Archief - Wat zijn drugs?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke 'drugs' heb jij al genomen? (van gevaarlijkst naar minst gevaarlijk)


  • Totaal aantal stemmers
    658
  • Opiniepeiling gesloten.

PapaGanz

Legacy Member
Dat is gewoon door die slechte topic titel, ik heb ook gewoon alles aangevinkt omdat ik dacht wat de definitie van drugs was :p..

Er zijn hier echt wel geen 33 mensen die heroine gebruikt hebben

VinceFeet

Legacy Member
PapaGanz zei:
Dat is gewoon door die slechte topic titel, ik heb ook gewoon alles aangevinkt omdat ik dacht wat de definitie van drugs was :p..

Er zijn hier echt wel geen 33 mensen die heroine gebruikt hebben

Idd wel vreemd dat de titel en de openingspost een andere vraag bevatten. :crazy:

Maar als je dan bij opties 'Slaap -en kalmeermiddelen (als drug bedoeld)' ziet staan is het wel vrij logisch dat de vraag 'Wat zijn drugs?' de lading niet echt dekt. Dus heb ik de openingspost toch maar is gelezen. :p

Spliffsnatcher

Legacy Member
ALLES IS DRUGS EN NIETS IS DRUGS

Als je zo een vraag stelt in een groep definieer dan eerst het woord anders geraak je nergens.

citrofenwick

Legacy Member
jeltex zei:
Wat ik niet zo goed snap aan die poll is dat canabis meer stemmen krijgt dan tabak. Als je een joint rolt gebruik je daar toch ook vrijwel altijd tabak voor? (uitgezonderd de enkelingen die liever puur roken natuurlijk) Dus op basis daarvan alleen al zou tabal al evenveel stemmen moeten halen als cannabis, en dan zullen er ook nog een heel pak mensen zijn die wel sigaretten roken maar geen joints.

Off-topic @ spray-bunny: als je fan bent van Mao moet je zeker es het nummer "Mao Tse Tung said" van "Alabama 3" downloaden, voor zoverrre je het nog niet kent natuurlijk. Zeker een aanrader :niceone:
daar ben ik het niet mee eens
ik rookte al vroeger joints dan dan ik gewoon rookte
toen moest ik zelfs echt nog niets hebben van sigaretten :p

jeltex

Legacy Member
citrofenwick zei:
daar ben ik het niet mee eens
ik rookte al vroeger joints dan dan ik gewoon rookte
toen moest ik zelfs echt nog niets hebben van sigaretten :p

Mja ok maar je gebruikt toch ook (vrijwel) altijd tabak als je een joint rolt? Dus als je joints rookt dan rook je automatisch ook tabak hé.

En het kan nu best wel zijn dat jij joints rookte voordat je met sigaretten begon, maar dan denk ik dat jij eerder de uitzondering op de regel bent. Ik ken aardig wat mensen die sigaretten roken en geen joints. En degenen die wel joints roken zijn op één uitzondering na (Koen :)) toch allemaal begonnen met sigaretten denk ik. Ik blijf het dus niet logisch vinden dat cannabis meer stemmen dan tabak haalt in de poll.

QplQyer

Legacy Member
jeltex zei:
Mja ok maar je gebruikt toch ook (vrijwel) altijd tabak als je een joint rolt? Dus als je joints rookt dan rook je automatisch ook tabak hé.

En het kan nu best wel zijn dat jij joints rookte voordat je met sigaretten begon, maar dan denk ik dat jij eerder de uitzondering op de regel bent. Ik ken aardig wat mensen die sigaretten roken en geen joints. En degenen die wel joints roken zijn op één uitzondering na (Koen :)) toch allemaal begonnen met sigaretten denk ik. Ik blijf het dus niet logisch vinden dat cannabis meer stemmen dan tabak haalt in de poll.
Vaporizers, spacecake, waterpijp ... zoveel andere manieren waarop cannabis kan verbruikt worden zonder tabak nodig te hebben.

no_way2go

Legacy Member
.nOah zei:
maar ik amuseer mij daar mee en ik gebruik meer van mijn totale hersencapaciteit als ik LSD gebruik, veel meer dan normale mensen zelfs:applause:

², nobelprijs winnares van fysica ergens in de jaren 80-90 (kan even niet op de naam komen maar ze komt ook even voor in de film/docu "Lsd: the beyond withing") kwam tot haar theorie onder invloed van lsd. Ze kon op de atomen "rijden" :D


Trouwens: Alcohol maar 73.37% ?
Dus 1/4 van de mensen hier heeft nog nooit een pintje gedronken? Of nog nooit is wijn/champagne gedronken bij een speciale gelegenheid? lol :D

DA_MadAce

Legacy Member
Das door de verkeerd gestelde vraag. de meeste mensen denken dat de vraag was: "Wat is drugs".

tb-303

Legacy Member
jeltex zei:
Wat ik niet zo goed snap aan die poll is dat canabis meer stemmen krijgt dan tabak. Als je een joint rolt gebruik je daar toch ook vrijwel altijd tabak voor? (uitgezonderd de enkelingen die liever puur roken natuurlijk) Dus op basis daarvan alleen al zou tabal al evenveel stemmen moeten halen als cannabis, en dan zullen er ook nog een heel pak mensen zijn die wel sigaretten roken maar geen joints.

Off-topic @ spray-bunny: als je fan bent van Mao moet je zeker es het nummer "Mao Tse Tung said" van "Alabama 3" downloaden, voor zoverrre je het nog niet kent natuurlijk. Zeker een aanrader :niceone:

smoor al 10 jaar ZONDER tabak en ken heel veel mensen die dat ook doen, maar zijn vooral 30+ mensen. (die op die leeftijd beginen te beseffen dat ze graag hun wietje hebben maar toch liever de aanslag op hun longen met tabak stop zetten)

edit: zal er maar bijzetten dat wij met vaporisator smoren alvorens ik hier flames krijg dat pure wiet roken ook slecht is voor u longen, wat ik heus wel weet na 16 jaar iedere dag smoren :)
Volcano all the way :D
http://www.storz-bickel.com/en_home.htm

jeltex

Legacy Member
Ik heb al enkele malen pure weed gerookt en daar moest ik altijd zo extreem van hoesten dat het niet mooi meer was. Volgens mij kan je daar echt niet van genieten zonder er tabak bij te doen, of vaporizers te gebruiken of wat dan ook.

QplQyer zei:
Vaporizers, spacecake, waterpijp ... zoveel andere manieren waarop cannabis kan verbruikt worden zonder tabak nodig te hebben.

Ja ok ik weet ook wel dat het op andere manieren kan zonder tabak te gebruiken maar laten we eerlijk zijn, 90 à 95% van de weedgebruikers rolt gewoon een joint (met tabak), dus dat verklaart nog steeds niet waarom cannabis meer stemmen krijgt dan tabak.

Santa

Legacy Member
Mensen verstaan onder "cannabis" gewoon "joints" aja. Ze roken wiet met wat tabak, maar ze roken geen sigaretten en dus geen "tabak". Daarom dat er meer zijn die "cannabis" aanduiden.

^MystiQ

Legacy Member
Saf! zei:
Wow, toch al 33 die een keer aan de hero hebben gehangen :o

Precies alsof hier al 33 man ( 39 ondertussen ) al aan de hero heeft gezeten :rofl:

Owja en 29 aan de methadon, dus als het allemaal waar is dan zouden er op zijn minst 10 man zomaar kunnen afkicken zijn. Da lijkt mij dan nog meer onlogischer dan het nu al is.

^XapmaT

Legacy Member
de meeste mensen snappen het blijkbaar niet drugs is gwn drugs heeft niets met verslaving te maken want je kan zelf verslaafd zijn aan bepaald soort eten dus dan moet je dat ook als drugs bezien ? :p
van deze drugs blijf ik al zeker af :
Heroïne
Cocaïne
Methadon
Alcohol
Amfetamines
Slaap- en kalmeermiddelen (bedoeld als drug dan)(heb vroeger kalmeringspille moeten pakken voor adhd maar bezie ik als uitzondering :p)
XTC

dit heb ik al is gepakt
Tabak
Cannabis (geef mij maar dikke joint bubbelgum ;d )
LSD( is bezien als hard drugs maar het is wel 1 van de weinige drugs waar je aan verslaving kan geraken :) )
PADDO's stond er nie bij maar tis altijd wel plezant ;d
mescaline ( ook natuurlijk producte en zkkr plezant om te doen ;d

maar ik vind het beste om te doen lkkr thuis waar je niet gestoord kan worde en met vrienden no problems
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan