Archief - zomer --> hittegolf?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
DA_MadAce zei:


The world's leading climate scientists said global warming has begun, is very likely caused by man, and will be unstoppable for centuries

maggek nu teruglachen de aarde warmt al op van sinds er amper mensen zijn da we het iets versnellen is een feit maar het volledig op ons steken klopt toch ook niet

en iedereen zit altijd maar te janken over de vervuiling maar als we hele bossen/wouden neerhalen, diersoorten tot uisterven brengen daar zit niemand meer mee in, nee plots ist allemaal de vervuiling da we maken en ondertussen moogde alles wa groen is neerhalen
en niemand die er ooit aan denkt da we gewoon me te veel zijn(ook al een reden wrm al het groen weggaat) en boeren maar bemesten en de lucht en de grond vervuilen

Gentille

Legacy Member
hatetn zei:
The world's leading climate scientists said global warming has begun, is very likely caused by man, and will be unstoppable for centuries

maggek nu teruglachen de aarde warmt al op van sinds er amper mensen zijn da we het iets versnellen is een feit maar het volledig op ons steken klopt toch ook niet

en iedereen zit altijd maar te janken over de vervuiling maar als we hele bossen/wouden neerhalen, diersoorten tot uisterven brengen daar zit niemand meer mee in, nee plots ist allemaal de vervuiling da we maken en ondertussen moogde alles wa groen is neerhalen
en niemand die er ooit aan denkt da we gewoon me te veel zijn(ook al een reden wrm al het groen weggaat) en boeren maar bemesten en de lucht en de grond vervuilen



Doordat we in een ijltempo het amazonewoud omkappen versnelt de opwarming alleen maar. Het amazonewoud was/is de groene long van de wereld en absorbeerde nog veel CO2 mja :sop:

dendaak

Legacy Member
Wordt het morgen evengoe want ik heb gehoord van niet?
Maar kan da nu 8 graden verschil morgen ineens?

DBK

Legacy Member
zalig weertje, lekkere fietstochtje gedaan, 's avonds barbecue, vervolgens terrasje gaan doen met vriendjes en vriendinnetjes en dan als een blok in slaap vallen met het raam open :)

hatetn

Legacy Member
wardkennes zei:
Wordt het morgen evengoe want ik heb gehoord van niet?
Maar kan da nu 8 graden verschil morgen ineens?



wrm zou da nie kunnen
tijdens de zomer gaat het soms nog extremer
als de wind draait scheelt het al enorm(komt uit het noorden vanaf morgen dachtek)

migelle

Legacy Member
mjah, dan zal het hier in de kempen wel paar graadjes meer zijn zoals altyd ^^

nTFs

Legacy Member
Niet te hopen dat er dit jaar een hittegolf komt.
De zon is niet echt mijnen beste vriend.

Conqie

Legacy Member
svendevil zei:
:angry: Hou alsjeblieft op met die domme opmerkingen... Ik erger mij enorm aan mensen die net 19 jaar geworden zijn en denken dat ze inneens volwassen zijn en zomaar op iedereen commentaar beginnen geven... :angry:
(Ik ben 21 en heb zelf soms nog puberaal gedrag, zelfs mijn vader heeft het nog en maar goed ook... Het leven is al zo kort geniet er maar van)

Verbitterde mensen...

a) ik zie het dat je puberaal gedrag vertoond, dank u voor de pap in de mond te geven.
b) de vorige poster die ik quote wou serieus overkomen, en dat deed hij op een verkeerde manier, en hij heeft zijn post dan ook ge-edit
c) jij hebt geen idee wie of wat ik ben dus noem jezelf maar beter een verbitterd "puberaal" iemand ;)

als je het kind wil uithangen => zwam ;)

DA_MadAce zei:
Op een ander steken is het makkelijkste. :)

en wij allemaal met fietsjes 2 km per dag sparen voor goed te doen?
je bent al even blind als je zelf wilt bewijzen

Sneakytje

Legacy Member
Gewoon een zalig weertje, voor mij mag dit weer elke dag zijn. Weg met de koude en leve de warmte :applause:

puni

Legacy Member
hatetn zei:
de warmste 15 april ooit en dan 5 min later tonen ze het vorig record van de jaren 60 da maar 0.9°C kouder is en waar mijn grootouders zelfs zeggen da ze in hun tijd ook zo'n jaren hadden en dan totaal andere jaren

trouwens de enige reden wrm ze nu zo zeveren over da broeikaseffect is omda de bedrijven er geld kunnen uitslaan(tzijn maar de oliegiganten en china die er tegen zijn)
et klimaat wordt trouwens al warmer sinds de vorige ijstijd dus boehoe als de mens er nog 2 graden bijdoet, t'is nu trouwens ideaal weer want kzit in de winter niemeer thuis

En die poolkappen, die smelten uit zichzelf!

Unpro

Legacy Member
Tijdens school vind ik zo'n weer maar niks, vooral als ge dan nog eens in een bus moet waar de halve school op moet. :angry: 20° is wel genoeg :)

Conqie

Legacy Member
uiteindelijk is het belachelijk en lachwekkend dat iedereen(gelukkig niet) als hij de zon ziet of nog maar een klein beetje een hogere temperatuur voelt al denkt aan
opwarming van de aarde!

(ik hoop ten zeerste dat het twee weken ijzig koud is voor de federale verkiezingen ;) )

DA_MadAce

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
uiteindelijk is het belachelijk en lachwekkend dat iedereen(gelukkig niet) als hij de zon ziet of nog maar een klein beetje een hogere temperatuur voelt al denkt aan
opwarming van de aarde!

(ik hoop ten zeerste dat het twee weken ijzig koud is voor de federale verkiezingen ;) )

Ik ben er vrij zeker van dat het nog wel zal sneeuwen. :)

hatetn

Legacy Member
puni zei:
En die poolkappen, die smelten uit zichzelf!


de poolkappen zijn een overblijfsel van de ijstijd en aangezien het al zolang opwarmt
doe de wiskunde en trouwens dan kunnen we op de zuidpool op het land onder het ijs gaan wonen

DA_MadAce

Legacy Member
hatetn zei:
de poolkappen zijn een overblijfsel van de ijstijd en aangezien het al zolang opwarmt
doe de wiskunde en trouwens dan kunnen we op de zuidpool op het land onder het ijs gaan wonen

Waar hebt u klimatologie gestudeerd? :D

EternalSilence

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
b) de vorige poster die ik quote wou serieus overkomen, en dat deed hij op een verkeerde manier, en hij heeft zijn post dan ook ge-edit


en wij allemaal met fietsjes 2 km per dag sparen voor goed te doen?
je bent al even blind als je zelf wilt bewijzen

.. njah .. omdat er blijkbaar niets tegen jouw in te brengen is, kwa argumenten :x

hoe dan ook .. ik snap niet waarom jij blijft volharden dat de mens niets met de snellere opwarming van de aarde te maken heeft.
het is nu toch wel al duidelijk, na jaren zeggen, en als je naar de statistieken kijkt enzo, dat de mens voor (laat ons zeggen) 80% verantwoordelijk is voor de rappere opwarming van de aarde?

1. grotere vervuiling van co2 in de lucht (gevolg: ozonlaag word aangevreten, op sommige plaatsen zelf gaten in)
2. ze kapper massaal bomen weg, zoals bijvoorbeeld het amazone woud. Nu miss wist je het nog niet, maar bomen hebben de eigenschap dat ze co2 omzetten in zuurstof/onvervuilde lucht

dat zijn dus al 2 heel grote verkeerde dingen die de mens doet.


conquerpoy_123 zei:
uiteindelijk is het belachelijk en lachwekkend dat iedereen(gelukkig niet) als hij de zon ziet of nog maar een klein beetje een hogere temperatuur voelt al denkt aan
opwarming van de aarde!

(ik hoop ten zeerste dat het twee weken ijzig koud is voor de federale verkiezingen ;) )

mjah.. het is verkeerd om te denken omdat het nu plotseling warmer is dat de global warming is begonnen

het is al jaren bezig
maar nu valt het gewoon meer en meer op, en wordt er ook meer en meer aandacht aan besteed, waarom het nu zo warm is, en waarom het bijvoorbeeld ongewoon in new york sneeuwt :wtf:

ook waarom er plotseling na decceniums van normale neerslag, in de ontwikkelingslanden overstromingen zijn door een te hevige neerslag (dat trouwens door een groot deel wordt veroorzaakt omdat ze al de vegetatie wegkappen, en dus het water daar maar ligt te stromen)

Conqie

Legacy Member
pff kijk ik voer die discussies niet graag en ga zeker niet alles ontkennen maar er zijn zoveel oninformeerde mensen, en das niet slecht bedoelt

1. grotere vervuiling van co2 in de lucht (gevolg: ozonlaag word aangevreten, op sommige plaatsen zelf gaten in)
2. ze kapper massaal bomen weg, zoals bijvoorbeeld het amazone woud. Nu miss wist je het nog niet, maar bomen hebben de eigenschap dat ze co2 omzetten in zuurstof/onvervuilde lucht


CO2 is op zich geen vervuilende stof, er is NIKS vervuilend aan, jij ademt het uit, je kat, de koe, en zelf de plant 's nachts.

Co2 wordt verondersteld(!) dat het in de atmosfeer stockeerd waardoor de warmte moeilijker ontsnapt, het heeft dan ook niets met het gat in de ozonlaag te maken (dat overings dicht is), de producten die ze de schuld gaven waren CFK's, die zijn nu niet meer toegelaten.

en ivm punt 2, het is wel degelijk een probleem, die bossen zijn inderdaad wel zeer nuttig voor onze planeet en de kap is een zeer triestig iets..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan