Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

DA_MadAce

Legacy Member
Cartek zei:
denkt ge nu echt dat iedereen die heroïne gebruikt een verslaafde is? het zijn slechts enkelingen die verslaafd geraken.

Waar haal je dat in godsnaam?

EagleEye

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Ik ken er nogtans wel die nog nooit één van de twee hebben gebruikt. En ze zijn 18+
Ja ok, maar toch niet 1/4 van de forum bevolking hier? Ik denk dat veel mensen de poll mislezen als "welke van deze vind jij drugs" :p

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ali_ zei:
er valt niet veel aan te vinden, het ZIJN gewoon allemaal drugs :p

Ja maar de threadstarter en vrienden hadden er toch maar een discussie over :p
Ik bedoel gewoon da ik da logisch vind da da allemaal drugs zijn. Anderen precies ni.

Ali_

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ja maar de threadstarter en vrienden hadden er toch maar een discussie over :p
Ik bedoel gewoon da ik da logisch vind da da allemaal drugs zijn. Anderen precies ni.

Dan zijn jij en ik juist en de TS en vrienden niet!

nee, maar serieus (ni op u bedoelt), wie gaat er hier nog ontkennen dat een van de middelen uit de poll geen drug is...

of moeten er mensen ingeschreven worden voor een paar uurtjes drugspreventie!

Godzilla*Akira

Legacy Member
Coke, cannabis, alcohol, tabak, pijnstillers.

Coke maar eens een paar keer gebruikt. Drank was af en toe eens.
Cannabis en pijnstillers zwaar verslaaft (nu gebruik ik niet meer)
Enkel nog tabak nu.

Starrk

Legacy Member
Alcohol, de rest is streng verboden toegang en dat zal zo blijven voor de ganse rit.

DA_MadAce

Legacy Member
Cartek zei:
en toch heb ik gelijk, simpel.

Dude... Heroine voor de smaak is absurd. Mensen die het proberen en nog een beetje bij hun verstand zijn en een beetje een back up in het leven hebben zullen het zeker niet blijven gebruiken. Het is zelfs zo dat er naast een enorme lichamelijke verslaving een oersterke geestelijke verslaving is, waar je hoogstwaarschijnlijk nooit meer van af geraakt. Als je geestelijk niet enorm sterk staat ga je nog lang een geestelijke craving hebben en een spanning die toeneemt tot je weer gebruikt.

the_vee

Legacy Member
5 vakjes aangevinkt

Haal dit jaar na 3j mijn bachelor diploma aan de hoge school.

Dus allé ja, akkoord tis slecht, ma altijd met mate gebruikt, en dan valt da wel mee ;-)

and don't forget, Alcohol, tabak > cannabis, xtc

Ali_

Legacy Member
the_vee zei:
5 vakjes aangevinkt

Haal dit jaar na 3j mijn bachelor diploma aan de hoge school.

Dus allé ja, akkoord tis slecht, ma altijd met mate gebruikt, en dan valt da wel mee ;-)

and don't forget, Alcohol, tabak > cannabis, xtc ;)

idd, gebruik van drugs hoeft zeker niet samen te gaan met slechte prestaties op school zoals velen denken, kijk nu naar mij of naar jou.
het hoeft zelfs niet slecht te gaan met lichamelijke prestaties.
alles een beetje in evenwicht houden!

Thinsulate

Legacy Member
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb ze allemaal geprobeerd. Maar puur om te weten wat de effecten zijn en de neveneffecten. Niet aan verslaafd geraakt. Heb ze namelijk allemaal maar 1-2 gebruikt. Heb geen gevolgen gehad. Ik drink zelfs geen alcohol meer nu. Ben wel redelijk verslaafd aan games nu :)

Cartek

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Dude... Heroine voor de smaak is absurd. Mensen die het proberen en nog een beetje bij hun verstand zijn en een beetje een back up in het leven hebben zullen het zeker niet blijven gebruiken. Het is zelfs zo dat er naast een enorme lichamelijke verslaving een oersterke geestelijke verslaving is, waar je hoogstwaarschijnlijk nooit meer van af geraakt. Als je geestelijk niet enorm sterk staat ga je nog lang een geestelijke craving hebben en een spanning die toeneemt tot je weer gebruikt.

daar zeg je het, mensen die nog een beetje bij hun verstand zijn. volgens mij zijn dit de meeste mensen. natuurlijk worden labielere mensen verslaafd maar dat is juist hetzelfde als bij alcohol, sigaretten. kweetnie waar mensen van halen waarom hero plots zoveel verslavender is dan andere drugs. als je wat karakter hebt zeg je doodgewoon no thanks :cool:

democracy02

Legacy Member
Ali_ zei:
idd, gebruik van drugs hoeft zeker niet samen te gaan met slechte prestaties op school zoals velen denken, kijk nu naar mij of naar jou.
het hoeft zelfs niet slecht te gaan met lichamelijke prestaties.
alles een beetje in evenwicht houden!
bij mij hebben de drugs wel m'n schoolcarrière gef*ckt.
drugs ruined my life, it was the drugs! :angry: :(

nee, zoiets ligt inderdaad grotendeels aan uzelven... misschien wel een combinatie vanbeiden.

Ali_

Legacy Member
democracy02 zei:
bij mij hebben de drugs wel m'n schoolcarrière gef*ckt.
drugs ruined my life, it was the drugs! :angry: :(

het is altijd makkelijker de schuld op iets anders te steken ;)

jij bent verantwoordelijk voor al je daden, niemand anders en zeker geen andere dingen. jij neemt ze, ze komen niet automatisch in je lichaam terecht en als je het niet kan controleren, tjah dan heb je dikke pech gehad.

pech veroorzaakt door niemand minder dan jezelf!

dus durf de schuld niet op mijn lieve drugs te steken :angry:

:p

edit: khad uwe edit niet gelezen, maar dan nog, het is enkel en alleen uw eigen fout :D je mag en kan niet de schuld op iemand anders steken ;)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik gebruik niks. De meest courante drug, alcohol, verslechtert de smaak alleen maar vind 'k. En tabak stinkt ontzettend.

DA_MadAce

Legacy Member
Cartek zei:
daar zeg je het, mensen die nog een beetje bij hun verstand zijn. volgens mij zijn dit de meeste mensen. natuurlijk worden labielere mensen verslaafd maar dat is juist hetzelfde als bij alcohol, sigaretten. kweetnie waar mensen van halen waarom hero plots zoveel verslavender is dan andere drugs. als je wat karakter hebt zeg je doodgewoon no thanks :cool:

Ik heb het niet over labiele mensen. Ik heb het over mensen met problemen. Eender wat voor problemen en issues.
Heb jij er geen? Zou me verbazen.
Heroine gebruikt elke zwakheid die je hebt.

Je tolerantiegrens tegenover problemen neemt in het begin af omdat heroine er voor zorgt dat je ze niet meer voelt of er niet meer aan denkt. Met een soort van Pavlov-reactie denk je dan (bewust al dan niet onbewust) dat heroine een oplossing is, dit nog sterker dan bij alcohol. Dus je zit er meteen aan vast, bewust gezien besef je het in het begin zelf niet. En soms kan het je zelfs niet schelen. Daarbij komt nog dat de afkick vrij snel komt, zoiets van binnen de 24 uur bij een halve gram per dag. Dit is zelfs voor een groot deel geestelijk aangezien het werkend in je bloed blijft voor 2 tot 3 dagen.

Het is wetenschappelijk bewezen dat heroine enorm verslavend is, zowel op geestelijk als op lichamelijk vlak.

En zoals je zegt. Zeg gewoon no thanks. Zonder het te proberen.

spray-bunny

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Waar haal je dat in godsnaam?
Toch is het waar. Je zou denken dat het anders is, maar da's omdat enkel de probleemgevallen aandacht krijgen in de media.

Op mijn lijstje staat cocaïne, ephedrine, alcohol, tabak, paddo's, heroïne, xtc en cannabis.
Enkel occasioneel en recreationeel. De enigste die ik nu nog doe zijn alcohol (met mate) en cannabis.

Wu-chAn

Legacy Member
"See, I think that drugs have done some good things for us, I really do. If you don't think drugs have done good things for us, then do me a favor, when you go home tonight, take all your albums, all your CDs, all your tapes and burn them. Because you know what? All the bands that made all that great music that has enhanced your lives over the years? Real fuckin' high on drugs. The Beatles were so high they even let Ringo sing a few songs." - Bill Hicks
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan