Archief - Vogelspin als huisdier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Santa

Legacy Member
Post keer wa pics dan met die ingerichte terrarium :)
Altijd fijn om te zien

Bolteh

Legacy Member
Das allemaal bezigheidstheapie.. ze zijn allemaal me iets bezig om een resultaat te hebben nadien..

Wa gaat gij doen me die spin? :)

Myst!Q

Legacy Member
Kvind spinnen wel coole beesten ma kheb er potverdikke toch een ongelooflijke schrik van hoor .. Meestal alsek ene zie zettek er nen grote bokaal over en zettek die buiten ma toch een ongelooflijke schrik ..

Threadstarter, ik vind dat een spin eigenlijk geen goed huisdier is voor huisdier te zijn .. Zelf met konijnen en andere dieren die hele dagen in een kooi zitten, da zijn geen huisdieren meer da zijn kijkobjecten ..

Xoliul

Legacy Member
Bolteh zei:
Das allemaal bezigheidstheapie.. ze zijn allemaal me iets bezig om een resultaat te hebben nadien..

Wa gaat gij doen me die spin? :)

Ze gaat met mij TV kijken en mee naar school gaan :sleep:

Nee serieus, ik weet ook wel dat tarantulas soms zelfs "a pet rock" genoemd worden, maar als ik daar nu eens niets op tegen heb? Dit zijn dieren die geen nadelen hebben van in een kooi te zitten, dat heb ik liever dan iets dat toch maar ongelukkig is. En een hond of kat ofzo zit er toch niet in.

Bolteh

Legacy Member
Kan em al truukjes? Koekje (insect in zijn geval) op zijn neus laten balanseren ofzo?

Thales

Legacy Member
KniGhTr|DeR* zei:
schijt zo'n beest veel trouwens?

hah ik heb er geen flauw idee van
maar ik ken een kerel, kenny noemt ie ( dachtek ) en die wist me te vertellen dat zo'n beest evenveel kan kakken als een mens in verhouding.. en die gast kennende is dat wel een hoop ja ( voor die "kenny" hé)

DéWé

Legacy Member
Thales zei:
hah ik heb er geen flauw idee van
maar ik ken een kerel, kenny noemt ie ( dachtek ) en die wist me te vertellen dat zo'n beest evenveel kan kakken als een mens in verhouding.. en die gast kennende is dat wel een hoop ja ( voor die "kenny" hé)

Kheb zo et gevoel da uwe kenny het nie serieus meende :)

Massis

Legacy Member
Sender zei:
Urban Legend. Oftewel dat ding bestaat niet maar er zijn nog altijd een paar dommekloten die het geloven.

(http://www.snopes.com/photos/bugs/camelspider.asp)

kende de link al, en zoals gezegd: beesten bestaan WEL
verhalen errond zijn overdreven...

Camel spiders (so named because, like camels, they can be found in sandy desert regions, although they aren't technically spiders) grow to be moderately large (about a 5"-6" leg span),

5"-6" => 10-15 cm groot dus

+ let op de foto: ge ziet rechtsboven de mouw van de soldaat die ze vastheeft, dan ziet ge dat die beesten (da zijn er 2 die aan elkaar hangen) ongeveer zo groot zijn als die vent zen hand


=> http://www.enhg.org/b/b16/16_25.htm

@ threadstarter: showe die handel, met grondbedekking graag...
(foto leek alsof het een glazen terrarium was zonder IETS in... en ik denk dat ge ondertussen wel wa beter weet dan dat...)

Xoliul

Legacy Member
Hier nog twee foto's van zonet:
één
twee

wanden zijn bedampt omdat er nu nog een te hoge vochtigheid is.

En bolteh, binnekort ga ik haar dit leren :woohoo:

Santa

Legacy Member
Idd; veel kewler als die plant haar kan verschuilen en ge haar moet zoeken :)

Xoliul

Legacy Member
Ik ga morgen zeker voor een plantje zoeken, vind ook dat dat hoort, nu is het nog wat kaal :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan