Archief - Vogelspin als huisdier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
Zoals die boven mij woont, heeft ook aantal slangen en leguanen :D

leguaan zit altijd in ne grote plant voor het venster ^^

grappig voor te zien,

Maarja spin zou ik zelf niet willen, liever een slang dan (als je ervoor bent) slang kun je makkelijk vastnemen en eventueel rond uwe nek hange :p

maarja

Fatalix

Legacy Member
R€B€L zei:
wa is dees in godsnaam?:cry:
Yanks in afghanistan hadden dat in hun slaapzak zitten.
Zijn soort van schorpioenen(edit: spinnen dus)
Best eng ! :P


@gilles.
Oh, cool! welke slangen? Foto's? :)

enj0i^

Legacy Member
die camelspiders, al de verhalen errond kloppen niet :p

ze springen niet, ze eten geen soldaten op....

Bolteh

Legacy Member
En ze zijn vrij klein (toch veel kleiner dan die foto laat uitwijzen)

Enneuh, laat die beesten gwoon gerust.. Wtf zijde ermee? Da beest z'n leven verneuken door het in een glazen bakske van 30*20 cm te zette? Honden en katten zijn nu eenmaal dieren da voor menselijk gezelschap zorgen.. Al de rest ni.

enZiiime

Legacy Member
Bolteh, als hij dat niet haalt, dan zitte ze me 30 spinne in een "klein beetk" groter kotteke in den dierewinkel =p?

Bolteh

Legacy Member
Tja, als niemand die beesten koopt, dan agan de winkels da wel doorhebbe en gaan ze er geen meer inkopen, resultaat da ze er ook geen meer gaan kweken..

Xoliul

Legacy Member
Bolteh zei:
Enneuh, laat die beesten gwoon gerust.. Wtf zijde ermee? Da beest z'n leven verneuken door het in een glazen bakske van 30*20 cm te zette? Honden en katten zijn nu eenmaal dieren da voor menselijk gezelschap zorgen.. Al de rest ni.

Ik heb het al gezegd; die spinnen zijn daar echt niet minder "gelukkig" mee. Meestal zitten ze uren aan een stuk stil, ze hebben ook geen nood aan dagelijks beesten te jagen, aangezien ze maanden zonder eten kunnen. Bovendien zien ze slecht, dus een gigantische kooi merken ze niets van. Sommiga tarantulas leven overdag zelfs enkel in hun hol, en gaan 's nachts voor de ingang ervan zitten wachten tot een prooi voorbij komt. Veel ruimte komt daar niet aan te pas.

VinceFeet

Legacy Member
Vogelspinnen zijn mijn vader zijn passie, momenteel hebben we er hier thuis iets van een 350 à 400 (vader is niet thuis dus ik weet het niet precies en nee, ik ga ze niet tellen).

Eerst en vooral, jij hebt je duidelijk niét goed geïnformeerd. Die spin die jij toont in je openingspost (brachypelma smithi) is niets voor een beginner. Mijn vader heeft er momenteel een tiental (3 volwassen exemplaren). Maar het was zéker niet één van zijn eerste soorten.

Ten eerste zijn die spinnen al vrij duur (€200 is geen uitzondering voor een mooi, vrouwlijk exemplaar). Je kan véél beter op zoek gaan naar een spin van €20 om mee te 'beginnen', en die zijn daarom niet minder mooi/groot. Smithi is ook een spin die vrij kieskeurig is, temperatuur en vochtigheid moeten niet al te veel afwijken van de 'idealen'.

Maar het gevaarlijkste zijn de brandharen. Bepaalde soorten (waaronder deze mexicaanse spin) kunnen met hun achterste poten haren lanceren en zoiets wil je niet in je ogen krijgen. Naar mijn weten is er in België (wereldwijd ook niet vermoed ik) nog nooit iemand gestorven van een beet (volgenspin hé) maar in België zijn al wel enkele mensen blind geworden (of blijvend oogletsel) door zo'n brandharen. Dus als je daar niet vanaf weet heb je een probleem in wording jongeheer. Jij opent dat hok om die spin te voederen, spin voelt zich bedreigd, spin lanceert brandharen, jij bent je niet van het gevaar bewust en voor je het weet verga je van de pijn en kan je naar spoed.

Kortom, als ze in de winkel zo'n spinnen meegeven (ik ben er vrij zeker van dat ze dat ook doen) zijn ze niet goed bezig. Zo'n Smithi is een soort voor 'gevorderden' en dat weten de meesten mensen niet. Ik ken nu niet zo veel van slangen maar als beginner ga je toch ook niet meteen een cobra in huis halen (ik weet ook dat je zoiets niet kan kopen hoor maar je snapt mijn vergelijking). Mijn vader koopt zijn spinnen altijd op een beurs (mensen met verstand, enorm groot aanbod, véél goedkoper) en als hij thuis is vraag ik hem het adres + tijdstip, dan kan je daar mss een keertje langsgaan.

Groetjes,
Vince

Massis

Legacy Member
|SanTaa| zei:
Eik nee :x
Een hagedis tot daar toe :)

een slang is in feite gewoon een hagedis zonder poten :p

heb zelf nu al'n jaar of 4 een Korenslang (ook wel rattenslang genaamd, elaphe gutatta gutatta, een amelanistic albino missing black)

is nu een 8 jaar oud, ongeveer 1m 40 groot

is ook handtam, ze lijkt mij zelfs te kennen (bij mij is ze een PAK rustiger als bij eender wie, nuja, kan ook komen omdat ikzelf wel wat rustiger ben en omdat ze men pa enkel met eten associeert :p )

anyway, ik heb voordat'k haar (ik gok toch dat't een haar is :p ) kreeg zowat ALLES opgezocht wat ik kon zodat'k haar fatsoenlijk kon opvangen en kon voorzien met alles wat nodig was...


wat'k ook nog graag zou hebben is'n leguaan of'n tamme rat

Bolteh

Legacy Member
Xoliul zei:
Ik heb het al gezegd; die spinnen zijn daar echt niet minder "gelukkig" mee. Meestal zitten ze uren aan een stuk stil, ze hebben ook geen nood aan dagelijks beesten te jagen, aangezien ze maanden zonder eten kunnen. Bovendien zien ze slecht, dus een gigantische kooi merken ze niets van. Sommiga tarantulas leven overdag zelfs enkel in hun hol, en gaan 's nachts voor de ingang ervan zitten wachten tot een prooi voorbij komt. Veel ruimte komt daar niet aan te pas.

Na dit te lezen vraag ik me nog meer af: waarom in godsnaam een spin kopen?

Beest zit urenlang stil..
Beest zit meestal overdag verscholen en komt slechts snachts buiten.. (tenzij jij het type bent dat overdag slaapt en snachts leeft? Anders zie ik het nu ni)
Kan je een spin truukjes leren? Zoja, cool, go get one.. Zonee, please tell me again.. Why?

Bolteh

Legacy Member
Da ding bestaat wel makker, alleen kloppen alle verhalen over vleesetend monsters van 30 cm groot die op de buik van kamelen klimmen en ze daar beginnen op te eten naar binnen, etc.. ni..

Das gwoon een spinneke da insecten eet en af en toe een miniatuur hagediske..

Santa

Legacy Member
punkrockdude zei:
een slang is in feite gewoon een hagedis zonder poten :p
Nja maar een hagedis ziet er nog ietswat schoon uit.. een slang vind ik persoonlijk gewoon goor.. da kruipt zo wa rond lek een darm >_>
punkrockdude zei:
wat'k ook nog graag zou hebben is'n leguaan of'n tamme rat
Gebuur had een witte tamme rat tot over tijd.. was wel nog kewl, maar dieje staart blijft toch goor ze :x

Bolteh

Legacy Member
|SanTaa| zei:
Nja maar een hagedis ziet er nog ietswat schoon uit.. een slang vind ik persoonlijk gewoon goor.. da kruipt zo wa rond lek een darm >_>

Uw darmen kruipen rond? Arme, arme man..

Santa

Legacy Member
Bolteh zei:
Uw darmen kruipen rond? Arme, arme man..
Nja >_<
Wat ik dus bedoel is dat slangen mij afstoten :p
Net als spinnen en ratten dusja, kzal wel zo geen beestenman zijn zeker ^^

Xoliul

Legacy Member
Vince, ik heb weet van die brandharen. Ik heb al online zitten lezen erover, en ik weet ook dat alle spinnen uit Zuid Amerika zo'n brandharen lossen. Wat ik altijd lees, is dat je best handschoenen aandoet bij het schoonmaken van de kooi, en bij mogelijk contact met die haartjes, altijd je handen wast en nooit in je ogen wrijft.

Maarrr, ben er net één gaan kopen; een Grammostola rosea, die was goedkoper, en die B. auratum was een mannetje volgens mij. Zo'n G. rosea lees je overal als perfecte spin om mee te beginnen. Zit nu net in zijn terrarium.

En bolteh; dat kan je je van elke hobby afvragen he;
Waarom stopt iemand duizenden euros in tuning van een auto, zowat hij er stoerder uitziet ?
Waarom bouw ik modelbouwkitjes, als die dan toch maar op mijn kast stof verzamelen nadien ?
Waarom al dat geld aan computer onderdelen uitgeven, als die toch binnen een aantal jaren waardeloos worden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan