Archief - Vogelspin als huisdier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GaMe®

Legacy Member
MoRb3z zei:
In limburg hebben ze een reptielen / spinnen shop, als je echt zo eentje wilt dan kan je tot hier rijden. (2 uurtjes rijden)
Is da die in Hasselt ?

gilles.be

Legacy Member
www.dierenparadijs.be winkel & forum waar ge al u vragen kwijt kunt

Ik zou eens naar jungleshop gaan (wondelgemstraat) zie ook www.jungleshop.be
daar hebben ze veel spinnen en kunnen ze u ook advies geven.
mexiacaanse roodknie is perfect om mee te beginnen, eigenlijk zijn alle Brachypelma soorten goed. Grammostola rosea is ook redelijk gemakkelijk.
en van prijs, voor en dier & terrarium met wa inrichting komt ge ongeveer op 100euro denk ik. Als da beest nog klein is kan het gewoon in een plastieken dooje da ge in elke winkel vindt. das mss wel duur ma zo'n beest wordt tot 30jaar (als ge een vrouwke koopt!). en van eten is da echt ver niets, minder dan nen halve euro per week!

let wel op da ge een vrouwke hebt, die leven langer, hebben meestal een beter karakter en zijn ook mooier.

gilles.be

Legacy Member
oja, let wel op, vogelspinnen zijn saaie dieren die bijna de gansen dag stil zitten. Een vogelspin eens over je hand laten lopen doe je best ook niet!

dus weet waar je aan begint!

als je zo'n dier koopt om stoer te doen ofzo ben je niet goed bezig!

linux

Legacy Member
waarom mag je die niet over je hand laten lopen?
wat doen die beestjes dan? bijten? ik lees toch net dat ze niet giftig zijn dus dat moet dan toch kunnen?

PapaGanz

Legacy Member
't Is niet omdat hun gif niet dodelijk is dat het niet ambetant kan zijn hé ;).

Xoliul

Legacy Member
Jungleshop ga ik inderdaad morgen eens kijken.
En naar wat ik lees zijn de meeste soorten niet gevaarlijk; een beet (gebeurt haast nooit bij bepaalde spinnen) is net als een wespensteek. En van echt woeste spinnen zoals de Usumbura Red krijg je hoogstens braakneigingen, zwellingen en spierkramp :woohoo:

gilles.be

Legacy Member
tja, da beest zelf kan der ook last van hebben (stress). En wa gade doen als dea beest plots begin te lopen, het valt op de grond en kruipt weg onder een kast of in een spleet ergens of nog erger, naar buiten!

spinnen zijn zeer onvoorspelbaar

Xoliul

Legacy Member
Naar wat ik lees zijn terresteriale spinnen meestal niet erg snel, zijn de snelle exemplaren meestal die die in bomen leven. Zowiezo wil ik een kalme spin, en ik heb nu niet meteen de bedoeling het dier constant uit zijn kooi te halen of te aaien ofzo :crazy:

gilles.be

Legacy Member
das waar boombewonders zijn voor agressiever en giftiger (en maken meer web)

Maar weet gewoon de een kratenkop als "gevaarlijke vogelspin ontsnapt in Gent" geen goede reclame is voor de terrariumhobby.
en bijan alle terrariumdieren zijn saai en zijn niet bedoeld om vast te pakken.

Ik heb zelf slangen en hagedissen, daarmee dat er ook wat van weet :-)

TheCrow7

Legacy Member
Poppel zei:
Aragnafobie.. :cry:

Jij hebt blijkbaar meer autoglossofobie, dan arachnafobie :ironic:

Angst voor arachniden, dus met 'ch'.

Soit, aan zo'n spin heb je niets. Pure geldverspilling.

Atrox

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Jij hebt blijkbaar meer autoglossofobie, dan arachnafobie :ironic:

Angst voor arachniden, dus met 'ch'.

Soit, aan zo'n spin heb je niets. Pure geldverspilling.

Mss interesseert het hem?
Tis nie omda gij het ma niks vind, da het ook zo is ...

chosen1

Legacy Member
kvind het toch iets hebben! maar dan heb ik liever ne mooie aquarium mee wa tropische vissen in!

broer van menne maat heeft er zo 1! ge moet die nie altijd op ne vaste temperatuur houde want die van hem zat soms in een andere bak zonder verwarming! ze eten wel kleine muizen (1 in de maand ofzo)! en ge moogt ze niet teveel aanraken want dan stresse die helemaal en dan zijn die aggressief + kunne die dood gaan

TheCrow7

Legacy Member
Atrox zei:
Tis nie omda gij het ma niks vind, da het ook zo is ...

Het is dan ook niks. Die beesten zitten constant onder hun stukje kurk, maken enkel eens een beweging om te eten, zijn onhandelbaar niet zozeer door het bijten maar door hun haartjes te strooiën wat enorme irritatie veroorzaakt. Als ze vervellen is de kans groot dat ze erin blijven en sterven en je moet constant sprinkhanen en andere rotzooi in huis hebben wat in een kleine ruimte snel begint te stinken.

Kortom het is mooi om eens te bekijken maar daar blijft het dan ook bij.

Ik denk dat de TS teveel Spring heeft gekeken.

Royco

Legacy Member
Hmm snap echt nie wrom mensen zoiets willen.
Respect da gij da wel wilt nix op tege .. mor moest da in mijnen living staan zou ik nooit meer een hap eten binnenkrijgen en zouk nooit maar dan ook nooit naar die kooi stappe of dichtbij zitte of nog in mijnen living kome .. vieze beeste bakkes :tongue:

sheebs

Legacy Member
amai als ik spinne zie kom ik histerisch:D zon vieze beeste, mag er nie aan denken dak zon enorme harige spin in mijn kamer eb zitten...

Sagax

Legacy Member
Ik krijg ook de kriebels van zo'n grote harige spinnen, behalve van die Mexicaanse Roodknie :) Eigelijk wel nog een mooi beestje
Mja kdenk dat die krekels nog het lastigst gaan zijn. Tzou veel handiger zijn moest ge da beest een bakske korrels ofzo kunnen geven gelijk een hond :p

rbn-

Legacy Member
True.
1. Ik zou gn oog dicht doen :p.
2. Ik vind die "voedseldieren" gemaan voos :s.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan