Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

VinceFeet

Legacy Member
Hoe denken jullie eigenlijk over druggebruik bij je partner?

Mijn vriendin mag gerust een paar pinten (te veel) drinken in 't weekend. Mijn vriendin mag gerust één keer in de week ofzo een joint roken. Maar sigaretten zou ik al een PAK minder vinden (omdat ik dat zelf gewoon goor vind) en XTC/Cocaïne/... zou ik al helemaal niet op prijs stellen. Meer zelfs, dat zou voor mij een reden zijn om geen relatie te beginnen of de relatie te beëindigen.

Ik gebruik zelf niets van drugs.

Timmos

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik gebruik zelf niets van drugs.
Ik zal alleszins nooit beginnen met iemand die rookt of andere drugs neemt (behalve alcohol dan :p ).

En jij neemt niets van drugs? Ook geen bier of zo?

animo

Legacy Member
cannabis/tabak/alcohol zijn elkaar waard..
vergeet idd paddo's, ketamine en mdma niet!

ik paf alleen jointen, zelden paddo's of alcohol, gebruik ook geen synthetische drugs..

Tw33tst3r

Legacy Member
Quilombo zei:
net omgekeerd: het geeft geen kick maar het afkicken ervan is nog erger dan heroïne. zoals iemand al aanhaalde slaagt het werkelijk op niks om mensen te doen afkicken van heroïne met methadon :s

mijne roomie vorig jaar was iemand da met methadon aant afkicken was van heroïne en dat slaat wel ergens op: de effecten van methadon op de gezondheid zijn veel minder erg als die van heroïne, methadon wordt gebruikt om de afkickverschijnselen te temperen
de dosis methadon wordt over een bepaalde periode geminderd om uiteindelijk tot volledige onthouding over te gaan

ze moeten idd nog afkicken van methadon, mr kheb het zelf zien gebeuren met mijne roomie, die werd int begin echt gek als die zijne methadon nie op tijd had, langs de andere kant is die kerel nu wel al een jaar clean...

en die gebruikte dus al sinds zijn 13-14 en had een gewoonte sinds zijn 16e ofzo...

elke dag worden mensen geholpen met methadon, ge moet ook niet vergeten dat afkicken mr is dan gwn stoppen of afbouwen met een substituut, er komt heel wat mr bij kijken zoals therapieën en hervalpreventie

een gemiddeld afkickprogramma bestaat uit 2-3 weken onthaal waar je ge geobserveerd wordt om te kijken of ge klaar zijt vr de therapeutische gemeenschap
als ge er klaar voor zijt dan gade nr de TG, dr bestaat het programma uit 3 fasen van telkens ongeveer 3 maanden, de laatste fase is de voorbereiding op terugkeren naar de maatschappij en zeer belangrijk: hervalpreventie

maw denk nu niet dat methadon de grote ontwenningskuur is, het is gwn een middel om de afkickverschijnselen van hero, die echt fuckin hard zijn, te verzachten zodat de persoon in kwestie in staat is om te functioneren zodat hij therapieën kan volgen

kvraag mij trouwens af wr ge de bullshit vandaan haalt da afkicken van methadon zwaarder is dan afkicken van hero...
al es iemand gezien da zonder methadon probeert af te kicken van hero? (trainspotting is er niks tegen)
mijne roomie heeft de 1e 3 dagen zonder methadon geprobeerd, kerel werd zo zot als een achterdeur
kheb het meegemaakt da em volledig van methadon af was en guess what? die kerel werd niet zot!

ge0x.

Legacy Member
metaphore zei:
Alcohol is zo onschadelijk dat het imo niet als drugs kan worden aanschouwd. ( enkel voor 14 jarigen die niet weten hoe ermee om te gaan en zich int ziekenhuis drinken.) Tabak noem ik ook geen drug, tabak is voor mij zoals koffie. Maar dan net iets ongezonder.
Alcohol onschadelijk? Geen drugs? Van welke planeet kom jij? Alcohol is één van de gevaarlijkste drugs die ik ken hoor, met geen enkele drug kan je de controle over je doen zo verliezen dan bij alcohol. Ik ken een paar alcoholverslaafden, en dat is niet alles om daar vanaf te komen, één ervan heeft half jaar in afkickcentrum gezeten en die mens werd gewoon zot, zag dingen die er niet waren, kon niet meer slapen, enz.. en is ondertussen weer hervallen...

Hdr

Legacy Member
GHB ("liquid") sta er ni op :p staat 19de, net onder XTC die 20ste staat xD GHB is idd wel onschadelijk (als er geen combinatie met alcohol is!!)

Osi` zei:
"Verslavender, maar minder gevaarlijker?" Sorry, maar dit slaat toch op niets :)

Kzie cannabis zeker en vast als minder gevaarlijk. Rook is elken dag 5gr, ge zijt wa tam, ma na 2 dagen kunde u leven hervatten, drink u is elken dag zat => afkickverschijnselen zoals heroïne (heroïne en alcohol zijn ongeveel dezelfde soort drugs van effect ook, in mindere mate ofc)

ge0x.

Legacy Member
Hdr zei:
GHB ("liquid") sta er ni op :p staat 19de, net onder XTC die 20ste staat xD GHB is idd wel onschadelijk (als er geen combinatie met alcohol is!!)
Het probleem met GHB is dat er heel moeilijk te doseren valt, dat klein beetje meer kan fataal zijn ( coma ).

Bontus

Legacy Member
Alcohol is imo maar gevaarlijk omdat je zonder sociaal aan status te verliezen al een sterk afhankelijke gebruiker kan worden.
Maar op zich is alcohol voor de ervaren gebruiker ongevaarlijk. Met ervaren bedoel ik dan niet dat ge meer kunt verzetten maar dat ge nie 3/4de zat zijt door een placebo effect.

(we hebben da eens getest met de scouts bij jongens van 12-15 jaar ongeveer, zogezegd nen alcoholische cocktail gemaakt en gezegd dat ze er niet te veel van mochten drinken of ze zouden zat zijn. Uiteraard zat er alleen een mengeling van fruitsap in. Ge had die moeten bezig zien, allemaal straalbezopen)

Tw33tst3r

Legacy Member
Hdr zei:
Kzie cannabis zeker en vast als minder gevaarlijk. Rook is elken dag 5gr, ge zijt wa tam, ma na 2 dagen kunde u leven hervatten, drink u is elken dag zat => afkickverschijnselen zoals heroïne (heroïne en alcohol zijn ongeveel dezelfde soort drugs van effect ook, in mindere mate ofc)

mja 2 dagen 5 gram roken ga ik mee akkoord
mr ik spreek jammer genoeg uit ervaring, als ge een paar weken zo fel doorblowt dan herpakt ge u echt nie zomaar :(

Hdr

Legacy Member
ge0x. zei:
Het probleem met GHB is dat er heel moeilijk te doseren valt, dat klein beetje meer kan fataal zijn ( coma ).

jup idd, het mag maar 3-5 ml zijn (afhankelijk van de grootte), en in een flugel flesje zit 20ml, dus probeer da maar is te doseren :D.

Ik heb me wel laten vertellen als ge 10ml-15ml zou pakken (zonder 1 druppel alcohol) da ge gewoon in slaap valt en ni in coma

democracy02

Legacy Member
Hdr zei:
jup idd, het mag maar 3-5 ml zijn (afhankelijk van de grootte), en in een flugel flesje zit 20ml, dus probeer da maar is te doseren :D.

Ik heb me wel laten vertellen als ge 10ml-15ml zou pakken (zonder 1 druppel alcohol) da ge gewoon in slaap valt en ni in coma
kan wel zijn tis vooral in combinatie met alcohol da GHB comateuze toestanden en dergelijken oplevert.
das al dak weet.

www.erowid.org

tb-303

Legacy Member
Osi` zei:
Kheb wel al van mensen gehoord, dat ze dit amper proeven eigenlijk. En aangezien ik toch liever echt puur van de brandende wiet wil genieten en graag heb da m'n eigen kamer naar de wiet stinkt. Doe ik het nog altijd liever via de traditionele manier trouwens, met papier, tabak en het hoofdingredient, wiet.
Stoned > High by the way :)

Kan u verzekeren dat het duizend keer beter ruikt en smaakt dan op uw "tradionele" manier :D

En uw kamer ruikt NIET naar wiet maar naar de mengeling van wiet en TABAK, ge gaat mij niet wijsmaken als je na een dagje afwezigheid terug op uw kamer komt dat het daar goed ruikt :D


Is geen doorzichtige lucht dat je binnnetrekt zulle, is een rook-achtige damp...

enZiiime

Legacy Member
Ehm ... nja ^^

Drugs: Ze zijn slecht, en daar denkt bijna iedereen zo over, buiten degene die het al hebben gedaan :)

Drugs zijn imo positief, als je je onder controle kunt houden.

Ik heb tot nu toe dit al geprobeerd:

Weed, XTC (mdma), speed, cocaine.

Weed: Gebeurt af en toe als maten het hebben. (Maar moeilijk verslavend te noemen, hou ook niet van het "dom" zijn op het moment en het hangen, enkel de lachkick is leuk :D)

Xtc: in discotheken meestal, soms thuis met filmke (zo goed als NIET verslavend in mijn eigen geval)

Speed: 1x getest, kviel in slaap, 2de x getest, en is 0.6gram, 1 nachtje wakker, en kvoelde men eige kotsmisselijk 5 uurtjes na men laatste sleuteltje, NEVER AGAIN (In mijn geval GROTE afkeer en never again, maar ken mensen die er al zijn aan verslaafd geraakt)

Cocaine: durf ik meer doen (natuurlijk in mate, en enkel in weekend met maten), in mijn geval: verslaving is eigenlijk mentaal, je denkt eraan en je denkt: hmm tzou me wel smaken, maar voor derest is er eigenlijk niet veel aan hoor, maar ik kan me dan ook wel heel goed onder controle houden en geef men laatste geld niet uit, dat is zo van, hmm beetje geld over, hups amusere me mate, en tandjes verdoofd :p (ken natuurlijk ook wel mensen die het elke dag deden, en die er zwaar aan verslaafd waren, en niet enkel mentaal...)
imo is Cocaine ook ZWAAR overrated, want als mensen dat woordje horen, denken ze inderdaad DIRECT AAN WOOOOW HEAVY SHIT, Tot ik het dee :s, toen was het ook maar van ... is dit alles :s?



Ik raad het iedereen eigenlijk af, maar het heeft mij personlijk VEEL geholpen met socialer te worden (ben slecht in omgang met mensen die ik niet zo goed ken, en dat is veeeeel gebeterd).


Persoonlijke mening :)

Cartek

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
imo is Cocaine ook ZWAAR overrated, want als mensen dat woordje horen, denken ze inderdaad DIRECT AAN WOOOOW HEAVY SHIT, Tot ik het dee :s, toen was het ook maar van ... is dit alles :s?

indeed

VinceFeet

Legacy Member
Timmos zei:
En jij neemt niets van drugs? Ook geen bier of zo?

Nein, ik drink altijd water. Enkel als ik ga feesten drink ik cola. Maar ik heb niets tegen alcohol of mensen die alcohol drinke hé, mijn maten zijn zo ongeveer de grootste zuipsmurfen die ik ken!

Poppel

Legacy Member
Lian-Li zei:
5 voters en al 2 cocaine verslaafde rofl xD

omdat ge het een keertje hebt geprobeerd zijde nog gene verslaafde eh.. Imo ook maar een dure hobby trouwens --> €50 voor 1 grammeke.. :sop:
Mij niet gezien :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan