Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Bubba

Legacy Member
crimineels zei:
Ja, zoals ik de poll begrepen had moest je aanduiden wat bij jou van toepassing was. Dan had je moeten aanduiden: "Alcohol" & "Ik gebruik geen drugs".
Als iedereen zo begint dan staat er straks 100% bij "Ik gebruik geen drugs" WANT "Ik vind cocaïne geen drugs, want ik gebruik ze zelf" :d

Inderdaad, je zegt het zelf "zoals ik de poll begrepen had". Blijkbaar interpreteren we de vraag allebei op een andere manier hé. :ironic:

de threadstarter geeft zelf ook maar zijn eigen defenitie van 'drugs'. Zo zal iedereen wel zijn eigen mening / defenitie hebben dus als iemand zegt dat in zijn ogen cocaine of MDMA geen drugs is, dan is dat waarschijnlijk van toepassing op zijn defenitie.

Anyway, we kunnen hier nog uren doorgaan maar ik heb mn zeg gedaan en heb er niks meer aan toe te voegen.

Obscurax

Legacy Member
u weet waar u over praat BongZ heb ik de indruk :) en ik kan u in veel dingen volgen.

democracy02

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Meer tolerantie? Kan je me dat eens uitleggen hoe dat werkt? Hoe ontwikkel je dat?
tijdelijke tolerantie is omda uw brains serotoninegehalte nog nie volledig hersteld is sinds de vorige serotonine-flush (laatste keer mdma gebruik :p )

permanente tolerantie komt deels door het feit dat uw brains al zodanig vaak dat effect van MDMA geproduceerd hebben, dat de onderdelen in de hersenen die voor 't effect zorgen wa versleten zijn. tijdens het proces van MDMA zijn bepaalde hersenreceptors te lang actief (ofzoiets) waardoor ze "uitbranden" en nooit meer herstellen.
permanente tolerantie kan ook deels psychologisch zijn. een grotere dosis nodig hebben om het zelfde gevoel van tevredenheid kunnen hebben.

het soort tolerantie met als oorzaak het "kapotgaan" van de hersenen,
kan grotendeels vermeden worden door mdma niet vaker te doen dan 1 keer 1 dosis niet hoger dan 120mg maximaal 1 keer per 2 maanden.
dit in een omgeving waar het niet te warm is (zoals op feestjes vaak het geval is, vooral als je danst) en je moet ook voldoende water drinken (niet te veel ook natuurlijk of je kan doodgaan aan water overdosis)

ik denk niet dat uw gebruik, bongzrgood, "in de gouden dagen van de xtc" binnen de "veilige limieten" lag...
vandaar dat de mdma van vroeger veel beter was dan die van nu waarschijnlijk :p

misschien dat de mdma van vroeger puurder op het lichaam aanvoelde, omdat er toen minder basisstoffen om mdma te maken illegaal waren en dit zorgde er waarschijnlijk voor dat het productieproces simpeler was en het eindproduct dus iets puurder. maar de high van de mdma van nu, en de mdma van toen, zou in theorie even sterk moeten zijn want
3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine" = 3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine = mdma :p


.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

oja, in amerika kost 1 normale ("slechte") pil met weinig mdma in +- € 10 à € 20.
pure mdma is er zo goe als onvindbaar, tenzij je connecties hebt.

dus ook al is het nu duurder als vroeger, je mag nog altijd van geluk spreken :p

VinceFeet

Legacy Member
BuBbA zei:
de threadstarter geeft zelf ook maar zijn eigen defenitie van 'drugs'. Zo zal iedereen wel zijn eigen mening / defenitie hebben dus als iemand zegt dat in zijn ogen cocaine of MDMA geen drugs is, dan is dat waarschijnlijk van toepassing op zijn defenitie.

Sorry maar aan drugs kan je een duidelijke definitie verbinden, ik kan moeilijk geloven dat daar veel discussie over mogelijk is hoor. Als iedereen elk begrip op eigen wijze zou invullen... Communiceren zou lastig worden denk ik. :D

Maar laat het rusten vooraleer die discussie weer zes dagen aansleept...

crimineels

Legacy Member
Ok dan, we zullen er maar mee stoppen.
Wil k toch nog wel ff t laatste woord hebben: "ALCOHOL=DRUGS" en dat stond niet ter discussie, ge had da gewoon moete aanduide :p

VinceFeet

Legacy Member
Osi` zei:
Drugs zijn voor mij, dingen die een invloed op uw lichaam hebben, een bepaalde reactie veroorzaken die jij kunt opmerken, zoals, uw zicht veranderd, uw gevoelens worden anders, uw gehoor veranderd of zelfs uw hele lichaam, kan plots meer dingen, die jij niet zou verwacht hebben (of toch wel)

Dus eigenlijk had 'Smoorhard tegen een boom lopen' ook in het lijstje moeten staan?

Neenee jongens, er is maar één definitie van drugs en dat is die van het woordenboek. Iedereen mag zijn eigen invulling geven aan het begrip maar laten we op een internetforum alstublieft één en dezelfde definitie gebruiken, anders is discussie gewoon onmogelijk.

Edit: No offense Osi, ik begrijp ook wel wat jij wil zeggen met je definitie hoor en eigenlijk is die even juist. Maar ik verwijs voornamelijk naar de mensen die alcohol bijvoorbeeld geen drug vinden...

^^pathfinder^^

Legacy Member
Wiet en alcohol is imo de grens, als ge "fellere" dingen gaat gebruiken zijt ge imo slecht bezig.


IMO HE :>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

en al die mannen die hier geregeld XTC en die zever pakken, hebben jullie dan niet het gezond verstand om te zeggen van "nee, eigenlijk is dit helemaal niet goed"?

democracy02

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
en al die mannen die hier geregeld XTC en die zever pakken, hebben jullie dan niet het gezond verstand om te zeggen van "nee, eigenlijk is dit helemaal niet goed"?
waarom zou zoiets nooit nemen getuigen van gezonder verstand dan dat wel nemen?


de meeste mensen die op een bepaald punt in hun leven geëxperimenteerd hebben met geestveruimende drugs (mdma, paddo's),
ondervinden géén permanente nadelen en vinden zelfs vaak dat ze er iets uit geleerd of gekregen hebben... ook al behoren drugs tot iets uit het verleden voor hen.

voor je aan zo'n middelen begint moet je natuurlijk weten waar je mee bezig bent, alsook is het best dat je niet behoort tot die groep mensen die na één keer al direct van geen ophouden meer weet en High worden belangrijker vind dan zijn fysieke/mentale gezondheid...



mdma is een drug die bvb. veel mensen kan doen stilstaan bij "liefde", hoe belangrijk het is.. en door de ervaringen met die drug worden ze een totaal nieuw persoon.
spijtig genoeg zijn er ook mensen die mdma gebruiken alsof ze een sigaret aansteken en het liever oppervlakkig houden...
"ok daarnet voelde ik me even goed, maar nu is het effect gedaan dus mag ik weer de negatieve egoïst uithangen"

paddo's is dan bvb. een drug waarmee mensen terug kunnen in contact komen met de kern van het bestaan.
het is één van de vele planten die al duizenden jaren overal ter wereld gebruikt wordt om contact te maken met "de goden" en "natuurkrachten".
als je een beetje geluk hebt, kan je onder invloed van paddo's het effect ervaren waar bepaalde monnikken heel hun leven voor mediteren... namelijk ego-dood: terug één worden met god.

en opnieuw, zijn er spijtig genoeg mensen die het alleen maar nemen voor het leuke gevoel... de kleurtjes en andere visuele effecten... maar zichzelf eigelijk nooit kunnen openstellen voor de diepere waarheden die onder invloed van een bewustzijnsversterkend middel vlugger kunnen worden blootgelegd.



welke invloed een bepaalde drug heeft op uw leven hangt af van veel verschillende factoren...
waarom neem je het...
hoe sta je op da moment in je leven in jouw schoenen...
wat weet je over het middel... (heb je enig idee over de potentiële rijkdom die zo'n ervaring kan bieden?)

VinceFeet

Legacy Member
Het spijtige aan drugs is dat je pas achteraf kan weten wat het met je leven doet. Transformeer ik in een Junk of zal het mijn leven een (positieve) wending geven? En die onzekerheid alleen al is voor voldoende om drugs te mijden. Als iemand mij morgen zegt dat ik cocaïne mag snuiven en met zekerheid kan zeggen dat ik er geen 'negatieve gevolgen van ga ondervinden' doe ik het meteen. Volgens mij moeten die effecten echt wel een speciale ervaring zijn.

Maar nogmaals, ik ken mezelf en als ik iets leuk vind durf ik de grens al snel overschrijden. Dus ik neem het zekere voor het onzekere. ;)

democracy02

Legacy Member
VinceFeet zei:
Het spijtige aan drugs is dat je pas achteraf kan weten wat het met je leven doet.
idd, daarom dat ik eigelijk nooit meer aan gelijk wie drugs wil aanraden...

als je bang bent dat je het wa te leuk zou vinden, zou ik geen cocaïne doen. 't is zo'n drug die bekend staat als iets waar je het niet één keer bij wil laten. bovendien is't één van die egodrugjes, waar je je enorm goed door voelt en je krijgt er het gevoel van dat je de man bent en je voelt je enorm sterk in je gedachten... meer niet.

achteraf kan je misschien zeggen "ik heb het toch eens ervaren", maar dat besef werkt meestal totaal niet bevredigend want je herinnert je alleen dat het goed aanvoelde. het effect van de drugs kan je niet herinneren, omdat het niet meer is.

het is lijk een orgasme, het ene moment ben je in de hemel en het andere moment sta je terug met je twee voeten op de grond...
al dan niet smekend voor nog een vlucht.

spijtig genoeg werken de effecten van drugs als speed & coke eigelijk meer bewustzijnsvernauwend dan wat anders... which makes them your enemy.
bewustzijnsveruimming ftw :p

vyeate

Legacy Member
Lian-Li zei:
al 2 keer gezegt..

MDMA zit in xtc

Ja,het is een onderdeel ervan maar pure MDMA is de laatste tijd zeer populair en zou als een andere drug kunnen rekenen want de effecten zijn niet helemaal hetzelfde...

vyeate

Legacy Member
reteiP zei:
Ja waarom? Omdat dit een gamesforum is waar de gemiddelde leeftijd 20 jaar ongeveer is.
Als dan 1/5 al cocaïne gesnoven heeft vind ik dat veel. Ik ken ook wat mensen die snuiven of snoven, maar die begonnen daar toch nooit zo vroeg mee.
edit: ondertussen gedaald tot 16% misschien minder verontrustend dan die 20%

Kdenk ook dat de meer ''gamers'' die juist gamen en geen drugs nemen het algemeen forum niet bezoeken

Hellrabbit

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
kheb rest van pagina's nog nie gelezen dus als iemand het al gezegd heeft dont shoot me, kzag dit en tis zo bullshit dak het moest ontkrachten :)

een verslaving uit zich niet in hoeveel pintjes of hoeveel dosissen men van iets neemt, het gaat het om de verslaving, het niet meer zonder kunnen
dat is een verslaving

veel mensen denken dat verslaafden mensen zijn die veel gebruiken en daarom verslaafd zijn mr dat is gwn een verkeerd beeld dat te vaak wordt opgehangen

als ge 1 sigaret per dag rookt en ge kunt die ene sigaret niet laten vallen dan zijt ge verslaafd zo simpel is dat

Toch ook nie al te snugger he?
Ik heb het hier over lichamelijke verslavingen. Lichamelijke verslavingen treden pas op vanaf een zekere drempelwaarde overschreden wordt itt psychische verslavingen. Als gij 1 pintje per dag drinkt en gij kunt op den duur nimmer zonder da 1 pintje, dan zijde psychisch verslaafd, maar ge gaat daar geen fysieke afkickverschijnselen van krijgen. Als gij met een fysieke verslaving minder consumeert dan bepaalde hoeveelheden (en voor alcohol gebruiken ze normalerwijze de standaard van ongeveer 6 pinten per dag) dan reageert uw lichaam hierop met ontwenningsverschijnselen. Psychische verslaving is voor elke persoon verschillend en was in mijn post totaal irrelevant

ge0x.

Legacy Member
vyeate zei:
Ja,het is een onderdeel ervan maar pure MDMA is de laatste tijd zeer populair en zou als een andere drug kunnen rekenen want de effecten zijn niet helemaal hetzelfde...

Goeie pillen bevatten ook alleen maar MDMA, er bestaan tegenwoordig handige doe het zelf testkitjes waardoor je kan zien of je pil alleen maar MDMA bevat. Trouwens hadden we een drugbeleid zoals in Nederland zouden we onze pil kunnen gaan testen in een drugtestcentrum, mja :sop:

- Tabak ( Dagelijks )
- Cannabis ( bijna dagelijks, soms ook paar dagen niet )
- Alcohol ( enkel 1 dag in de week, maar dan laat ik het ook niet bij een paar pintjes )
- XTC ( 3 x gedaan, zaligste drugervaring ooit )
- LSD ( 1 keer gedaan, en niet van plan om in de nabije toekomst het nog te doen )
- Paddos ( 2x gedaan, 1 keer echt gewerkt )
- Cocaine ( 2x gedaan, 1 keer gewerkt => nooit meer )



En alcohol is wel degelijk een drug. En niet één van de minste :)

RaDa

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Op die manier niet natuurlijk, maar dat kan ik niet weten... Ik praat in het algemeen...
En ik weet de goeie mdma nog wel zitten, maar het overgrote deel van het kopend gebruikerspubliek wordt toch gewoon in de zak gezet tegenwoordig.

Het doet me denken aan die Reggae Bel editie waar we bouillonblokjes hebben verkocht als hasj...:D Er waren er die maar bleven afkomen en zagen voor een toeter, terwijl we al meerdere malen duidlelijk gemaakt hadden dat we niet verkochten. Op den duur waren we zo los dat we onze bouillonblikjes aangeboden hebben... Maar toch, die kereltjes kwamen later terug om ons te vertellen dat we hen keigoeie hasj hadden verkocht... Het placebo effect in praktijk...:rofl: Zo stoned heb ik zelden mensen gezien...




Meer tolerantie? Kan je me dat eens uitleggen hoe dat werkt? Hoe ontwikkel je dat?

Ik ben met XTC begonnen in '87... Heb vorig jaar de laatste keer gebruikt, en die kwam van een heel goede betrouwbare bron... Vergeleken qua prijs/kwaliteit blijf ik absoluut bij mijn standpunt...
Het waren trouwens witte duifjes, maar een naam zegt dus geen kloten.
Een wit duifje uit 94 en een wit duifje nu zijn niet meer vergelijkbaar...

En overpriced, zeker weten en zonder 5 tussenpersonen. Voor wat je nu krijgt betaal je teveel. Sorry hoor... Ofwel is mijn tolerantie te hard gestegen...

Alles wat in een vorm van massaproductie gaat, daalt in kwaliteit. Het is ook zo met dope, simpel... Waar ik vroeger een bepaald bedrag voor een 9 of 10 strepen lijn betaalde, krijg ik nu voor meer nog geen 6...

Cannabis net hetzelfde, van die testosteron koffieshop wiet is niet aan mij besteed. Ik prefereer een mellow high, en geen mot in mijn gezicht... Iedereen is maar bezig over "straffe" wiet, wil zo stoned mogelijk worden terwijl lekker stoned zijn, en volledig weg zijn zo verschillend zijn.

Maat van mij vind mijnen homegrown dikken bucht, hij houdt wel van die glitterwiet, enhanced met alle vuiligheid die er is.
Ik vind mijn homegrown keigoe, het is jack herrer en geeft een zalige mellow tone.

Maar ja... Tegenwoordig heel wat minder dus... Ik heb die dagen achter de rug, ben blij dat ik nog echt goed spul heb kunnen gebruiken. En ook dat ik nergens ben blijven inhangen...
En als nu die purpere eend met die bolhoed mij met rust zou laten, is mijn leven helemaal in orde...

Groetjes,
BongZ


Het is wel een feit dat er heel veel slechte pillen in de omloop zijn hoor :).

En wat vind jij duur? Ik vind 50 cent niet echt duur voor wat je krijgt hoor :)


En in principe mag je sowieso niet oordelen adhv de opdruk, inhoud kan altijd verschillen. Als een bepaalde pil populair is, worden die veel nagemaakt (zie mitsubishi's).

En tegenwoordig moet je ook oppassen voor MCCP. 3/4 vd mensen wordt ziek van MCCP.


En ivm die tolerantie, welja. Uw allereerste pil zal sowieso veel meer werken dan de pillen erna. De tijd dat ik tot smorgens vroeg stond te flashen op 1 pil is ook voorbij hoor. Mijn lichaam heeft gewoon meer MDMA nodig om hetzelfde effect te bereiken. Wat wel kan helpen is L-Tryptofaan en 5-HTP om uw serotonine niveau weer op te vullen tijdens de week.

Inv`

Legacy Member
MDMA wordt gebruikt in therapie, en bij families om de band te versterken, ook bij soldaten die terugkeren uit oorlog en die zelfmoordneigingen hebben wordt MDMA gebruikt. Allemaal met succes.

Als je XTC zegt, denken de meesten aan gabbers die bollen pakken op een jump of hardcore fuif

welja dat is 1 zijde, vaak versterkt door media en rechste partijen.

Tabak en alcohol gevaarlijker dan XTC en weed

Alcohol en tabak zijn gevaarlijk dan marihuana ecstacy, zo blijkt uit een Brits onderzoek dat vandaag in het medische tijdschrift The Lancet gepubliceerd wordt. De onderzoekers hopen hiermee een discussie op gang te brengen over de manier waarop maatschappelijk aanvaarde drugs moet worden gereguleerd.

De onderzoekers wogen drie factoren mee om de schadelijkheid van de drug te bepalen: de schade aan het lichaam van de gebruiker, de mate waarin het middel verslavend is en de impact die het heeft op onze samenleving. Daarvoor lieten ze twee groepen experts - in verslaving gespecialiseerde psychiaters en wetenschappelijke of medische experts bij politie en justitie - een score toekennen aan twintig verschillende drugs. Na afloop bleek dat beide groepen het met elkaar eens waren, maar dat het resultaat niet gelijk staat met de manier waarop de gevaarlijke middelen zijn geclassificeerd.

Heroïne en cocaïne blijken de grootste boosdoeners. Op de tweede en derde plaats staan slaap- en kalmeermiddelen en methadon. Maar alcohol neemt een beangstigende vijfde plaats in, gevolgd door tabak op de negende plaats en marihuana op de elfde.

Zo zijn 40 procent van alle aandoeningen die in de ziekenhuisen worden behandeld te wijten aan het roken en is de helft van de gevallen op de spoedafdeling toe te schrijven aan een overmatig alcoholgebruik.

wat zei je, Padvinder? :) en eigenlijk wat weet je over MDMA? jooo manne komaan we gaan ons kapot zuipen

XTC is niet gevaarlijk (tenminste niet als je het 4x per jaar gebruikt), en dan heb ik het over thuisgebruik mits voldoende water, het wordt gevaarlijk als he het misbruikt

Het zal hier wel al 100x gezegd zijn natuurlijk, maar gij drinkt u elke week zat, dat is veel schadelijker dan 1x MDMA nemen, en waar je veel meer nut van hebt.

http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_MDMA_Glowing_Experiences.shtml
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=8424

Tuurlijk kan je er fout op gaan, maar op wat niet?

mja ik kan zo nog uren verder gaan, maar dat heeft geen zin, zeker niet bij mensen die niet al te open minded zijn.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Inv` zei:
mja ik kan zo nog uren verder gaan, maar dat heeft geen zin, zeker niet bij mensen die niet al te open minded zijn.

daar hoor ik al nie bij :)

kben mn sleutels van de gates of infinity ook vergeten :s

RaDa

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
en al die mannen die hier geregeld XTC en die zever pakken, hebben jullie dan niet het gezond verstand om te zeggen van "nee, eigenlijk is dit helemaal niet goed"?


Waarom? Ik ondervind geen last van mijn xtc-weekendjes hoor.
Ik denk dat sommige mensen xtc overschatten.



Edit: En xtc heeft mijn leven veranderd ja, in een héél positieve zin.

Inv`

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
daar hoor ik al nie bij :)

kben mn sleutels van de gates of infinity ook vergeten :s

ja man lees dan eerst men post is tegoei ofzo, of kzal u anders een leske geven op msn :naughty:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan