Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Fraggie

Legacy Member
Als ik even deze vraag er tussen mag proppen: op een LAN zaten een aantal van men clan "shit" te roken, heeft dat ook een andere naam? Het was net een steentje dat ze opwarmden en dan afbrokkelden tussen hun sigaret.

GMotha

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
mr ik spreek jammer genoeg uit ervaring, als ge een paar weken zo fel doorblowt dan herpakt ge u echt nie zomaar :(
Overdaad schaadt, altijd.

Ik beperk me tot gemiddeld 3 halve (broederlijk delen enzo) jointjes per week (telkens voor't slapen gaan). Ik slaap er pakken beter van en ben niet pot-toe, meurgh, darm of eender welk woord dat ze daarvoor hebben.

VenQWish

Legacy Member
Alcohol toen ek int leger zat met serieuze overvloed, nu af en toe goe zat as ek uitga, paar joints op werchter :). Van de rest blijf ek af.

tb-303

Legacy Member
Krosser zei:


Ge krijgt trouwens GEEN psychoses van dope, maar als je AANLEG hebt tot psychoses zal dat door de dope wel versterkt worden daarom dat het voor sommige mensen niet goed is om zelfs nog maar te smoren...

Ik raad trouwens iedereen aan om de reeks te volgen op tv (is deze avond denk ik) waarin bv's ergens extreme therapien gaan doen om hun lichaam te "zuiveren".

Axel daseleire en ann baetselier (sorry voor verkeerde schrijfwijze van de namen) gaan in het amazone woud een ritueel meedoen met ayahuasca, dat is 1 van de sterkste psychoactieve stoffen op onze planeet waarbij je alles herbeleefd dat goed en vooral niet goed was in je leven, om zo meer inzicht te krijgen in je eigen ik (dit omdat wij mensen heeel veel verdringen in ons koppeke)

Laat iemand met een psychotisch verleden daaraan meedoen en de kans is groot dat ie er blijft "in hangen" maar als je geen aanleg hebt voor psychoses zal je ze ook plotseling niet krijgen.

HEt ayahuasca ritueel is trouwens iets dat ze voor mij VERPLICHT voer zouden moeten maken voor iedereen die iets ergs gedaan heeft (moord, verkrachting enzenz) er zullen er niet veel meer hervallen dan , geloof mij, want je voelt echt wat je slachtoffers voeldden toen je hen het leed aandeed!!

Diegene die de reeks volgen zullen dan ook wel zien wat ik bedoel als ze stoere axel zien bleiten als een 2-jarige tijdens zijn "trip" :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca

tb-303

Legacy Member
orez zei:
Geef meer maar eerder Amnesia haze of Super haze ;)
Of om te trippen kan snowwhite er wel goe door :)

alleen spijtig dat die zo stinkt he lol.... den haze dan :D

Krosser

Legacy Member
tb-303 zei:
Ge krijgt trouwens GEEN psychoses van dope, maar als je AANLEG hebt tot psychoses zal dat door de dope wel versterkt worden daarom dat het voor sommige mensen niet goed is om zelfs nog maar te smoren...

Da's wa ik zei ;)

Brolpaq

Legacy Member
Ik had ooit zo eens een reportage gezien, dat ze een gat in het hoofd bovenaan boorden, om meerdere keren per dag een stof in te doen... Om iets in de hersenen te stimuleren zodat je geen drang meer naar drugs hebt. Vond het maar vies tbh. :x

Karre

Legacy Member
Alcohol en tabak :unsure: Alcohol, njah uitgaan en en tabak: waarom niet as ge ze blijft krijgen omdat zijn pakske moet op zijn voor de avond gedaan is zodat zijn ouders het niet ontdekken :p.

Brolpaq

Legacy Member
Careless zei:
Alcohol en tabak :unsure: Alcohol, njah uitgaan en en tabak: waarom niet as ge ze blijft krijgen omdat zijn pakske moet op zijn voor de avond gedaan is zodat zijn ouders het niet ontdekken :p.

Voor je gezondheid, conditie? :p

Delirium

Legacy Member
Kan enkel maar alcohol aanduiden, en drink nu ook al 2,5 jaar geen alcohol meer :p (niet dat ik een probleem had ofzo, gewoon met auto rijden en er niet zo goed tegenkunnen, was neig verdikt van bier te drinken,..)
Maar gezonder beginnen leven :D

tb-303

Legacy Member
Brolpaq zei:
Ik had ooit zo eens een reportage gezien, dat ze een gat in het hoofd bovenaan boorden, om meerdere keren per dag een stof in te doen... Om iets in de hersenen te stimuleren zodat je geen drang meer naar drugs hebt. Vond het maar vies tbh. :x

Das een hersenboring, heel gevaarlijk maar sommige "gekken" deden en doen dat nog altijd bij zichzelf :D

GMotha

Legacy Member
democracy02 zei:
vuile hippies hier :D
Statistisch gezien smoren studenten meer dan hippies.

Vraag me niet achter grafieken of bewijzen, dit is algemene kennis. Met hun foking exames en studentenclubjes, die mannekes/vrouwtjes deugen niet.

DA_MadAce

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
mijne roomie vorig jaar was iemand da met methadon aant afkicken was van heroïne en dat slaat wel ergens op: de effecten van methadon op de gezondheid zijn veel minder erg als die van heroïne, methadon wordt gebruikt om de afkickverschijnselen te temperen
de dosis methadon wordt over een bepaalde periode geminderd om uiteindelijk tot volledige onthouding over te gaan

ze moeten idd nog afkicken van methadon, mr kheb het zelf zien gebeuren met mijne roomie, die werd int begin echt gek als die zijne methadon nie op tijd had, langs de andere kant is die kerel nu wel al een jaar clean...

en die gebruikte dus al sinds zijn 13-14 en had een gewoonte sinds zijn 16e ofzo...

elke dag worden mensen geholpen met methadon, ge moet ook niet vergeten dat afkicken mr is dan gwn stoppen of afbouwen met een substituut, er komt heel wat mr bij kijken zoals therapieën en hervalpreventie

een gemiddeld afkickprogramma bestaat uit 2-3 weken onthaal waar je ge geobserveerd wordt om te kijken of ge klaar zijt vr de therapeutische gemeenschap
als ge er klaar voor zijt dan gade nr de TG, dr bestaat het programma uit 3 fasen van telkens ongeveer 3 maanden, de laatste fase is de voorbereiding op terugkeren naar de maatschappij en zeer belangrijk: hervalpreventie

maw denk nu niet dat methadon de grote ontwenningskuur is, het is gwn een middel om de afkickverschijnselen van hero, die echt fuckin hard zijn, te verzachten zodat de persoon in kwestie in staat is om te functioneren zodat hij therapieën kan volgen

kvraag mij trouwens af wr ge de bullshit vandaan haalt da afkicken van methadon zwaarder is dan afkicken van hero...
al es iemand gezien da zonder methadon probeert af te kicken van hero? (trainspotting is er niks tegen)
mijne roomie heeft de 1e 3 dagen zonder methadon geprobeerd, kerel werd zo zot als een achterdeur
kheb het meegemaakt da em volledig van methadon af was en guess what? die kerel werd niet zot!

In combinatie met een therapie is methadon wel functioneel... Maar ik ken die fucking programma's. Als je geld en geluk hebt kan je onder begeleiding echt STOPPEN en dus afkicken met/van opiaten...

Zal ik eens uitleggen wat voor rol methadon speelt in onze maatschappij? Een door de staat gesubsidiëerde en gecontroleerde drug die verslaafden onder de knoet moet houden die en masse wordt geproduceerd en in enorme hoeveelheden wordt gedistributeerd. Die therapie die je daar beschrijft is voor de meeste mensen die methadon krijgen iets wat ze nooit zullen berijken en iets waar ze enkel maar van kunnen dromen.
Methadon is ook een product met een hele hoop nadelen. De tolerantie voor methadon neemt sneller toe dan de tolerantie voor heroine. Er is geen flash (hoewel zommigen geluk hebben en kunnen genieten van een placebo-effect) dus velen die in een methadonprogramma zitten wringen zich nog steeds in bochten om heroine te gebruiken. Spreekt vanzelf dat er veel overdossisen hier het gevolg van zijn. Hoe langer je het gebruikt (zeker als er niet afgebouwd wordt) hoe moeilijker het wordt om er van af te kicken. En terwijl er wordt afgebouwd ben je dus al aan het afkicken. Het is dus een constante strijd. Als je langer dan een jaar methadon neemt duurt het weken, zoniet maanden om er van af te zijn, veel langer dan cold turkey van hero. Ik ken mensen die al 10 jaar (of langer, als ze nog leven) in een programma zitten.
Komt nog bij dat de distributie gewoon absurd is. Die centra zijn ontmoetingsplaatsen voor dealers waar voor de deur methadon wordt verkocht (en niet alleen dat) en waar je ELKE dag je dosis moet gaan halen, en dus elke dag met dealers en mensen in het milieu wordt geconfronteerd. Dus elke dag moet je jezelf op de proef stellen. Zogezegd is dit om overdosissen te voorkomen, maar als je een dosisverhoging wilt dan is dit geen probleem. Ik ken mensen die 3 keer zoveel methadon per dag nemen dan het equivalent in heroine toen ze nog verslaafd waren... Als je dan (op eigen initiatief) hebt afgebouwd en klaar bent om dus af te kicken (er is altijd nog dat he) dan.. Tja. Dan wat?
Steek ik nu de schuld op die centra? Nee, die mensen die daar werken zijn over het algemeen integer en willen echt wel iets doen. Maar ze worden gewoon overspoelt. Als je bedenkt wat er allemaal moet gebeuren voor dat iemand klaar is om af te kicken. Veel van die mensen zijn dakloos, of hebben geen stabiele woonst, geen stabiele thuis of achtergrond. De meesten hebben niemand die hen steunt. De meesten hebben een strafblad en kunnen dus onmogelijk eenjob krijgen. En bijna allemaal zitten ze in dat milieu en kenne ze alleen maar mensen in dat milieu... Daar moet dus allemaal iets aan gedaan worden. En dit dan door... Ja, wie?

Dus ja, methadon is inderdaad een goed product om af te bouwen, omdat dit met heroine bijna onmogelijk is. Dealers houden er zelf rekening mee dat mensen zouden willen afbouwen. Probeer maar eens een halve gram of minder te kopen.
Dus veel mensen zitten heel hun leven aan methadon, terwijl er niets aan hun situatie verandert tot ze een overdosis nemen omdat ze door methadon met een geestelijke afkick zitten...

Quilombo

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
maar het heeft mij personlijk VEEL geholpen met socialer te worden (ben slecht in omgang met mensen die ik niet zo goed ken, en dat is veeeeel gebeterd).

ook in uw nuchter leven?


btw osi, ge moet de schadelijke effecten van cannabis nie minimaliseren tot rookschade hoor :naughty:

Shot

Legacy Member
Ik heb 5 jaar lang cannabis gebruikt , dagelijks 2, in het weekend veel meer, in de zomer overdreven veel(tot 1300 euro per jaar gaf ik er aan uit.). Ben sinds een maand drastisch verminderd.Ik rook het wel nog in het weekend ( heb sinds mijn stop 4 joints gesmoord, alleen onder vrienden) en ben best trots dat ik er het mes in gezet heb!

Het heeft mijn hoge school studies enorm beïnvloed , 2 maal gefaald.

Ben terug zwaar beginnen sporten en echt ik voel me vele beter nu.

Cannabis moet je echt proberen te beperken het kan echt wel gevolgen hebben.

tb-303

Legacy Member
Shot zei:
Ik heb 5 jaar lang cannabis gebruikt , dagelijks 2, in het weekend veel meer, in de zomer overdreven veel(tot 1300 euro per jaar gaf ik er aan uit.). Ben sinds een maand drastisch verminderd.Ik rook het wel nog in het weekend ( heb sinds mijn stop 4 joints gesmoord, alleen onder vrienden) en ben best trots dat ik er het mes in gezet heb!

Het heeft mijn hoge school studies enorm beïnvloed , 2 maal gefaald.

Ben terug zwaar beginnen sporten en echt ik voel me vele beter nu.

Cannabis moet je echt proberen te beperken het kan echt wel gevolgen hebben.

Heeft niets te zien met cannabis op zich, ge hebt mensen die aanleg hebben voor verslavingen en hebt mensen die geen probs hebben.

U zou net dezelfste problemen gehad hebben met alchohol of gelijk welke andere dope!

Ik rook al 16 jaar elke dag, heb verschillende diplomas , nooit ziek of afwezig op werk, dus niet veralgemenen aub ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan