Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

ChunWai.

Legacy Member
Ali_ zei:
Wij hebben ooit eens drugpreventie gehad (het heeft veel uitgehaald :lol:) en ze zeiden dat hard- en softdrugs gebaseerd worden op de 'verslaafbaarheid', daarom is alcohol een harddrug (hoewel legaal) en wiet een softdrug (of da nu legaal of nie is weet ik nie just, maar het houdt niemand tegen in ieder geval :lol:)

Wij vorige week :D

^MystiQ

Legacy Member
Nicotine is ook een drugs vind ik, en keb er nog altijd spijt van dak er ooit eens aan begonnen ben.
Sedert dak gestopt ben ( nu al 3 maand ) hebbek nog altijd problemen om niet te hervallen. Het is een kutdrug en ik raad het iedereen af om ooit een sigaret aan te raken, want als ge jong zijt ( ik ben ook jong ) is het allemaal heel prettig en voelt da wel tof aan, maar op een bepaald moment besefte da ge met uw gezondheid aan't klooten zijt en dan is het moeilijk om te volharden. Fysisch is het geen harde verslaving maar psyhisch is het een kutdrug.

Met alchohol geen problemen en cannabis, 2 keer gedaan en sedert dien ook nooit meer, da was meer voor de ervaring eens maar nooit verslaafd aan geraakt. Tis nu al meer dan een jaar geleden ongeveer zeker :)

C2W zei:
Als je heroïne neemt ben je onmiddelijk verslaafd, zoniet, heb je wreed veel karakter:bow:

Er zijn er die kunnen weerstaan maar de afkick is ongelooflijk hard heb ik al meermaals gehoord. Nuja, ge moet maar een kieken zijn als ge met heroïne begint vindek persoonlijk.

Holy Paladin

Legacy Member
niks... alcohol drink ik ook alleen maar als het gezaag van idioten mij teveel tegensteekt (wat interesseert het andere mense wa ik drink? ma ik ben dan associaal he :wtf: ), das niet veel

Timmos

Legacy Member
gentille zei:
Maar die hoeft er toch helemaal niet bij?? Ge kunt toch blanco stemmen??
[TFT]Poky;8418552 zei:
verander topic titel ik heb bv. verkeerd gevote.
Ik dacht da we moesten voten voor wat we als drugs beschouwen...
Er staat boven de poll een duidelijke vraag geschreven. Lees die dan he ;)

Ali_

Legacy Member
Math'ke zei:
Nicotine is ook een drugs vind ik, en keb er nog altijd spijt van dak er ooit eens aan begonnen ben.
Sedert dak gestopt ben ( nu al 3 maand ) hebbek nog altijd problemen om niet te hervallen. Het is een kutdrug en ik raad het iedereen af om ooit een sigaret aan te raken, want als ge jong zijt ( ik ben ook jong ) is het allemaal heel prettig en voelt da wel tof aan, maar op een bepaald moment besefte da ge met uw gezondheid aan't klooten zijt en dan is het moeilijk om te volharden. Fysisch is het geen harde verslaving maar psyhisch is het een kutdrug.

Met alchohol geen problemen en cannabis, 2 keer gedaan en sedert dien ook nooit meer, da was meer voor de ervaring eens maar nooit verslaafd aan geraakt. Tis nu al meer dan een jaar geleden ongeveer zeker :)

nicotine is zeer zeker een drug en als ik me niet vergis zelfs een harddrug omdat het zo verslavend werkt!

Tw33tst3r

Legacy Member
Timmos zei:
Om high te worden pakt ge toch geen slaap- of geneesmiddelen? En is alcohol nu ook 'drugs'?

alcohol is zelfs een harddrug tbh
geneesmiddelenverslaving komt btw veel meer voor als mensen denken en das nie omda ge er nie begaaid van wordt

in de jaren 60 dronken junkies bvb hele flessen hoestsiroop met codeïne (en da terwijl lsd toen nog legaal was domme kloten! :p)

ook nu nog zijn er redelijk veel codeïneverslaafden (dafalgan met codeïne is nie vr niks enkel nog op voorschrift verkrijgbaar)

ff de moraalridder uithangen nu:
ik krijg laatste jaren echt schijt van de manier waarop cannabis bekend staat bij de mensen
en dan heb ik het niet over de oudjes die denken dat het hetzelfde is als hero
mr dan heb ik het over de tieners die denken dat een joint totaal ongevaarlijk is

net zoals die oudjes zijn die tieners even hard mis, cannabis is imo de meest gevaarlijke drug, dan heb ik het wel over het geleidelijk kweken van een gewoonte en dus niet omdat da zwaarder spul is als iets anders mr gwn omdat het door de doorsneegebruiker te zwaar onderschat wordt
van hero of coke weet iedereen ondertussen wel dat het nie gezond is mr van wiet mag je precies tegenwoordig geen slecht woord mr zeggen want het is een levenswijze... ^^

hoe kan je trouwens tabaksreclame verbieden terwijl de radio "smoke weed everyday" blijft afspelen?

(slaat niet op mensen in dit forum ofzo mr irl valt me da echt op)

Gentille

Legacy Member
Timmos zei:
Maar die hoeft er toch helemaal niet bij?? Ge kunt toch blanco stemmen??

Zo zal je verhouding drugsgebruiker/niet drugsgebruiker beter zien imo :)

^MystiQ

Legacy Member
gentille zei:
Zo zal je verhouding drugsgebruiker/niet drugsgebruiker beter zien imo :)

Iedereen neemt op de 1 of andere manier wel drugs hoor. Alchohol is ook drugs en de personen die nog nooit alchohol hebben aangeraakt zullen wel heel uitzonderlijk zijn.

Oja, hoort dit niet thuis in lifestyle ? Daar drugs ook een bepaalde levenswijze zijn ?

democracy02

Legacy Member
Math'ke zei:
Fysisch is het geen harde verslaving maar psyhisch is het een kutdrug.
heeft te maken met uw brains da ge de impuls voelt om et opnieuw te doen, maar als ge kunt mediteren dan kan je op et moment van de drang gewoon efkes die drang voelen en dan gaat hij weg.

als je nie kunt mediteren, dan kan zo'n drang efkes afzien zijn :p dus leer mediteren zou'k zo zeggen.

yoga ftw.

fordjah

Legacy Member
Al eens gebruikt: Cocaïne, Tabak, Cannabis, Alcohol, XTC

Nu nog: Tabak

Nee kben er niet fier over, en Cocaïne is best iets waar je van weg blijft :/
En drugs da zijn alle dingen waar je aan verslaafd kan raken dacht ik.

^MystiQ

Legacy Member
fordjah zei:
Nee kben er niet fier over, en Cocaïne is best iets waar je van weg blijft :/

Naar mijn mening is iedere drug iets waar je beter van blijft hoewel ik vind dat ook al is alchohol een hard drug, dat het een drug is waar niet iedereen problemen mee heeft om er 'normaal' mee om te gaan.

Ook met cannabis zijn de probleemgevallen minimaal, terwijl tabak dan weer een enorm probleem teweeg brengt.

chosen1

Legacy Member
ik las de titel: wat zijn drugs? dus ik begin rustig alle drugs aan te vinken :p gelukkig dat ik de vraag nog eens opnieuw las :p

Santa

Legacy Member
Ge had beter een open poll gedaan! Konden we mensen beginnen discrimineren :evil:

Moloch

Legacy Member
Mithrandix zei:
is Methadon ni om af te kicken ipv verslaafd aan te worden?

methadon is een vervanger voor heroine, ze kunnen ze moeilijk heroine geven om af te bouwen é

Dirty_Col

Legacy Member
De volgorde van uw poll klopt toch langs geen kanten ze.... :p

Enfin, enige 'drugs' die ik heb genomen zijn alcohol, tabak en cannabis. Alcohol en tabak is soms en cannabis sporadisch als de gelegenheid zich voordoet (aangezien ik zelf nooit cannabis bijheb dus blijft dat beperkt tot 1 keer per 4 maand ofzo)... :)

Over tabak, ik kan begrijpen dat je daar makkelijk verslaafd aan geraakt maar ik ondervind daar toch geen problemen van... ik rook alleen op een feestje en zelfs dan is het 1 of 2 saffen, is eigenlijk meer voor de gezelligheid als ik bij een rokende vriend zit. Buiten die feestjes krijg ik zelfs nooit de drang om eens te roken en zelfs als ik het doe, smaakt ze me totaal niet :)

metaphore

Legacy Member
Dirty_Col zei:
De volgorde van uw poll klopt toch langs geen kanten ze.... :p

Enfin, enige 'drugs' die ik heb genomen zijn alcohol, tabak en cannabis. Alcohol en tabak is soms en cannabis sporadisch als de gelegenheid zich voordoet (aangezien ik zelf nooit cannabis bijheb dus blijft dat beperkt tot 1 keer per 4 maand ofzo)... :)

Over tabak, ik kan begrijpen dat je daar makkelijk verslaafd aan geraakt maar ik ondervind toch geen problemen van... ik rook alleen op een feestje en zelfs dan is het 1 of 2 saffen, is eigenlijk meer voor de gezelligheid als ik bij een rokende vriend zit. Buiten die feestjes krijg ik zelfs nooit de drang om eens te roken en zelfs als ik het doe, smaakt ze me totaal niet :)

das de volgorde volgens een team van onderzoekers van een Unief in Groot Brittanië.

Roken is juist zo gevaarlijk omdat het zo verdomme gezellig is :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan