^ bwa het argument "soms stop ik eens 2 maand met alles" vind ik nie zo overtuigend...
want ik heb eens 8 maanden ofzo gestopt met weed, en ook al deed ik het nie, k'was nog altijd verslaafd.
onbewust zat in mij, nog altijd die drang naar high worden waardoor ik het nuchterzijn niet volledig als plezierig kon ervaren.
en 'k denk dat die drang naar high worden, iets is die bij meeste druggebruikers nooit meer weggaat. eens je gewend bent het vaak te doen.
.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.
alhoewel, ik denk dat de waarheid mss ergens in't midden ligt

want 'k denk dat die verslaving waar ik over spreek...
dan mss ook meer een algemene verslaving was, de verslaving aan afleiding... want ik merkte alleen da gevoel van nie volledig gelukkig zijn,
wanneer ik geen afleiding had. meeste mensen die stoppen met drugs, nemen een andere afleiding in de plaats en kunnen zo perfect stoppen.
dus eigelijk vervangen ze de ene verslaving, met een andere... : afleiding
'k denk da 99% van de bevolking verslaafd is aan afleiding... zonder afleiding (leesvoer, denkvoer, eten & drinken, tv, spelletjes, gsm, muziek, sex, ...)
komen mensen zot tegenwoordig
onze samenleving is één en al verslaving, en de legale verslavingen zijn OK
(hele dagen tv kijken en muziek luisteren, spellekes spelen, consumeren, praten over onnozele dingen op café)
terwijl de illegale verslavingen niet OK zijn volgens de meeste mensen (weed, af en toe wa "harddrugs")
.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.
m.a.w., de meeste mensen die tegen drugs zijn omdat het "verslavend" is, of "weglopen van de realiteit" zijn dus ferm hypocriet bezig.
onze maatschappij is er één van verslaving... (namelijk: afleiding) op alle mogelijke manieren.
weglopen, van dat gevoel dat je hebt... wanneer je je met niets kan bezighouden...
het tegenovergestelde van weglopen van de realiteit is mediteren...
want je confronteert, dat wat zich afspeelt in en rondom jou in het moment...
zonder toe te geven aan de verslaving aan "iets meer" (namelijk gelijk welke afleiding waar je verslaafd aan bent)
dus ik ben waarschijnlijk
de nuchterste mens op dit forum... eat that you junkies
.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.
de heroïne-junkie is eigelijk één van die extreme voorbeelden van de westerse levensstijl.
wij zijn een product van het systeem, en niet andersom.
het systeem wil da we verslaafd zijn aan weglopen van realiteit,
en dat ons "geluk" gebaseerd is op weglopen van het feit da we ongelukkig zijn...
want weglopen betekent consumeren.
en consumeren betekend? dat de rijken rijk kunnen blijven of rijker worden
