangt om bommen te droppen :). Dus zal wel veranderen naar hogere lvls.

Ik vind het spel wel goed. Er is een stevige basis gelegd, en er zijn heel veel mogelijkheden naar de toekomst toe. Gathering systeem is zeer vriendelijk voor casual spelers (ik neem aan dat er uiteindelijk crew missies gaan zijn die 3u duren, dus dan kan je die opstarten vlak voor je uitlogt).

En de graphics: er zijn veel mensen die hier negatief over zijn, maar ik vind die eigenlijk perfect. Enige minpuntje verder vind ik eigenlijk meer de grootte van alle gebouwen. Ik hou meer van kleiner en gezelliger, ik vind dat ik nogal lang door ne gewone gang moet lopen enz.

Nog vraagje: waarom waren er op Korriban mini-instances met Heroic quests en een mini-boss, terwijl er op de Smuggler startplaneet die missies opgebouwd waren rond stomme elite Rancors en niet in instance?

Sir.Killalot

Legacy Member
L0k1- zei:
aan de andere kant als Sir.Killalot het goed vindt :p

Ik vind het goed, maar ik zie het me geen maanden spelen :). Alé, ik zie het me niet echt spelen als een MMO, wél als een must-buy co-op game. De leukste classes tot lvl 50 levellen om hun verhaal te zien, maar dan zal het wel ophouden denk ik.

W00pER zei:
Vinden jullie die skill trees niet maar zwak?
Ik wil altijd naar een speciale skill toewerken, waar ge veel voldoening van krijgt als je die hebt unlockt. Maar als ik keek naar de skills die zogezegd de ultimates per spec moeten zijn, kon er geen één van die mij boeien. (Smuggler Gunslinger en Sith Assassin heb ik gezien)

Exact hetzelfde gevoel. Zo iets van "is dat het?". Heb echt maar wat at random skillpoints gestoken, gewoon omdat er geen enkele skill was waarvan ik dacht: die wil ik!

Nog vraagje: waarom waren er op Korriban mini-instances met Heroic quests en een mini-boss, terwijl er op de Smuggler startplaneet die missies opgebouwd waren rond stomme elite Rancors en niet in instance?

Viel me ook op. Maar wat me nog meer opviel: als Smuggler had ik op level 10 allemaal rare items als equipment, en vrijwel allemaal gekregen als questrewards. Met mijn Sith Warrior was dat niet zo...

Glaeden

Legacy Member
W00pER zei:
Ik hou meer van kleiner en gezelliger, ik vind dat ik nogal lang door ne gewone gang moet lopen enz.

Bwa als ik nr de Senate op Coruscant toewandel dan verwacht ik wel iets immens groots. Ben hier wel tevreden over

Kowlier

Legacy Member
W00pER zei:
Vinden jullie die skill trees niet maar zwak?
Ik wil altijd naar een speciale skill toewerken, waar ge veel voldoening van krijgt als je die hebt unlockt. Maar als ik keek naar de skills die zogezegd de ultimates per spec moeten zijn, kon er geen één van die mij boeien. (Smuggler Gunslinger en Sith Assassin heb ik gezien)

het probleem van de skilltree is dat die werkt met procentuele verbeteringen, en die ga je pas echt zien later op hogere lvls. ik ben 21 geraakt met mijn vanguard, en daar had ik maar twee skills die echt duidelijk iets toevoegden aan mijn bestaande skilltree. de anderen waren allemaal procentuele verbeteringen die op bv lvl 10 maar 5 tal extra damage doen.

je ziet het resultaat wel beter in warfronts, waar je naar lvl 50 geboost wordt, en daar zie dat sommige skills wel degelijk een grote impacht hebben.

Reverz

Legacy Member
Glaeden zei:
beta is gedaan he

of wa bedoelt ge?
Hmm ik had iets gehoord dat er nog een laatste test kwam net voor de release maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen. Het blijft sowieso een beetje dom van een halve dag na het einde van 3 dagen public beta af te komen dat je het spel eerst wel testen imo :p

Kowlier zei:
het probleem van de skilltree is dat die werkt met procentuele verbeteringen, en die ga je pas echt zien later op hogere lvls. ik ben 21 geraakt met mijn vanguard, en daar had ik maar twee skills die echt duidelijk iets toevoegden aan mijn bestaande skilltree. de anderen waren allemaal procentuele verbeteringen die op bv lvl 10 maar 5 tal extra damage doen.

je ziet het resultaat wel beter in warfronts, waar je naar lvl 50 geboost wordt, en daar zie dat sommige skills wel degelijk een grote impacht hebben.
Procentuele verbeteringen blijven altijd evengoed hé... ik snap dat je dat gevoel niet hebt omdat het verschil in absolute waardes niet echt zichtbaar is maar zeggen dat 10% extra dmg op een bepaalde skill op lvl50 goed is maar op lvl20 van geen waarde is niet echt waar natuurlijk.

Walden

Legacy Member
Denk dat ik uiteindelijk dan toch maar voor een Smuggler Gunslinger ga gaan. Gisterennacht The Esseles gedaan met 3 sentinels. Zonder enig heal dus en we zijn geen enkele keer gewiped. Tijdens 1 boss zijn ze alledrie wel eens doodgegaan, maar boss was op 25% en ik heb die dan kunnen kiten tot hij neerging en op DAT moment wist ik dat een gunslinger zou worden :)

Op dit moment vind ik dat er niets op aan te merken valt over het spel, buiten misschien dat de beta gedaan is :cry:

Levicious

Legacy Member
W00pER zei:
Vinden jullie die skill trees niet maar zwak?
Ik wil altijd naar een speciale skill toewerken, waar ge veel voldoening van krijgt als je die hebt unlockt. Maar als ik keek naar de skills die zogezegd de ultimates per spec moeten zijn, kon er geen één van die mij boeien. (Smuggler Gunslinger en Sith Assassin heb ik gezien)

, ik vind dat ik nogal lang door ne gewone gang moet lopen enz.

QUOTE]

Inderdaad die skills zijn ook maar beetje "saai". Altijd maar kleine verbeteringen van bestaande skills. Heb graag eens een nieuwe "sterkere" skill met nieuwe moves ;)

Sir.Killalot zei:
Exact hetzelfde gevoel. Zo iets van "is dat het?". Heb echt maar wat at random skillpoints gestoken, gewoon omdat er geen enkele skill was waarvan ik dacht: die wil ik!



Viel me ook op. Maar wat me nog meer opviel: als Smuggler had ik op level 10 allemaal rare items als equipment, en vrijwel allemaal gekregen als questrewards. Met mijn Sith Warrior was dat niet zo...

Heb ik ook gemerkt ! Ik kreeg enorm veel goeie items als quest rewards. Als sith is dit minder het geval. Voelt ook aan alsof ze sneller levelen dan de sith's.

Antverpia

Legacy Member
QUOTE]

Inderdaad die skills zijn ook maar beetje "saai". Altijd maar kleine verbeteringen van bestaande skills. Heb graag eens een nieuwe "sterkere" skill met nieuwe moves ;)

Heb Sith juggernaut gespeeld, rond lvl 20 kon ik in mijn 'Rage' tree the skill 'obliterate' kiezen, dit is een 'nieuwe skill met nieuwe move'. :)

Kriminal

Legacy Member
Ik hoop echt dat er geen LFG tool komt. Laat de wow spelers maar waar ze zijn. Ze moeten van mij niet komen. Vond het veel leuker toen je nog via General of LFG channel een groep moest zoeken. Had je tenminste nog wat gesprekken in instances en fun.

Trouwens je krijgt meteen al een beter idee met wie je een flashpoint zal spelen. Ipv met een random noob die geen conversatie kan aanknopen door gebrek aan sociale vaardigheden. Casuals met brains, geen probleem mee. Casuals zonder brains wel.

L0k1-

Legacy Member
Reverz zei:
Hmm ik had iets gehoord dat er nog een laatste test kwam net voor de release maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen. Het blijft sowieso een beetje dom van een halve dag na het einde van 3 dagen public beta af te komen dat je het spel eerst wel testen imo :p

Wel laten we gewoon zeggen dat het juist die drie dagen onmogelijk was voor mij :p

Nu ik zie wel. Een MMORPG gaat niet snel veranderen (toch niet één zoals deze), dus misschien koop ik het spel pas in januari. Heb ik de drukte niet meer mee en kan ik alles op het gemak doen.

glennvdz

Legacy Member
Kriminal zei:
Ik hoop echt dat er geen LFG tool komt. Laat de wow spelers maar waar ze zijn. Ze moeten van mij niet komen. Vond het veel leuker toen je nog via General of LFG channel een groep moest zoeken. Had je tenminste nog wat gesprekken in instances en fun.

Trouwens je krijgt meteen al een beter idee met wie je een flashpoint zal spelen. Ipv met een random noob die geen conversatie kan aanknopen door gebrek aan sociale vaardigheden. Casuals met brains, geen probleem mee. Casuals zonder brains wel.
LFG is inderdaad totaal niet nodig. Als je endgame flashpoints test doe je dit ook door op 1 of 2 planeten in General chat te zoeken & 5 minuten later hebben we een groep. Eens op Live zal dit natuurlijk 10x makkelijker worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan