Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

RaDa

Legacy Member
Cannabis (paar keer maar)
Amfetamines (paar keer maar)
Alcohol (vroeger)
Tabak (vroeger)
XTC ( :love: )

RaDa

Legacy Member
vyeate zei:
Ge zijt MDMA & paddo's vergeten

en wa denkt gij da XTC is? In die pillen zit MDMA hoor.

Dus tzou belachelijk zijn om MDMA (kristallen) EN XTC in de lijst te zetten.


Wat wel nog ontbreekt is GHB en Ketamine (en nog andere minder bekende) :)

the_vee

Legacy Member
BongZrGooD zei:
MD? Een afleiding van MDMA neem ik aan, wat ook al jaaaaren bestaat maar net zoals XTC, coke en zelfs cannabis gereduceerd is tot overprijsde rommel...


Groetjes,
BongZ

how how Bongz

Je moet gewoon de goeie MDMA weten zitten, ik had em steeds rechstreeks uit het Labo in A'dam ;-) niks overprijsd

Bontus

Legacy Member
JeanPerrier zei:
waarom? ok ja tis verslavend, maar tis bij gelijk welken drug, als ge een maand kunt zonder het te pakken, waarom moogde dan geen lijntje leggen af en toe

de mensen die beginnen overdrijven met drugsgebruik zijn de mensen die gesjost worden

Ja waarom? Omdat dit een gamesforum is waar de gemiddelde leeftijd 20 jaar ongeveer is.
Als dan 1/5 al cocaïne gesnoven heeft vind ik dat veel. Ik ken ook wat mensen die snuiven of snoven, maar die begonnen daar toch nooit zo vroeg mee.
edit: ondertussen gedaald tot 16% misschien minder verontrustend dan die 20%

RaDa

Legacy Member
Obscurax zei:
xtc (moeilijk om nog goeie pillen te vinden zoals vroeger: 7ups, laatste goeie waren witte duiven +- 8maand geleden 1 pil en je was lekker voor heel de avond)

Joden :love:, groene klavers :love:, er zijn er wel nog goeie hoor :)



En al die mensen die de xtc van vroeger zoveel beter vinden. Denk eens ff na, tegenwoordig hebben de gebruikers veel meer tolerantie gekregen ook hoor.

En overpriced? Ja zorg dan dat er geen 5 tussenpersonen zijn e :)

the_vee

Legacy Member
komaan BuBba wa zeverde gij nu, alcohol geen drugs

alcohol is dé moreel aanvaarde drug imo

Obscurax

Legacy Member
en mdma =/= md of tzoume sterk verwondenderen, toch een serieus ander effect:

je krijgt er ups and down van soms heb je het gevoel van wow ik kan alles andere moment ben je aant stuiken, kvind het gevoel ongelooflijk, je moet er ook niet op gaan zuipen en smoren want je krijgt er serieuze klopjes van (imo uberzalig)

en van dat vroeger beter vinden, praat uit ervaring maar zal ook wel komen omdat ik al wa geminderd ben :)

soft of hard het is hoe je het gebruikt

Bubba

Legacy Member
the_vee zei:
komaan BuBba wa zeverde gij nu, alcohol geen drugs

alcohol is dé moreel aanvaarde drug imo

Ge zegt het zelf, "imo".

Ik weet wel dat het in sé een drug is maar het past imo niet echt in het lijstje dus ...

crimineels

Legacy Member
volges mij stond alcohol der toch gewoon in, en hadde da moete aanduide as ge da soms "gebruikt"..

en volgens mij stond de "imo" voor "moreel aanvaard", het FEIT dat alcohol een drug is staat toch niet ter discussie???

VinceFeet

Legacy Member
Ik drink geen alcohol (nog nooit een pint gedronken :) ) en roken doe ik al evenmin (nog nooit van een sigaret getrokken :) ). Met drugs zoals cannabis, cocaïne, XTC etc. heb ik zelf al helemaal geen ervaring.

Niet omdat ik drugs des duivels vind ofzo, maar ik ken mezelf. En als ik iets leuk vind weet ik de grens al snel niet meer liggen en daarom heb ik schrik van drugs. En bovendien is het mooi meegenomen dat het goed is voor de gezondheid (het feit dat ik géén drugs gebruik hé :p ).

In mijn vriendenkring zijn drugs wel vrij 'hot'. De helft rookt denk ik en ze gaan allemaal wel is onderuit van de drank in 't weekend. Maar cannabis is toch wel het meest geconsumeerde goed denk ik. Het is zelfs zo erg dat ik op mijn slaapkamer (ik heb een huge slaapkamer sinds al mijn zussen het huis uit zijn en mijn vader de muren gesloopt heeft ;) ) een enorm grote afzuigkap heb laten installeren. Want binnen roken/smoren mocht eerst niet van mijn ouders maar het feit dat er dan constant volk binnen/buiten liep was nog veel irritanter. Dus nu mag er binnen gerookt/gesmoord worden op voorwaarde dat ze onder de afzuigkap gaan zitten.

Van al de 'chemischen brol' (dat zijn hun woorden hé) moeten ze wel niet veel weten en daar ben ik erg blij om. Al moet ik wel zeggen dat er af en toe wel is een uitzondering gemaakt wordt (op een festival bijvoorbeeld).

Niemand uit mijn vriendenkring heeft een drugsprobleem, voor zover ik weet dan toch. Alleen is het voor sommigen (lees: de studenten) wel een érg dure grap om twee keer in de week cannabis te gaan kopen maar dat is hun eigen keuze natuurlijk.

Edit: Wel straf dat één op vijf niets van drugs gebruikt. Daar verschiet ik echt van. Ik dacht dat dat hoogstens 10% ging zijn ofzo. Maar blijkbaar vinden sommigen alcohol geen drug en duiden het daarom ook niet aan?!?

Bubba

Legacy Member
crimineels zei:
volges mij stond alcohol der toch gewoon in, en hadde da moete aanduide as ge da soms "gebruikt"..

en volgens mij stond de "imo" voor "moreel aanvaard", het FEIT dat alcohol een drug is staat toch niet ter discussie???

Eerst en vooral ben je blijkbaar niet helemaal mee. "imo" staat nog steeds voor "in my opinion"...Als hij/zij iets anders bedoelde had hij/zij dat maar moeten zeggen.

Tweedes gebruik ik geen drugs dus dat was ook mijn keuze. dat alcohol wel in die lijst opgenomen is, is niet mijn bekommernis.

night ghost 128 zei:
Omdat het niet illigaal is?

Nee, niet echt.

BongZrGooD

Legacy Member
the_vee zei:
how how Bongz

Je moet gewoon de goeie MDMA weten zitten, ik had em steeds rechstreeks uit het Labo in A'dam ;-) niks overprijsd


Op die manier niet natuurlijk, maar dat kan ik niet weten... Ik praat in het algemeen...
En ik weet de goeie mdma nog wel zitten, maar het overgrote deel van het kopend gebruikerspubliek wordt toch gewoon in de zak gezet tegenwoordig.

Het doet me denken aan die Reggae Bel editie waar we bouillonblokjes hebben verkocht als hasj...:D Er waren er die maar bleven afkomen en zagen voor een toeter, terwijl we al meerdere malen duidlelijk gemaakt hadden dat we niet verkochten. Op den duur waren we zo los dat we onze bouillonblikjes aangeboden hebben... Maar toch, die kereltjes kwamen later terug om ons te vertellen dat we hen keigoeie hasj hadden verkocht... Het placebo effect in praktijk...:rofl: Zo stoned heb ik zelden mensen gezien...


RaDa zei:
Joden :love:, groene klavers :love:, er zijn er wel nog goeie hoor :)



En al die mensen die de xtc van vroeger zoveel beter vinden. Denk eens ff na, tegenwoordig hebben de gebruikers veel meer tolerantie gekregen ook hoor.

En overpriced? Ja zorg dan dat er geen 5 tussenpersonen zijn e :)

Meer tolerantie? Kan je me dat eens uitleggen hoe dat werkt? Hoe ontwikkel je dat?

Ik ben met XTC begonnen in '87... Heb vorig jaar de laatste keer gebruikt, en die kwam van een heel goede betrouwbare bron... Vergeleken qua prijs/kwaliteit blijf ik absoluut bij mijn standpunt...
Het waren trouwens witte duifjes, maar een naam zegt dus geen kloten.
Een wit duifje uit 94 en een wit duifje nu zijn niet meer vergelijkbaar...

En overpriced, zeker weten en zonder 5 tussenpersonen. Voor wat je nu krijgt betaal je teveel. Sorry hoor... Ofwel is mijn tolerantie te hard gestegen...

Alles wat in een vorm van massaproductie gaat, daalt in kwaliteit. Het is ook zo met dope, simpel... Waar ik vroeger een bepaald bedrag voor een 9 of 10 strepen lijn betaalde, krijg ik nu voor meer nog geen 6...

Cannabis net hetzelfde, van die testosteron koffieshop wiet is niet aan mij besteed. Ik prefereer een mellow high, en geen mot in mijn gezicht... Iedereen is maar bezig over "straffe" wiet, wil zo stoned mogelijk worden terwijl lekker stoned zijn, en volledig weg zijn zo verschillend zijn.

Maat van mij vind mijnen homegrown dikken bucht, hij houdt wel van die glitterwiet, enhanced met alle vuiligheid die er is.
Ik vind mijn homegrown keigoe, het is jack herrer en geeft een zalige mellow tone.

Maar ja... Tegenwoordig heel wat minder dus... Ik heb die dagen achter de rug, ben blij dat ik nog echt goed spul heb kunnen gebruiken. En ook dat ik nergens ben blijven inhangen...
En als nu die purpere eend met die bolhoed mij met rust zou laten, is mijn leven helemaal in orde...

Groetjes,
BongZ

Bubba

Legacy Member
crimineels zei:
Toch.. wa nut heeft een poll as ge der ni eerlijk op antwoord?

Ik antwoord wel eerlijk. Blijkbaar heb jij een probleem om zaken te interpreteren en te begrijpen. Ik heb reeds gezegd dat ik geantwoord heb op de vraag "welke drugs gebruik je" zoals ik da poll begrepen heb.

PS: Ik zie dat je snel je post aangepast hebt. Zag je misschien dat je fout zat? :D

crimineels

Legacy Member
Ja, zoals ik de poll begrepen had moest je aanduiden wat bij jou van toepassing was. Dan had je moeten aanduiden: "Alcohol" & "Ik gebruik geen drugs".
Als iedereen zo begint dan staat er straks 100% bij "Ik gebruik geen drugs" WANT "Ik vind cocaïne geen drugs, want ik gebruik ze zelf" :d
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan