Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Hmgrwngd

Legacy Member
balbe zei:
ben ik nog niet tegengekomen met alcohol en tabak ;)

Aha.

Een fervent aanhanger van pijnlijke longkanker en stevige levercirrose. De beide zijn natuurlijk slechts minieme aandoeningen die amper een verschil uitmaken in je dagelijkse leven. :doc:

Ali_

Legacy Member
orez zei:
Geef meer maar eerder Amnesia haze of Super haze ;)
Of om te trippen kan snowwhite er wel goe door :)

amnesia en super nog nooit geprobeerd...
snowwhite wel, zeker nie slecht, maar purple haze is toch meer mijn ding :)

TipqiE[BE]

Legacy Member
purple haze is rotzooi,goedkoopste wiet overal en als hem nie de goedkoopste is hebbe ze u afgezet

super haze is goed en super magic haze nog beter,maar kheb altijd maar geld voor een shiva haze of minder

cannabisgebruik ligt hoog :)

Chickenlal

Legacy Member
Hier komt de zoveelste drugs - antidrugs thread :p

Ik vind Brabantse witte een van de betere, samen met Santa Maria

spray-bunny

Legacy Member
Imo zijn alle drugs tamelijk ongevaarlijk als je jezelf en de drug kent. Enigste gevaarlijke zijn zaken als ayahuasca, muskaatnoot, LSA/LSD, salvia, doornappel. Een vriend van mij hallucineert nuchter omdat hij teveel met die dingen bezig was.

Even 'mijn' lijstje van gevaarlijk naar minst gevaarlijk ( imo):
Cocaïne
alcohol
Cannabis
sigaretten
heroïne
XTC
ephedrine
paddo's

In ieder geval zal dit lijstje voor iedereen anders zijn, afhankelijk van wat een persoon zoekt in drugs.

spray-bunny

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Iedereen hallucineert nuchter.

We noemen het 'dromen' . ;)
Niet als hij denkt 24/7 achtervolgd te worden en zijn omgeving van kleur ziet veranderen en door elkaar ziet vloeien.

Hmgrwngd

Legacy Member
spray-bunny zei:
Niet als hij denkt 24/7 achtervolgd te worden en zijn omgeving van kleur ziet veranderen en door elkaar ziet vloeien.

Tgo ja, paranoia ...

Het is een hardnekkig hersenspinsel, maar je kunt daar ook weer vanaf raken!

DA_MadAce

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Tgo ja, paranoia ...

Het is een hardnekkig hersenspinsel, maar je kunt daar ook weer vanaf raken!

Hangt er van af hoe het veroorzaakt wordt. Soms is de ene hersenhelft chronisch niet in sync met de andere en dan heb je achtervolginswaanzin. Medicatie en therapie kunnen helpen.

Oldskooler

Legacy Member
balbe zei:
Als je aan een monitor in kliniek ligt en ze bereiden al een catheter ga je anders piepen ;)
plus nog wekenlang aanhoudende verhoogde bloeddruk en u onvoorstelbaar slecht voelen en denken dat je het niet haalt :s. ben ik nog niet tegengekomen met alcohol en tabak ;)

Met alcohol en tabak kunde al eens goed de bocht uit gaan, de dag volgende zal het al stukken beter gaan.
Met lsd moet je de bocht niet uitgaan of...:p En tabak en alcohol zijn zuivere producten. Met al die illegale rommel weet je nooit wat er is met gebeurd.

Je kan gevaarlijk aan veel factoren hangen:
-de verslaving
-schade aan het lichaam, op korte of lange termijn
-zuiverheid van de producten
-psycholische dinges
-verkrijgbaarheid in het milieu
-de afstelling van de dosis, zoals mijn vb hierboven met lsd en alcohol
-...

Chickenlal

Legacy Member
spray-bunny zei:
Imo zijn alle drugs tamelijk ongevaarlijk als je jezelf en de drug kent. Enigste gevaarlijke zijn zaken als ayahuasca, muskaatnoot, LSA/LSD, salvia, doornappel. Een vriend van mij hallucineert nuchter omdat hij teveel met die dingen bezig was.

Even 'mijn' lijstje van gevaarlijk naar minst gevaarlijk ( imo):
Cocaïne
alcohol
Cannabis
sigaretten
heroïne
XTC
ephedrine
paddo's

In ieder geval zal dit lijstje voor iedereen anders zijn, afhankelijk van wat een persoon zoekt in drugs.

heroine staat daar nogal laag in dat lijstje van gevaarlijk naar minst gevaarlijk als get mij vraagt

Grike

Legacy Member
lsd is ook een zuiver product hoor...de dosis is zodanig klein dat ze het met niets kunnen mixen.

Spraybunny...waarom staat hero in het midden op uw lijstje van gevaarlijk naar minder gevaarlijk ? Van alle drugs is deze toch duidelijk de gevaarlijkste...

Tw33tst3r

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Algemeen spreken ze pas vanaf een alcoholverslaving vanaf het equivalent van 6 pinten per dag. Als ge 6 tassen koffie per dag drinkt, vrees ik dat ge ook verslaafd bent aan caffeïne :ironic:

kheb rest van pagina's nog nie gelezen dus als iemand het al gezegd heeft dont shoot me, kzag dit en tis zo bullshit dak het moest ontkrachten :)

een verslaving uit zich niet in hoeveel pintjes of hoeveel dosissen men van iets neemt, het gaat het om de verslaving, het niet meer zonder kunnen
dat is een verslaving

veel mensen denken dat verslaafden mensen zijn die veel gebruiken en daarom verslaafd zijn mr dat is gwn een verkeerd beeld dat te vaak wordt opgehangen

als ge 1 sigaret per dag rookt en ge kunt die ene sigaret niet laten vallen dan zijt ge verslaafd zo simpel is dat

verslaafden worden trouwens in de psychiatrie behandeld als mensen met een afhankelijkheidsprobleem

die afhankelijkheid bepaalt dus of ge verslaafd zijt en niet hoeveel ge gebruikt

moesten er nu toch wr mensen zijn da zeggen: jaja tzal wel zijn...

ga zelf es een paar maanden in een afkickcentrum doorbrengen en praat es met het personeel, ge zou nog veel kunnen leren :)

Tw33tst3r

Legacy Member
spray-bunny zei:
Niet als hij denkt 24/7 achtervolgd te worden en zijn omgeving van kleur ziet veranderen en door elkaar ziet vloeien.
Hmgrwngd zei:
Tgo ja, paranoia ...

Het is een hardnekkig hersenspinsel, maar je kunt daar ook weer vanaf raken!

paranoia en psychoses zijn een groot verschil :p

Obscurax

Legacy Member
van regelmatig naar minder regelmatig gebruik, naar zelden

cannabis (daily base)
alcohol (weekend en af en toe pintje in de week)
md (is een echte rage aan het worden ze smijten de grams naar je kop, ben al bruine, witte, roze en paarse tegengekomen in kristal vorm, iemand info omtrent deze drug?)
xtc (moeilijk om nog goeie pillen te vinden zoals vroeger: 7ups, laatste goeie waren witte duiven +- 8maand geleden 1 pil en je was lekker voor heel de avond)
cocaine (rotterdam ftw, heerlijk neuken)
amfetamines (piekt me neus van, is leuk om te feesten, kut afkick van en krimpt me dong van)

laatste 4 enkel in het weekend/vrijaf teverstaan, week is recupereren

ondertussen 5 maand gestopt met roken boejakasha

EvilTwin

Legacy Member
Tis een lange lijst zenne

Vroeger :

Sigaretten
Champi's
Wiet
Hash
LSD
Speed
XTC
En alst budget het toeliet Coke :)

Maar das allemaal gedaan sinds mijn 19e.

Tegenwoordig (ben nu 29) gewoon eens een paar pintjes.
Voor mijn insomnia moet ik ook nog volgende zaken dagelijks nemen :
Dormonoct
Lorazepam (een bekende verkrachtingsdrug ben ik nadien te weten gekomen)
Heb ook nog een tijd dagelijks Trazolan genomen, maar das intussen gedaan.

Yones

Legacy Member
Mithrandix zei:
is Methadon ni om af te kicken ipv verslaafd aan te worden?


idd, wordt gebruikt als substituut product, geeft de nodige kick maar met minder afkickverschijnselen (bij de meeste mensen toch)

bludgeoned

Legacy Member
FEW zei:
ah ok, maar ik had het hier eerder over mezelf. tegewoordig smoor ik nog maar 1x in het half jaar ofzo? (ik heb het nooit echt veel gedaan) en dan heeft het zelfs niet zoveel effect.

ik heb ook al gemerkt dat zware gebruikers anders doen en zelfs uiteindelijk altijd bibberen.

van die zware chemische bucht wil ik gewoon niet proberen. gewoon uit schrik dat ik mogelijk verslaafd zou raken. en gebrek aan interesse in die stoffen.
cannabis etc is natuurlijk ook wel bucht, maar niet chemisch dan :)
Cannabis niet chemisch :D
Weet het nu ook niet precies maar dacht toch dat daar thc inzit en vaak grote hoeveelheden.

BongZrGooD

Legacy Member
Obscurax zei:
van regelmatig naar minder regelmatig gebruik, naar zelden

cannabis (daily base)
alcohol (weekend en af en toe pintje in de week)
md (is een echte rage aan het worden ze smijten de grams naar je kop, ben al bruine, witte, roze en paarse tegengekomen in kristal vorm, iemand info omtrent deze drug?)
xtc (moeilijk om nog goeie pillen te vinden zoals vroeger: 7ups, laatste goeie waren witte duiven +- 8maand geleden 1 pil en je was lekker voor heel de avond)
cocaine (rotterdam ftw, heerlijk neuken)
amfetamines (piekt me neus van, is leuk om te feesten, kut afkick van en krimpt me dong van)

laatste 4 enkel in het weekend/vrijaf teverstaan, week is recupereren

ondertussen 5 maand gestopt met roken boejakasha

19 en dan beweren dat je nog goede XTC hebt gekend? Don't think so...
Of je moet al van je 12 bezig zijn...:p

MD? Een afleiding van MDMA neem ik aan, wat ook al jaaaaren bestaat maar net zoals XTC, coke en zelfs cannabis gereduceerd is tot overprijsde rommel...
Het enige wat gewoon nog even vuil is, is speed... Waar je dong van krimpt, goesting als een paard maar no go...:p

Vroeger alles geprobeerd, gedaan... Tegenwoordig nog alleen cannabis, sigaretten en alcohol. Dit alles echter in beperkte mate... Heb de gevolgen van langdurig dagelijks cannabisgebruik gekend en da was ni plezant...
Sigaretten stopt in september, oude belofte nakomen...
Alcohol beperkt zich tot het occasionele pintje, wijntje of aperitiefje...
Voor de rest nooit overdreven, dus ook geen problemen.
Ik geloof niet in hard of soft drugs an sich maar wel in hard of soft gebruik.
Voor een maat van me is cannabis een hard drug... Lichamelijk niet verslavend, maar psychisch des te meer...

En nog een verslaving die tegenwoordig frequenter wordt, en hoe belachelijk het ook klinkt... Porn...
Vriend van me is psychiater, porno is aan een stevige opmars bezig als verslaving... Niet moeilijk tegenwoordig, maar het blijkt gevaarlijk te zijn...
Zeker voor jongeren die alle affiniteit met de realiteit blijken te verliezen...

Groetjes,
BongZ
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan