Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Hmgrwngd

Legacy Member
Osi` zei:
Waarom zou een gif iets kapot maken? Het kan toch ook "andere" dingen met u doen :)

ver·gif (het ~, ~fen)
1 stof die al in kleine dosis de levensfuncties ernstig verstoort => gif, gift, toxicum

Mja, in die zin heb je gelijk; maar ik denk bij vergif meteen aan "gevaarlijk" en "schadelijk voor het lichaam" .
Het gif van spinnen, slangen, etc...
Dat is een fysische stof die in je lichaam gepompt wordt, en schade aanbrengt waar je toch moeilijk kan van genieten, nee? :)

Bij paddestoelen verteer je een plant (schimmel), die enkele kettingreacties losbrengt in je hoofd, zonder fysieke schade aan te richten aan het lichaam, om nadien volledig terug naar 'baseline' te gaan.

Maw, nee, ik zie dat absoluut niet als een gif, en ik wens de persoon die dat zegt niets dan slechte ervaringen toe. :)

metaphore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
ver·gif (het ~, ~fen)
1 stof die al in kleine dosis de levensfuncties ernstig verstoort => gif, gift, toxicum

Mja, in die zin heb je gelijk; maar ik denk bij vergif meteen aan "gevaarlijk" en "schadelijk voor het lichaam" .
Het gif van spinnen, slangen, etc...
Dat is een fysische stof die in je lichaam gepompt wordt, en schade aanbrengt waar je toch moeilijk kan van genieten, nee? :)

Bij paddestoelen verteer je een plant (schimmel), die enkele kettingreacties losbrengt in je hoofd, zonder fysieke schade aan te richten aan het lichaam, om nadien volledig terug naar 'baseline' te gaan.

Maw, nee, ik zie dat absoluut niet als een gif, en ik wens de persoon die dat zegt niets dan slechte ervaringen toe. :)

Ge hebt genoeg soorten gif die wel u lichaamsfuncties bedreigen, maar na verwerking geen blijvende schade achterlaten zenne.

Hmgrwngd

Legacy Member
metaphore zei:
Ge hebt genoeg soorten gif die wel u lichaamsfuncties bedreigen, maar na verwerking geen blijvende schade achterlaten zenne.

Weetnie ja, dat is nog zoiets, "uw lichaamsfuncties bedreigen" ...
Wat versta je daar dan onder?

Bij mij is dat 3 uur giechelen terwijl ik nog altijd kan plassen, wandelen, eten en schijten. Hoe bedreigend is dat niet?

metaphore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Weetnie ja, dat is nog zoiets, "uw lichaamsfuncties bedreigen" ...
Wat versta je daar dan onder?

Bij mij is dat 3 uur giechelen terwijl ik nog altijd kan plassen, wandelen, eten en schijten. Hoe bedreigend is dat niet?

mja da ga nie alleen over uiterlijke kenmerken hé.
Kweet nu nie wa paddo's doen met u lichaam. Maar khad het gewoon over algemene giffen.

Bv een gif als ge er teveel van in u lichaam hebt blokkeert dat uw normaal hartritme, maar als ge niet teveel hebt wordt da na nen tijd eruit gefilterd zodat u hart terug volledig normaal kan functioneren zonder schade aan hart of andere organen.

Tw33tst3r

Legacy Member
hier wordt precies veel reclame gemaakt vr drugs wr ge van hallucineert ^^
wat mensen ook wel eens vergeten is dat drugs een trigger kunnen zijn vr psychiatrische aandoeningen waar je aanleg vr hebt
meeste mensen weten dit niet van zichzelf, gevolg: psychoses...

imo zou iedereen vr dat ie nog mr iets van drugs pakt zich beter es laten testen want de psychiatrie zit atm overvol met mensen die dachten dat het gn kwaad kon (en ja dr zijn ook mensen bij dat een "aanvaardbare" dosis gebruikten :p)

ohja, paddos zijn btw wel vergif, kdenk da ge es moet op zoeken wat een vergif is eer da ge er vanuit gaat da het gn vergif is simpelweg omdat uw lichaam herstelt
paddos zijn vergelijkbaar met aan bep. padden likken, dr komt een giftige stof in uw lichaam en uw lichaam reageert dr op door te hallucineren
bron kan ik u nie geven buiten 1 of andere docu dak op canvas gezien heb, is al ff geleden, mr google is uw vriend :)

Hostage

Legacy Member
Ja,ik weet het.Daar is Hostage weer.*sigh*

Maar ik ga mijn gedacht eens zeggen.

Ik vind deze thread niet echt kunnen.
Hier word drugs goedgesproken.Uw goed recht als ge ermee kunt omgaan.
Maar hier komen niet alleen volwassen mensen maar ook 14 jarigen,en jonger.
Die lezen dit en krijgen het in hun bol het ook eens te proberen zonder er verstand van te hebben.Het loopt het fout en da manneke beland in het ziekenhuis.Het moest uw zoon of dochter maar zijn.
Waar is het verantwoordelijkheidsgevoel?Bij da manneke of bij jullie?
Er word geschreeuwd naar een slotje als iemand een thread opent ivm met warez!
Dus kan iemand nu een thread openen met de vraag hoeveel pillen die mag slikken op een avond?

Dit is mijn gedacht.

Let niet op spelfouten en zinsbouw.Mijn nederlands is niet mijn sterkste kant.

Hmgrwngd

Legacy Member
Hostage zei:
Hier word drugs goedgesproken.

Hier wordt niemendalle goedgesproken: drugs zijn illegaal (buiten natuurlijk de legale drugs -> :bow: ) , en zijn zeer schadelijk !

AFBLIJVEN !

Dit is een zeer verslavende, schadelijke stof. Het bevat 100 verschillende soorten kankerverwekkende stoffen, het is schadelijk voor je longen, tanden, andere mensen.
Dat is dan 4€ alstublieft.


Ben ik nu echt de enige die dit soort hypocrisie beu is of wa?

Hostage

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Hier wordt niemendalle goedgesproken: drugs zijn illegaal (buiten natuurlijk de legale drugs -> :bow: ) , en zijn zeer schadelijk !

AFBLIJVEN !

Dit is een zeer verslavende, schadelijke stof. Het bevat 100 verschillende soorten kankerverwekkende stoffen, het is schadelijk voor je longen, tanden, andere mensen.
Dat is dan 4€ alstublieft.


Ben ik nu echt de enige die dit soort hypocrisie beu is of wa?

Op u ga ik niet reageren.Ge begrijpt het duidelijk niet.

Li0n

Legacy Member
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij doet en niet doet.
Ik heb veel geprobeerd. Het enige dat ik nu nog doe is een joint roken.
Wat tweetster zegt is ook waar. Drugs kunnen iets 'triggeren' in uw brein, voor sommige met slechte afloop.
Drugs gebruiken moet kunnen imo, zolang het gecontroleerd gebeurt.
In Nederland staan ze bvb veel meer open dan hier. Daar kan je je xtc pillenb laten testen op fuiven. Zo haal je drugs ook uit de criminele sfeer, kan je 'kwaliteit' verzekeren.
Dat zie ik hier in België nog niet rap gebeuren.

Tw33tst3r

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Hier wordt niemendalle goedgesproken: drugs zijn illegaal (buiten natuurlijk de legale drugs -> :bow: ) , en zijn zeer schadelijk !

AFBLIJVEN !

Dit is een zeer verslavende, schadelijke stof. Het bevat 100 verschillende soorten kankerverwekkende stoffen, het is schadelijk voor je longen, tanden, andere mensen.
Dat is dan 4€ alstublieft.


Ben ik nu echt de enige die dit soort hypocrisie beu is of wa?

juist ja want van sigaretten kan je aanleg vr psychoses getriggerd worden...
juist ja want van sigaretten kan je doodgaan als je er van af wilt kicken...
juist ja want van sigaretten haal je het in je hoofd om te denken da je kan vliegen...
juist ja want aan sigaretten ben je vanaf je 1e gebruik verslaafd

kwil u gwn aanraden om zoveel mogelijk paddos te eten zodat als ge blijft hangen de mensen tenminste beseffen da ge onzin uitkraamt want echt man
sigaretten zijn schadelijk dat is juist
mr als je alle drugs over dezelfde kam scheert wrm pak je dan geen hero?

Hmgrwngd

Legacy Member
Hostage zei:
Op u ga ik niet reageren.Ge begrijpt het duidelijk niet.

O nee, denk aan de kinderen.

Hou alles geheim , taboe , en hoop dat ze nooit zullen geïnteresseerd zijn in de gigantisch aangename effecten die het teweegbrengt.

Ken jij ook maar 1 iets af van de kinderen die je wil beschermen?

Dat is als zeggen: "In deze kast zitten al jullie sinterklaas-geschenken, uit deze kast blijven!"
"bijt niet in deze appel!"

;)

Hostage

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
O nee, denk aan de kinderen.

Hou alles geheim , taboe , en hoop dat ze nooit zullen geïnteresseerd zijn in de gigantisch aangename effecten die het teweegbrengt.

Ken jij ook maar 1 iets af van de kinderen die je wil beschermen?

Dat is als zeggen: "In deze kast zitten al jullie sinterklaas-geschenken, uit deze kast blijven!"
"bijt niet in deze appel!"

;)

Sorry,ge zijt het echt niet waard om mee te discussieren.

Hmgrwngd

Legacy Member
Hostage zei:
Sorry,ge zijt het echt niet waard om mee te discussieren.

Vertel mij gewoon de noodzaak om de goeie effecten van drugs in een taboesfeer te houden.

Wat probeer je daarmee te bereiken?
Dat is enkel wat ik vraag. Denk je echt dat dat 'goed' is ? Ben je overtuigd dat opgroeiende kinderen (pubers in experimenteerfase) niet zowiezo nieuwsgierig zullen zijn? ;)
(en als ze dan toch goeie effecten hebben , niet zullen overtuigd zijn dat ze 'belogen' zijn?)

(ik heb het nu netjes gevraagd. M'n vorige post was op een te luchtige toon, waarvoor sorry.)

Hostage

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Vertel mij gewoon de noodzaak om de goeie effecten van drugs in een taboesfeer te houden.

Wat probeer je daarmee te bereiken?
Dat is enkel wat ik vraag. Denk je echt dat dat 'goed' is ? Ben je overtuigd dat opgroeiende kinderen (pubers in experimenteerfase) niet zowiezo nieuwsgierig zullen zijn? ;)

(ik heb het nu netjes gevraagd. M'n vorige post was op een te luchtige toon, waarvoor sorry.)

Taboe is mijn bedoeling niet.Hier word in verschillende posts geantwoord met
:love: :love: :love: etc...
Maar waarom moeten we het uitdagen?Dat is toch ook niet nodig.
@Osi :Ge zou verschieten hoe makkelijk ge aan drugs komt tegenwoordig.

Timmos

Legacy Member
Hostage zei:
Dus kan iemand nu een thread openen met de vraag hoeveel pillen die mag slikken op een avond?
Mag ik u er op wijzen dat ik (als threadstarter) nog nooit in aanraking ben gekomen met drugs, op alcohol na? En ik ben niet van plan dat te veranderen. Waar haalt gij de idee vandaan dat ik dat wel zou doen?

QplQyer

Legacy Member
Hostage zei:
Ja,ik weet het.Daar is Hostage weer.*sigh*

Maar ik ga mijn gedacht eens zeggen.

Ik vind deze thread niet echt kunnen.
Hier word drugs goedgesproken.Uw goed recht als ge ermee kunt omgaan.
Maar hier komen niet alleen volwassen mensen maar ook 14 jarigen,en jonger.
Die lezen dit en krijgen het in hun bol het ook eens te proberen zonder er verstand van te hebben.Het loopt het fout en da manneke beland in het ziekenhuis.Het moest uw zoon of dochter maar zijn.
Waar is het verantwoordelijkheidsgevoel?Bij da manneke of bij jullie?
Er word geschreeuwd naar een slotje als iemand een thread opent ivm met warez!
Dus kan iemand nu een thread openen met de vraag hoeveel pillen die mag slikken op een avond?

Dit is mijn gedacht.

Let niet op spelfouten en zinsbouw.Mijn nederlands is niet mijn sterkste kant.
Enkel op een eerlijke manier over drugs en drugservaringen praten kan leiden tot een verantwoord druggebruik. Het toedekken en doen alsof drugs niet bestaan of dat het des duivels is, werkt net omgekeerd en zorgt enkel maar voor meer onverantwoord (en/of onjuist) gebruik bij jongeren die dan toch willen experimenteren.

Een eerlijke manier is objectief de gevaren en eveneens objectief de effecten toelichten, daarnaast ook het correct gebruik van de stoffen en wat te doen als het toch foutgaat (en wat minder schadelijke manieren zijn om éénzelfde effect te bekomen). Met het doodzwijgen van correct gebruik of effecten bekomt men net meer probleemgevallen door de onwetendheid omtrent veel stoffen.

Ik zou niet willen dat, als iemand van 14 dan toch wilt experimenteren, hij een totaal ander effect krijgt dan hij verwachtte (bv. een trip in plaats van een stoned gevoel) en daardoor in paniek raakt. Hetgeen jij voorstelt zou net zorgen voor het "zonder verstand gebruiken" bij de 14-jarige ...

Hostage

Legacy Member
Timmos zei:
Mag ik u er op wijzen dat ik (als threadstarter) nog nooit in aanraking ben gekomen met drugs, op alcohol na? En ik ben niet van plan dat te veranderen. Waar haalt gij de idee vandaan dat ik dat wel zou doen?

Dat was niet op u bedoeld,gewoon concreet.

Hostage

Legacy Member
QplQyer zei:
Enkel op een eerlijke manier over drugs en drugservaringen praten kan leiden tot een verantwoord druggebruik. Het toedekken en doen alsof drugs niet bestaan of dat het des duivels is, werkt net omgekeerd en zorgt enkel maar voor meer onverantwoord (en/of onjuist) gebruik bij jongeren die dan toch willen experimenteren.

Een eerlijke manier is objectief de gevaren en eveneens objectief de effecten toelichten, daarnaast ook het correct gebruik van de stoffen en wat te doen als het toch foutgaat (en wat minder schadelijke manieren zijn om éénzelfde effect te bekomen). Met het doodzwijgen van correct gebruik of effecten bekomt men net meer probleemgevallen door de onwetendheid omtrent veel stoffen.

Ik zou niet willen dat, als iemand van 14 dan toch wilt experimenteren, hij een totaal ander effect krijgt dan hij verwachtte (bv. een trip in plaats van een stoned gevoel) en daardoor in paniek raakt. Hetgeen jij voorstelt zou net zorgen voor het "zonder verstand gebruiken" bij de 14-jarige ...

Daar ga ik mee akkoord.Maar hoe kunt ge die 14-jarige bevestigen dat die niks slecht koopt(slechte pil).Er is zoveel op de markt.
Gaat ge mee met hem om zijn product te kopen.Als ge snapt wat ik bedoel.Eerder in de thread werd hetzelfde gezegd.Antwoord was.Ge moet weten waar ge moet gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan