Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

QplQyer

Legacy Member
Hostage zei:
Daar ga ik mee akkoord.Maar hoe kunt ge die 14-jarige bevestigen dat die niks slecht koopt(slechte pil).Er is zoveel op de markt.
Gaat ge mee met hem om zijn product te kopen.Als ge snapt wat ik bedoel.Eerder in de thread werd hetzelfde gezegd.Antwoord was.Ge moet weten waar ge moet gaan.
Dat kan enkel wanneer die zaken gelegaliseerd worden. Zo kan men controle uitoefenen op de kwaliteit, de onzekerheid eromtrent is net een gevolg van de illegaliteit van drugs.
Een andere mogelijkheid (waarvoor eigenlijk ook legalisering best aanwezig is) is om test-labo's te voorzien, zoals men in NL doet, waar men pillen kan laten testen.

Hostage

Legacy Member
QplQyer zei:
Dat kan enkel wanneer die zaken gelegaliseerd worden. Zo kan men controle uitoefenen op de kwaliteit, de onzekerheid eromtrent is net een gevolg van de illegaliteit van drugs.
Een andere mogelijkheid (waarvoor eigenlijk ook legalisering best aanwezig is) is om test-labo's te voorzien, zoals men in NL doet, waar men pillen kan laten testen.

En idd,dat is iets wat wij op het moment ontbreken.

Edit :
Ik moet door.Voorbereidingen voor het werk morgen.Ik ga laat terug zijn en ik moet morgen om half-6 uit mijn bed.
Wsl tot morge.

**Timme**

Legacy Member
Cannabis 'gevaarlijker dan xtc en lsd'

Marijs Geirnaert, directeur VAD:

Recent Brits onderzoek noemt de algemeen als softdrug omschreven cannabis 'gevaarlijker dan lsd en xtc', twee typische harddrugs. Het onderzoek legt een duidelijke link tussen cannabis en psychische problemen.

Door Stephen Rosé / Tina De Gendt

BRUSSEL l 'Pas nu worden de gevolgen van cannabis op lange termijn zichtbaar', zegt Marijs Geirnaert, directeur van de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (VAD). 'Het beleid is aan een evaluatie toe.'



Het onderzoek, dat zaterdag verschijnt in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet maar nu reeds lekte in de Britse krant The Independent, is wellicht het meest overtuigende van een lange reeks recente onderzoeken die wijzen op de gevaren van de softdrug. Grote voorstanders van het gedoogbeleid in binnen- en buitenland zien zich door de stroom aan bewijzen tegen de drug verplicht wat gas terug te nemen.

The Independent, die het in de jaren negentig expliciet opnam voor een legalisering van de drug, bood op de voorpagina haar excuses aan voor het verkeerde beeld dat zij de wereld instuurden. Dezelfde expert die hen destijds geadviseerd had in de campagne, verklaart nu dat de link tussen de drug en psychische problemen duidelijker is dan ooit. Professor Robin Murray van het Londense Institute of Psychiatry: "Tien jaar geleden beschikten we nog niet over de gegevens die we nu hebben."

Naar schatting 6 procent van alle Europese volwassenen gebruikt cannabis of geeft toe minstens een keer in zijn leven cannabis te hebben gebruikt. Cannabis is meer nog dan bepaalde harddrugs een directe verantwoordelijke voor tal van mentale en psychologische problemen, zo concludeert Brits onderzoek. Uit cijfers van de Britse gezondheidsdienst blijkt bovendien dat het aantal min-achttienjarigen in behandeling voor problemen ten gevolge van het gebruik van cannabis in een jaar bijna verdubbelde: van 5.000 jongeren in 2005 naar 9.600 een jaar later. Ook 13.000 volwassenen hebben een behandeling nodig.

Volgens professor Robin Murray zou naar schatting een tiende van de 250.000 schizofreniepatiënten in zijn land niet aan die ziekte lijden, mochten ze hun handen hebben afgehouden van cannabis. Bovendien verwacht hij dat dat cijfer de komende jaren nog zal stijgen. "Het aantal mensen die cannabis gebruiken mag dan wel niet gestegen zijn, maar wat ze vandaag gebruiken is veel sterker dan vroeger en dus gevaarlijk", zegt hij. Volgens het onderzoek bevat de cannabis van vandaag tot 25 keer meer het psychoactieve ingrediënt tetrahydrocannabinol.

Vlaamse experts zijn allesbehalve verwonderd over de eerste resultaten van het onderzoek. "We leven nu eenmaal met het verkeerde beeld dat cannabis 'maar' een softdrug is. Gelukkig worden er meer en meer resultaten bekendgemaakt van onderzoeken die keken naar de schadelijke gevolgen op lange termijn", zegt Marijs Geirnaert, directeur van de VAD. "Wat blijkt? Cannabis is veel ernstiger dan de meeste mensen denken.

"De wetgeving zoals ze nu bestaat is helemaal niet duidelijk en wij zijn al langer vragende partij om het beleid nu eens eindelijk snel en ernstig te evalueren. Als nu ook zou blijken dat er nieuwe, wetenschappelijke gegevens zijn over de schadelijke gevolgen van het gebruik van cannabis, dan moet het beleid zich daaraan aanpassen", aldus nog Geirnaert.

Of het onderzoek ook effectief zijn gevolgen zal hebben voor het drugsbeleid in ons land valt dus nog af te wachten. De politieke partijen die het gebruik van cannabis in ons land willen legaliseren (Spirit en PS), zeggen het verschijnen van het volledige onderzoek af te willen wachten vooraleer verdere uitspraken omtrent de zaak te zullen doen.

Als blijkt dat de nieuwe gegevens kloppen, dan moet het drugsbeleid aangepast worden

© 2007 Uitgeverij De Morgen NV

RaDa

Legacy Member
Gedoogbeleid is ook al goed. Hoeft daarom niet legaal te zijn, dan is het minder leuk :)

QplQyer

Legacy Member
**Timme** zei:
Cannabis 'gevaarlijker dan xtc en lsd'

Marijs Geirnaert, directeur VAD:

Recent Brits onderzoek noemt de algemeen als softdrug omschreven cannabis 'gevaarlijker dan lsd en xtc', twee typische harddrugs. Het onderzoek legt een duidelijke link tussen cannabis en psychische problemen.

Door Stephen Rosé / Tina De Gendt

BRUSSEL l 'Pas nu worden de gevolgen van cannabis op lange termijn zichtbaar', zegt Marijs Geirnaert, directeur van de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (VAD). 'Het beleid is aan een evaluatie toe.'



Het onderzoek, dat zaterdag verschijnt in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet maar nu reeds lekte in de Britse krant The Independent, is wellicht het meest overtuigende van een lange reeks recente onderzoeken die wijzen op de gevaren van de softdrug. Grote voorstanders van het gedoogbeleid in binnen- en buitenland zien zich door de stroom aan bewijzen tegen de drug verplicht wat gas terug te nemen.

The Independent, die het in de jaren negentig expliciet opnam voor een legalisering van de drug, bood op de voorpagina haar excuses aan voor het verkeerde beeld dat zij de wereld instuurden. Dezelfde expert die hen destijds geadviseerd had in de campagne, verklaart nu dat de link tussen de drug en psychische problemen duidelijker is dan ooit. Professor Robin Murray van het Londense Institute of Psychiatry: "Tien jaar geleden beschikten we nog niet over de gegevens die we nu hebben."

Naar schatting 6 procent van alle Europese volwassenen gebruikt cannabis of geeft toe minstens een keer in zijn leven cannabis te hebben gebruikt. Cannabis is meer nog dan bepaalde harddrugs een directe verantwoordelijke voor tal van mentale en psychologische problemen, zo concludeert Brits onderzoek. Uit cijfers van de Britse gezondheidsdienst blijkt bovendien dat het aantal min-achttienjarigen in behandeling voor problemen ten gevolge van het gebruik van cannabis in een jaar bijna verdubbelde: van 5.000 jongeren in 2005 naar 9.600 een jaar later. Ook 13.000 volwassenen hebben een behandeling nodig.

Volgens professor Robin Murray zou naar schatting een tiende van de 250.000 schizofreniepatiënten in zijn land niet aan die ziekte lijden, mochten ze hun handen hebben afgehouden van cannabis. Bovendien verwacht hij dat dat cijfer de komende jaren nog zal stijgen. "Het aantal mensen die cannabis gebruiken mag dan wel niet gestegen zijn, maar wat ze vandaag gebruiken is veel sterker dan vroeger en dus gevaarlijk", zegt hij. Volgens het onderzoek bevat de cannabis van vandaag tot 25 keer meer het psychoactieve ingrediënt tetrahydrocannabinol.

Vlaamse experts zijn allesbehalve verwonderd over de eerste resultaten van het onderzoek. "We leven nu eenmaal met het verkeerde beeld dat cannabis 'maar' een softdrug is. Gelukkig worden er meer en meer resultaten bekendgemaakt van onderzoeken die keken naar de schadelijke gevolgen op lange termijn", zegt Marijs Geirnaert, directeur van de VAD. "Wat blijkt? Cannabis is veel ernstiger dan de meeste mensen denken.

"De wetgeving zoals ze nu bestaat is helemaal niet duidelijk en wij zijn al langer vragende partij om het beleid nu eens eindelijk snel en ernstig te evalueren. Als nu ook zou blijken dat er nieuwe, wetenschappelijke gegevens zijn over de schadelijke gevolgen van het gebruik van cannabis, dan moet het beleid zich daaraan aanpassen", aldus nog Geirnaert.

Of het onderzoek ook effectief zijn gevolgen zal hebben voor het drugsbeleid in ons land valt dus nog af te wachten. De politieke partijen die het gebruik van cannabis in ons land willen legaliseren (Spirit en PS), zeggen het verschijnen van het volledige onderzoek af te willen wachten vooraleer verdere uitspraken omtrent de zaak te zullen doen.

Als blijkt dat de nieuwe gegevens kloppen, dan moet het drugsbeleid aangepast worden

© 2007 Uitgeverij De Morgen NV
Ze vergeten in dat artikel er wel bij te vermelden dat de legale drugs, alcohol en tabak, een pak hoger scoorden in het onderzoek en dat bovendien cannabis in de laagste regionen staat (misschien is het eerder tijd om het arbitraire soft<>hard drug onderscheid te verbannen als bepaalde "harddrugs" zo laag scoren). Al de berichtgeving over het onderzoek lijkt me nogal een verdraaiing van de waarheid door het bewust inzoomen op één feit en het subtiel negeren van de andere zaken die erin staan.

Foei De Morgen (en alle anderen), meedoen met zo'n media-hype.

Tw33tst3r

Legacy Member
QplQyer zei:
Ze vergeten in dat artikel er wel bij te vermelden dat de legale drugs, alcohol en tabak, een pak hoger scoorden in het onderzoek en dat bovendien cannabis in de laagste regionen staat (misschien is het eerder tijd om het arbitraire soft<>hard drug onderscheid te verbannen als bepaalde "harddrugs" zo laag scoren). Al de berichtgeving over het onderzoek lijkt me nogal een verdraaiing van de waarheid door het bewust inzoomen op één feit en het subtiel negeren van de andere zaken die erin staan.

Foei De Morgen (en alle anderen), meedoen met zo'n media-hype.

kan mss wel zijn, mr kweet uit ervaring dat er in de pyschiatrie gn enkele jongere zit die geen cannabis gebruikt...

Messias.

Legacy Member
Alles aangevinkt, maak dat mee zeg.


edit: Oké, haha. Topictitel lezen en op basis daarvan op een poll stemmen is dus een no go. Kan een modje dat rechtzetten?

^MystiQ

Legacy Member
Hostage, met alle respect voor uw mening maar ge zijt een zaag, niemand hier in deze hele thread zegt dat drugs goed zijn.

Hier wordt alleen gezegd wie wat al genomen heeft en wat zijn of haar ervaringen er mee zijn. En dit kan mss mooi meegenomen zijn voor jongeren die overwegen iets te doen, misschien spreken ze de persoon die hier post wel in PM eens aan om meer te vragen en zo toch op een treffelijke manier geinformeerd te zijn. Liever zo dan dat ze in hun ongeluk lopen. Want zeg nu zelf, al ooit eens een puber proberen tegen te houden in iets te doen wat ze niet mogen ?

Das nog een reden te meer om het te doen voor jongeren. Deze thread moet blijven ( dat is mijn mening ) het is een indirectie manier om sommigen toch ietwat te behoeden voor bepaalde dingen.

Just my toughts. :)

Cartek zei:
denkt ge nu echt dat iedereen die heroïne gebruikt een verslaafde is? het zijn slechts enkelingen die verslaafd geraken.

Jij weet er duidelijk nog minder van dan een dier, op zo een gebied heeft hostage dan wel gelijk, reacties zoals de uwe zouden onmiddelijk moeten verwijderd worden want het slaagt helaas voor u op niets. Ik denk dat ge ofwel niet weet wat heroïne is of wat de gevolgen ervan zijn en wat de drug doet met uw lichaam. 1 ding ben ik zeker, zelf hebde allezins nooit heroïne geprobeerd want dan zout ge dit nu niet zeggen.

Heroïne is de verslavenste drug van allemaal. Om daar na 1 keer mee te stoppen moet ge potverdorie een immens karakter hebben want de afkick is vreselijk. En zelfs al heb je de kracht om er van af te kicken. In uw hersens speelt nog altijd een drang. Als er toch 1 drug is waarvan ik iets heb dat zeker nooit moet geprobeerd worden door iemand dan is het heroïne wel.

En daarmee zeg ik niet dat de rest wel goed is, nee, ze zijn ook slecht, maar bijvoorbeeld cannabis heeft bij mijn weten geen afkick, heb ik allezins nooit ervaren en kben ook al een jaar clean na 2 keer te gebruiken ;)

Ali_ zei:
idd, gebruik van drugs hoeft zeker niet samen te gaan met slechte prestaties op school zoals velen denken, kijk nu naar mij of naar jou.
het hoeft zelfs niet slecht te gaan met lichamelijke prestaties.
alles een beetje in evenwicht houden!

Ook dit is niet altijd waar, het kan wel goed zijn dat uw schoolprestaties er niet onder lijden, bij mij ook niet maar helaas heb ik jonge mensen gekend die zelfs gestopt zijn vanwege druggebruik. Dus zeg nooit nooit.

reteiP zei:
18% cocaine vind ik toch het meest verontrustend.

Coke zoals ze het zeggen is dan ook een party drug. Dus het verbaast mij eigenlijk niet dat er zoveel coke gebruikt wordt. Maar in hoeverre zijn deze poll resultaten acuraat hé ;)

Gentille

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
kan mss wel zijn, mr kweet uit ervaring dat er in de pyschiatrie gn enkele jongere zit die geen cannabis gebruikt...

Ja van elke drugs zal je er wel hebben die er in overmaat van gebruiken en er te onder aan gaan. Kijk naar alchoholisten bv of mensen die verslaafd zijn aan medicijnen. Ik bedoel maar als je bv cannabis en drank met je verstand gebruikt kan er niet veel mislopen imo. Ik ga niet zeggen dat drugsgebruik ok is. Er vanaf blijven is nogaltijd het beste.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Hostage zei:
Ja,ik weet het.Daar is Hostage weer.*sigh*

Maar ik ga mijn gedacht eens zeggen.

Ik vind deze thread niet echt kunnen.
Hier word drugs goedgesproken.Uw goed recht als ge ermee kunt omgaan.
Maar hier komen niet alleen volwassen mensen maar ook 14 jarigen,en jonger.
Die lezen dit en krijgen het in hun bol het ook eens te proberen zonder er verstand van te hebben.Het loopt het fout en da manneke beland in het ziekenhuis.Het moest uw zoon of dochter maar zijn.
Waar is het verantwoordelijkheidsgevoel?Bij da manneke of bij jullie?
Er word geschreeuwd naar een slotje als iemand een thread opent ivm met warez!
Dus kan iemand nu een thread openen met de vraag hoeveel pillen die mag slikken op een avond?

Dit is mijn gedacht.

Let niet op spelfouten en zinsbouw.Mijn nederlands is niet mijn sterkste kant.
En mijn gedacht ook.

BongZrGooD

Legacy Member
In extremen denken is nooit goed, en daar maken zowel hmgrwngd als anderen zich schuldig aan.
Ik vind het redelijk hypocriet jezelf als maatstaf voor anderen te gebruiken.
Een foutje is snel gemaakt, en ik heb mensen geweten die in paddo's zijn blijven hangen, en in LSD.
Nu is het makkelijk met het internet als bron, maar het blijft interpretatie.
Hmgrwngd zal nooit accepteren dat drugs op zich schadelijk zijn, omdat hij er totnogtoe geen slechte ervaringen mee gehad heeft.
Informatief optreden is beide zijden bekijken, en dat doet hij jammer genoeg niet.
Ik heb heel wat meer ervaring dan de meesten hier, en heb zowel de goede als slechte dingen meegemaakt. Het houdt een risico in, dat sowieso, maar suiker is ook dodelijk voor iemand met suikerziekte...
Net zoals amfetamines dat kunnen zijn voor iemand met een hartconditie.
Cannabis is bij overmatig en langdurig gebruik zeker schadelijk, maar dat is overmatig en langdurig gebruik van McDonalds ook.
Alles heeft zijn voor en nadelen.
Alles is schadelijk, en het komt altijd neer op hetzelfde. Wie je bent bepaalt je gebruik, en daar staat of valt alles mee. Na mijn paniekaanval periode, die voornamelijk door langdurig cannabisgebruik kwam ben ik voorzichtiger geworden. Er moeten een aantal factoren samenkomen, het ging me niet voor de wind, vond geen innerlijke rust meer en compenseerde door meer te gaan blowen. Dat was een verkeerde beslissing, nu weet ik dat, no real damage done maar wel een hoop bijgeleerd.

Druggebruik vereist nuchterheid, relativeringsvermogen en vooral voorkennis.
Maar die voorkennis is moeilijker te vinden dan drugs zelf, want ook hier is het weer hetzelfde...
De éne partij roept dat het geen kwaad kan, de andere noemt het net niet Satan...

Drugs zijn een onderdeel van de hedendaagse maatschappij, live with it. Beslis je van te gaan gebruiken, zorg dan dat je de mogelijke gevolgen kent.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar daden, loop je met een mes over straat is het jouw verantwoordelijkheid wat je ermee doet.

In ieder geval, minderjarigen en drugs? Neen, geen sigaretten, geen alcohol, of iets anders... Sorry... Maar langs de andere kant, wie ben ik? Het is alleen mijn mening...
Rijden onder invloed van drugs, ook een big nono...

Groetjes,
BongZ

DA_MadAce

Legacy Member
Effe een goede raad aan iedereen (zeker minderjarigen):

Begin er gewoon niet aan. Je zal er veel problemen mee vermijden en veel sterker in het leven staan zonder die risico's te nemen. Ik bedoel hiermee ook alcohol.

Het is het gewoon niet waard.

^MystiQ

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Effe een goede raad aan iedereen (zeker minderjarigen):

Begin er gewoon niet aan. Je zal er veel problemen mee vermijden en veel sterker in het leven staan zonder die risico's te nemen. Ik bedoel hiermee ook alcohol.

Het is het gewoon niet waard.

Dit kan ik alleen maar beamen. Vorig jaar heb ik ook zwijn afgehangen, roken, smoren en drinken. Hoe leuk het ook was, op een gegeven moment zult ge toch moeten veranderen als ge ergens int leven wilt geraken.

Zo noemek maar op : Deftige vriendin, Degelijke job, en der nog zoveel meer dingen op te noemen, als ge niet in de schulden wilt geraken dan beginde ook best niet aan drugs. Ken genoeg volk dat schulden eeft gemaakt door overmatig drug gebruik.

Kga zeker niet ontkennen dat het leuk geweest is, maar ik had dan ook het karakter om dat allemaal achterwege te laten, voor hetzelfde geld had ik dat niet en was ik nu in de grote marginaliteit beland ;)

Tw33tst3r

Legacy Member
Osi` zei:
Die mensen zulden er aanleg voor gehad hebben, en daarbij, bijna elke drugs de psychose opwekken. Of dat nu cannabis is of paddo's ..
Ik gebruik ook Cannabis en ik ben toch oké? Dat ze het daarom verbieden ofzo ..
Niet iedereen lust ook witloof ofzo hé

mja kwil ook nie zeggen dat het schadelijk is vr iedereen hé
kwil gwn zeggen dat de psychiatrie vol zit met mensen die zeiden: dat gebeurt mij niet
zoals ik dus al eerder zei: wilt ge gaan experimenteren check dan eerst of ge aanleg hebt vr psychoses en dergelijke
want als ge erachter moet komen dr het te triggeren dan staat uw leven vr minstens een jaar stil

metaphore

Legacy Member
Math'ke zei:
Dit kan ik alleen maar beamen. Vorig jaar heb ik ook zwijn afgehangen, roken, smoren en drinken. Hoe leuk het ook was, op een gegeven moment zult ge toch moeten veranderen als ge ergens int leven wilt geraken.

Zo noemek maar op : Deftige vriendin, Degelijke job, en der nog zoveel meer dingen op te noemen, als ge niet in de schulden wilt geraken dan beginde ook best niet aan drugs. Ken genoeg volk dat schulden eeft gemaakt door overmatig drug gebruik.

Kga zeker niet ontkennen dat het leuk geweest is, maar ik had dan ook het karakter om dat allemaal achterwege te laten, voor hetzelfde geld had ik dat niet en was ik nu in de grote marginaliteit beland ;)

toch nie iedereen hoeft zo te belanden?
zeker niet van alcohol alleen. Elk weekend weggaan en daar pinten drinken kan toch echt geen kwaad... imo vrij belachelijk als ge daar problemen over maakt.

Cannabis vind ik al een andere zaak, maar daar vind ik ook dat je indien je jezelf een beetje kent, en je weet dat je eraf kan blijven als het moet. Je hierover geen grote tamtam moet maken.

^MystiQ

Legacy Member
metaphore zei:
toch nie iedereen hoeft zo te belanden?
zeker niet van alcohol alleen. Elk weekend weggaan en daar pinten drinken kan toch echt geen kwaad... imo vrij belachelijk als ge daar problemen over maakt.

Cannabis vind ik al een andere zaak, maar daar vind ik ook dat je indien je jezelf een beetje kent, en je weet dat je eraf kan blijven als het moet. Je hierover geen grote tamtam moet maken.

Leer toch eens interpreteren man >.<
Precies of ik ben bezig over alchohol alleen, iemand die een beetje vermogen heeft om na te denken weet wel goed genoeg wat ik bedoel.

En zeg mij eens hoeveel jongeren van 16 jaar zichzelf kennen net in de periode waarin ze zichzelf leren kennen. Voor u en voor mij is da misschien vanzelfsprekend, maar voor ne puber van 16 jaar ligt da zaak al heel wat anders, want had ik mijzelf toen ook gekend had ik nooit die sigaret aanvaard :)

DA_MadAce

Legacy Member
metaphore zei:
toch nie iedereen hoeft zo te belanden?
zeker niet van alcohol alleen. Elk weekend weggaan en daar pinten drinken kan toch echt geen kwaad... imo vrij belachelijk als ge daar problemen over maakt.

Zoals gezegd, alle verslaafden dachten dat in het begin.

En serieus alcoholgebruik kan wel zorgen voor een verhoogde tolerantie zodat je makkelijker verslaafd kan worden als je niet oplet.

^MystiQ

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Zoals gezegd, alle verslaafden dachten dat in het begin.

En serieus alcoholgebruik kan wel zorgen voor een verhoogde tolerantie zodat je makkelijker verslaafd kan worden als je niet oplet.

Dank u voor de aanvullig. Kzou het niet beter kunnen verwoorden :)

vyeate

Legacy Member
Hostage zei:
Ja,ik weet het.Daar is Hostage weer.*sigh*

Maar ik ga mijn gedacht eens zeggen.

Ik vind deze thread niet echt kunnen.
Hier word drugs goedgesproken.Uw goed recht als ge ermee kunt omgaan.
Maar hier komen niet alleen volwassen mensen maar ook 14 jarigen,en jonger.
Die lezen dit en krijgen het in hun bol het ook eens te proberen zonder er verstand van te hebben.Het loopt het fout en da manneke beland in het ziekenhuis.Het moest uw zoon of dochter maar zijn.
Waar is het verantwoordelijkheidsgevoel?Bij da manneke of bij jullie?
Er word geschreeuwd naar een slotje als iemand een thread opent ivm met warez!
Dus kan iemand nu een thread openen met de vraag hoeveel pillen die mag slikken op een avond?

Dit is mijn gedacht.

Let niet op spelfouten en zinsbouw.Mijn nederlands is niet mijn sterkste kant.


Mja,ge moet eerst contact hebben met iemand die aan drugs geraakt,en als je zulke mensen kent zal een thread op een forum je niet overtuigen hoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan