Archief - First Impressions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ullewupper

Legacy Member
ik heb zo'n 2 bugs tegengekomen, en ze gemeld maar ik kreeg telkens het antwoord 'bug already known'

Oct

Legacy Member
Ik heb het spel dit weekend ook een paar uur getest, heel leuk maar wat ik wel had was dat mijn beeld zo wat achter liep op mijn muis. Kweet niet hoe ik het beter kan uitleggen, als ik mijn muis bewoog om in een andere richting te kijken dan zat er telkens 2-300ms vertraging op.

Zelfs met alles op low had ik nog steeds hetzelfde probleem, en als ik alles dan weer op high zette dan werd het niet erger. Hierdoor denk ik dat het niet aan mijn grafische kaart (Ati radeon HD3870) zou liggen. Iemand anders die hetzelfde probleem had?

tb-303

Legacy Member
Dat ligt wel aan uw kaart zulle, uw kaart is very low end voor dit spel, is een kaart die in 2007 gelanceerd werd :s

Doe eens ctrl + shift + f ingame en kijkt eens naar uwen fps links onder in het hoekje, durf wedden dat ie niet boven de 10 uitkomt :s

soulreaper

Legacy Member
Het enige waar ik me aan stoorde waren soms de grafische bugs in de cutscenes bij een questgiver, schaduwen die verkeerd stonden, of je kon gewoon door de npc heen kijken. Voor de rest zeer smooth game, ook al ben ik in een MMO eerder geneigd om te denken dat speeders en lightsabers er niet thuis horen. Ik ben opgegegroeid met orcs en dwarfs en elfjes, dus ik had wat aanpassingsproblemen. Voor de rest: Spel met zeer veel potentieel. Laat ons hopen dat Bioware uit het DA2 fiasco heeft geleerd en het potentieel weet te benutten. Zal ik spel op day 1 spelen? Weet ik niet, heb afgelopen weekend even meegedaan aan de stresstest en ik werd knetter van a) queues b)Lfg Man with steel voice and factory recall en c)WTH, why can't i lightsaber?

En oh kijk: Soulreaper is eens positief over een game :pGeen lag, geen crashes, geen CTD's, ingame Fps rond de 85.

Ullewupper

Legacy Member
ik ben blij dat ze eindelijk eens afstappen van die elfjes en tovenaars in mmo's
swtor komt op hetzelfde neer maar het zit eens in een nieuw jasje

kaneda

Legacy Member
grappigste was die questgever van de trooper, die ongeveer 10cm groot was :)
eerst dacht ik oei die laad niet, maar ineens zag de chars allemaal naar beneden kijken.
en jawel daar stond hij verborgen in een hoekje, een beetje de jan uit te hangen.
spijtig dat er geen squash option was :D

Oct

Legacy Member
tb-303 zei:
Dat ligt wel aan uw kaart zulle, uw kaart is very low end voor dit spel, is een kaart die in 2007 gelanceerd werd :s

Doe eens ctrl + shift + f ingame en kijkt eens naar uwen fps links onder in het hoekje, durf wedden dat ie niet boven de 10 uitkomt :s

En omdat ze in 2007 gelanceerd is is ze automatisch niet goed genoeg?

Star Wars: The Old Republic requires a video card that has a minimum of 256MB of on-board RAM as well as support for Shader 3.0 or better.

Crysis kan ik btw wel op high spelen en vergeleken met die tekenfilm dat swtor is lijkt dat toch iets veeleisender.

Mijn fps in het spel zelf was goed hoor, zelfs op high, twas enkel dat ronddraaien met de muis dat ambetant deed.

Ronddraaien met het toetsenbord gaf dit probleem niet maar dat is geen oplossing obv.

kaneda

Legacy Member
Bij sommige spellen heb ik zoiets kunnen oplossen door Vsinc af te zetten (bv skyrim op men laptop was echt harde mouse lag, op men vaste pc draaide da super vlot)
Maar anders is kijken voor een ander beeldkaartje he, voor € 50 hebde al iets redelijk (toch vergeleken met wat je nu hebt :D )

Freddy_reloaded

Legacy Member
First impressions: Onder de indruk, was zeer sceptisch ten aanzien van dit spel (schrik dat ik MMO genre beu was gespeeld) maar spel heeft me echt verrast. Zeer leuke verhaallijn waardoor het echt een KOTOR III is met al het leuke van MMOs (instance, warfronts, etc.)

Weet iemand of de world pvp wat de moeite is?

tb-303

Legacy Member
Octhellio zei:
En omdat ze in 2007 gelanceerd is is ze automatisch niet goed genoeg?



Crysis kan ik btw wel op high spelen en vergeleken met die tekenfilm dat swtor is lijkt dat toch iets veeleisender.

Mijn fps in het spel zelf was goed hoor, zelfs op high, twas enkel dat ronddraaien met de muis dat ambetant deed.

Ronddraaien met het toetsenbord gaf dit probleem niet maar dat is geen oplossing obv.

Tis toch logisch dat een videocard van 3-4 generaties terug niet zo soepel een spel dat net uit is zal draaien......

EN de vereisten die je quote zijn de MINIMUM, daarmee speel je het spel vlot op low settings in lage resolutie.

Doe eens de test op Can You RUN It | Can I run that game | Game system requirements en selecteer star wars old republic (laatste in lijst), misschien geloof je het beter als je het reusltaat ziet.

Oct

Legacy Member
Het is logisch dat mijn kaart slechter is dan de recentere obv. Maar swtor is nu niet het meest grafisch veeleisende spel eh?

Ik zal die canyourunit vanavond is checken als ik thuis ben. Ik zeg niet dat ik zeker ben dat het niet aan mijn grafische kaart ligt eh, kvind het gewoon vreemd dat crysis op high perfect draait aan 60fps en swtor dan opeens zelfs niet met alles op low terwijl het er veel slechter uit ziet. Mijn fps ingame is in orde eh zelfs op high tis gewoon die muis dat wa lagged.

Edit: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=654810&page=2

What drivers are you using? Some of the older ones have issues.

HD6870 here, but I was using an HD3870 just a week ago with no problems running the newest drivers.

Dat ik daar niet aan gedacht heb om drivers te updaten... Die van mij zijn wss al 2 jaar oud.

Daedie

Legacy Member
Ik heb met met een graka van ~2 jaar oud ook last van delay op mijn camera turning met de muis. Valt erg op omdat ik mijn char uitsluitend draai met mijn muis (rechtermuisknop) en niet met mijn keyboard.

Fdzzaigl

Legacy Member
Ik begon mijn testing-experience als een Imperial Agent, na een paar leveltjes van de Bounty Hunter te hebben gedaan op een US server.

De character creator was voor mij zowat het grootste minpunt van de hele test, die is gewoon slecht. Qua lichaam kun je kiezen tussen anorexia, deftig, buitenwipper & Jean-Luc nadat hij de frietketel heeft schoongelikt.
Op het vlak van preset gezichten zijn er van de 20 ook maar een handvol die normaal lijken.
De andere opties zijn basic en maken niet veel verschil.

Met die slechte start dacht ik bijna dat het spel definitief de mist ging ingaan. Zeker nadat ik een half uurtje van de agent had gespeeld.

De combat stond mij direct aan, maar de pacing was gewoon traag en niet echt goed voor beginners. De storyline was wel dik in orde, maar aangezien je op Hutta onmiddellijk veel side-quests krijgt aangeboden geraak je de draad van je persoonlijke storyline nogal snel kwijt.
Het heeft een uur of twee geduurd voor ik er mee weg was.

Later in de test ben ik ook nog een Jedi Knight begonnen en ik moet zeggen dat die ervaring veel beter was voor beginners, op Tython krijg je eerst een mooie inleiding voor je aan het echte werk begint.

Maar goed, terug naar de agent: que speelstijl viel die geweldig goed mee, het was zeer leuk om vanuit je positie een enorm krachtige aanval te lanceren.

De moeilijkheidsgraad viel ook zeer goed mee, TOR was niet te gemakkelijk, behalve de eerste flashpoint, waar we met zijn vieren al fluitend doorwandelden (wel was de Black Talon zeer indrukwekkend story-wise).

Op level 10 begon ik PvP te doen met mijn IA, die ik ondertussen tot sniper had omgeschoold. Warzones waren heel leuk, afgezien van de onvermijdelijke domme mensen en een irritante sound-issue die het geluid constant deed overslaan.

Met mijn sniper ben ik bijna altijd bij de top 5 van de meeste medals/kills geraakt, dus het was zeker niet underpowered. Wel voel je dat je enorm je best zal mogen doen met een coverclass als er een aantal vijanden slim genoeg zijn om aan je gat te blijven kleven, ik had maar heel weinig escape-abilities.
Ook de CC mogen ze nog eens herbekijken, het concept van de resolve-bar is goed, maar die zou veel sneller mogen opvullen en ook automatisch CC immunity moeten verschaffen. Ik heb nog verschillende keren van 100%>0% HP meegemaakt in 1 stun.

BeeLz

Legacy Member
Ook ff wat getest en ik ben aangenaam verrast.

Quests en Storyline zijn echt leuk en interessant. Heb nu niet zo een MMO achtergrond behalve enkele jaren WOW maar het leek me in ieder geval leuker, minder repetitief en voelde minder als een grind aan omwille van de verhaallijn. De Dark/Lightside opties is een leuke touch.

Het combatsysteem is intuitief maar toch al wat leuke skills tegengekomen, het cover systeem bij smuggler was wel ff wennen maar anderzijds ook wel origineel en kan best interessant worden.

Graphics zijn heel basic en cartoonesk en character creation is soms wel heel limited, maar zou perfect kunnen dat het in de retail versie een pak beter is. Voor mij stoort dat niet echt zolang de gameplay goed is, maar het is toch altijd een bonus.

Performance was echt een pak beter dan verwacht, heb genoeg betas mee gedaan en launches bij WOW om te weten dat dit echt niet evident is, weinig lag, redelijke queues, weinig crashes. Thumbs up.

Conclusie: Ik ga vanaf de launch spelen, Levelling ziet er iig een pak interessanter uit ivm andere MMOs omwille van de storyline. Nu hopen dat er deftige endgame gaat zijn en dit kan wel eens een geweldige mmo worden.

Kowlier

Legacy Member
kaneda zei:
grappigste was die questgever van de trooper, die ongeveer 10cm groot was :)
eerst dacht ik oei die laad niet, maar ineens zag de chars allemaal naar beneden kijken.
en jawel daar stond hij verborgen in een hoekje, een beetje de jan uit te hangen.
spijtig dat er geen squash option was :D

das een bug, die moet eigenlijk een hologram zijn :p

Fredvdp

Legacy Member
Kowlier zei:
das een bug, die moet eigenlijk een hologram zijn :p

Ik dacht dat eerst ook maar Satele Shan was ook zo klein en in die scène moest die geen hologram voorstellen.

Eld0

Legacy Member
Freddy_reloaded zei:
First impressions: Onder de indruk, was zeer sceptisch ten aanzien van dit spel (schrik dat ik MMO genre beu was gespeeld) maar spel heeft me echt verrast. Zeer leuke verhaallijn waardoor het echt een KOTOR III is met al het leuke van MMOs (instance, warfronts, etc.)

Weet iemand of de world pvp wat de moeite is?

En gade de retail aanschaffen? Ik ben gisteren met de beta gestart, maar moet nog steeds overtuigd worden.
Voor de moment heb ik mn wow subscriptie nog niet verlengd dat wil toch ook al iets zegge e :P

agrash

Legacy Member
Klein vraagje die hier waarschijnlijk al eens is gesteld, maar ik ben te lui om een search te doen ^^
-Zijn er maandelijkse kosten voor de game en hoeveel zouden die bedragen?

GammaGamer

Legacy Member
ZALIG SPEL!!

I think I came when I got my lightsaber :unsure:

De grafische stijl vind ik zelfs adequaat, prachtig visueel, goed gebracht (maar toch niet kinderachtig)
Voor dezen gaak wow laten liggen :)

Levicious

Legacy Member
agrash zei:
Klein vraagje die hier waarschijnlijk al eens is gesteld, maar ik ben te lui om een search te doen ^^
-Zijn er maandelijkse kosten voor de game en hoeveel zouden die bedragen?

Kijk eerste pagina :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan