Archief - Vogelspin als huisdier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
Ik denk dat ik het hier maar vraag, aangezien ik nu niet meteen zou weten waar ik er anders mee terecht kan.
Ik zit te denken aan een vogelspin te kopen. Lijkt mij plezant; leuk om naar te kijken, heeft niet veel aandacht en ruimte nodig en het is eens iets anders. Heb er al wat over opgezocht, en een Mexicaanse Roodknie lijkt mij best om mee te beginnen.
Maar wat ik nu graag zou weten is, waar koop ik zo'n spin (omgeving Gent) ? De gouden gids is niet echt behulpzaam, alleen maar zaken voor honden en katten. Ben niet zo thuis in dierenzaken, dus als er iemand is die zo'n spin heeft, misschien dat die mij iets kan aanraden? Ook vroeg ik mij af hoeveel zo'n spin zou kosten ? Ik weet dat het afhangt van leeftijd/grootte en geslacht, maar voor een wijfje (leeft langer) dat (bijna) volwassen is, dacht ik dat dat tussen de 20 en 50 euro moet liggen ?
Maar zowiezo, als je hier enige ervaring mee hebt, hoor ik het graag.

MoRb3z

Legacy Member
Xoliul zei:
Ik denk dat ik het hier maar vraag, aangezien ik nu niet meteen zou weten waar ik er anders mee terecht kan.
Ik zit te denken aan een vogelspin te kopen. Lijkt mij plezant; leuk om naar te kijken, heeft niet veel aandacht en ruimte nodig en het is eens iets anders. Heb er al wat over opgezocht, en een Mexicaanse Roodknie lijkt mij best om mee te beginnen.
Maar wat ik nu graag zou weten is, waar koop ik zo'n spin (omgeving Gent) ? De gouden gids is niet echt behulpzaam, alleen maar zaken voor honden en katten. Ben niet zo thuis in dierenzaken, dus als er iemand is die zo'n spin heeft, misschien dat die mij iets kan aanraden? Ook vroeg ik mij af hoeveel zo'n spin zou kosten ? Ik weet dat het afhangt van leeftijd/grootte en geslacht, maar voor een wijfje (leeft langer) dat (bijna) volwassen is, dacht ik dat dat tussen de 20 en 50 euro moet liggen ?
Maar zowiezo, als je hier enige ervaring mee hebt, hoor ik het graag.
In limburg hebben ze een reptielen / spinnen shop, als je echt zo eentje wilt dan kan je tot hier rijden. (2 uurtjes rijden)

Racemaniac

Legacy Member
mag da wel met de vogelgriep :rofl:

srry, 'k kon ni aan de verleiding weerstaan ^^

el_amante

Legacy Member
De baas van de winkel waar ik vorig jaar mijn stage had gedaan, heeft net dezelfde spin. :)
Is wel leuk om zo naar te kijken! Bij hem zat die in een middelgrote aquarium met daarboven zo een gloeilamp (of hoe die lampen ook noemen) omdat die spin geen lagere temperaturen als 28° C ofzo verdragen zeker? Bij hem was dat toch altijd in de buurt van de 30° C in dienen bak. :)
Is ook cool om te zien als die vervelde is precies dat die haar poten had verloren. :)
Alé succes met uw aankoop :cool:

Kurobu

Legacy Member
ik heb 2 jaar in dierenwinkel gewerkt. wij verkocht wel geen reptielen maar hadden een klant die er zeer veel had zitten.
ooit bennek bij die mens thuis gaan kijken en ik kan u verzekeren dat het meer is dan dier in glazen bakje steken met lampje he.
http://www.reptielenforum.nl/index.php?act=idx kijk hier al eens rond voor al je vragen, zullen u beter kunnen helpen dan hier.

www.jungleshop.be
hier vindt je een winkel in gent.


mvg
kurobu

blazingsvbiker

Legacy Member
spinnen zijn bijna in elke reptielenwinkel te vinden hier in oostende zit het er vol van

Xoliul

Legacy Member
Kurobu zei:
ik heb 2 jaar in dierenwinkel gewerkt. wij verkocht wel geen reptielen maar hadden een klant die er zeer veel had zitten.
ooit bennek bij die mens thuis gaan kijken en ik kan u verzekeren dat het meer is dan dier in glazen bakje steken met lampje he.
http://www.reptielenforum.nl/index.php?act=idx kijk hier al eens rond voor al je vragen, zullen u beter kunnen helpen dan hier.

www.jungleshop.be
hier vindt je een winkel in gent.


mvg
kurobu

Bedankt voor de links! Ik ga morgen wel eens kijken bij die winkel dan.
En ik weet ook wel dat het niet alleen maar in een kooitje zetten en klaar is, maar als ik er maar zoveel tijd aan moet besteden als mijn broer aan zijn hamster, heb ik daar niets op tegen :)

Massis

Legacy Member
do the world a favor:

zorg dat ge ALLES weet wat'r te weten valt voor ge er eentje haalt:
-eten
-habitat
-temperaturen
-grootte van terrarium
-afsluiting terrarium
-...

Iemand die in een opvlieging zo'n diertje koopt en er dan vanaf wil of er nie genoeg over weet of het domweg laat ontsnappen hoeft de wereld echt niet, die zijn er genoeg...


en dan: googlen is uw beste kans, enige winkel die'k ken is de Kameleon in Hasselt...

anyway, succes met uw jacht en moge u gelukkig zijn met'n prachtig huisdier :)

Sagax

Legacy Member
el_amante zei:
De baas van de winkel waar ik vorig jaar mijn stage had gedaan, heeft net dezelfde spin. :)
Is wel leuk om zo naar te kijken! Bij hem zat die in een middelgrote aquarium met daarboven zo een gloeilamp (of hoe die lampen ook noemen) omdat die spin geen lagere temperaturen als 28° C ofzo verdragen zeker? Bij hem was dat toch altijd in de buurt van de 30° C in dienen bak. :)
Is ook cool om te zien als die vervelde is precies dat die haar poten had verloren. :)
Alé succes met uw aankoop :cool:

tis geen aquarium maar een terrarium :p je hebt inderdaad een goed terrarium nodig, met een plaats waar de spin zich kan in verschuilen enz. en zorgen voor de juiste temperatuur (en zorgen da het ni kan ontsnappen :cool: ). En da beest moet je ook voederen met levende krekels of iets dergelijks :unsure: kdenk niet dat dat een aaseter is dus je zal ook moeten zorgen dat je ergens aan voedsel vo da beestje kan geraken hé :) moet wel nog plezant zijn voor te zien hoe die krekels/ sprinkhanen of whatever opgejaagd en gemold worden :D

el_amante

Legacy Member
Normaal gezien moet ge die maar 2 keer per dag eten geven, zo deed diennen persoon dat toch dat ik ken. Hij gaf ze levende krekels en soms eens iets anders. :)
Maar ge ziet die spin bijna nooit eten. Ge zet die krekels daarin, blijft 10-15 minuten wachten (nix gebeurd :sad: ), ge gaat na een 30 minuten terug gaan zien (nog nix gebeurd :sad: ) en dan gaat ge eens gaan zien of die krekels nog leven en ze zijn weg, alé nog kleine stukskes ziet ge liggen :evil: .
Ik mocht alleen die spin niet op mijnen arm ofzo houden, hij vond dat wat te gevaarlijk als daar andere personen bij zijn. Maar als hij alleen thuis is zei hij, liet hij die eens regelmatig op de grond lopen enzo :)
Laat ze wel niet van 30 cm of hoger vallen of ze is dood.

Duffman-

Legacy Member
Man man man
Nu krijg ik toch ook ff kriebeltjes als ik die laatste post van el_amante lees :s
over uw arm late lope of gewoon loslaten, zo'n grote spin, da doede toch ni >_< stel u voor da ze ontsnapt, is da ni heel giftig?
Maar El_amante, in het wild valt zo'n spin al wel eens van hoger dan 30 cm denk ik ze, is die echt zo snel dood?

el_amante

Legacy Member
Duffman- zei:
Man man man
Nu krijg ik toch ook ff kriebeltjes als ik die laatste post van el_amante lees :s
over uw arm late lope of gewoon loslaten, zo'n grote spin, da doede toch ni >_< stel u voor da ze ontsnapt, is da ni heel giftig?
Maar El_amante, in het wild valt zo'n spin al wel eens van hoger dan 30 cm denk ik ze, is die echt zo snel dood?

Hehe,
ik weet niet precies of het bij deze spin ook is, maar ik had eens op National Geographic een programma gezien over spinnen en daar zeiden van als die hoger als 30 cm valt op haren rug, was die onmiddellijk dood. Maar best eens vragen als ge die koopt natuurlijk, kweet daar ook niet alles over e. :)
Maar dienen personen blijft daarwel bij als hij die laat lopen e, tis niet zo dat hij die in de living op de grond zet en dat hij naar boven ofzo gaat. Zou wat gevaarlijk zijn, want die zijn naar het schijnt behoorlijk snel.

sebastos

Legacy Member
vogelspinnen zijn niet gevaarlijk
zie biologieles :)

maar toch vind ik ze eng
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan