Archief - Vogelspin als huisdier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brc

Legacy Member
Tja een volwassen Theraphosa blondi, zijnde de grootste spin ter wereld, en dan vooral nog een vrouwelijk exemplaar, aanschaffen is inderdaad een peperdure aangelegenheid.

(ik zag onlangs nog een mannelijk - niet volwassen - exemplaar te koop staan, dan wel in een dierenwinkel voor 150€
en dat vind ik dan wel weer veel geld, wetende dat ik voor mijn exemplaar 20€ heb betaald.

nu ja... ik vind het echt wel goed meevallen van prijs, als je een klein beetje uit je doppen kijkt, en een aangenaam dier om bezig te zien

brc

Legacy Member
is inderdaad een agressievere soort...
als ik me niet vergis kunnen ze een spanwijdte van +/- 25 a 30cm bereiken en er zijn gevallen bekend dat ze een leeftijd van 30 jaar bereikten

nog een fotooke van een theraphosa blondi

BelgianMini

Legacy Member
Agressieve soort maar die neemt die gewoon wel op z'n hand. Kan dat dan geen kwaad?

brc

Legacy Member
je kan het bekijken als een dominante "agressievere" hond
als je weet wat je doet en je bent rustig, het dier is niet gestresseerd en is op zijn gemak kan je die aaien, en in het geval van de spin, die op je hand nemen ja
maar !!
een vogelspin heeft dit eigenlijk niet graag, raakt makkelijk gestresseerd, en kan bij de minste verkeerde beweging opeens bijten (of eerst in een "dreigstand" gaan staan en daarna, als de verstoring verdergaat, bijten)
Dat kan je hebben bij praktisch elk dier
Ik neem mijn spinnen nooit vast, het zegt me ook helemaal niets om die vast te nemen en het is bovendien stresserend voor de spin.
Bovendien, moest je bij een verkeerde beweging de spin laten vallen van een hoogte van +/- 30 a 40cm kan de spin hierdoor dodelijk gewond raken (het achterlijf is heel broos)

Agressieve soort maar die neemt die gewoon wel op z'n hand. Kan dat dan geen kwaad?

er zijn trouwens nog veel aggressievere soorten dan de Theraphosa blondi..

scorpion007

Legacy Member
hoe minder je -gelijk welke soort- vogelspin uit zen terrarium neemt , hoe beter , aggresief of niet , je veroorzaakt zowiezo stress

Morre1977

Legacy Member
ik heb thuis een deel gifkikkers zitten. Echt leuke beesten ( overdag actief ) en totaal nie gevaarlijk (tenzij je eraan likt :p )

brc

Legacy Member
hier es een linkje van een filmke waar we één van onze nieuwste aanwinsten ( 5 prachtige kleine avicularia avicularia's) juist een krekeltje gaven

de spinnetjes zijn niet groter dan 10 cent en het krekeltje was +/- eigenlijk bijna even groot (ietsje kleiner)
watch the killing speed of the spider :)))) (+/- 8mb)
(best rechtsklikken en "opslaan als")
dat vind ikzelf dus de max om te zien gebeuren.... ;)

Xoliul

Legacy Member
Wow, de mijne is bijlange zo snel niet. Die wacht bijna tot de krekels voor haar neus springen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan