Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Cartek

Legacy Member
Math'ke zei:
Jij weet er duidelijk nog minder van dan een dier, op zo een gebied heeft hostage dan wel gelijk, reacties zoals de uwe zouden onmiddelijk moeten verwijderd worden want het slaagt helaas voor u op niets. Ik denk dat ge ofwel niet weet wat heroïne is of wat de gevolgen ervan zijn en wat de drug doet met uw lichaam. 1 ding ben ik zeker, zelf hebde allezins nooit heroïne geprobeerd want dan zout ge dit nu niet zeggen.

Hij bepaalt wat op niets slaagt? manneke toch...
overdaad schaadt, that's all i have to say.
ik kom hier gefrustreerd van die onwetenden...

^MystiQ

Legacy Member
Cartek zei:
Hij bepaalt wat op niets slaagt? manneke toch...
overdaad schaadt, that's all i have to say.
ik kom hier gefrustreerd van die onwetenden...

Dus ge komt gefrustreerd van uw eigen :)

Overdaad schaadt, dat regeltje telt niet voor heroïne ;)

Cartek

Legacy Member
Math'ke zei:
Dus ge komt gefrustreerd van uw eigen :)

Overdaad schaadt, dat regeltje telt niet voor heroïne ;)


nee vooral door mannekes gelijk u.
''da regelke telt niet voor heroïne" nog zo'n onwetende uitspraak.
aan paar mensen die het gebruikt hebben gaat het meestal als volgt:
ik: " en bruinen geprobeerd,ja"
zij: ''jep jep''
ik: '' en cava me den afkick''
zij: '' ja gelijk speed ongeveer, twas leuk, kheb et es gedaan maar nu blijf ik er van"

nu reply wat ge maar wilt, gij uw gedacht eh.
als gij denkt da heroine een magical drug is die u direct opslorpt en waarda ge van in de goot beland, dan zouden de goten verstopt zitten denk ik zo, nuja go ahead.

mcR

Legacy Member
ik zie tabak niet als drugs, maar eerder als (eerder gevaarlijke) genotsmiddelen :)

DRUG klink zo... ja drugs

welke 'drugs' ik al heb genomen: enkel tabak en alcohol

Ali_

Legacy Member
mcR zei:
ik zie tabak niet als drugs, maar eerder als (eerder gevaarlijke) genotsmiddelen :)

DRUG klink zo... ja drugs

da noem ik uzelf dingen wijsmaken om uzelf gerust te stellen :p

Bontus

Legacy Member
Efkes nog een getuigenis van mij: men moeder werkt in een psychiatrie dus ik weet wel genoeg verhalen van zotten of mensen die in de goot zitten.
Vanaf 30-40 jaar zijn de meeste problemen alcohol gerelateerd (ofwel puur financieel, maar dat doet hier nu niet ter zake).
Maar alle 22-jarigen en jonger (plak er nu zelf maar een leeftijd op) zijn in 95% van de gevallen cannabisverslaafd, ofwel zeer jong met cannabis begonnen en het leven wat laten vallen, ofwel met cannabis begonnen en door de foute invloeden aan de harddrugs geraakt.
VOOR ik word afgeschoten door alle sporadische cannabisgebruikers, ik heb niets tegen weed en ben over het algemeen genuanceerd in men mening over alle drugs maar ik lees te vaak naar men goesting van bevooroordeelde mensen dat cannabis de meest onschadelijke drug is die er bestaat. Dat is NIET zo.

democracy02

Legacy Member
Cartek zei:
nu reply wat ge maar wilt, gij uw gedacht eh.
als gij denkt da heroine een magical drug is die u direct opslorpt en waarda ge van in de goot beland, dan zouden de goten verstopt zitten denk ik zo, nuja go ahead.
ge hebt het wel maar één of twee keer gedaan hé dacht ik, en toen heb je beslist om altijd te stoppen.

moest je blijven gebruiken, en je doet heroïne 2 / 3 dagen op een rij....
of 1 keer per week voor een week of 4...

dan zou je wel zien da heroïne nie met zich laat neuken. maar de moment da ge da doorhebt is't wss te laat.
afhangende van hoe "sterk" je bent zal't afhangen hoe vaak je kan gebruiken zonder da ge uzelf laat sleren.

maar bijna iedereen kraakt vroeg of laat, zoveel is zeker.
simpelweg omda de waarde van uw persoonlijkheid en zijn regels zal afzwakken door het herhaald gebruik. ze worden minder belangrijk.

das niet iets da je onder controle hebt, het gebeurt onderbewust. een subtiele verandering in de matrix...
en bij sommigen is het na 1 of 2 keer al te laat :baard:
reteiP zei:
mensen dat cannabis de meest onschadelijke drug is die er bestaat. Dat is NIET zo.
idd

PapaGanz

Legacy Member
Ik vind dat wel ferm als je dan zoiets leuk als Heroïne moet laten vallen na het 1x gebruikt te hebben.
Het is iets leuk dat je gedaan hebt en je mag het nooit meer opnieuw doen, dan is die drang toch vreselijk ambetant?

democracy02

Legacy Member
lsd & mdma klasse A?
amfetamine maar B?

noobs :p

maar 'k denk da drugs goed rangschikken (zoda iedereen tevreden is) redelijk onmogelijk is,
dus ik neem vrede met hun tabelletje... ze mogen het hebben. :p


^deze post komt van een nietdruggebruiker :p

Brolpaq

Legacy Member
Cartek zei:
nee vooral door mannekes gelijk u.
''da regelke telt niet voor heroïne" nog zo'n onwetende uitspraak.
aan paar mensen die het gebruikt hebben gaat het meestal als volgt:
ik: " en bruinen geprobeerd,ja"
zij: ''jep jep''
ik: '' en cava me den afkick''
zij: '' ja gelijk speed ongeveer, twas leuk, kheb et es gedaan maar nu blijf ik er van"

nu reply wat ge maar wilt, gij uw gedacht eh.
als gij denkt da heroine een magical drug is die u direct opslorpt en waarda ge van in de goot beland, dan zouden de goten verstopt zitten denk ik zo, nuja go ahead.


Je kunt nu toch niet gaan denken dat er hier mensen met karakter zitten? Nuja, veralgemenen doen ze hier graag. :) Maarja dat heb je als de helft van dit forum geen sociaal leven heeft en niet beter weet. ;) Anywayz, myne raad is voor van die prulle af te blijve .. Ik leef op gezonde drugs(sport), of beter gezegt , ik ben tevreden met mijn gemiddelde levenskwaliteit. En als je dat bent, doe je niet aan drugs. Dat heb ik nu ingezien, in die tijden toen ik amfetamines nam (ook al wast voor mijn sport) was ik veel ongelukkiger. :)

EagleEye

Legacy Member
enige wat ik op deze lijst al heb gebruikt is alcohol. Heb niet echt de neiging om die andere dingen uit te proberen (lijkt me nutteloos geld verbruik en heb er nog nooit echt nood aan gehad :p)

Krosser

Legacy Member
gentille zei:
Ja van elke drugs zal je er wel hebben die er in overmaat van gebruiken en er te onder aan gaan. Kijk naar alchoholisten bv of mensen die verslaafd zijn aan medicijnen. Ik bedoel maar als je bv cannabis en drank met je verstand gebruikt kan er niet veel mislopen imo. Ik ga niet zeggen dat drugsgebruik ok is. Er vanaf blijven is nogaltijd het beste.

Voor zover ik weet hebt ge geen extreem grote dosis THC nodig om een psychose te triggeren.

DA_MadAce

Legacy Member
Cartek zei:
als gij denkt da heroine een magical drug is die u direct opslorpt en waarda ge van in de goot beland, dan zouden de goten verstopt zitten denk ik zo, nuja go ahead.

Ik zeg niet dat heroine DE magical drug is. Maar toch zijn de goten verstopt.

Brolpaq

Legacy Member
Krosser zei:
Voor zover ik weet hebt ge geen extreem grote dosis THC nodig om een psychose te triggeren.

Moet je niet eens THC voor hebben/gebruiken. Sommige mensen krijgen al een psychose zonder een drug te gebruiken...

ElPorro

Legacy Member
Alles wat er in dat lijstje staat (behalve tabak, da's nog een geval apart), plaats ik onder de noemer drugs...punt.

Het enige verschil is dat alcohol sociaal geaccepteerd wordt en dus vrij weinig mensen dit als "drug" beschouwen.
Don't get me wrong, ik geniet ook van een frisse pint, maar voor mij is dat nog steeds drugs (is het trouwens geen hard-drugs?)

Quilombo

Legacy Member
$t0n3d zei:
idd, wordt gebruikt als substituut product, geeft de nodige kick maar met minder afkickverschijnselen (bij de meeste mensen toch)

net omgekeerd: het geeft geen kick maar het afkicken ervan is nog erger dan heroïne. zoals iemand al aanhaalde slaagt het werkelijk op niks om mensen te doen afkicken van heroïne met methadon :s

RaDa zei:
Edit: En xtc heeft mijn leven veranderd ja, in een héél positieve zin.

vertel. bedoel je echt je leven, of is je leven gewoon rijker doordat je een paar uur per weekend kan flashen :P ?

metaphore

Legacy Member
Math'ke zei:
Leer toch eens interpreteren man >.<
Precies of ik ben bezig over alchohol alleen, iemand die een beetje vermogen heeft om na te denken weet wel goed genoeg wat ik bedoel.

En zeg mij eens hoeveel jongeren van 16 jaar zichzelf kennen net in de periode waarin ze zichzelf leren kennen. Voor u en voor mij is da misschien vanzelfsprekend, maar voor ne puber van 16 jaar ligt da zaak al heel wat anders, want had ik mijzelf toen ook gekend had ik nooit die sigaret aanvaard :)

wel, in u post hebt ge het over smoren, roken en drinken. Ik denk dat ik dan wel genoeg verstand heb om juist te interpreteren. Probeer uw zever niet goed te praten.

Alcohol is zo onschadelijk dat het imo niet als drugs kan worden aanschouwd. ( enkel voor 14 jarigen die niet weten hoe ermee om te gaan en zich int ziekenhuis drinken.) Tabak noem ik ook geen drug, tabak is voor mij zoals koffie. Maar dan net iets ongezonder.

Cannabis noem ik de verslavende versie van alcohol, maar de minder gevaarlijke versie.

Al die zeveraars hier moeten eerst eens ervaring opdoen voor straffe uitspraken te maken.

Quilombo

Legacy Member
iemand hier ervaring met adrenochrome, mescaline, ketamine, dmt, ayahuasca of opium, of nog vreemdere drugs als nootmuskaat, khat, vliegenzwam, pcp, Blauwe Winde, doornappel, bilzekruid, alruin en dergelijke? desnoods in pm...

edit: trouwens een goeie site (iets te pro-drugs wel) is www.uitjebol.net
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan