Archief - zomer --> hittegolf?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Feit is wel dat er nog altijd geen zekerheid is over de effectieve invloed van de mens op global warming. Global warming is een feit, onze invloed daarentegen...De kans is vrij reëel dat het zo is, maar het staat wel niet vast. Mijn bron hiervoor is een 3de bacher geologie, wat me een vrij aannemelijke bron lijkt. Er is trouwens literatuur genoeg die dat bevetsigt.



tiens alle wetenschappers zijn het nogthans 90% dat het allemaal aan ons ligt
nuja wie gaan we geloven als het deze winter vriest dat kraakt gaan ze beginnen roepen dat er ne ijstijd komt
trouwens de smeltende poolkappen, der zitten ne heleboel robbenjagers vast in het ijs met hun bootje + ijsbrekers en toch blijven de polen smelten

moloko

Legacy Member
hatetn zei:
tiens alle wetenschappers zijn het nogthans 90% dat het allemaal aan ons ligt.

90 % zijn er van overtuigd dat de mens er toe bijdraagd.Niet dat het allemaal zijn schuld is.Hier lees je soms nogal wat z,n.

Bram

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Feit is wel dat er nog altijd geen zekerheid is over de effectieve invloed van de mens op global warming. Global warming is een feit, onze invloed daarentegen...De kans is vrij reëel dat het zo is, maar het staat wel niet vast. Mijn bron hiervoor is een 3de bacher geologie, wat me een vrij aannemelijke bron lijkt. Er is trouwens literatuur genoeg die dat bevetsigt.

ik hem anders genoeg teksten liggen voor de geinteresseerden, en uwen geoloog heeft gelijk trouwens (kheb zelf nog geologie gestuurd ook trouwens).
geologisch gezien stevenen we zelfs af op een nieuwe ijstijd... alleen is da zo lange termijn (enkele duizenden jaren) dat we liever op het hier en nu kijken.

Als ge echt geinteresseerd zijt en ge hebt ff tijd, hier staan twee docjes met knack artikels, het ene is van een Nederlandse geoloog die zegt da we ons te druk maken en de natuur z'n gang moeten laten gaan, da kyoto geld verspilling is en de ander is van 2 Vlaamse wetenschappers da het wel ons schuld is, maar tegelijk ook uitleggen waarom het voor ons Belgen feitelijk stiekem wel wa positief is.

BlackShadow

Legacy Member
hatetn zei:
de zon toch niet
die heeft trouwens het groene vruchtbare gebied da we nu kennen als de sahara in 100jaar gecreeerd en was het niet zo da de zon groeide en ze uiteindelijk zelfs de aarde zou opslokken(ooit op ngc gezien dachtek)

Kun je dat even anders formuleren, want ik versta het niet zo goed?

Fighting Hobbit

Legacy Member
hatetn zei:
tiens alle wetenschappers zijn het nogthans 90% dat het allemaal aan ons ligt
nuja wie gaan we geloven als het deze winter vriest dat kraakt gaan ze beginnen roepen dat er ne ijstijd komt
trouwens de smeltende poolkappen, der zitten ne heleboel robbenjagers vast in het ijs met hun bootje + ijsbrekers en toch blijven de polen smelten

Het kwam erop neer dat we inderdaad niet zeker kunnen zeggen of onze uitstoot alleen verantwoordelijk kan zijn voor deze opwarming, dat had ik inderdaad misschien iets anders kunnen verwoorden. Als het een periodiek verschijnsel is dat toevallig nu valt zit het erin dat we dta gewoon (al dan niet lichtjes) versterken.

Howitzer

Legacy Member
BlackShadow zei:
Kun je dat even anders formuleren, want ik versta het niet zo goed?

Het is mogelijk dat op een bepaald punt in de tijd, de zon aan zijn laatste loodjes zit en dan begint te groeien.
In dit groeiproces 'slokt' die heel het zonnestelsel op in zichzelf, waardoor wij natuurlijk dood gaan.
Maar naar 't schijnt is dat hele proces iets van miliseconden.

(Het is goed mogelijk dat er hier iets fout in staat, herriner mij dit nog vaag van verleden trimester aarderijkskunde :p )

Avondland

Legacy Member
Het weer is nu misschien extreem abnormaal maar als je dat ziet op een langere termijn zijn er nog wel meerdere extreem warme voorjaren geweest denk ik. Ik vind het nu persoonlijk niet zo erg, deze temperaturen in het voorjaar. Vorig jaar was het nog ijskoud tot in mei.

Stimpy

Legacy Member
als ge die film van al gore bekijkt is het toch wel opvallend dat net nu alles zo een proporties aanneemt.
als ge eens nadenkt hoeveel brandstoffen wij hier verbruiken, die miljoenen auto's die nonstop rondrijden, fabrieken die non stop draaien, boskapping, vervuiling.. en dan beweren dat het niet door ons komt? :wtf:

EternalSilence

Legacy Member
damn kerel , da moe eens hoogdringend beginnen regenen, onze velden staan kurk droog in de walen(grens met frankrijk)

toeme ..


:D tzal weer veel te heet zijn op de velden in de grote vakantie :oink:

Thales

Legacy Member
naart schijnt valt er de eerste drie weken ook geen druppel regen. dunno hoe ze da zo ver op voorhand kunnen zien ma kom.das al meer dan ne maand wss dat het al ni meer geregend heeft

GaMe®

Legacy Member
omg, de komende 5 dagen gaat het kwik niet onder de 27° in de Kempen.
Woensdag opnieuw 29°
Zaterdag 28° en wel kans op onweer ;)
Maar die plens dat er dan valt stelt niets voor he

Gentille

Legacy Member
GaMe® zei:
omg, de komende 5 dagen gaat het kwik niet onder de 27° in de Kempen.
Woensdag opnieuw 29°
Zaterdag 28° en wel kans op onweer ;)
Maar die plens dat er dan valt stelt niets voor he

lekker weertje opnieuw maar het mag beginnen minderen. De examens komen er aan en ik wil slagen, met warm weer ga ik het moeilijk hebben om te studeren.

EternalSilence

Legacy Member
GaMe® zei:
omg, de komende 5 dagen gaat het kwik niet onder de 27° in de Kempen.
Woensdag opnieuw 29°
Zaterdag 28° en wel kans op onweer ;)
Maar die plens dat er dan valt stelt niets voor he

:oink: :oink: :sad:

tzullen weer slapeloze nachten worden, en dat tijdens de examens en blok .. :cry:
gentille zei:
lekker weertje opnieuw maar het mag beginnen minderen. De examens komen er aan en ik wil slagen, met warm weer ga ik het moeilijk hebben om te studeren.

je zit nu toch op smallband.. dusja, leer nu een beetje he :D

FLT

Legacy Member
Het is zo doef vandaag bah, vorige week was het leuk maar nu :(.

Ben al aan het sparen voor een airco voor tijdens de zomer 'snachts, als er iets is waarvan ik slecht kom is het niet kunnen slapen door de hitte :o

Fighting Hobbit

Legacy Member
Howitzer zei:
Het is mogelijk dat op een bepaald punt in de tijd, de zon aan zijn laatste loodjes zit en dan begint te groeien.
In dit groeiproces 'slokt' die heel het zonnestelsel op in zichzelf, waardoor wij natuurlijk dood gaan.
Maar naar 't schijnt is dat hele proces iets van miliseconden.

(Het is goed mogelijk dat er hier iets fout in staat, herriner mij dit nog vaag van verleden trimester aarderijkskunde :p )

Als de zon het hele zonnestelsel zou opslokken in enkele miliseconden zou dat sneller dan aan lichtsnelheid gebeuren, lijkt me toch straf...

ChunWai.

Legacy Member
GaMe® zei:
omg, de komende 5 dagen gaat het kwik niet onder de 27° in de Kempen.
Woensdag opnieuw 29°
Zaterdag 28° en wel kans op onweer ;)
Maar die plens dat er dan valt stelt niets voor he

Hmm, voor vandaag is het 22-24 max volgens, weeronline.be en vtm.be, hopen dat het er tussen ligt:)

EternalSilence

Legacy Member
damn da worden weer slapeloze nachten dees week :sad:

stom warm weer :(

Lacuna

Legacy Member
Hoe heter, hoe beter voor mij :p
Alhoewel, vorig jaar moest ik nog een groot deel van mijn scriptie schrijven in juli (toen het elke dag 35° graden was). Ik zat schoon elke dag 8 uren voor mijn pc te typen. :s

Sk8erMatty

Legacy Member
warm mag't zijn, oké, maar ajje moet werken of studeren of wat dan ook ist echt alles behalve plezant
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan