Archief - zomer --> hittegolf?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

skelly_king

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
pff kijk ik voer die discussies niet graag en ga zeker niet alles ontkennen maar er zijn zoveel oninformeerde mensen, en das niet slecht bedoelt

1. grotere vervuiling van co2 in de lucht (gevolg: ozonlaag word aangevreten, op sommige plaatsen zelf gaten in)
2. ze kapper massaal bomen weg, zoals bijvoorbeeld het amazone woud. Nu miss wist je het nog niet, maar bomen hebben de eigenschap dat ze co2 omzetten in zuurstof/onvervuilde lucht


CO2 is op zich geen vervuilende stof, er is NIKS vervuilend aan, jij ademt het uit, je kat, de koe, en zelf de plant 's nachts.

Co2 wordt verondersteld(!) dat het in de atmosfeer stockeerd waardoor de warmte moeilijker ontsnapt, het heeft dan ook niets met het gat in de ozonlaag te maken (dat overings dicht is), de producten die ze de schuld gaven waren CFK's, die zijn nu niet meer toegelaten.

en ivm punt 2, het is wel degelijk een probleem, die bossen zijn inderdaad wel zeer nuttig voor onze planeet en de kap is een zeer triestig iets..


Idd dat van die bomen is zeeeer triestig... En wie nie wist dat bomen Co2 omzetten naar zuurstof moeten dringend ke nr de les gaan :D Door de Co2 uitstot pakt het wel vree op uw adem als het te warm is...

Babs

Legacy Member
Laat het maar uit met die opwarming. Sebiet is da hier Costa Knokke of weetek veel wa. Kheb geen zin in massatoerisme ze.

^^pathfinder^^

Legacy Member
BaBsie zei:
Laat het maar uit met die opwarming. Sebiet is da hier Costa Knokke of weetek veel wa. Kheb geen zin in massatoerisme ze.

Costa Gent ja, heel W-Vlaanderen onder water.

^^pathfinder^^

Legacy Member
BaBsie zei:
Laat het maar uit met die opwarming. Sebiet is da hier Costa Knokke of weetek veel wa. Kheb geen zin in massatoerisme ze.

Costa Gent ja, heel W-Vlaanderen onder water.

GaMe®

Legacy Member
Doom Dragon zei:
het is al jaren bezig
maar nu valt het gewoon meer en meer op, en wordt er ook meer en meer aandacht aan besteed, waarom het nu zo warm is, en waarom het bijvoorbeeld ongewoon in new york sneeuwt :wtf:

Het valt nu helemaal niet op. Gewoon om dat Mr Gore zo'n film uit heeft gebracht, en opeens alle media en politiek over de "opwarming van de aarde" praten, denken de mensen dat dat allemaal komt door die opwarming.
Vroeger waren er heus wel dezelfde natuurrampen hoor.

En daar erger ik mij toch wel aan. Ook denken veel mensen dat het niet gesneeuwd heeft deze winter omdat de aarde op aan't warmen is.
Dat kwam gewoon door de warme zomer in 2006 waardoor het zeewater nog steeds warm was. Daardoor zullen we in de zomer van 2007 ook nog een warme zomer mogen verwachten met veel neerslag.

In 100 jaar stijgt de temperatuur amper met 0,5°. (Wetenschappers hebben bevestigd dat tussen 1890 en 1990 de aarde 0.5 graden is opgewarmd.)

DA_MadAce

Legacy Member
GaMe® zei:
Het valt nu helemaal niet op. Gewoon om dat Mr Gore zo'n film uit heeft gebracht, en opeens alle media en politiek over de "opwarming van de aarde" praten, denken de mensen dat dat allemaal komt door die opwarming.
Vroeger waren er heus wel dezelfde natuurrampen hoor.

En daar erger ik mij toch wel aan. Ook denken veel mensen dat het niet gesneeuwd heeft deze winter omdat de aarde op aan't warmen is.
Dat kwam gewoon door de warme zomer in 2006 waardoor het zeewater nog steeds warm was. Daardoor zullen we in de zomer van 2007 ook nog een warme zomer mogen verwachten met veel neerslag.

In 100 jaar stijgt de temperatuur amper met 0,5°. (Wetenschappers hebben bevestigd dat tussen 1890 en 1990 de aarde 0.5 graden is opgewarmd.)

Ik erger mij aan mensen die denken (allez...) "Hype = onwaar" terwijl dat ze (gemakkelijkheidshalve) negeren dat de wetenschapsmensen die al sinds de jaren tachtig aan het waarschuwen zijn over global warming NU pas serieus worden genomen.
Ze negeren ook het VN rapport van enkele maanden geleden, de honderden wetenschappelijke rapporten van gerenomeerde instituten, en de concensus van even geleden in Brussel.
Ze negeren ook dat global warming er al is en al slachtoffers maakt.
Over gewoon boerenverstand zal ik maar zwijgen zeker...

Unpro

Legacy Member
GaMe® zei:
Het valt nu helemaal niet op. Gewoon om dat Mr Gore zo'n film uit heeft gebracht, en opeens alle media en politiek over de "opwarming van de aarde" praten, denken de mensen dat dat allemaal komt door die opwarming.
Vroeger waren er heus wel dezelfde natuurrampen hoor.

En daar erger ik mij toch wel aan. Ook denken veel mensen dat het niet gesneeuwd heeft deze winter omdat de aarde op aan't warmen is.
Dat kwam gewoon door de warme zomer in 2006 waardoor het zeewater nog steeds warm was. Daardoor zullen we in de zomer van 2007 ook nog een warme zomer mogen verwachten met veel neerslag.

In 100 jaar stijgt de temperatuur amper met 0,5°. (Wetenschappers hebben bevestigd dat tussen 1890 en 1990 de aarde 0.5 graden is opgewarmd.)
Ge hebt wel gelijk, tegenwoordig word alles gelinkt aan de opwarming van de aarde. Tis de laatste tijd wel uitzonderlijk warm, ma de aarde gaat niet opeens met 10° opwarmen i guess :p

En ik herinner me nog goed dat toen ik een aantal jaar geleden in de winter naar Oostenrijk ging het er ook warm was en er geen sneeuw lag, toen werd er nog niks gezegt van de opwarming van de aarde. Dit jaar valt er bijna geen sneeuw, ho ho maar de opwarming van de aarde is begonnen hoor... :x

DaMob

Legacy Member
Idd ik vind het ook zever, de mens zit er idd voor iets tussen, maar dat is minimaal.
Als een vulkaan uitbarst, stoot die meer co2 uit dan alle mensen in een jaar (ofzoiets, weet de juiste cijfers niet meer, maar het is alleszinds veel :D)
In de middeleeuwen waren er zelfs wijngaarden in het noorden van engeland, dus het is al eens gebeurd en het zal nog gebeuren.

Het wordt allemaal opgepompt door de media, iedereen denkt dat het aan de mensen ligt.
Maar ieder gelooft zijn ding natuurlijk, ik neem het de mensen niet kwalijk die er in geloven. Maar onderschat gewoon de natuur niet, als er iets niet klopt, zal die wel een oplossing vinden

Geniet gewoon van de zon

DA_MadAce

Legacy Member
Jezus Christus... Ik denk soms echt dat het tijd is voor een serieuze globale ramp... Nee, niet globaal. Enkel hier, om al die fatso's eens wakker te schudden.

Saiko-G

Legacy Member
ow damn, zomer komt er weer aan. Liters stinkend zweet gan weer vloeien, bah bah bah

Ali_

Legacy Member
BaBsie zei:
Laat het maar uit met die opwarming. Sebiet is da hier Costa Knokke of weetek veel wa. Kheb geen zin in massatoerisme ze.

Des te beter, dan moet ik niet helemaal naar't zuiden van spanje reizen. En moeten duitse en scandinavische fuifbeesten niet zo ver en komen die gewoon hier hun feestvakanties houden.
Ik zie het al helemaal zitten :love:

DaMob

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Jezus Christus... Ik denk soms echt dat het tijd is voor een serieuze globale ramp... Nee, niet globaal. Enkel hier, om al die fatso's eens wakker te schudden.

Mooie reactie:ironic:

Ik zeg dan nog tenminste dat ik de mensen die er in geloven niet kwalijk neem. Heb dan ook eens respect voor degene die er niet in geloven...
En om iedereen dan fatso's te noemen, volwassen jongen ben je :)

DA_MadAce

Legacy Member
DaMob zei:
Mooie reactie:ironic:

Ik zeg dan nog tenminste dat ik de mensen die er in geloven niet kwalijk neem. Heb dan ook eens respect voor degene die er niet in geloven...
En om iedereen dan fatso's te noemen, volwassen jongen ben je :)

Ik heb het moeilijk om respect te hebben voor mensen die zonder zich te informeren een mening vormen over iets wat invloed heeft op tientallen miljarden mensen. Van een gebrek aan verantwoordelijkheid gesproken...

En met fatso' bedoel ik onnadenkende, decadente consumptieslaven. Niemand persoonlijk hoor. :)

DaMob

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Ik heb het moeilijk om respect te hebben voor mensen die zonder zich te informeren een mening vormen over iets wat invloed heeft op tientallen miljarden mensen. Van een gebrek aan verantwoordelijkheid gesproken...

En met fatso' bedoel ik onnadenkende, decadente consumptieslaven. Niemand persoonlijk hoor. :)

Ik heb mij wel geinformeerd, als ik de bronnen terug vindt, zal ik ze posten.
Iedereen vormt zijn eigen bedenkingen erover, mijn leerkracht aardrijkskunde in het middelbaar gelooft er ook niet in en had harde bewijzen bij. En die man is echt wel slim!
Ik geloofde er eerst ook in, maar toen ben ik opzoekingswerk beginnen te verrichten en alles eens goed te lezen. Die vulkanen en die wijngaarden bv.

Ieder zen mening, het is nog altijd een vrije meningsuitingland. Dus gewoon respecteren wat de andere denken. Als het blijkt dat ik over 100 jaar ongelijk heb, pech voor mij en hoera voor jou :)

DA_MadAce

Legacy Member
DaMob zei:
Ik heb mij wel geinformeerd, als ik de bronnen terug vindt, zal ik ze posten.
Iedereen vormt zijn eigen bedenkingen erover, mijn leerkracht aardrijkskunde in het middelbaar gelooft er ook niet in en had harde bewijzen bij. En die man is echt wel slim!
Ik geloofde er eerst ook in, maar toen ben ik opzoekingswerk beginnen te verrichten en alles eens goed te lezen. Die vulkanen en die wijngaarden bv.

Ieder zen mening, het is nog altijd een vrije meningsuitingland. Dus gewoon respecteren wat de andere denken. Als het blijkt dat ik over 100 jaar ongelijk heb, pech voor mij en hoera voor jou :)

Ik vrees dat er niet te veel te hoera-en zal zijn...

Moloch

Legacy Member
coewem zei:
ik vind de warmte niet zo erg ma wel wat er bij komt : Teken , daserikken , wespen , muggen pff dat is het ergste , en heb je al gezien wat er allemaal in de lucht rondvliegt wat niet leeft , hooikoorts gaat weer beginnen

gisteren een vlieg met een fel oranje lijf hier zien rondvliegen, sla derop en u ruit hangt vol met diene bucht :/ maar al die beesten dak vroeger nooit nie ben tegengekomen, tis nie normaal

en echt veel last van muggen hebbek nie, heb zo van dat wit gaas voor mijn ruiten bevestigd aan velcro, en aan mijn achterdeur 2 lange stukken die mekaar overlappen zoda ge doorkunt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan