Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Cartek

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Ik heb het niet over labiele mensen. Ik heb het over mensen met problemen. Eender wat voor problemen en issues.
Heb jij er geen? Zou me verbazen.
Heroine gebruikt elke zwakheid die je hebt.

Je tolerantiegrens tegenover problemen neemt in het begin af omdat heroine er voor zorgt dat je ze niet meer voelt of er niet meer aan denkt. Met een soort van Pavlov-reactie denk je dan (bewust al dan niet onbewust) dat heroine een oplossing is, dit nog sterker dan bij alcohol. Dus je zit er meteen aan vast, bewust gezien besef je het in het begin zelf niet. En soms kan het je zelfs niet schelen. Daarbij komt nog dat de afkick vrij snel komt, zoiets van binnen de 24 uur bij een halve gram per dag. Dit is zelfs voor een groot deel geestelijk aangezien het werkend in je bloed blijft voor 2 tot 3 dagen.

Het is wetenschappelijk bewezen dat heroine enorm verslavend is, zowel op geestelijk als op lichamelijk vlak.

En zoals je zegt. Zeg gewoon no thanks. Zonder het te proberen.

nee ik heb geen problemen? wat noem jij problemen?
en waarom zijn er dan +- 10 mensen die ik ken of gesproken heb die hero gebruikt hebben en dat degelijk bij 1 of 2 maal gebleven is, van ALLEMAAL.
er zou nog iets 10x zo verslavend zijn als hero, je zegt gewoon tegen jezelf ik heb een mooie job, ik moet er wa goed uitzien, ik blijf er gewoon af. en wtf heroine speelt in op al uw zwakheden wa bedoelt ge daarmee? als ge nie goed kunt hoofdrekenen gaat heroine da nog erger maken ofzo?:lol:

NoizeSuppressor

Legacy Member
Cartek zei:
nee ik heb geen problemen? wat noem jij problemen?
en waarom zijn er dan +- 10 mensen die ik ken of gesproken heb die hero gebruikt hebben en dat degelijk bij 1 of 2 maal gebleven is, van ALLEMAAL.
er zou nog iets 10x zo verslavend zijn als hero, je zegt gewoon tegen jezelf ik heb een mooie job, ik moet er wa goed uitzien, ik blijf er gewoon af. en wtf heroine speelt in op al uw zwakheden wa bedoelt ge daarmee? als ge nie goed kunt hoofdrekenen gaat heroine da nog erger maken ofzo?:lol:

mja, ik kan u eerlijk zeggen dat ik op Special K na, alles heb geprobeerd en sommige soms nog hehe. Maar hero nog nooit... :help:

mijn maten gebruiken bijna elk weeken vloeiers of coke maar niemand van hen wil hero zelfs maar proberen :)

Cartek

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
mja, ik kan u eerlijk zeggen dat ik op Special K na, alles heb geprobeerd en sommige soms nog hehe. Maar hero nog nooit... :help:

mijn maten gebruiken bijna elk weeken vloeiers of coke maar niemand van hen wil hero zelfs maar proberen :)

bruinen is idd gelijk nog ne stap verder dan de rest. de meeste onder hen hebben het dan ook gewoon gerookt wa het toch wa minder erg maakt.

DA_MadAce

Legacy Member
Cartek zei:
nee ik heb geen problemen? wat noem jij problemen?
en waarom zijn er dan +- 10 mensen die ik ken of gesproken heb die hero gebruikt hebben en dat degelijk bij 1 of 2 maal gebleven is, van ALLEMAAL.
er zou nog iets 10x zo verslavend zijn als hero, je zegt gewoon tegen jezelf ik heb een mooie job, ik moet er wa goed uitzien, ik blijf er gewoon af. en wtf heroine speelt in op al uw zwakheden wa bedoelt ge daarmee? als ge nie goed kunt hoofdrekenen gaat heroine da nog erger maken ofzo?:lol:

Ik heb niet gezegd dat je geen problemen hebt (how should I know?), wel integendeel.

Ik ga mijn ervaringen niet als referentie gebruiken en ik stel voor dat jij hetzelfde doen, aangezien ervaringen subjectief zijn.

Met zwakheden bedoel ik dat wanneer je niet sterk in je schoenen staat (en dus bvb geen mooie job hebt) dat je dan veel sneller verslaafd kunt raken.

Bij 1 of 2 maal gebleven? Goed voor hen. Dat is dus geen recreatief gebruik en die mensen hadden ook geen reden om verder te blijven gebruiken.

EDIT: Roken is idd een stuk slimmer om te beginnen aangezien je een minder duidelijke flash bet als je al een flash hebt de eerste keren.

NoizeSuppressor

Legacy Member
reteiP zei:
18% cocaine vind ik toch het meest verontrustend.

je zou nog verschieten hoe 'ingeburgerd' dat is. Er zijn veel mensen op oudere leeftijd die dat nog doen hoor, en 'deftige' mensen geen junks :)

Ali_

Legacy Member
cocaïne is idd dé drug bij de 'hogere klasse' (en bij de hoeren :D)

maar het laatste dat ik wil is ooit verslaafd worden aan cocaïne, 1 keer geprobeerd omdat ik vond dat je dat toch geprobeerd moet hebben, maar zoals ik al eerder zei: nooit meer!

JeanPerrier

Legacy Member
reteiP zei:
18% cocaine vind ik toch het meest verontrustend.

waarom? ok ja tis verslavend, maar tis bij gelijk welken drug, als ge een maand kunt zonder het te pakken, waarom moogde dan geen lijntje leggen af en toe

de mensen die beginnen overdrijven met drugsgebruik zijn de mensen die gesjost worden

democracy02

Legacy Member
Cartek zei:
zie da is't verschil, als je het maar 1 of 2 keer doet dan valt da nog mee.
als je het meerdere keren doet op korte tijd daarentegen, is het alsof je geen zelfcontrole meer heb en relativeer je automatisch al "nog een keer kan geen kwaad" en is er niets in jou meer dat protesteert.

de persoon die na 1 keer kan zeggen ik doe het niet meer is niet meer dezelfde persoon als de persoon die heroïne 3dagen na elkaar heeft gebruikt.
bij de één gebeurt da verslaafd worden vlugger dan bij de andere, maar vroeg of laat gaat iedereen er aan ten onder... behalve die hele uitzonderlijke gevallen dan, die al uw vrienden hoogstwaarschijnlijk niet zijn. ;)

al die heroïne en freebase-junkies hebben niet op een bepaald moment beslist in hun leven om eens een zware drugsverslaving te beginnen. die dachten allemaal dat het nie uit de hand ging lopen, maar op een bepaald moment is het gewoon zo en staan ze gescheten.

FEW

Legacy Member
JeanPerrier zei:
waarom? ok ja tis verslavend, maar tis bij gelijk welken drug, als ge een maand kunt zonder het te pakken, waarom moogde dan geen lijntje leggen af en toe
omdat ge uw neus poedert met de grootste chemische shit op aarde?

als er een drug is waar ik niet tegen ben is het cannabis. gewoon omdat de geur me niet stoort. hierdoor passeer ik af en toe ook wel eens omdat het ook geen drastische invloed op het gedrag geeft (bij mij toch niet).

ik ben dan wel weer 100% tegen roken, omdat het gewoon stinkt en het geeft geen effect.

mss onlogische redenering van mij, maar toch is het zo.

NoizeSuppressor

Legacy Member
FEW zei:
omdat ge uw neus poedert met de grootste chemische shit op aarde?

als er een drug is waar ik niet tegen ben is het cannabis. gewoon omdat de geur me niet stoort. hierdoor passeer ik af en toe ook wel eens omdat het ook geen drastische invloed op het gedrag geeft (bij mij toch niet).

ik ben dan wel weer 100% tegen roken, omdat het gewoon stinkt en het geeft geen effect.

mss onlogische redenering van mij, maar toch is het zo.

cannabis geeft wel degelijk een grote invloed op gedrag! Mensen die dit alle dagen doen zijn gewoon anders in hun doen of laten, al zijn ze gewoon onrustig als ze niet hebben gesmoord. Trouwens op lange termijn is 't ook niet echt goed voor uw hersencelletjes, zie nie in wat een lijntje af en toe meer of minder schadelijk is!

FEW

Legacy Member
ah ok, maar ik had het hier eerder over mezelf. tegewoordig smoor ik nog maar 1x in het half jaar ofzo? (ik heb het nooit echt veel gedaan) en dan heeft het zelfs niet zoveel effect.

ik heb ook al gemerkt dat zware gebruikers anders doen en zelfs uiteindelijk altijd bibberen.

van die zware chemische bucht wil ik gewoon niet proberen. gewoon uit schrik dat ik mogelijk verslaafd zou raken. en gebrek aan interesse in die stoffen.
cannabis etc is natuurlijk ook wel bucht, maar niet chemisch dan :)

Hmgrwngd

Legacy Member
Zouden ze "telenet-games-forum" beter niet veranderen in "junkies die af en toe gamen-forum" ?

Just a thought... :p

Hmgrwngd

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Het Hmgrwngd-forum? :unsure:

Ik game nooit... :ironic:

Persoonlijk stel ik me wel vragen bij de volgorde van gevaarlijkheid.
Elk persoon die al es ne ferme LSD-badtrip heeft gehad, gaat je vertellen dat dat nu net iets anders is dan een beetje angst hebben na het smoren bijv.

En cocaine op de 2e plek terwijl amfetamines en tabak er ver onder staan? Die drie horen gerust thuis in 1 categorie: "redelijk tot zwaar verslavende stimulanten." (volgens psychologieboek van univ dan)

Maja, elk heeft daar z'n eigen mening over, ongeacht wat specialisten zeggen.

jeltex

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
cannabis geeft wel degelijk een grote invloed op gedrag! Mensen die dit alle dagen doen zijn gewoon anders in hun doen of laten, al zijn ze gewoon onrustig als ze niet hebben gesmoord. Trouwens op lange termijn is 't ook niet echt goed voor uw hersencelletjes, zie nie in wat een lijntje af en toe meer of minder schadelijk is!

Sorry man maar cannabis gelijkstellen aan cocaïne (of omgekeerd) is een vergelijking die niet opgaat, hoe je het ook probeert te draaien of te keren.

balbe

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan