Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Ali_

Legacy Member
SeQ zei:
meer cannabis gebruikers als tabak gebruikers ? :wtf:

Da vinnik nu nie zo abnormaal, ken veel mensen die helemaal nie roken en als ik een toet heb gerold staan ze ineens allemaal rond mij (die niet-rokers) :sop:

Piekatsjoe

Legacy Member
Drugs: middelen die het bewustzijn kunnen beïnvloeden, nix met verslaafd te maken tbh ^^.

democracy02

Legacy Member
Ali_ zei:
Da vinnik nu nie zo abnormaal, ken veel mensen die helemaal nie roken en als ik een toet heb gerold staan ze ineens allemaal rond mij (die niet-rokers) :sop:
no offense, maar die mensen zijn waarschijnlijk allochtonen
(die niet mogen roken van thuis, dus het niet kunnen veroorloven aan nicotine verslaafd te worren. :p)

meeste weedgebruikers die ik ken zitten ook aan de sigaretten

Ali_

Legacy Member
Ken$hee zei:
Drugs: middelen die het bewustzijn kunnen beïnvloeden, nix met verslaafd te maken tbh ^^.

hard- en sofdrugs worden tegenwoordig meer en meer op hun ''verslaafbaarheid'' beoordeeld. zeiden ze letterlijk op de drugspreventie ;)

Maar idd eigenlijk zijn het bewustzijnsbeïnvloedende middelen, dat weet iedereen toch (hoop ik :D)

Bontus

Legacy Member
Volgens mij klopt de lijst op volgorde wel ongeveer, maar tabak is wel verslavender dan andere drugs die erboven staan maar beïnvloedt u dan wel minder op het moment van het gebruik natuurlijk.

in mij geval: enkel alcohol aangevinkt.
die paar keer dat ik al een sigaar gerookt heb tel ik nie mee want dan kan je ook beginnen over cocaïnepartikels in de lucht ed.

Hellrabbit

Legacy Member
Allé hop, hoeveel mensen gaan er nog zeggen "alcohol is een harddrug" en dan niet weten waarom?


Ali_ zei:
Wij hebben ooit eens drugpreventie gehad (het heeft veel uitgehaald :lol:) en ze zeiden dat hard- en softdrugs gebaseerd worden op de 'verslaafbaarheid', daarom is alcohol een harddrug

Beetje dubbelzinnig niet?
Iemand er enig idee van hoeveel liters alcohol ge kunt binnengieten zonder ook maar de lichtste fysische afhankelijkheid te voelen?
Vergelijk dat eens met drugs als heroïne ed.
De reden waarom er effectief zoveel alcoholverslaafden rondlopen is het feit dat iedereen en zijn kat wel eens alcohol consumeert en dat sommige mensen er effectief zo enorm hard overgaan (denk maar aan mensen met depressies, mensen waarbij het een dagelijkse gewoonte werd, etc etc). Algemeen spreken ze pas vanaf een alcoholverslaving vanaf het equivalent van 6 pinten per dag. Als ge 6 tassen koffie per dag drinkt, vrees ik dat ge ook verslaafd bent aan caffeïne :ironic:

Ali_

Legacy Member
democracy02 zei:
no offense, maar die mensen zijn waarschijnlijk allochtonen
(die niet mogen roken van thuis, dus het niet kunnen veroorloven aan nicotine verslaafd te worren. :p)

meeste weedgebruikers die ik ken zitten ook aan de sigaretten

Ik ben ook allochtoon ;)

:p

ik mag ook niet roken van thuis en nee die mensen zijn niet allochtoon ;) vreemd genoeg zie je geen allochtonen op snowboardreis :D ik ben precies de enige altijd :D
en ik heb eigenlijk nog maar weinig allochtoonse vrienden, allé ik ken ze hier allemaal, maar het zijn niet de mensen waarmee ik wegga.
En eigenlijk vooral omdat die hun mentaliteit me vaak niet aanstaat (de uitzonderingen zijn er ook) en ook omdat je als groepje allochtonen vaak nergens binnenraakt :D

Piekatsjoe

Legacy Member
Ali_ zei:
hard- en sofdrugs worden tegenwoordig meer en meer op hun ''verslaafbaarheid'' beoordeeld. zeiden ze letterlijk op de drugspreventie ;)

Maar idd eigenlijk zijn het bewustzijnsbeïnvloedende middelen, dat weet iedereen toch (hoop ik :D)

Allé, bedoelde eigenlijk dat dat de 'normale' definitie van drugs was :). Maar wat gij zegt is idd juist, ze gaan het meer beoordelen op de 'verslaafbaarheid' ..

Dus m.a.w. :

- Softdrugs: Nu & dan eens gebruiken en ge kunt gerust zonder.
- Harddrugs: Voortdurend gebruik en ge kunt niet meer zonder.

Dat zijn zowat hoe ze drugs nu beoordelen (denk'k :p).

+ daarbij zijn er voor zowel soft & harddrugs nog es onderverdelingen welke gevolgen er zijn voor de verschillende type drugs.

Ali_

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Beetje dubbelzinnig niet?
Iemand er enig idee van hoeveel liters alcohol ge kunt binnengieten zonder ook maar de lichtste fysische afhankelijkheid te voelen?
Vergelijk dat eens met drugs als heroïne ed.
De reden waarom er effectief zoveel alcoholverslaafden rondlopen is het feit dat iedereen en zijn kat wel eens alcohol consumeert en dat sommige mensen er effectief zo enorm hard overgaan (denk maar aan mensen met depressies, mensen waarbij het een dagelijkse gewoonte werd, etc etc). Algemeen spreken ze pas vanaf een alcoholverslaving vanaf het equivalent van 6 pinten per dag. Als ge 6 tassen koffie per dag drinkt, vrees ik dat ge ook verslaafd bent aan caffeïne :ironic:

Ik zeg maar wat ze mij verteld hebben op de drugspreventie, als da niet klopt, dan moeten die mensen dringend bijgeschoold worden :D
En ja als ge niet zonder 6 tassen koffie kunt (en echt met last zit als ge het nie krijgt, zoals mijn moeder die koppijn heeft als ze haar tas thee nie krijgt in de morgen) dan ben je toch verslaafd...

Ken$hee zei:
Allé, bedoelde eigenlijk dat dat de 'normale' definitie van drugs was :). Maar wat gij zegt is idd juist, ze gaan het meer beoordelen op de 'verslaafbaarheid' ..

Dus m.a.w. :

- Softdrugs: Nu & dan eens gebruiken en ge kunt gerust zonder.
- Harddrugs: Voortdurend gebruik en ge kunt niet meer zonder.

Dat zijn zowat hoe ze drugs nu beoordelen (denk'k :p).

+ daarbij zijn er voor zowel soft & harddrugs nog es onderverdelingen welke gevolgen er zijn voor de verschillende type drugs.

Zo hebben ze het ons geleerd op de drugspreventie :)

Hellrabbit

Legacy Member
Ali_ zei:
En ja als ge niet zonder 6 tassen koffie kunt (en echt met last zit als ge het nie krijgt, zoals mijn moeder die koppijn heeft als ze haar tas thee nie krijgt in de morgen) dan ben je toch verslaafd...

Idd, ik ken ook zo mensen die verslaafd zijn en niet zonder hun tas koffie elke morgen kunnen.
Maar 6 tassen koffie per dag is al redelijk buitensporig, net zoals 6 pinten per dag ook buitensporig is. Ge geraakt niet "zomaar" verslaafd aan alcohol, daar moet ge al stevige capriolen voor uithalen.

Dirty_Col

Legacy Member
metaphore zei:
jep, omdat ge het zo snel en gemakkelijk veel gaat gebruiken.

Mja, ik had het anders geïnterpreteerd door die vermelding van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk, nu klopt het idd wel wat meer... :)

Ali_

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Idd, ik ken ook zo mensen die verslaafd zijn en niet zonder hun tas koffie elke morgen kunnen.
Maar 6 tassen koffie per dag is al redelijk buitensporig, net zoals 6 pinten per dag ook buitensporig is. Ge geraakt niet "zomaar" verslaafd aan alcohol, daar moet ge al stevige capriolen voor uithalen.

Ja idd!

maar ik voel nu ook wel da ik echt elke middag na het middageten mijn glas vodka nodig heb. het blijft altijd bij dat ene glas, maar ik voel de 'drand' ernaar wel.
Maar dat maakt natuurlijk geen 'alcolieker' van mij en dat is wat een echte alcoholverslaafde is, iemand die in constante toestand van 'pottendarm' wil zijn :D

Avenger 2.0

Legacy Member
Wat een drugsbende is dat hier wel niet. Slechts 1/4 die geen drugs gebruikt volgens de poll :s

metaphore

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Wat een drugsbende is dat hier wel niet. Slechts 1/4 die geen drugs gebruikt volgens de poll :s

Ik ken persoonlijk geen enkele mens die niet drinkt en nie rookt .... dus ik vind 1/4 veel :p

^MystiQ

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Wat een drugsbende is dat hier wel niet. Slechts 1/4 die geen drugs gebruikt volgens de poll :s

Der eeft 91 man gestemd en nogmaals, alchohol is ook een drug hé

killgore

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Mja, ik had het anders geïnterpreteerd door die vermelding van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk, nu klopt het idd wel wat meer... :)

Het is wel degelijk van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk.

Enkel houden ze niet enkel rekening met de factor "schadelijkheid" van de drugs, maar ook met hoe het je beïnvloedt op fysisch en sociaal vlak (zaken die ernstige gevolgen kunnen hebben zonder blijvende lichamelijke schade), verslavingsrisico, ...

Piekatsjoe

Legacy Member
Ali_ zei:
Zo hebben ze het ons geleerd op de drugspreventie :)

Ah, wij leren dat op't school :).

Ivm. die verslavingen & gevolgen ervan:

1. Lichamelijk verslaafd -> enorm ziek bij het stoppen

2. Geestelijk verslaafd -> immens ongelukkig bij het stoppen

3. Tolerantie of gewennig -> lichaam went aan drug en heeft dus hoger dosis nodig om tot hetzelfde gevoel te komen, wat tot overdosis en eventuele dood kan leiden.

4. Kans op blijvende schade -> longkanker bijvoorbeeld.

5. Psychotoxisch -> Krankzinnig worden bij het stoppen met nemen van drugs.

6. Kans op overdaad of misbruik -> dronkenschap, geweld...

Tis een pain in the ass om verslaafd te zijn en om te stoppen nog meer denk'k..

(don't shoot me als het bovenstaande nie klopt fzo, kan ik mr zeggen wat ik geleerd heb éh ^^ !)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan