Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

Tw33tst3r

Legacy Member
DA_MadAce zei:
In combinatie met een therapie is methadon wel functioneel... Maar ik ken die fucking programma's. Als je geld en geluk hebt kan je onder begeleiding echt STOPPEN en dus afkicken met/van opiaten...

Zal ik eens uitleggen wat voor rol methadon speelt in onze maatschappij? Een door de staat gesubsidiëerde en gecontroleerde drug die verslaafden onder de knoet moet houden die en masse wordt geproduceerd en in enorme hoeveelheden wordt gedistributeerd. Die therapie die je daar beschrijft is voor de meeste mensen die methadon krijgen iets wat ze nooit zullen berijken en iets waar ze enkel maar van kunnen dromen.
Methadon is ook een product met een hele hoop nadelen. De tolerantie voor methadon neemt sneller toe dan de tolerantie voor heroine. Er is geen flash (hoewel zommigen geluk hebben en kunnen genieten van een placebo-effect) dus velen die in een methadonprogramma zitten wringen zich nog steeds in bochten om heroine te gebruiken. Spreekt vanzelf dat er veel overdossisen hier het gevolg van zijn. Hoe langer je het gebruikt (zeker als er niet afgebouwd wordt) hoe moeilijker het wordt om er van af te kicken. En terwijl er wordt afgebouwd ben je dus al aan het afkicken. Het is dus een constante strijd. Als je langer dan een jaar methadon neemt duurt het weken, zoniet maanden om er van af te zijn, veel langer dan cold turkey van hero. Ik ken mensen die al 10 jaar (of langer, als ze nog leven) in een programma zitten.
Komt nog bij dat de distributie gewoon absurd is. Die centra zijn ontmoetingsplaatsen voor dealers waar voor de deur methadon wordt verkocht (en niet alleen dat) en waar je ELKE dag je dosis moet gaan halen, en dus elke dag met dealers en mensen in het milieu wordt geconfronteerd. Dus elke dag moet je jezelf op de proef stellen. Zogezegd is dit om overdosissen te voorkomen, maar als je een dosisverhoging wilt dan is dit geen probleem. Ik ken mensen die 3 keer zoveel methadon per dag nemen dan het equivalent in heroine toen ze nog verslaafd waren... Als je dan (op eigen initiatief) hebt afgebouwd en klaar bent om dus af te kicken (er is altijd nog dat he) dan.. Tja. Dan wat?
Steek ik nu de schuld op die centra? Nee, die mensen die daar werken zijn over het algemeen integer en willen echt wel iets doen. Maar ze worden gewoon overspoelt. Als je bedenkt wat er allemaal moet gebeuren voor dat iemand klaar is om af te kicken. Veel van die mensen zijn dakloos, of hebben geen stabiele woonst, geen stabiele thuis of achtergrond. De meesten hebben niemand die hen steunt. De meesten hebben een strafblad en kunnen dus onmogelijk eenjob krijgen. En bijna allemaal zitten ze in dat milieu en kenne ze alleen maar mensen in dat milieu... Daar moet dus allemaal iets aan gedaan worden. En dit dan door... Ja, wie?

Dus ja, methadon is inderdaad een goed product om af te bouwen, omdat dit met heroine bijna onmogelijk is. Dealers houden er zelf rekening mee dat mensen zouden willen afbouwen. Probeer maar eens een halve gram of minder te kopen.
Dus veel mensen zitten heel hun leven aan methadon, terwijl er niets aan hun situatie verandert tot ze een overdosis nemen omdat ze door methadon met een geestelijke afkick zitten...

mja kdenk da we het alletwee over een andere manier van methadonverdeling hebben, die wr ik het over had is als ge opgenomen zijt in een afkickkliniek, dus nie zo een centrum waar ze gwn methadon verdelen en die mensen naar huis laten gaan
dat is imo idd om probs vragen en dan is methadon dus idd ook wel gevaarlijk

kmag blij zijn dak besefte da als ik van wiet nie kon blijven dak nooit van hero zou afgeraken moest ik er ooit aan beginnen

enZiiime

Legacy Member
Quilombo zei:
ook in uw nuchter leven?


btw osi, ge moet de schadelijke effecten van cannabis nie minimaliseren tot rookschade hoor :naughty:

Ja, heb het dus over wnr ik nuchter ben :)

Weet niet waarom, maar wanneer je vb MDMA binnehebt, ben je vele socialer en heb je geen onzelfzekerheid, wat ik wel heb als ik nuchter ben, maar door zo te zijn onder invloed, begin ik nuchter ook meer zo te worden, dus dat vind ik een positief voordeel, maar MDMA raak ik nog maar amper aan, dag erna is meestal afzien met hoofdpijn en zwete/kou/zwete/kou :p

tb-303

Legacy Member
spray-bunny zei:
Doet ie dat dan?

JA

"Cannabis moet je echt proberen te beperken het kan echt wel gevolgen hebben."

Zou moeten zijn :

"DRUGS moet je echt proberen te beperken het kan echt wel gevolgen hebben"

;)

spray-bunny

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
heroine staat daar nogal laag in dat lijstje van gevaarlijk naar minst gevaarlijk als get mij vraagt
Persoonlijke ervaring. Drugs (behalve wiet) zijn meestal maar eenmalig/paar keer leuk. Daarna ontdek je al snel hoe fake het wereldje wel niet is en stop je er snel mee. Vooral bij hero sluit je je erg snel op in je eigen wereldje. Je wordt er ook totaal niet sociaal van. Mijn ding niet dus.

De drug gebruiken en de drug jou niet laten gebruiken.

@tb303 Klinkt vaag, maar ik ga even niet over details zagen.:p

enZiiime

Legacy Member
Drugs hebben gewoon slechte naam, alsget controlleert en neemt met verstand is het zelfde als ne film zien, ik ga zo af en toe met maten wat cocaine halen (very overrated), want is niets aan, buiten beetje verdoving in mond, is duur, wij amuseren ons avondje, gaan pitten, dag erna zijn we volledig nuchter/clean geen afkickje, enigste wat je mss hebt is een drogere neus :p

Toch raad ik het nog altijd mensen af, want er zijn er genoeg die er niet met kunnen omgaan, tmoet speciaal blijven, en ge moet nee kunnen zeggen :) (en hier is het soms: vrijdag xtc + weed, zaterdag coke, zondag niets, en dan stop ik soms 2 a 3 maanden MET alles, dus ik betwijfel of ik probleem heb ;)?)

Nicotine daar in tegen :s dat is pas te verslavend gvd :(

jeltex

Legacy Member
Wat ik niet zo goed snap aan die poll is dat canabis meer stemmen krijgt dan tabak. Als je een joint rolt gebruik je daar toch ook vrijwel altijd tabak voor? (uitgezonderd de enkelingen die liever puur roken natuurlijk) Dus op basis daarvan alleen al zou tabal al evenveel stemmen moeten halen als cannabis, en dan zullen er ook nog een heel pak mensen zijn die wel sigaretten roken maar geen joints.

Off-topic @ spray-bunny: als je fan bent van Mao moet je zeker es het nummer "Mao Tse Tung said" van "Alabama 3" downloaden, voor zoverrre je het nog niet kent natuurlijk. Zeker een aanrader :niceone:

democracy02

Legacy Member
^ bwa het argument "soms stop ik eens 2 maand met alles" vind ik nie zo overtuigend...

want ik heb eens 8 maanden ofzo gestopt met weed, en ook al deed ik het nie, k'was nog altijd verslaafd.
onbewust zat in mij, nog altijd die drang naar high worden waardoor ik het nuchterzijn niet volledig als plezierig kon ervaren.
en 'k denk dat die drang naar high worden, iets is die bij meeste druggebruikers nooit meer weggaat. eens je gewend bent het vaak te doen.

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

alhoewel, ik denk dat de waarheid mss ergens in't midden ligt :p want 'k denk dat die verslaving waar ik over spreek...
dan mss ook meer een algemene verslaving was, de verslaving aan afleiding... want ik merkte alleen da gevoel van nie volledig gelukkig zijn,
wanneer ik geen afleiding had. meeste mensen die stoppen met drugs, nemen een andere afleiding in de plaats en kunnen zo perfect stoppen.
dus eigelijk vervangen ze de ene verslaving, met een andere... : afleiding

'k denk da 99% van de bevolking verslaafd is aan afleiding... zonder afleiding (leesvoer, denkvoer, eten & drinken, tv, spelletjes, gsm, muziek, sex, ...)
komen mensen zot tegenwoordig :p
onze samenleving is één en al verslaving, en de legale verslavingen zijn OK
(hele dagen tv kijken en muziek luisteren, spellekes spelen, consumeren, praten over onnozele dingen op café)
terwijl de illegale verslavingen niet OK zijn volgens de meeste mensen (weed, af en toe wa "harddrugs")

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

m.a.w., de meeste mensen die tegen drugs zijn omdat het "verslavend" is, of "weglopen van de realiteit" zijn dus ferm hypocriet bezig.
onze maatschappij is er één van verslaving... (namelijk: afleiding) op alle mogelijke manieren.
weglopen, van dat gevoel dat je hebt... wanneer je je met niets kan bezighouden...

het tegenovergestelde van weglopen van de realiteit is mediteren...
want je confronteert, dat wat zich afspeelt in en rondom jou in het moment...
zonder toe te geven aan de verslaving aan "iets meer" (namelijk gelijk welke afleiding waar je verslaafd aan bent)
dus ik ben waarschijnlijk de nuchterste mens op dit forum... eat that you junkies

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

de heroïne-junkie is eigelijk één van die extreme voorbeelden van de westerse levensstijl.
wij zijn een product van het systeem, en niet andersom.

het systeem wil da we verslaafd zijn aan weglopen van realiteit,
en dat ons "geluk" gebaseerd is op weglopen van het feit da we ongelukkig zijn...
want weglopen betekent consumeren.

en consumeren betekend? dat de rijken rijk kunnen blijven of rijker worden ;)

the_vee

Legacy Member
imo de beste manier om van een drugsverslaving af te geraken:

een heeeel knap meisje die anti is

daar zou ik nu echt eens alles voor laten vallen

Tw33tst3r

Legacy Member
the_vee zei:
imo de beste manier om van een drugsverslaving af te geraken:

een heeeel knap meisje die anti is

daar zou ik nu echt eens alles voor laten vallen

en dan laat het meiske u vallen en dan hebde wr prijs...
of ge gaat stiekem gebruiken als ge zwaar verslaafd zijt...
onrealistische oplossing tbh
stoppen moet ge doen vr uzelf of ge houdt het nooit vol

EvilTwin

Legacy Member
the_vee zei:
imo de beste manier om van een drugsverslaving af te geraken:

een heeeel knap meisje die anti is

daar zou ik nu echt eens alles voor laten vallen


Die vallen niet voor gebruikers eh.

Hmgrwngd

Legacy Member
spray-bunny zei:
De drug gebruiken en de drug jou niet laten gebruiken.

Ik heb dat ooit moeten uitleggen tegen een zatte kerel die beweerde dat alle drugs brol zijn. :p

Maar op zich klopt dat niet echt toch? Hoe kun je nu bepalen dat een substantie jou NIET controleert?

spray-bunny

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Maar op zich klopt dat niet echt toch? Hoe kun je nu bepalen dat een substantie jou NIET controleert?
Dat wéét je eigenlijk niet (edit: of je weet het wel, maar te laat), wat de regel alleen nog maar belangrijker maakt.:p

Wu-chAn

Legacy Member
the_vee zei:
imo de beste manier om van een drugsverslaving af te geraken:

een heeeel knap meisje die anti is

daar zou ik nu echt eens alles voor laten vallen

dat is een zeer groot probleem bij mij, ik heb namelijk een ex-lief die heel knap is en als we terug samen zouden zijn moet ik stoppen met drugs en al.
Hard want ik ben wel een drugsverkenner (doch niet snuiven en spuiten of crack).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan