Archief - zomer --> hittegolf?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jormund

Legacy Member
40° ftw,
het denkbeeld tiens het is warm in mijnen achtertuin dus in de zomer zal het wel een langdurige hittegolf zijn komt hier een beetje teveel voor,
het weer in de zomer voorspellen^^, ik zou vooral u gaan aanbieden bij den KMI
gelukkig bestaan er nog mensen die eens wa verder nadenken dan beweren dat te kunnen. Met boerenlogica kun je niet alles voorspellen:)

Jonathan

Legacy Member
nigel555 zei:
Zoals al gezegd das al bezig:D .
Elke dag pilleke paken:D , enja dan lekker int zonneke gaan. Perfect weer nu:niceone: Tmag warmer woren van mij maar dan moeten ze een short boven de knie toelaten in het VTI Waregem:evil:

heh kheb verleden jaar ook nog in die school gezeten , doe gewoon uwe short aan en als ze zagen dan zegt ge "ok" en ge doet em af , ze zullen wel zwijgen , mark my words ;)

Avilowca

Legacy Member
ik haat dit weer zo hard é.

28°C overdag. bah. Het enigste voordeel daar aan zijn die zwoele avonden :)

ps. Mensen, stop alsjeblieft met dat orakelen, 't is zo belachelijk om aan te nemen dat heel de zomer gloeiend heet zal zijn omdat de temperatuur eens een paar dagen hoog ligt.

kondamin

Legacy Member
ik vroeg me vorige week af waneer de inlandse eik eindelijk blaadjes zou krijgen
ik kreeg toen het antwoord volgende maand, een paar dagen geleden sprongen de knoppen van de eik vlak voor men raam :)

een maand te vroeg volgens de standaard.
nu vraag ik mij af of deze eik ook een maand vroeger zijn bladeren zal verliezen, ik zou het kunnen opschrijven maar ik zou het stukje papier kwijt spelen en dan was het een oefening voor niets...

ik zag nog iets "vies" de eerste keer dat ik het irl heb gezien.
ik rookte een sigaretje uit men raam en zag een hommel, wel ik voelde een hommel ik had men vinger op het beestje gezet zonder dat ik het door had.
bon brrrzzzzz op men vingen er ik kijk eventjes, dat beestje zat vol met parasieten. kleine teekjes of wat mogen die beestjes ook zijn.
ja ik had het al in een docu gezien over zuid amerika maar ik had het nog nooit in het echt gezien, ik weet echt niet goed wat ik daar over moet denken.

Mooi het is heel erg mooi weer geweest de laatste dagen, best wel prettig zeker voor mensen die zo als ik van vakantie konden genieten, maar wat voor landbouwers zijn er hier mensen die daar nog mee bezig zijn?
mischien een antwoord zouden kunnen geven of er indien deze weersomstandigheden met regelmatig wat regenval voldoende zijn voor 2 oogsten van standaard voedsel planten?
aardappel wat goedkoper dit jaar of zo om dat er veel meer van zijn.


en over die oorlogen om water, wel die komen er aleen als ze die oorlogen ergens voor nodig hebben, drink water maken uit zee water moet echt niet zo duur zijn zo als ze het nu verkopen

Tah_b00nz0r

Legacy Member
zalig weertje toch ze gistern en vandaag nog :) spijtig da't al wa berg af gaat in de loop vd week.

qua zomer weet ik het ni. het kan ja bakkes warm worde gelijk vorig jaar of het kan ook heel de zomer tegen zitten. ik hoop het eerste ma dan iets minder extreem als vorig jaar

dr.lee

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
de zomer gaat extreem warm zijn niet alleen in België maar overal in de wereld al wie nog geen airco heeft zou er goed aan doen om er ééntje nu al te installeren ik denk dak de meeste tijd van de zomer in mijn auto ga doorbrengen lekker in de koelte lol

Massaal airco's gaan gebruiken is dus NIET de manier om iets aan het klimaat te doen. Enfin, het is zeker niet de manier om er iets positiefs aan te doen.

svendevil

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Ja, dat is allemaal serieus erg, maar jij gaat dat nu ff op de personen steken die met de wagen rijden?

En uw manier van posten was echt puberaal, men excuses, maar dat was er echt niet naar, en ivm het iq idem.


:angry: Hou alsjeblieft op met die domme opmerkingen... Ik erger mij enorm aan mensen die net 19 jaar geworden zijn en denken dat ze inneens volwassen zijn en zomaar op iedereen commentaar beginnen geven... :angry:
(Ik ben 21 en heb zelf soms nog puberaal gedrag, zelfs mijn vader heeft het nog en maar goed ook... Het leven is al zo kort geniet er maar van)

Verbitterde mensen...

Effe on-topic...
Op zich maakt het niet veel uit dat het nu zo warm is... De natuur hersteld zichzelf altijd. Ik denk persoonlijk dat wij het klimaat van het zuidelijk halfrond aan het overnemen zijn en omgekeerd.

Desnoods krijgen we binnenkort weer een ijstijd over ons heen.

Gentille

Legacy Member
Jack Malibu zei:
vrijdag al maar 15 graden niemeer volgens kmi site :p

jammer :sad:. Mij kan het absoluut niet schelen als het warm, het is enkel klote om te slapen in mijn kamer dan, mja je kan niet alles hebben :p

Delirium

Legacy Member
Virago zei:
Ik denk dat we een warme lente gaan hebben en een natte zomer :-).

Daar vrees ik ook wel voor, voor storm en regen in de zomer. in 2006 was het ook zo, in juli bloedheet en 95% van augustus was het aan't regenen.
Hopelijk wordt het zo geen zomer meer van 40° zoals enkele jaren geleden.

mega_stihl

Legacy Member
Doom Dragon zei:
..

ja, ik moest toch een voorbeeld nemen, natuurlijk zit de vervuilende industrie er ook wat voor tss
infeitelijk alles

het is natuurlijk dat de wereld 'opwarmt'..
maar het is ook zo dat de mens meer dan behoren zijn graden bijdraagd, en hierdoor heel de 'balans' uit balans brengt.

en dat ligt aan onze 4cilinders ?:ironic:
het grootste deel van vervuiling ligt bij China/Amerika. Amerika rijden ze allemaal rond met V8 moteurs om dagelijks in de file te staan.

DA_MadAce

Legacy Member
mega_stihl zei:
en dat ligt aan onze 4cilinders ?:ironic:
het grootste deel van vervuiling ligt bij China/Amerika. Amerika rijden ze allemaal rond met V8 moteurs om dagelijks in de file te staan.

Op een ander steken is het makkelijkste. :)

CAPS

Legacy Member
Darks zei:
Zomer.. gatver. Zweterige, irritante mensen, vliegen en andere insecten, ge kunt niks doen of ge zijt buiten adem, 's nachts niet slapen, geld uitgeven aan airco.

Er gaat niks boven een prachtig mooi wit landschap (van sneeuw dus) met een geweldige gezonde koude lucht. Ideaal om buiten vanal te doen om het warm te krijgen, en 's avonds lekker knus voor de kachel.

Ja ik weet het. Zit hier niet op mijn plaats. Rap diploma halen en dan pak ik mijn koffers :)

En dan geld uitgeven aan verwarming :unsure:

hatetn

Legacy Member
de warmste 15 april ooit en dan 5 min later tonen ze het vorig record van de jaren 60 da maar 0.9°C kouder is en waar mijn grootouders zelfs zeggen da ze in hun tijd ook zo'n jaren hadden en dan totaal andere jaren

trouwens de enige reden wrm ze nu zo zeveren over da broeikaseffect is omda de bedrijven er geld kunnen uitslaan(tzijn maar de oliegiganten en china die er tegen zijn)
et klimaat wordt trouwens al warmer sinds de vorige ijstijd dus boehoe als de mens er nog 2 graden bijdoet, t'is nu trouwens ideaal weer want kzit in de winter niemeer thuis

DA_MadAce

Legacy Member
hatetn zei:
de warmste 15 april ooit en dan 5 min later tonen ze het vorig record van de jaren 60 da maar 0.9°C kouder is en waar mijn grootouders zelfs zeggen da ze in hun tijd ook zo'n jaren hadden en dan totaal andere jaren

trouwens de enige reden wrm ze nu zo zeveren over da broeikaseffect is omda de bedrijven er geld kunnen uitslaan(tzijn maar de oliegiganten en china die er tegen zijn)
et klimaat wordt trouwens al warmer sinds de vorige ijstijd dus boehoe als de mens er nog 2 graden bijdoet, t'is nu trouwens ideaal weer want kzit in de winter niemeer thuis

:rofl:

Doe er ook MAAR de vs bij. ;)

Allez. Nu oogjes toe doen he.

http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/306/5702/1686
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A26065-2004Dec25.html
http://www.usnews.com/usnews/news/articles/060410/10warming.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change

oogjes mogen terug open
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan