Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Verivalta

Legacy Member
kheb er 8 aangevinkt maar kheb er wel al meer gedaan.. alles met tussenperiodes en met mate natuurlijk (alhoewel er af en toe uitschieters tussenzitten)

en ik heb een vaste job, een vaste vriendin en geld op de bank dus je kan weldegelijk drugs doen en nie in de goot belanden

greetz ^^

^^pathfinder^^

Legacy Member
Verivalta zei:
kheb er 8 aangevinkt maar kheb er wel al meer gedaan.. alles met tussenperiodes en met mate natuurlijk (alhoewel er af en toe uitschieters tussenzitten)

en ik heb een vaste job, een vaste vriendin en geld op de bank dus je kan weldegelijk drugs doen en nie in de goot belanden

greetz ^^

Natuurlijk, veel hoge pieten in bedrijven gebruiken drugs.

Krosser

Legacy Member
als 't goei weer is jointje roken in 't park en genieten :) me wa maten gwn zitten praten over vanalles en nog wa :)
vr de rest een occasionele pint

TiBasco

Legacy Member
1x coke gesnoven, paar keer op DXM getript, paddo's al koppel keer, paar keer LSD, XTC ook al es gedaan en de laatste keer geflashed op pure MDMA (das de shit man :p). En verder uiteraard alcohol en de occasionele joint.

Wel verspreid over 5 jaar hé. En altijd al uit nieuwsgierigheid gedaan...

DA_MadAce

Legacy Member
$t0n3d zei:
idd, wordt gebruikt als substituut product, geeft de nodige kick maar met minder afkickverschijnselen (bij de meeste mensen toch)

Methadon is dus zwaarder om van af te kicken dan van heroine. ;) Dus beter cold turkey van smack dan van methadon.

BongZrGooD

Legacy Member
RaDa zei:
Het is wel een feit dat er heel veel slechte pillen in de omloop zijn hoor :).

En wat vind jij duur? Ik vind 50 cent niet echt duur voor wat je krijgt hoor :)


En in principe mag je sowieso niet oordelen adhv de opdruk, inhoud kan altijd verschillen. Als een bepaalde pil populair is, worden die veel nagemaakt (zie mitsubishi's).

En tegenwoordig moet je ook oppassen voor MCCP. 3/4 vd mensen wordt ziek van MCCP.


En ivm die tolerantie, welja. Uw allereerste pil zal sowieso veel meer werken dan de pillen erna. De tijd dat ik tot smorgens vroeg stond te flashen op 1 pil is ook voorbij hoor. Mijn lichaam heeft gewoon meer MDMA nodig om hetzelfde effect te bereiken. Wat wel kan helpen is L-Tryptofaan en 5-HTP om uw serotonine niveau weer op te vullen tijdens de week.

Ik had begrepen dat jij zei dat de jeugd tegenwoordig meer tolerantie zou hebben ontwikkeld dan ik door de jaren heen...

Ik vind het ergens jammer dat je geen referentie hebt, 50 cent is idd niet veel... Maar ik heb nog nooit en XTC pil voor 50 cent gekocht...:eek:
Een gewone bruine driehoek, geen opdruk, 200 befjes in '87... Maar dan wel super super kwaliteit... De laatste keer dat ik dergelijke pil vond was in '96, toen ook nog voor 200 bef. Nooit zo een pil in één keer gepakt, altijd in stukjes... In zijn geheel was dat niet te doen, zelfs na een tijd regelmatig gebruik... En bangelijke sex... Daar deed ik het voor, niet om op uit te gaan, maar om gewoon de ganse nacht te vrijen, al dan niet met één partner.
XTC was oorspronkelijk ook een sex drug, en man, dat werkte echt.

Ik heb geen moment spijt van die dagen, wat ik ooit gedaan heb op dat gebied onder invloed behoort tot dromen van velen.
Alleen zorgde een hele nacht wilde sex wel voor zichtbare afkickverschijnselen... Paarse verkleuring van bepaalde delen:D , maar dat had eerder te maken met overmatig gebruik van het edele deel dan met de XTC op zich...

Ik ben wel altijd heel voorzichtig geweest, heb niet echt aanleg voor verslavingen; buiten dan die vuile sigaretten en pron...:p

En ja... Mitsubishikes, ik wou er al niet over beginnen...:rofl:

En ook over coke hoor ik hier veel mensen zeggen, nooit meer... Wat imo alleen maar wil zeggen dat je kwalitatief slechte coke hebt gehad, en dat is ook de reden waarom ik het niet meer koop. Mijn bron van toen zit ergens vast voor trafiek, en de kwaliteit van het product is er echt op achteruit gegaan. Volgens mij zit er tegenwoordig belachelijk veel ander wit poeder in vermengd.

Het is allemaal jammer, drugs kunnen een verrijking zijn. Maar je moet er mee weten omgaan. Het kan even bepalend voor je verdere leven zijn als een kind krijgen. Het vereist een groot en degelijk verantwoordelijkheidsgevoel. Je moet sterk in je schoenen staan, jezelf grondig kennen, en zeker niet al te beïnvloedbaar zijn.
Als men mij vraagt of drugs gebruiken ok is antwoord ik standaard met een neen, omdat ik door mijn omgevingservaringen heb gemerkt dat een verantwoord gebruik van drugs in alle vormen niet weggelegd is voor de meerderheid. Integendeel, het is iets waar maar een heel kleine minderheid weet mee om te gaan.

Zijn drugs schadelijk? Absoluut, maar dat is suiker, zout, en zelfs water ook.
Het gebruik is wat het schadelijk maakt, en er zijn ook feiten die men niet kan ontkennen. Zo is cannabis schadelijker dan men wil doen geloven, zeker bij (weeral) niet aangepast gebruik. Het heeft een negatieve invloed op hersenen in ontwikkeling, het vermindert je concentratievermogen en is funest voor je korte termijngeheugen. Allemaal dingen die van voorbijgaande aard zijn, maar dat er mensen zijn die blijven ontkennen dat het een invloed heeft op het leergedrag van pubers/jong volwassenen stoort mij toch wel.
Iemand van 16 die dagelijks een joint rookt zal eerder leerproblemen ontwikkelen dan een gelijke die niets gebruikt... Dat is simpel als 1+1=2.
Net zoals iemand die iedere avond voor het slapengaan nog een halve liter koffie drinkt zijn slaagkansen op examens ook vermindert...

Kortom...

Wees vooral nuchter als je drugs gebruikt...

Groetjes,
BongZ

Santa

Legacy Member
-=ICDI=-WeAsEL zei:
1x coke gesnoven, paar keer op DXM getript, paddo's al koppel keer, paar keer LSD, XTC ook al es gedaan en de laatste keer geflashed op pure MDMA (das de shit man :p). En verder uiteraard alcohol en de occasionele joint.

Wel verspreid over 5 jaar hé. En altijd al uit nieuwsgierigheid gedaan...
Das sjiek man!

Feignasse

Legacy Member
Enkel alcohol en tabak, dat laatste enkel bij wijze van trial.
En een pint drinken bij m'n eten beschouw ik ook niet bepaald als drugs nemen :/

RaDa

Legacy Member
Ja, over het neuken op XTC geef ik u groot gelijk BongZ :)


Nuja, ivm 50 cent. Ge moet gewoon weten waar te gaan.


Ochja, het is een zalige drug. Maar je mag niet overdrijven, zoals er sommige zijn waarvan ik weet dat ze op 1 nacht 10 tot 15 pillen slikken.


En imo zouden ze beter zoals in Nederland anonieme testcentra maken bij ons. Dat zou het al iets veiliger maken.

ddt15

Legacy Member
"Drugs" is een benaming voor alle stoffen die je kan innemen die de chemische balans in het lichaam verstoren, en waarvan je het effect snel tot zeer snel voelt, wat tot zowel positieve als negatieve effecten kan leiden. Daar vallen alle illegale drugs onder maar ook (en vooral) alcohol, caffeine en nog vele andere stoffen.

In principe is het overheidsverbot op drugs totaal nutteloos, ten eerste als iemand het wil nemen zal die het nemen, illegaal of niet, ten tweede het werkt de criminaliteit enorm in de hand.

Natuurlijk is het zo dat drugs een enorm slechte connotatie hebben gekregen door het decennia lang demoniseren ervan, grotendeels ten onrechte door fanatici die zich geroepen voelen om de mensheid van het zoveelste kwaad te redden (u weet wel dezelfden die tegen sex, games, films, vrije meningsuiting en alles wat niet-christelijk is zijn) en helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd.

Iedereen maakt zijn eigen keuze welke en hoeveel drugs hij wel of niet neemt, zolang je daarbij niemand anders schaadt.

Dat allemaal gezegd zijnde, drugs kunnen je gevoelens of inzichten laten ervaren of begrijpen die met niets anders te vergelijken zijn.

TiBasco

Legacy Member
Santa| zei:
Das sjiek man!
Man toch, ik vind het helemaal niks speciaals, maar ik ga der ook niet schroom over doen hoor. Is maar om aan te tonen dat niet iedereen die eens drugs neemt een junkie/loser is...

Santa

Legacy Member
Ma jonge ik zeg toch niks! Ik zeg dat ik het sjiek vind dat je dat aangedurfd hebt om dat eens uit te proberen allemaal.
Ik durf/wil dat niet omdat ik er schrik van heb en omdat het sociaal gezien niet hoort voor een brave burger.

TipqiE[BE]

Legacy Member
spray-bunny zei:
Imo zijn alle drugs tamelijk ongevaarlijk als je jezelf en de drug kent. Enigste gevaarlijke zijn zaken als ayahuasca, muskaatnoot, LSA/LSD, salvia, doornappel. Een vriend van mij hallucineert nuchter omdat hij teveel met die dingen bezig was.

Even 'mijn' lijstje van gevaarlijk naar minst gevaarlijk ( imo):
Cocaïne
alcohol
Cannabis
sigaretten
heroïne
XTC
ephedrine
paddo's

In ieder geval zal dit lijstje voor iedereen anders zijn, afhankelijk van wat een persoon zoekt in drugs.

paddo's minst gevaarlijk?

dan hebt ge toch nie te veel gegete,dat is vieze boel paddo's,doe ik nooit meer :)

ik blijf bij de haze ;)

the_vee

Legacy Member
idd, die dat zeggen dat ze paddo's niet hard ofzo vonden

hebben er gewoon niet genoeg van gegeten !! :D

TipqiE[BE]

Legacy Member
das waar,ik heb toch wel heel wat anders gezien toen ik zo een dooske ophad voor 2 persone :)

tis en blijft vergif,and het tegengif dat u lichaam aanmaakt tegen die stoffen zorgt voor de trip

Feignasse

Legacy Member
Aan al die trippers en flashers: hebben jullie dan geen schrik dat je op een dag iets verkeerds binnenkrijgt waardoor het echt helemaal fout loopt :/

TipqiE[BE]

Legacy Member
ik weet van wie ik koop.
en je gaat eigenlijk alleen maar slecht als je denkt dat je slecht gaat of als je te veel pakt,als je deze 2 niet doet zit je goed :)

metaphore

Legacy Member
Wiet, alcohol en tabak.

Wiet ongeveer 1x per week, gewoon altijd met een aantal maten erbij, nooit alleen. Het vettige aan wiet is, als ge het hebt dan gebruikt ge het zowizo.
Dat hebt ge met drank niet... Hier op kot staat altijd drank in menne frigo, maar daar blijf ik af als gewoon een avondje film kijk. Als hier wiet ligt nodig ik zowizo iemand uit om mee te smoken.

Tabak gewoon voor de gezelligheid.

Hmgrwngd

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
daar hoor ik al nie bij :)

kben mn sleutels van de gates of infinity ook vergeten :s

Voor degene die het nog altijd niet snappen , en hier moet ik de neiging om te flamen echt onderdrukken bij jou, m'n signature heeft niks met drugs, levenservaring of diepere betekenis te maken; het is gewoon een verwijzing naar een nummer van Rhapsody.
Dumbass!

@TipqiE[BE]: dat is geen vergif, en ik ben erg benieuwd naar de naam van de zogezegde 'antistof die je doet trippen'. Ik wil de naam van de antistof, en de bron van die stelling.
Al die tripmiddelen werken op zo'n manier dat ze in je lichaam de rol van serotonine (neurotransmitters) tijdelijk overnemen (omwille van hun gelijkaardige structuur). Het maakt echter niets kapot!
Als het middel uitgewerkt is, dan wordt er opnieuw gewoon serotonine geproduceerd, en wordt je bewustzijn terug 'normaal'.

Een gif is toch gemaakt om iets kapot te maken, nee?
Als het middel zelf geen fysieke schade aanricht aan je lichaam, waarom zou het dan een gif zijn? En beter nog: waarom zou je aannemen dat je lichaam een 'antigifstof' produceert?

Los daarvan : "das een vieze boel, paddo's" . Je weet echt niet wat je zegt man. Het is niet omdat jij de ervaringen niet aankan (geestelijk;)) , dat de paddestoelen op zich slecht zijn. Je had je maar beter moeten voorbereiden, en meer respect moeten tonen voor de krachtige natuur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan