Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Timmos

Legacy Member
Hallo :)

Toen ik op skivakantie was hadden we een ferme discussie, nl. wat is nu drugs en wat niet.

We waren het erover eens dat heroïne en cocaïne enzovoort uiteraard drugs waren, maar toen hij begon over slaappillen en geneesmiddelen... Maar cannabis vond hij dan geen drugs :p Nu zondag gaf hij mij een artikel, er stond dus inderdaad slaappillen op...

Om high te worden pakt ge toch geen slaap- of geneesmiddelen? En is alcohol nu ook 'drugs'?

Onder 'drugs' versta ik dus bovengenoemde zaken, XTC, LSD, ... dingen die je dus enkel en alleen de bedoeling hebben om je high te krijen. Dus tabak ligt zo wat op de grens, alcohol ook...

Discussiëren maar :unsure: (ik ga ook eens een anonieme meerkeuzepoll toevoegen zodat je kan aanvinken wat je al genomen hebt... de 'drugs' zijn dezelfde 10 als in het artikel, van gevaarlijkst naar minst gevaarlijkst)

Ali_

Legacy Member
alcohol is weldegelijk een drug ;)

net als cannabis!

en ook in slaap- en geneesmiddelen zitten verdovende middelen die dezelfde werking als bepaalde drugs kunnen hebben, niet voor niets dat verslaafden aan slaappillen proberen te raken hé;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Alles waar ge aan verslaafd kunt geraken?! ^^

Maar ook medicamenten ed...

Gentille

Legacy Member
alcohol is een harddrugs en weed is een softdrug, maar het zijn wel degelijk drugs. Voor sommige wordt het begrip drugs breed aanzien en voor andere dan weer niet. Persoonlijk rook ik joints wel niet op dagelijkse basis, meestal wanneer we uitgaan en als het voorhanden is van al de rest blijf ik af.

Ali_

Legacy Member
purple haze FTW

:woohoo:

1 keer gesnoven => nooit, maar dan ook NOOIT meer!


EDIT: hash brownies :love:

boter smelten en de hash erbij de doen :love:

-shogun-

Legacy Member
Lian-Li zei:
5 voters en al 2 cocaine verslaafde rofl xD

Is niet omdat je het neemt dat je verslaafd ben eh. Zijn prolly mensen die hebben gestemd met de gedachte "wat zijn drugs" en niet "welke drugs heb je al genomen", er is namelijk beetje onduidelijkheid wat de vraag nu is :P.

democracy02

Legacy Member
alcohol "op de grens"? :rofl:
das één van de ergste drugs om aan verslaafd te raken, waarschijnlijk één van de enige vanwa de afkick dodelijk is.


nicotine, caffeïne, suiker noem ik eigelijk ook drugs.
suiker is de enige drug da'k nog gebruik.


maar 'k heb niets tegen drugs hoor...
'k zou bvb. liever vaak eens een avond stoned worden en wat zweven op muziek, dan naar alle saaie dingen op tv kijken zoals m'n ouders en vele anderen dat doen.
drugs kunnen u helpen het leven wa pikanter & interessanter maken... of ze kunnen u helpen u leven er nog meer naar de kloten mee doen... hangt een beetje af van hoe dom je er mee omspringt :)

ook al gebruik ik zelf geen cannabis, 'k zou het een goe iniatief vinden moest heel onze bevolking cannabis gebruiken.
de gemiddelde belg zou het goe kunnen gebruiken... omdat ze het leven veel te serieus op nemen en daardoor associaal/depressief/egoïstisch/saai worden.
for god's sake get high man!

ChunWai.

Legacy Member
-shogun- zei:
Is niet omdat je het neemt dat je verslaafd ben eh. Zijn prolly mensen die hebben gestemd met de gedachte "wat zijn drugs" en niet "welke drugs heb je al genomen", er is namelijk beetje onduidelijkheid wat de vraag nu is :P.

Als je heroïne neemt ben je onmiddelijk verslaafd, zoniet, heb je wreed veel karakter:bow:

Timmos

Legacy Member
C2W zei:
De optie "Geen" mist.
NIETS aanvinken? Het is een meerkeuze poll e :p

Toch al mensen die slaappillen gepakt hebben als drugs :eek:

En mensen die nog nooit alcohol hebben aangeraakt. :confused:

democracy02 zei:
alcohol "op de grens"?
das één van de ergste drugs om aan verslaafd te raken, waarschijnlijk één van de enige vanwaar de afkick dodelijk is.
lees mijn post dan? IK interpreteer 'drugs' als dingen die, als een willekeurig persoon ze inneemt, hij/zij dat doet met de intensie om high te worden. IK gebruik alcohol niet om high te worden, of zat te worden (maar dat kan soms gebeuren, maar zeker niet vaak). Ik doe ook meestal voor de smaak (Leffe).

Sanguin3

Legacy Member
Geneesmiddelen geen drugs?

na het hospitaalbezoek vorig jaar denk ik daar anders over.

2 baxters hadden ze gestoken en ik kon zelfs links van rechts niemeer onderscheiden.

[TFT]Poky

Legacy Member
verander topic titel ik heb bv. verkeerd gevote.
Ik dacht da we moesten voten voor wat we als drugs beschouwen...

Ali_

Legacy Member
Wij hebben ooit eens drugpreventie gehad (het heeft veel uitgehaald :lol:) en ze zeiden dat hard- en softdrugs gebaseerd worden op de 'verslaafbaarheid', daarom is alcohol een harddrug (hoewel legaal) en wiet een softdrug (of da nu legaal of nie is weet ik nie just, maar het houdt niemand tegen in ieder geval :lol:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan