Archief - zomer --> hittegolf?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mega_stihl

Legacy Member
holy shit hoe warm is het nu? 30°C ofzo? zelfs snachts ist nog fucking warm

hatetn

Legacy Member
Yo-Han zei:
aan de middellandse zee is het nu +-15 C ..haha eens omgekeerd...

april dit jaar maakt de koude april van vorig jaar meer dan goed voor mij :)



idd belgie is het warmste plekske in europa(zelfs turkije komt nie in de buurt)
dus tligt allemaal aan belgie want de rest heeft normale temps

dJeez

Legacy Member
hatetn zei:
dus tligt allemaal aan belgie want de rest heeft normale temps
Nederland (en andere ons omringende landen) hebben ook heel hoge temperaturen voor de periode van het jaar (check vb. http://www.knmi.nl/). Het is nu ook niet alsof de natuur ineens rekening gaat houden met artificiële grenzen, dàt zou pas belachelijk zijn :p.

LSDsmurf

Legacy Member

Sk8erMatty

Legacy Member
idd, 't zou mij ook maar verbazen moest het frisser zijn in die andere, (normaal gezien) warmere landen. dat het aan de kust frisser is, ja das juist, ma in 't binnenland van die eu landen ist ook zo zot ze :D

hatetn

Legacy Member
Portugal: wisselend bewolkt met de neerslag, vooral over het noorden van het land (15/18° over het N, 18/22° over het Z);
Noord-Italië: meestal vrij zonnig en droog, iets wisselvalliger met kans op onweer vanaf dinsdag (20/25°)
Zuid-Italië: vandaag nog wisselvallig met kans op enkele buien, daarna droger en zonniger, maar vanaf dinsdag opnieuw kans op buien of onweer.(22/26°);
Griekenland: vrij zonnig, droog en warm (20/25°);
Spanje: het blijft erg wisselvallig met een afwisseling van perioden met opklaringen of zwaarbewolkte perioden met onweersbuien waaruit soms veel neerslag kan vallen, wel vrij warm (17/22° over het N, 21/25° in het Z);
Canarische Eilanden: meestal zonnig en droog (21/24°);
Turkije: vrij zonnig, kans op wat meer stapelbewolking over het noorden en in het binnenland met kans op een plaatselijke bui (15/20° over het N, 20/25° over het Z);

overal een paar graden kouder en dan nog kans op regen zelfde geld voor duitsland

Cyprus: meestal zonnig en warm (23/28°);
de enige plaats dak tegengekomen ben met evenhoge waarden
t'is hier al heel de week s'avonds om 17.00 nog 25-26°
t'is wel maar een paar graden maar we zijn het warmst en tuurlijk da de buurlanden ook nog ietwat van het extreemste meehebben en da het nie stopt aan de grens, khad het over gemiddelde waarden doorheen heel het land

kheb zelfs geneen dag dop door het weer, zegt al genoeg

Yo-Han

Legacy Member
aan de dijk van Oostende vandaag was het ook geen 25+ hoor..koel briesje :) ...spijtig genoeg wel daar voor werk :(

Gentille

Legacy Member
De temperaturen voor volgende week zullen niet meer zo warm zijn als nu maar het zal wel nog altijd schommelen rond de 20°. Aangename temperaturen dus.

Time

Legacy Member
De maand april blaast vandaag haar laatste adem uit, en alles wijst erop dat ze meer dan één record breekt in de annalen van het KMI. Vóór het weekend begon, bedroeg de gemiddelde temperatuur die deze maand in Ukkel gemeten werd, 13,6 graden. Dat is een flink eind boven het vorige record van 11,9 graden, opgetekend in april 1987. En ver boven de 'normale' gemiddelde aprilwaarde van 9,0 graden. De dagmaxima staken met een gemiddelde van 19,8 graden ruim het vorige record van 17,4 graden van april 1946 voorbij (normale waarde: 13,1 graden).

Het was ook uitzonderlijk droog. 'In Ukkel hebben we nog geen meetbare neerslag gezien deze maand, al heeft het hier en daar in Vlaanderen wel een beetje gedruppeld', zegt An Willems van de dienst Klimatologie van het KMI.

Als er vandaag geen zeer nat staartje komt, is deze april de droogste maand sinds de metingen van 1833 (ook andere maanden meegeteld). 'We hebben nog nooit een kalendermaand zonder regen gehad. In 1887 zijn er wel 35 kurkdroge dagen na elkaar geweest, maar die vielen van 4 juni tot 8 juli, dus over twee maanden gespreid.' Door het uitblijven van de gebruikelijke aprilse grillen brak de wind met amper 2,8 meter per seconde een stilterecord.

Volgens Michel De Meyer, weersvoorspeller van het KMI, was het aprilweer ongewoon stabiel voor de tijd van het jaar. 'Meestal heb je in dit tussenseizoen heel wisselvallig weer doordat hoge- en lagedrukgebieden snel voorbijschuiven. Nu ligt een hogedrukgebied geblokkeerd boven onze contreien, waardoor in België, Nederland, Duitsland en het noordoosten van Frankrijk veel warme lucht gevangen blijft. Die lucht komt uit het Sahara-gebied en heeft bij haar tocht over de Alpen veel vocht verloren. Het stilliggende hogedrukgebied doet vochtige koude lucht afbuigen, waardoor het in Spanje, Portugal en het noorden van Marokko en Tunesië heel nat geweest is.'


Iemand een idee wanneer het voor de laatste keer geregend heeft in België? We zitten atm max 5 dagen verwijderd van een droogterecord. Raar dat ze dat gegeven niet meedelen.

Gentille

Legacy Member
Hier heeft het eergisteren toch een beetje geregend, niet dat het met bakken uit de lucht viel. Gewoon een beetje miezerige regen.

Jerryboy

Legacy Member
Laatste tijd vliegt er ook veel stof/zand door de lucht. Elke keer ik mijn auto kuis ligt er de dag erna een laag stof op :(.

SilentSpring

Legacy Member
presario zei:
Ik hoop dat die naar hier komen.
Lang genoeg droog geweest als het van mij afhangt!
nee dank u.
Ik kom liever droog toe op school (en dan zit er niet zoveel volk op de bus)

gentille zei:
De temperaturen voor volgende week zullen niet meer zo warm zijn als nu maar het zal wel nog altijd schommelen rond de 20°. Aangename temperaturen dus.
yup. Ideaal: niet te warm en niet te koud^^.

Andromeda_

Legacy Member
Osi` zei:
Goed voor de horeca :p

Ja, da mssn wel.
Maar werkt maar eens in de horeca met zo'n weer!
Wij zijn verplicht van een lange zwarte broek en een zwart hemd met lange mouwen aan te doen; da's wel puffen ze. :)
Ma bon, meer volk = meer drinkgeld! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan